Pawel_W Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Po zbudowaniu Jaka przyszedł czas na cos nowego, lepszego, lżejszego i jeszcze wolniej latającego. Tradycyjnie plany pobrane z RCGroups, wydrukowane w skali 1:1, przerysowane na depron i polepione Budowa zajęła 3 wieczory, a efekt prezentuje się następująco: Tu szczegóły usztywnień i wzmocnień węglowych: Wyposażenie można powiedzieć, że tradycyjne dla mnie, bo to kolejny shock w którym mam praktycznie ten sam zestaw: Silnik: Turnigy TR2204-14T - 19g plus śmigło GWS SF 8x4,3 Aku: FlightPower EVO20 LiPo 2s 300mAh Odbiornik: Corona RP4S1 (4 kan. synteza) Regulator: Turnigy Plush 10A Serwa: 3 szt. EM 4,3g z HobbyCity. Model gotowy do lotu, mimo tego że większy gabarytowo od Jaka którego opisywałem wcześniej, waży gotowy do lotu 133g, czyli mniej Przy powierzchni 14,7dm^2 daje to obciążenie powierzchni 9g/dm^2 Przy takim obciążeniu zrezygnowałem narazie z montazu przewidzianych w planach hamulców aerodynamicznych. Model jeszcze nie latał - na dworze wieje, a nie mam żadnej hali w zasięgu Niestety, przyjdzie pewnie poczekać do czasu aż troch się pogoda poprawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Na jak długo wystarcza Ci pakiet 300mAh? Mam w zasadzie identyczne wyposażenie (inny odbiornik i pakiet) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacFlyer Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 dziś w Chełmie mamy hale MOSiR od 18-20godz zapraszam, podam Ci nr kom na PW jeśli chcesz hala jest dosyć duża, boisko + 1000 miejsc siedzących :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Jeszcze nie latałem na tym pakiecie - 400mAh starcza mi w Jaku na ok. 8-10 min spokojnego latania (akro nazwijmy to F3A) albo ok. 5-6 minut zawisów i tego typu wyczynów. Nie sprzwdzałem, te czasy to tak "na oko" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzjeson Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Bardzo ladny model,za jakis czas moze zrobie podobnego,ciut mniejszego Mam takie pytanie. W shockach jestem jeszcze noobkiem i chcialbym sie dowiedziec nastepujacych rzeczy: Obciazenie powierzchni - im mniejszy tym lepiej czy odwrotnie? Po co stosuje sie te hamulce aerodynamiczne? Nie chcialem zakladac nowego tematu,wiec skozystalem z okazji :oops: Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacFlyer Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Obciazenie powierzchni - im mniejszy tym lepiej czy odwrotnie?Po co stosuje sie te hamulce aerodynamiczne? im mniej tym lepiej , a hamulce się stosuje aby lecieć jeszcze wolniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzjeson Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ale przeciez przy wolnym locie traci sie sile nosna,nie tak? :roll: A z tym obciazeniem... jest jakis przedzial lub wartosc ktorej trzeba sie trzymac? Chodzi mi o jakis wyznacznik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ja celuję w 10g/dm i poniżej. Tu mam 9, model waży 133g. Ten sam model w wykonaniu autora waży 114g. Widzisz jakie to obciążenie Co do siły nośnej - shock lata głównie dzięki pionowej składowej ciągu silnika Przy tej powierzchni i masie siła nośna jest więcej niż wystarczająca. A wogóle to byłem w Chełmie i modelik oblatałem Lata cudnie, hamulce będzie miał, a poza tym to robie kolejny egzemplarz, bo... No bo właśnie, chcę zejść jakieś 20g z wagą modelu Jeszcze co do lotu - bardzo podoba mi się to, że samolocik w zawisie ma bardzo małą tendencję do obracania się, nie trzeba go prawie kontrowac lotkami, poza tym bardzo dobrze reaguje na stery, i zgodnie z tym co pisał autor - praktycznie nie wymaga korekt kierunkiem w beczkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czhomik Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Sam posiadam Indexa 2.2 . Model z hamulcami lata jeszcze lepiej:D Wtdy dopiero zaczyna sie latanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 5 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 No i właśnie - chcę teraz zrobic model jeszcze lżej, hamulce obowiązkowo też będą. Jeśli będę miał 120 g, będę zadowolony Tylko że wtedy musiałbym znaleźć jakąś lżejszą tanią alternatywę silnika, którego używam - tak z 14 - 15g to max, tak jak mówił Maciek... poszukam na HC, może coś akurat się trafi, bo szczerze mówiąc nic bardzo ciekawego nie znalazłem EDIT: Ktoś pytał, jak mocuję silnik. Oto mój przepis: 1. Wycinam ze sklejki "owocówki" łoże, takie jak to na zdjęciu. Otwory pod śruby fi 1mm, otwór w środku 5mm pod wał. 2. Przypinam szpilkami "łoże" do depronu. 3. Zalewam wszystko CA i traktuję przyspieszaczem. 4. Doklejam depronowe wzmocnienia przodu takie jak na zdjęciu - ważą niewiele ale bardzo zwiększają odporność przodu modelu na skręcanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galaxy Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 cze , mam pare pytań do Ciebie bo też robie index'a 1-z czego robiłeś zawiasy na lotkach i sterach ? 2-w planach są takie wzmocnienia na skrzydłach takie kółeczka tam gdzi eidą węgle - dawałeś je ? 3-i jeszcze jedno pytanko w planach są takie dziwne wzmocnienia pod skrzydłami przy kadłubie takie trójkąciki - robiłes je ? 4-i jeszcze jedno pytanie, a mianowicie temu co wyszedł 114g frezował go ? nie wiesz ? 5- jakiej firmy CA używasz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Jeśli naprawdę chcesz zejść z wagą to zrób z zielonego. Wg moich testów to najlżejsza pianka. Podkład waży 135gram/m2 a depron Graupnera 238gram/m2 dla pianki 6mm. Dla pianki 3mm zapewne będzie analogicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Do tego typu modeli to raczej daje się Depron Aero pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Silniki: http://www.modellhobby.de/Engines-and-electric-motors/Electric-motors/DYMOND-brushless-motors/Outrunner-motors/DYMOND-power-indoor-AL-2211.htm?shop=k_staufenb_e&SessionId=&a=article&ProdNr=03121406&t=11&c=3258&p=3258 - ten z dużym zapasem ciągnie 150g przy śmigle 8x4.2 a tu coś lżejszego: http://www.modellhobby.de/Engines-and-electric-motors/Electric-motors/DYMOND-brushless-motors/Outrunner-motors/DYMOND-power-indoor-AL-1811.htm?shop=k_staufenb_e&SessionId=&a=article&ProdNr=03121401&t=11&c=3258&p=3258 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 238g dla 6mm to pewnie będzie 119g dla 3mm ? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 238g dla 6mm to pewnie będzie 119g dla 3mm ? - Jurek Nie do końca.W zamierzchłych czasach ważyłem zielony podkład 3mm z Modelarnia.pl i ważył 68g a analogiczna płyta 6mm 98g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Właśnie zważyłem 3mm depron Graupnera - biały. Jeden arkusz 40x90cm warzy 48gram. Wychodzi 133 gram za metr kwadratowy Obecnie w modelarnia.pl jest czeski(niemiecki?) depron, ten sam co był kiedyś w abc-rc. W moim porównaniu wagowym jest lżejszy od Graupnerowskiego, który jest najcięższym i najsztywniejszym ze zbadanych przeze mnie 6mm depronów. Porównanie znajdziecie tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Z porównania które Robercie przytoczyłeś i odnośnika do karty katalogowej wynika, ze pianka 3mm i 6mm - to różne pianki, a chociażby ze względu na gęstość. Kto je rozprowadza - w tym momencie jest bez znaczenia. Różnica w gęstości skutkuje innymi parametrami mechanicznymi. Czyli porównujemy jakby inne materiały ? Ze zwykłej ciekawości poważę przy okazji 3mm i 6mm biały depron (XPS), który mam do dyspozycji. Kupowany u jednego dystrybutora w Polsce z cechami tego samego producenta w Niemczech..... Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Do halówek, jak już wyżej wspomniano, tylko i wyłącznie depron aero. Do kupienia w sklepie Schmeissner.pl, ale w tym momencie sklep nie działa. Sam kiedyś ważyłem różne deprony i wychodzi na to, że 3mm rowkowany jest lżejszy od aero, ale model zbyt ładny nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Też uważam, że nie można po prostu podzielić wagi 6mm depronu i wyjdzie waga arkuszy 3mm. Myślę, że w procesie produkcji arkusze 3mm wychodzą z większa gęstością niż 6mm. Widac to np na stronie arbitrona. W tabelach widać, ze 3mm podkłady mają większa gęstość niż 6mm. Nie mniej myślę, że do ustawienia w kolejności, która najlżejsza, a która najcięższa z 3mm można użyć analogii z arkuszami 6mm. Z drugiej strony myślę sobie. Doświadczenia nie mam w halówkach żadnego.Jeśli użyjemy lżejszego depronu, czyli bardziej wiotkiego to trzeba go wzmocnić kratownicami z węgla. Przy sztywniejszym/cięższym można użyć go mniej. Nie wyjdzie na to samo w końcowym rozrachunku wagowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.