Grzesiek Opublikowano 22 Stycznia 2022 Opublikowano 22 Stycznia 2022 Może znajdzie kiedyś sie i na półkach modelarskich.Zapraszam do oglądnięcia.
Marek_Spy Opublikowano 22 Stycznia 2022 Opublikowano 22 Stycznia 2022 jak zawsze ekonomia i szaleństwo elektryków bo inżynierowie nie decydują
Market Opublikowano 22 Stycznia 2022 Opublikowano 22 Stycznia 2022 1 godzinę temu, Marek_Spy napisał: jak zawsze ekonomia i szaleństwo elektryków bo inżynierowie nie decydują Demagogia. Konstrukcja znana od 1963 i się nie przyjęła już wtedy, gdy nikt jeszcze nie patrzył na ekonomię, a samochody elektryczne były zaledwie w marzeniach pisarzy SF. Nie przyjęła się nie z powodu ekonomii czy decyzji politycznych, tylko z powodu problemów technologicznych trudnych do rozwiązania w tamtych czasach. Miały swoje zalety, ale przeważały wady: były mało trwałe, miały złe parametry chłodzenia i były mało wydajne. Może w dzisiejszych czasach, dzięki inżynierii materiałowej uda się je udoskonalić. 4 godziny temu, Grzesiek napisał: Może znajdzie kiedyś sie i na półkach modelarskich Już są. Może nie w kiosku na każdym rogu, ale są: link: wankel rc engine
Marek_Spy Opublikowano 22 Stycznia 2022 Opublikowano 22 Stycznia 2022 e tam demagogia, wyobraź sobie przezbrojenie fabryk silników, pomijam ten silnik ale ogólnie, pewnie sie nie zgodzisz ze jest szaleństwo elektryków ? Pokazujesz klasycznego wankla
d9Jacek Opublikowano 23 Stycznia 2022 Opublikowano 23 Stycznia 2022 14 godzin temu, Market napisał: miały złe parametry chłodzenia i były mało wydajne. jak już wzieliśmy sie za silniki a silnik Wankla w szczególności to przecyzyjnie wyjasnij co też miałeś na mysli
RomanJ4 Opublikowano 23 Stycznia 2022 Opublikowano 23 Stycznia 2022 20 godzin temu, Market napisał: przeważały wady: były mało trwałe, ..Może w dzisiejszych czasach, dzięki inżynierii materiałowej uda się je udoskonalić. Zwłaszcza z uszczelnieniem krawędzi tłoków z powodu wycierania w klasycznych Wanklach były problemy. Próbowano np z ceramiką, inną geometria, itd https://en.wikipedia.org/wiki/Wankel_engine https://ceramics.org/ceramic-tech-today/rotary-engine-materials-applications-reimagined http://www.creinc.us/ https://patents.google.com/patent/US20140230776A1/en https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/nleng-2017-0082/html https://www.rotaryengine.com/services/machining/rotorperformancemods.html https://www.haltech.com/10-things-you-need-to-know-about-rotary-tuning/ https://www.engineering.com/story/update-wankel-20-the-return-of-the-rotary-engine https://www.aieuk.com/blog/wankel-rotary-engines-arent-rotary-engines-noisy-poor-emissions/ A także powstawały na jego bazie konstrukcje podobne, np Szorenyi rotary engine https://www.popularmechanics.com/cars/car-technology/a25938374/szorenyi-rotary-engine/ https://www.sae.org/news/2018/09/new-four-chamber-rotary-engine-could-supplant-wankel-and-piston-engines-for-uav-applications ciekawostki https://news.mit.edu/2014/liquidpiston-small-efficient-rotary-engine-1205
Marek_Spy Opublikowano 23 Stycznia 2022 Opublikowano 23 Stycznia 2022 Cytujesz ogólnie dostępną wiedzę a jeździłeś Wanklem ? OK ma wady bo praktycznie wytrzymywały ok 100 Kkm i skład spalin ale .... czy im poświecono tyle czasu co silnikom tłokowym ? A koszt ? remont silnika Wankla to w PL około 7000 zł i praktycznie wymienia się cały silnika wymiana łańcuchów rozrządu w audi V8 tylko 7000 zł. i tez zalecane jest wymiana co 100 Kkm. Nie mam pojecia ile kosztuje nowy silnik w fabryce ale z pewnością z 10x wiecej. Ale mówimy o zupełnie innym silniku rotacyjnym z trzema komorami spalania a ty piszesz o Wanklu. Tamten ma inaczej rozwiązane uszczelnienie i jest " trzycylindrowy" pewnie jakby mu poświecić tyle czasu co silnikowi tłokowemu to nie wiadomo co by z tego wyszło ale elektryki są głównym nurtem
jarek996 Opublikowano 23 Stycznia 2022 Opublikowano 23 Stycznia 2022 27 minut temu, Marek_Spy napisał: ale elektryki są głównym nurtem Marek ; nie denerwuj sie . Niedlugo pewnie wymysla bezszczotkowy Wankla ?
Marek_Spy Opublikowano 23 Stycznia 2022 Opublikowano 23 Stycznia 2022 Jareczku ja kompletnie się nie denerwuje ale lata miałem styczność z motoryzacją i widzę czasem bezsens i pojawia się znowu teoria żarówkowa, jak kiedyś pisałeś jeździsz klasycznym silnikiem V6 nie jakimś cudakiem dieslem w DPF EGR i biturbo
d9Jacek Opublikowano 23 Stycznia 2022 Opublikowano 23 Stycznia 2022 1 godzinę temu, Marek_Spy napisał: praktycznie wytrzymywały ok 100 Kkm i skład spalin ale .... czy im poświecono tyle czasu co silnikom tłokowym ? A koszt ? remont silnika Wankla to w PL około 7000 zł i praktycznie wymienia się cały silnika no więc tak: faktycznie silnik Wankla w pierwszym seryjnie produkowanym samochodzie czyli NSU Spyder był silnikiem mało trwałym- był t o silnik jednokomorowy o poj 500 ccm.Firma NSU patrząc dalekosięznie nabyła prawa do tego silnika od F.Wankla. Wszystkie srodki finansowe, a była to relatywnie mała firma skierowano na badania nad tym silnikiem i jego rozwój. Do badań dołączyła firma Citroen co zaskutkowało modelem Birotor.Ale zostańmy przy NSU..Mamy rok 1967 -pojawia się NSU RO 80 zdobywca tytułu "Samochód Roku".RO 80 wyposażony w 2 komorowy silnik Wankla o poj 1 litra a mocy 110KM, wadze 40 kg ...i niespotykanej kutturze pracy. Proszę pokażcie mi Panowie silnik o porównywalnych parametrach. Pamiętajmy ,że mamy rok 1967 a nie 2023 .Oczywiście są problemy wieku dziecięcego- listwy uszczelniające miały małą zywotność. Tak jak Marek napisał max 100Kkm. Druga RO80 seria miała zmodernizowany silnik- 2 swiecowy , zamiast 4 świec, HKZ oraz co najważniejsze - uszczelnienia z azotku tytanu. Silniki osiągały przebieg 200Kkm . Za problemami z silnikami Wankla stali głownie użytkownicy tych aut, lekceważący to co jest napisane w instrukcji , a napisane jest " zużycie technologiczne oleju jest na poziomie 0,5 - 1 l/ 1000km" , więc należy sprawdzać poziom oleju i w razie konieczności uzupełniac. .... Skład spalin ? Wankel z 1967 roku miał podwójnego Solexa,ale jestem przekonany ,że wyposażony we współczesny układ wtryskowy spełnił by wysrubowane normy czystości... co do silników elektrycznych to nie b edę się wypowiadał , bo Ci co mnie znaja, wiedzą doskonale jakie mam zdanie na ich temat i podkreślę nie jest to zdanie odosobnione
Marek_Spy Opublikowano 23 Stycznia 2022 Opublikowano 23 Stycznia 2022 Zgadzam się z powyższym decyduje ekonomia, skonczyły się czasy kiedy robiono coś żeby dobrze działało i było trwałe, teraz uczy się inżynierów żeby projektowali tak aby sie uszkodziło po gwarancji, niestety silniki spalinowe są blokowane przez polityków unii, kiedyś było szaleństwo diesli i benzyny nie kupiłeś, terz diesel jest be cacy jest elektryk a jak chce produkować energie elektryczną ? paliwa maja ok 40X większą gęstość energii ale no panie elektryk nie śmierdzi ....
Market Opublikowano 24 Stycznia 2022 Opublikowano 24 Stycznia 2022 W dniu 23.01.2022 o 08:15, d9Jacek napisał: jak już wzieliśmy sie za silniki a silnik Wankla w szczególności to przecyzyjnie wyjasnij co też miałeś na mysli Poza kilkoma praktykami znamy ten silnik z opisów, które mówią: "wiele prób rozpowszechnienia tego typu silnika zakończyło się niepowodzeniem z powodu problemów konstrukcyjnych i technologicznych. Do produkcji rotorów oraz bloku silnika używano stopów na tyle słabych, że silniki zużywały się dosyć szybko. Główne wady silnika to trudne do uszczelnienia obszary pracy związane z przedmuchami; z tego względu mniejsze jest ciśnienie sprężania i mniejsza sprawność termodynamiczna." "Są też większe straty ciepła na skutek bardzo niekorzystnej (szerokiej i płaskiej) komory spalania – co zwiększa straty ciepła i generuje naprężenia termiczne związane z "gorącą" i "zimną" strefą pracy silnika. Nie bez znaczenia jest też spore jednostkowe zużycie paliwa i duża emisja gazów spalinowych na jednostkę mocy. Ta wada, wraz z niedostateczną trwałością uszczelnień tłoka, jest powodem małego zainteresowania tym silnikiem w praktyce motoryzacyjnej. Były nawet sytuacje, gdy bloki silnikowe na skutek naprężeń termicznych nie wytrzymywały i pękały. W praktyce konstrukcja silnika była bardzo trudna do uszczelnienia, a silnik zużywał dużo paliwa" A więc decyzje inżynierów i nabywcow , a nie polityków przesądziły o braku popularności tego napędu. Potwierdza to taki sam brak popularności silników z wirującym tłokiem wśród modelarzy. Niemniej współczesna technologia materiałowa daje tu szanse na rozwój. 1
Grzesiek Opublikowano 25 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2022 No nie dokońca można sie z przedmowcą zgodzić.Mazda robi wankle i maja się dość dobrze ,więc nie do końca tak jest jak piszesz.Kolo ma Mazde 6 sky active ma na walone 180kk i ma się autko całkiem dobrze.Ma je od nowki. 1
d9Jacek Opublikowano 25 Stycznia 2022 Opublikowano 25 Stycznia 2022 8 godzin temu, Market napisał: A więc decyzje inżynierów i nabywcow..... opowiesci z mchów i paproci...proponuję zagłebić się w temat VW i działalności tej firmy a kolokwialnie mówiąc zadziałala kasa a raczej jej brak o politykach tu nikt nie wspominał ps. czyli jak zwykle piard w wykonaniu KOlegi Marketa? czyli JPP
Market Opublikowano 26 Stycznia 2022 Opublikowano 26 Stycznia 2022 W dniu 25.01.2022 o 06:13, Grzesiek napisał: Mazda robi wankle i maja się dość dobrze ,więc nie do końca tak jest jak piszesz.Kolo ma Mazde 6 sky active ma na walone 180kk i ma się autko całkiem dobrze Coś się pomyliło - Tobie albo koledze. Mazda 6 nigdy nie miała wankla, a SkyActive są tylko tłokowe. Wankle były ostatnio tylko w serii RX i Mazda zaprzestała ich seryjnej produkcji w 2012 roku. Więc nie: Mazda nie robi obecnie seryjnych wankli i wankle nie mają się dobrze. Inżynierowie nie byli w stanie skutecznie rozwiązać wrodzonych bolączek wankla (czy generalnie silnika z wirującym tłokiem), a nabywcy nie chcieli za bardzo ich kupować - wady przeważały nad zaletami. I nie ma tu znaczenia czy ktoś zaproponuje inny kształt komory, czy jakąś bardziej wyrafinowaną geometrię ruchu wirującego tłoka. Wady tkwią w samej idei. Więc pewnie racja, że inżynierowie nie decydują, a decyduje kasa (nabywców). Ale nie uwierzę, że Mazda mając 50 lat doświadczeń, opanowaną technologię i kupę kasy nie chciała rozwiązać skutecznie tych problemów. Bo gdyby się to skutecznie udało, to z taką konstrukcją przykryliby resztę świata czapką. Albo skoro to taka rewelacyjna i rokująca konstrukcja, to dlaczego nie porzucili zupełnie silników tłokowych i nie wsadzili wankla do wszystkich produkowanych modeli? Wniosek jest jeden - wady nadal przeważają nad zaletami i nawet siły i środki jakimi dysponuje Mazda nie są w stanie zmienić tego niekorzystnego bilansu. W dniu 25.01.2022 o 08:14, d9Jacek napisał: piard w wykonaniu KOlegi Marketa Jak chcesz grać fair to graj faktami i argumentami, a nie "piardami" i "KOlegami". Jeżeli wiesz coś o silnikach wankla produkcji VW to się podziel wiedzą, chętnie poczytam i się chętnie pospieram. Ale na fakty i argumenty.
Marek_Spy Opublikowano 26 Stycznia 2022 Opublikowano 26 Stycznia 2022 I market błysnął wiedza. Tylko ekonomia o tym decyduje a koncepcja jest o wiele lepsza niż silniki tlokowe, podobnie jest z zawieszeniem citroena ci co z tym nie mają nic wspólnego to krytykują a ci co mają to wiedzą.Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka 1
d9Jacek Opublikowano 26 Stycznia 2022 Opublikowano 26 Stycznia 2022 4 minuty temu, Marek_Spy napisał: I market błysnął wiedza. Tylko ekonomia o tym decyduje a koncepcja jest o wiele lepsza niż silniki tlokowe, podobnie jest z zawieszeniem citroena ci co z tym nie mają nic wspólnego to krytykują a ci co mają to wiedzą. Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka nic dodać ,nic ując
witold_pi Opublikowano 26 Stycznia 2022 Opublikowano 26 Stycznia 2022 W dniu 25.01.2022 o 06:13, Grzesiek napisał: No nie dokońca można sie z przedmowcą zgodzić.Mazda robi wankle i maja się dość dobrze ,więc nie do końca tak jest jak piszesz.Kolo ma Mazde 6 sky active ma na walone 180kk i ma się autko całkiem dobrze.Ma je od nowki. Mazda robiła wankle, do naprawy głównej przebiegi 60 000 czyli jak auto w socjalizmie, spalanie od 18l/100 km w górę, dziś RX7 to klasyk (jak nie ma swapu) ale mimo bycia fanem mazdy (mam 626 z 93r) raczej nie kupię mimo niewygórowanej ceny za RX8, w 6 nigdy nie było wankla, każdy silnik benzynowy przeżyje karoserię 6 ulegającą szybkiej ekologicznej biodegradacji ? Jak będziesz wsiadał, sprawdź czy ma podłogę, uważaj nie potknij się o próg bo odpadnie.
d9Jacek Opublikowano 26 Stycznia 2022 Opublikowano 26 Stycznia 2022 15 minut temu, witold_pi napisał: uważaj nie potknij się o próg bo odpadnie. nooo Witek , zapomniałes o lampach z tyłu pojazdu
Marek_Spy Opublikowano 26 Stycznia 2022 Opublikowano 26 Stycznia 2022 Spalał bo miał 230 koni mój motorek ma 211 i tez tyle paii ..... opowieści z krypty, koszt wytworzenia wankla a tłokowego ...
Rekomendowane odpowiedzi