Grzesiek Opublikowano 22 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2022 Może znajdzie kiedyś sie i na półkach modelarskich.Zapraszam do oglądnięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 22 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2022 jak zawsze ekonomia i szaleństwo elektryków bo inżynierowie nie decydują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Market Opublikowano 22 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2022 1 godzinę temu, Marek_Spy napisał: jak zawsze ekonomia i szaleństwo elektryków bo inżynierowie nie decydują Demagogia. Konstrukcja znana od 1963 i się nie przyjęła już wtedy, gdy nikt jeszcze nie patrzył na ekonomię, a samochody elektryczne były zaledwie w marzeniach pisarzy SF. Nie przyjęła się nie z powodu ekonomii czy decyzji politycznych, tylko z powodu problemów technologicznych trudnych do rozwiązania w tamtych czasach. Miały swoje zalety, ale przeważały wady: były mało trwałe, miały złe parametry chłodzenia i były mało wydajne. Może w dzisiejszych czasach, dzięki inżynierii materiałowej uda się je udoskonalić. 4 godziny temu, Grzesiek napisał: Może znajdzie kiedyś sie i na półkach modelarskich Już są. Może nie w kiosku na każdym rogu, ale są: link: wankel rc engine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 22 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2022 e tam demagogia, wyobraź sobie przezbrojenie fabryk silników, pomijam ten silnik ale ogólnie, pewnie sie nie zgodzisz ze jest szaleństwo elektryków ? Pokazujesz klasycznego wankla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 23 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2022 14 godzin temu, Market napisał: miały złe parametry chłodzenia i były mało wydajne. jak już wzieliśmy sie za silniki a silnik Wankla w szczególności to przecyzyjnie wyjasnij co też miałeś na mysli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 23 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2022 20 godzin temu, Market napisał: przeważały wady: były mało trwałe, ..Może w dzisiejszych czasach, dzięki inżynierii materiałowej uda się je udoskonalić. Zwłaszcza z uszczelnieniem krawędzi tłoków z powodu wycierania w klasycznych Wanklach były problemy. Próbowano np z ceramiką, inną geometria, itd https://en.wikipedia.org/wiki/Wankel_engine https://ceramics.org/ceramic-tech-today/rotary-engine-materials-applications-reimagined http://www.creinc.us/ https://patents.google.com/patent/US20140230776A1/en https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/nleng-2017-0082/html https://www.rotaryengine.com/services/machining/rotorperformancemods.html https://www.haltech.com/10-things-you-need-to-know-about-rotary-tuning/ https://www.engineering.com/story/update-wankel-20-the-return-of-the-rotary-engine https://www.aieuk.com/blog/wankel-rotary-engines-arent-rotary-engines-noisy-poor-emissions/ A także powstawały na jego bazie konstrukcje podobne, np Szorenyi rotary engine https://www.popularmechanics.com/cars/car-technology/a25938374/szorenyi-rotary-engine/ https://www.sae.org/news/2018/09/new-four-chamber-rotary-engine-could-supplant-wankel-and-piston-engines-for-uav-applications ciekawostki https://news.mit.edu/2014/liquidpiston-small-efficient-rotary-engine-1205 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 23 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2022 Cytujesz ogólnie dostępną wiedzę a jeździłeś Wanklem ? OK ma wady bo praktycznie wytrzymywały ok 100 Kkm i skład spalin ale .... czy im poświecono tyle czasu co silnikom tłokowym ? A koszt ? remont silnika Wankla to w PL około 7000 zł i praktycznie wymienia się cały silnika wymiana łańcuchów rozrządu w audi V8 tylko 7000 zł. i tez zalecane jest wymiana co 100 Kkm. Nie mam pojecia ile kosztuje nowy silnik w fabryce ale z pewnością z 10x wiecej. Ale mówimy o zupełnie innym silniku rotacyjnym z trzema komorami spalania a ty piszesz o Wanklu. Tamten ma inaczej rozwiązane uszczelnienie i jest " trzycylindrowy" pewnie jakby mu poświecić tyle czasu co silnikowi tłokowemu to nie wiadomo co by z tego wyszło ale elektryki są głównym nurtem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 23 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2022 27 minut temu, Marek_Spy napisał: ale elektryki są głównym nurtem Marek ; nie denerwuj sie . Niedlugo pewnie wymysla bezszczotkowy Wankla ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 23 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2022 Jareczku ja kompletnie się nie denerwuje ale lata miałem styczność z motoryzacją i widzę czasem bezsens i pojawia się znowu teoria żarówkowa, jak kiedyś pisałeś jeździsz klasycznym silnikiem V6 nie jakimś cudakiem dieslem w DPF EGR i biturbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 23 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2022 1 godzinę temu, Marek_Spy napisał: praktycznie wytrzymywały ok 100 Kkm i skład spalin ale .... czy im poświecono tyle czasu co silnikom tłokowym ? A koszt ? remont silnika Wankla to w PL około 7000 zł i praktycznie wymienia się cały silnika no więc tak: faktycznie silnik Wankla w pierwszym seryjnie produkowanym samochodzie czyli NSU Spyder był silnikiem mało trwałym- był t o silnik jednokomorowy o poj 500 ccm.Firma NSU patrząc dalekosięznie nabyła prawa do tego silnika od F.Wankla. Wszystkie srodki finansowe, a była to relatywnie mała firma skierowano na badania nad tym silnikiem i jego rozwój. Do badań dołączyła firma Citroen co zaskutkowało modelem Birotor.Ale zostańmy przy NSU..Mamy rok 1967 -pojawia się NSU RO 80 zdobywca tytułu "Samochód Roku".RO 80 wyposażony w 2 komorowy silnik Wankla o poj 1 litra a mocy 110KM, wadze 40 kg ...i niespotykanej kutturze pracy. Proszę pokażcie mi Panowie silnik o porównywalnych parametrach. Pamiętajmy ,że mamy rok 1967 a nie 2023 .Oczywiście są problemy wieku dziecięcego- listwy uszczelniające miały małą zywotność. Tak jak Marek napisał max 100Kkm. Druga RO80 seria miała zmodernizowany silnik- 2 swiecowy , zamiast 4 świec, HKZ oraz co najważniejsze - uszczelnienia z azotku tytanu. Silniki osiągały przebieg 200Kkm . Za problemami z silnikami Wankla stali głownie użytkownicy tych aut, lekceważący to co jest napisane w instrukcji , a napisane jest " zużycie technologiczne oleju jest na poziomie 0,5 - 1 l/ 1000km" , więc należy sprawdzać poziom oleju i w razie konieczności uzupełniac. .... Skład spalin ? Wankel z 1967 roku miał podwójnego Solexa,ale jestem przekonany ,że wyposażony we współczesny układ wtryskowy spełnił by wysrubowane normy czystości... co do silników elektrycznych to nie b edę się wypowiadał , bo Ci co mnie znaja, wiedzą doskonale jakie mam zdanie na ich temat i podkreślę nie jest to zdanie odosobnione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 23 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2022 Zgadzam się z powyższym decyduje ekonomia, skonczyły się czasy kiedy robiono coś żeby dobrze działało i było trwałe, teraz uczy się inżynierów żeby projektowali tak aby sie uszkodziło po gwarancji, niestety silniki spalinowe są blokowane przez polityków unii, kiedyś było szaleństwo diesli i benzyny nie kupiłeś, terz diesel jest be cacy jest elektryk a jak chce produkować energie elektryczną ? paliwa maja ok 40X większą gęstość energii ale no panie elektryk nie śmierdzi .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Market Opublikowano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2022 W dniu 23.01.2022 o 08:15, d9Jacek napisał: jak już wzieliśmy sie za silniki a silnik Wankla w szczególności to przecyzyjnie wyjasnij co też miałeś na mysli Poza kilkoma praktykami znamy ten silnik z opisów, które mówią: "wiele prób rozpowszechnienia tego typu silnika zakończyło się niepowodzeniem z powodu problemów konstrukcyjnych i technologicznych. Do produkcji rotorów oraz bloku silnika używano stopów na tyle słabych, że silniki zużywały się dosyć szybko. Główne wady silnika to trudne do uszczelnienia obszary pracy związane z przedmuchami; z tego względu mniejsze jest ciśnienie sprężania i mniejsza sprawność termodynamiczna." "Są też większe straty ciepła na skutek bardzo niekorzystnej (szerokiej i płaskiej) komory spalania – co zwiększa straty ciepła i generuje naprężenia termiczne związane z "gorącą" i "zimną" strefą pracy silnika. Nie bez znaczenia jest też spore jednostkowe zużycie paliwa i duża emisja gazów spalinowych na jednostkę mocy. Ta wada, wraz z niedostateczną trwałością uszczelnień tłoka, jest powodem małego zainteresowania tym silnikiem w praktyce motoryzacyjnej. Były nawet sytuacje, gdy bloki silnikowe na skutek naprężeń termicznych nie wytrzymywały i pękały. W praktyce konstrukcja silnika była bardzo trudna do uszczelnienia, a silnik zużywał dużo paliwa" A więc decyzje inżynierów i nabywcow , a nie polityków przesądziły o braku popularności tego napędu. Potwierdza to taki sam brak popularności silników z wirującym tłokiem wśród modelarzy. Niemniej współczesna technologia materiałowa daje tu szanse na rozwój. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 25 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 No nie dokońca można sie z przedmowcą zgodzić.Mazda robi wankle i maja się dość dobrze ,więc nie do końca tak jest jak piszesz.Kolo ma Mazde 6 sky active ma na walone 180kk i ma się autko całkiem dobrze.Ma je od nowki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 8 godzin temu, Market napisał: A więc decyzje inżynierów i nabywcow..... opowiesci z mchów i paproci...proponuję zagłebić się w temat VW i działalności tej firmy a kolokwialnie mówiąc zadziałala kasa a raczej jej brak o politykach tu nikt nie wspominał ps. czyli jak zwykle piard w wykonaniu KOlegi Marketa? czyli JPP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Market Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 W dniu 25.01.2022 o 06:13, Grzesiek napisał: Mazda robi wankle i maja się dość dobrze ,więc nie do końca tak jest jak piszesz.Kolo ma Mazde 6 sky active ma na walone 180kk i ma się autko całkiem dobrze Coś się pomyliło - Tobie albo koledze. Mazda 6 nigdy nie miała wankla, a SkyActive są tylko tłokowe. Wankle były ostatnio tylko w serii RX i Mazda zaprzestała ich seryjnej produkcji w 2012 roku. Więc nie: Mazda nie robi obecnie seryjnych wankli i wankle nie mają się dobrze. Inżynierowie nie byli w stanie skutecznie rozwiązać wrodzonych bolączek wankla (czy generalnie silnika z wirującym tłokiem), a nabywcy nie chcieli za bardzo ich kupować - wady przeważały nad zaletami. I nie ma tu znaczenia czy ktoś zaproponuje inny kształt komory, czy jakąś bardziej wyrafinowaną geometrię ruchu wirującego tłoka. Wady tkwią w samej idei. Więc pewnie racja, że inżynierowie nie decydują, a decyduje kasa (nabywców). Ale nie uwierzę, że Mazda mając 50 lat doświadczeń, opanowaną technologię i kupę kasy nie chciała rozwiązać skutecznie tych problemów. Bo gdyby się to skutecznie udało, to z taką konstrukcją przykryliby resztę świata czapką. Albo skoro to taka rewelacyjna i rokująca konstrukcja, to dlaczego nie porzucili zupełnie silników tłokowych i nie wsadzili wankla do wszystkich produkowanych modeli? Wniosek jest jeden - wady nadal przeważają nad zaletami i nawet siły i środki jakimi dysponuje Mazda nie są w stanie zmienić tego niekorzystnego bilansu. W dniu 25.01.2022 o 08:14, d9Jacek napisał: piard w wykonaniu KOlegi Marketa Jak chcesz grać fair to graj faktami i argumentami, a nie "piardami" i "KOlegami". Jeżeli wiesz coś o silnikach wankla produkcji VW to się podziel wiedzą, chętnie poczytam i się chętnie pospieram. Ale na fakty i argumenty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 I market błysnął wiedza. Tylko ekonomia o tym decyduje a koncepcja jest o wiele lepsza niż silniki tlokowe, podobnie jest z zawieszeniem citroena ci co z tym nie mają nic wspólnego to krytykują a ci co mają to wiedzą.Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 4 minuty temu, Marek_Spy napisał: I market błysnął wiedza. Tylko ekonomia o tym decyduje a koncepcja jest o wiele lepsza niż silniki tlokowe, podobnie jest z zawieszeniem citroena ci co z tym nie mają nic wspólnego to krytykują a ci co mają to wiedzą. Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka nic dodać ,nic ując Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 W dniu 25.01.2022 o 06:13, Grzesiek napisał: No nie dokońca można sie z przedmowcą zgodzić.Mazda robi wankle i maja się dość dobrze ,więc nie do końca tak jest jak piszesz.Kolo ma Mazde 6 sky active ma na walone 180kk i ma się autko całkiem dobrze.Ma je od nowki. Mazda robiła wankle, do naprawy głównej przebiegi 60 000 czyli jak auto w socjalizmie, spalanie od 18l/100 km w górę, dziś RX7 to klasyk (jak nie ma swapu) ale mimo bycia fanem mazdy (mam 626 z 93r) raczej nie kupię mimo niewygórowanej ceny za RX8, w 6 nigdy nie było wankla, każdy silnik benzynowy przeżyje karoserię 6 ulegającą szybkiej ekologicznej biodegradacji ? Jak będziesz wsiadał, sprawdź czy ma podłogę, uważaj nie potknij się o próg bo odpadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 15 minut temu, witold_pi napisał: uważaj nie potknij się o próg bo odpadnie. nooo Witek , zapomniałes o lampach z tyłu pojazdu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 Spalał bo miał 230 koni mój motorek ma 211 i tez tyle paii ..... opowieści z krypty, koszt wytworzenia wankla a tłokowego ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi