Skocz do zawartości

Index 2.2 F3P


Rekomendowane odpowiedzi

Po zbudowaniu Jaka przyszedł czas na cos nowego, lepszego, lżejszego i jeszcze wolniej latającego. Tradycyjnie plany pobrane z RCGroups, wydrukowane w skali 1:1, przerysowane na depron i polepione :) Budowa zajęła 3 wieczory, a efekt prezentuje się następująco:

 

9e176b5f542b6675.jpg

 

1ed6a9b354499246.jpg

 

Tu szczegóły usztywnień i wzmocnień węglowych:

 

0afd9e8d88b1ccc2.jpg

 

Wyposażenie można powiedzieć, że tradycyjne dla mnie, bo to kolejny shock w którym mam praktycznie ten sam zestaw:

 

Silnik: Turnigy TR2204-14T - 19g plus śmigło GWS SF 8x4,3

Aku: FlightPower EVO20 LiPo 2s 300mAh

Odbiornik: Corona RP4S1 (4 kan. synteza)

Regulator: Turnigy Plush 10A

Serwa: 3 szt. EM 4,3g z HobbyCity.

 

Model gotowy do lotu, mimo tego że większy gabarytowo od Jaka którego opisywałem wcześniej, waży gotowy do lotu 133g, czyli mniej :) Przy powierzchni 14,7dm^2 daje to obciążenie powierzchni 9g/dm^2 :) Przy takim obciążeniu zrezygnowałem narazie z montazu przewidzianych w planach hamulców aerodynamicznych.

 

806ce77a1f830179.jpg

 

5118873d00956b96.jpg

 

 

Model jeszcze nie latał - na dworze wieje, a nie mam żadnej hali w zasięgu :( Niestety, przyjdzie pewnie poczekać do czasu aż troch się pogoda poprawi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ladny model,za jakis czas moze zrobie podobnego,ciut mniejszego :D

 

Mam takie pytanie. W shockach jestem jeszcze noobkiem i chcialbym sie dowiedziec nastepujacych rzeczy:

 

Obciazenie powierzchni - im mniejszy tym lepiej czy odwrotnie?

Po co stosuje sie te hamulce aerodynamiczne?

 

Nie chcialem zakladac nowego tematu,wiec skozystalem z okazji :oops:

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja celuję w 10g/dm i poniżej. Tu mam 9, model waży 133g. Ten sam model w wykonaniu autora waży 114g. Widzisz jakie to obciążenie :)

 

Co do siły nośnej - shock lata głównie dzięki pionowej składowej ciągu silnika ;) Przy tej powierzchni i masie siła nośna jest więcej niż wystarczająca.

 

A wogóle to byłem w Chełmie i modelik oblatałem :) Lata cudnie, hamulce będzie miał, a poza tym to robie kolejny egzemplarz, bo... No bo właśnie, chcę zejść jakieś 20g z wagą modelu :) Jeszcze co do lotu - bardzo podoba mi się to, że samolocik w zawisie ma bardzo małą tendencję do obracania się, nie trzeba go prawie kontrowac lotkami, poza tym bardzo dobrze reaguje na stery, i zgodnie z tym co pisał autor - praktycznie nie wymaga korekt kierunkiem w beczkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie - chcę teraz zrobic model jeszcze lżej, hamulce obowiązkowo też będą. Jeśli będę miał 120 g, będę zadowolony :) Tylko że wtedy musiałbym znaleźć jakąś lżejszą tanią alternatywę silnika, którego używam - tak z 14 - 15g to max, tak jak mówił Maciek... poszukam na HC, może coś akurat się trafi, bo szczerze mówiąc nic bardzo ciekawego nie znalazłem :(

 

EDIT:

 

Ktoś pytał, jak mocuję silnik. Oto mój przepis:

 

1. Wycinam ze sklejki "owocówki" łoże, takie jak to na zdjęciu. Otwory pod śruby fi 1mm, otwór w środku 5mm pod wał.

 

87b79c5086a48450.jpg

 

2. Przypinam szpilkami "łoże" do depronu.

 

7bdd472c576738e7.jpg

 

3. Zalewam wszystko CA i traktuję przyspieszaczem.

 

683a789793bd6580.jpg

 

4. Doklejam depronowe wzmocnienia przodu takie jak na zdjęciu - ważą niewiele ale bardzo zwiększają odporność przodu modelu na skręcanie.

 

f9b5cb9215e7f0fd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

cze , mam pare pytań do Ciebie bo też robie index'a

1-z czego robiłeś zawiasy na lotkach i sterach ?

2-w planach są takie wzmocnienia na skrzydłach takie kółeczka tam gdzi eidą węgle - dawałeś je ?

3-i jeszcze jedno pytanko w planach są takie dziwne wzmocnienia pod skrzydłami przy kadłubie takie trójkąciki - robiłes je ?

4-i jeszcze jedno pytanie, a mianowicie temu co wyszedł 114g frezował go ? nie wiesz ?

5- jakiej firmy CA używasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie zważyłem 3mm depron Graupnera - biały.

Jeden arkusz 40x90cm warzy 48gram.

Wychodzi 133 gram za metr kwadratowy

 

Obecnie w modelarnia.pl jest czeski(niemiecki?) depron, ten sam co był kiedyś w abc-rc.

W moim porównaniu wagowym jest lżejszy od Graupnerowskiego, który jest najcięższym i najsztywniejszym ze zbadanych przeze mnie 6mm depronów.

Porównanie znajdziecie tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Z porównania które Robercie przytoczyłeś i odnośnika do karty katalogowej wynika, ze pianka 3mm i 6mm - to różne pianki, a chociażby ze względu na gęstość. Kto je rozprowadza - w tym momencie jest bez znaczenia. Różnica w gęstości skutkuje innymi parametrami mechanicznymi. Czyli porównujemy jakby inne materiały ?

Ze zwykłej ciekawości poważę przy okazji 3mm i 6mm biały depron (XPS), który mam do dyspozycji. Kupowany u jednego dystrybutora w Polsce z cechami tego samego producenta w Niemczech.....

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do halówek, jak już wyżej wspomniano, tylko i wyłącznie depron aero. Do kupienia w sklepie Schmeissner.pl, ale w tym momencie sklep nie działa. Sam kiedyś ważyłem różne deprony i wychodzi na to, że 3mm rowkowany jest lżejszy od aero, ale model zbyt ładny nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam, że nie można po prostu podzielić wagi 6mm depronu i wyjdzie waga arkuszy 3mm. Myślę, że w procesie produkcji arkusze 3mm wychodzą z większa gęstością niż 6mm. Widac to np na stronie arbitrona. W tabelach widać, ze 3mm podkłady mają większa gęstość niż 6mm.

Nie mniej myślę, że do ustawienia w kolejności, która najlżejsza, a która najcięższa z 3mm można użyć analogii z arkuszami 6mm.

 

Z drugiej strony myślę sobie. Doświadczenia nie mam w halówkach żadnego.Jeśli użyjemy lżejszego depronu, czyli bardziej wiotkiego to trzeba go wzmocnić kratownicami z węgla. Przy sztywniejszym/cięższym można użyć go mniej. Nie wyjdzie na to samo w końcowym rozrachunku wagowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.