Skocz do zawartości

Nieuport - pierwsze podejście do ww1 od podstaw


mirolek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wykonałem już kilka laminatowych modeli do aircombatu na traconej formie pozytywowej ale laminaty wykonywane w formie negatywowej to była dla mnie wciąż nieobeznana technika.

W trakcie budowy modelu Kingfisher wykonałem jednak pierwszą formę a następnie pływaki w formie negatywowej.  Spodobało mi się na tyle, że przyszedł czas na pierwszy kadłub w tej technice ?

 

Nie mam doświadczenia w układaniu tkanin w negatywie ale chyba najlepiej je zdobyć próbując wykonać kolejne odbicia z formy.

Stosując dwie grubości tkaniny wykonałem swoje pierwsze połówki kadłuba oraz oddzielnie maskę silnika. Wyszło chyba nieźle a na pewno gładko i dość lekko. Dlatego zamiast kolejnych prób laminowania połączyłem obie formatki a "testowe laminaty" stały się podstawą do budowy pierwszego własnego (nie z zestawu) modelu ww1 ?

 

zdj_1.thumb.jpg.a7c64a14f1125861e182881f07933f10.jpg

 

zdj_2.thumb.jpg.dfca58f7923f8784bd6e32dbfe6fef26.jpg

 

Na pewno daleko jeszcze do ideału i daleko do jakości konstrukcji laminatowych jakie prezentują bardziej zaawansowani modelarze ale po obcięciu naddatku i połączeniu formatek udało się uzyskać dobrze rokujący niską wagą kadłub modelu.

 

zdj_3.thumb.jpg.a2ab51aef7076e1d47c0b4473e0bef50.jpgzdj_4.thumb.jpg.7ab354390b1616225a72aa9d3ffac028.jpgzdj_5.thumb.jpg.78c8fc31770e7c3c1e0ca9d6b386043d.jpg

 

CDN

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wdzięczny samolocik.

Brak owiewki pilota sugeruje że to N11, zwróć uwagę że skrzydła w większości dostępnych rysunków są mniejsze niż wg rys.fabrycznych .

Warto budować wg. oryginałów bo Nieuporty chorują na duże obciążenie powierzchni .

Jakbyś nie znalazł służę rys. na pw.Mam też szablon ustawień w którym sa zawarte doświadczenia lat walk Piotrka,Aliny i moich.