Skocz do zawartości

Index 2.2 F3P


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po zbudowaniu Jaka przyszedł czas na cos nowego, lepszego, lżejszego i jeszcze wolniej latającego. Tradycyjnie plany pobrane z RCGroups, wydrukowane w skali 1:1, przerysowane na depron i polepione :) Budowa zajęła 3 wieczory, a efekt prezentuje się następująco:

 

9e176b5f542b6675.jpg

 

1ed6a9b354499246.jpg

 

Tu szczegóły usztywnień i wzmocnień węglowych:

 

0afd9e8d88b1ccc2.jpg

 

Wyposażenie można powiedzieć, że tradycyjne dla mnie, bo to kolejny shock w którym mam praktycznie ten sam zestaw:

 

Silnik: Turnigy TR2204-14T - 19g plus śmigło GWS SF 8x4,3

Aku: FlightPower EVO20 LiPo 2s 300mAh

Odbiornik: Corona RP4S1 (4 kan. synteza)

Regulator: Turnigy Plush 10A

Serwa: 3 szt. EM 4,3g z HobbyCity.

 

Model gotowy do lotu, mimo tego że większy gabarytowo od Jaka którego opisywałem wcześniej, waży gotowy do lotu 133g, czyli mniej :) Przy powierzchni 14,7dm^2 daje to obciążenie powierzchni 9g/dm^2 :) Przy takim obciążeniu zrezygnowałem narazie z montazu przewidzianych w planach hamulców aerodynamicznych.

 

806ce77a1f830179.jpg

 

5118873d00956b96.jpg

 

 

Model jeszcze nie latał - na dworze wieje, a nie mam żadnej hali w zasięgu :( Niestety, przyjdzie pewnie poczekać do czasu aż troch się pogoda poprawi :(

Opublikowano

dziś w Chełmie mamy hale MOSiR od 18-20godz zapraszam, podam Ci nr kom na PW jeśli chcesz

hala jest dosyć duża, boisko + 1000 miejsc siedzących :twisted:

600_6cc74aa7156eb25fe53de768a6c89d97.jpg

Opublikowano

Jeszcze nie latałem na tym pakiecie - 400mAh starcza mi w Jaku na ok. 8-10 min spokojnego latania (akro nazwijmy to F3A) albo ok. 5-6 minut zawisów i tego typu wyczynów. Nie sprzwdzałem, te czasy to tak "na oko" :D

Opublikowano

Bardzo ladny model,za jakis czas moze zrobie podobnego,ciut mniejszego :D

 

Mam takie pytanie. W shockach jestem jeszcze noobkiem i chcialbym sie dowiedziec nastepujacych rzeczy:

 

Obciazenie powierzchni - im mniejszy tym lepiej czy odwrotnie?

Po co stosuje sie te hamulce aerodynamiczne?

 

Nie chcialem zakladac nowego tematu,wiec skozystalem z okazji :oops:

 

Dzieki

Opublikowano
Obciazenie powierzchni - im mniejszy tym lepiej czy odwrotnie?

Po co stosuje sie te hamulce aerodynamiczne?

 

im mniej tym lepiej , a hamulce się stosuje aby lecieć jeszcze wolniej

Opublikowano

Ale przeciez przy wolnym locie traci sie sile nosna,nie tak? :roll:

 

A z tym obciazeniem... jest jakis przedzial lub wartosc ktorej trzeba sie trzymac? Chodzi mi o jakis wyznacznik...

Opublikowano

Ja celuję w 10g/dm i poniżej. Tu mam 9, model waży 133g. Ten sam model w wykonaniu autora waży 114g. Widzisz jakie to obciążenie :)

 

Co do siły nośnej - shock lata głównie dzięki pionowej składowej ciągu silnika ;) Przy tej powierzchni i masie siła nośna jest więcej niż wystarczająca.

 

A wogóle to byłem w Chełmie i modelik oblatałem :) Lata cudnie, hamulce będzie miał, a poza tym to robie kolejny egzemplarz, bo... No bo właśnie, chcę zejść jakieś 20g z wagą modelu :) Jeszcze co do lotu - bardzo podoba mi się to, że samolocik w zawisie ma bardzo małą tendencję do obracania się, nie trzeba go prawie kontrowac lotkami, poza tym bardzo dobrze reaguje na stery, i zgodnie z tym co pisał autor - praktycznie nie wymaga korekt kierunkiem w beczkach :)

Opublikowano

No i właśnie - chcę teraz zrobic model jeszcze lżej, hamulce obowiązkowo też będą. Jeśli będę miał 120 g, będę zadowolony :) Tylko że wtedy musiałbym znaleźć jakąś lżejszą tanią alternatywę silnika, którego używam - tak z 14 - 15g to max, tak jak mówił Maciek... poszukam na HC, może coś akurat się trafi, bo szczerze mówiąc nic bardzo ciekawego nie znalazłem :(

 

EDIT:

 

Ktoś pytał, jak mocuję silnik. Oto mój przepis:

 

1. Wycinam ze sklejki "owocówki" łoże, takie jak to na zdjęciu. Otwory pod śruby fi 1mm, otwór w środku 5mm pod wał.

 

87b79c5086a48450.jpg

 

2. Przypinam szpilkami "łoże" do depronu.

 

7bdd472c576738e7.jpg

 

3. Zalewam wszystko CA i traktuję przyspieszaczem.

 

683a789793bd6580.jpg

 

4. Doklejam depronowe wzmocnienia przodu takie jak na zdjęciu - ważą niewiele ale bardzo zwiększają odporność przodu modelu na skręcanie.

 

f9b5cb9215e7f0fd.jpg

  • 3 lata później...
Opublikowano

cze , mam pare pytań do Ciebie bo też robie index'a

1-z czego robiłeś zawiasy na lotkach i sterach ?

2-w planach są takie wzmocnienia na skrzydłach takie kółeczka tam gdzi eidą węgle - dawałeś je ?

3-i jeszcze jedno pytanko w planach są takie dziwne wzmocnienia pod skrzydłami przy kadłubie takie trójkąciki - robiłes je ?

4-i jeszcze jedno pytanie, a mianowicie temu co wyszedł 114g frezował go ? nie wiesz ?

5- jakiej firmy CA używasz ?

Opublikowano

Jeśli naprawdę chcesz zejść z wagą to zrób z zielonego. Wg moich testów to najlżejsza pianka. Podkład waży 135gram/m2 a depron Graupnera 238gram/m2 dla pianki 6mm. Dla pianki 3mm zapewne będzie analogicznie.

  • 2 tygodnie później...
Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

238g dla 6mm to pewnie będzie 119g dla 3mm ?

- Jurek

Opublikowano

238g dla 6mm to pewnie będzie 119g dla 3mm ?

- Jurek

Nie do końca.W zamierzchłych czasach ważyłem zielony podkład 3mm z Modelarnia.pl i ważył 68g a analogiczna płyta 6mm 98g

Opublikowano

Właśnie zważyłem 3mm depron Graupnera - biały.

Jeden arkusz 40x90cm warzy 48gram.

Wychodzi 133 gram za metr kwadratowy

 

Obecnie w modelarnia.pl jest czeski(niemiecki?) depron, ten sam co był kiedyś w abc-rc.

W moim porównaniu wagowym jest lżejszy od Graupnerowskiego, który jest najcięższym i najsztywniejszym ze zbadanych przeze mnie 6mm depronów.

Porównanie znajdziecie tutaj.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Z porównania które Robercie przytoczyłeś i odnośnika do karty katalogowej wynika, ze pianka 3mm i 6mm - to różne pianki, a chociażby ze względu na gęstość. Kto je rozprowadza - w tym momencie jest bez znaczenia. Różnica w gęstości skutkuje innymi parametrami mechanicznymi. Czyli porównujemy jakby inne materiały ?

Ze zwykłej ciekawości poważę przy okazji 3mm i 6mm biały depron (XPS), który mam do dyspozycji. Kupowany u jednego dystrybutora w Polsce z cechami tego samego producenta w Niemczech.....

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano

Do halówek, jak już wyżej wspomniano, tylko i wyłącznie depron aero. Do kupienia w sklepie Schmeissner.pl, ale w tym momencie sklep nie działa. Sam kiedyś ważyłem różne deprony i wychodzi na to, że 3mm rowkowany jest lżejszy od aero, ale model zbyt ładny nie będzie.

Opublikowano

Też uważam, że nie można po prostu podzielić wagi 6mm depronu i wyjdzie waga arkuszy 3mm. Myślę, że w procesie produkcji arkusze 3mm wychodzą z większa gęstością niż 6mm. Widac to np na stronie arbitrona. W tabelach widać, ze 3mm podkłady mają większa gęstość niż 6mm.

Nie mniej myślę, że do ustawienia w kolejności, która najlżejsza, a która najcięższa z 3mm można użyć analogii z arkuszami 6mm.

 

Z drugiej strony myślę sobie. Doświadczenia nie mam w halówkach żadnego.Jeśli użyjemy lżejszego depronu, czyli bardziej wiotkiego to trzeba go wzmocnić kratownicami z węgla. Przy sztywniejszym/cięższym można użyć go mniej. Nie wyjdzie na to samo w końcowym rozrachunku wagowym?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.