Skocz do zawartości

Samolot z drukarki


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Filip Neder napisał:

Czyli dobre zdjęcie dałem

Hmm

Filip, jak to napisać delikatnie, abyś się nie zniechęcił, ale abyś zaczął słuchać dobrych rad.

Powtórzę z mojego poprzedniego postu w tym wątku. Znajomość programu 3D nie jest kluczem do sukcesu, że zaprojektujesz dobrze latający model.

Planujesz latające skrzydło typu PLANK

230526151_Zrzutekranu2022-05-19o12_37_24.png.102db85c206e491810f829cae916ef38.png

 

 

Ten typ latającego skrzydła potrzebuje zastosowania specjalnego profilu.

Z tego co widzę projektujesz w Blenderze, zacny program, ale nie bardzo się nadaje do projektowania modeli latających. 

Nie wiem czy ma możliwość importu plików typu *.dat lub innych typu CAD, abyś np. zaimportował dobry profil skrzydła.

Projektujesz pod druk 3D, a stosujesz profil typu CRD jak do pianki (CRD = Co Ręka Da)

 

Mogę Ci zrobić jakiś szybki projekt na profilu KFm - skrzydło

Zrobisz sobie kadłub w blenderze i wydrukujesz, i połączysz ze skrzydłem.

Będzie na prawdę tanio.

Depron lub EPP kosztuje grosze.

Filmament do druku modeli tani nie jest, a troch go zużyjesz.

 

Co Ty na to?

 

EDIT

Inna opcja szybko i tanio

zrób np TOTO-0 Motylastego: http://motylasty.pl/toto000a.html

Zamiast skrzydła z profilem Clark Y zrób skrzydło z profilem np. KFm-3 

 

Edytowane przez jarek_aviatik
uzupełnienie
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jarek_aviatik napisał:

Filmament do druku modeli tani nie jest, a troch go zużyjesz.

 

Korzystam ze szkolnego więc mam za free

 

3 godziny temu, jarek_aviatik napisał:

Mogę Ci zrobić jakiś szybki projekt na profilu KFm - skrzydło

Pokaż mi o co chodzi i sobie poprawie, z góry dzięki za radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Filip Neder napisał:

Korzystam ze szkolnego więc mam za free

 

Pokaż mi o co chodzi i sobie poprawie, z góry dzięki za radę.

Tu jest link do strony z profilami  http://airfoiltools.com/search/index

Profil do latającego skrzydła typu PLANK, to takie, których współczynnik momentu pochylającego Cm > 0

Np. MH78 http://airfoiltools.com/airfoil/details?airfoil=mh78-il

 

FAUVEL 14%

 

1330292590_Zrzutekranu2022-05-19o20_45_37.thumb.png.f659f1991a3d68271bd75fca9c248fde.png

 

 

 

LA2573 - użyty w samolocie NASA Pathfinder https://www.nasa.gov/centers/armstrong/news/FactSheets/FS-034-DFRC.html

 

616984243_Zrzutekranu2022-05-19o20_45_11.thumb.png.d310b54feeebda695825385e2db5ef4d.png

 

 

Może być profil PW51 po lekkiej modyfikacji.

I inne tego typu.

 

 

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydruk dużych plaskich powierzchni w orientacji innej niz poziomej jest skazany na porażkę. Dlatego drukowanie tak prostych kształtów na maszynie cnc to jak rozwiązywanie rownania 2+2 na komputerze kwantowym i do tego miec pretensje ze coś poszlo nie tak...

 

Profil kfm powstal do efektywnego wykorzystania plaskich plyt depronowych. Stosowanie profilu kfm w druku 3d to obraza i ooliczek dla całej społeczności drukarzy 3d. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hej Filip,

ciekawi mnie, na jakim etapie jest Twój projekt. Napisz, w którą stronę poszedłeś.

 

Odnośnie drukowania samolotów, też mam zamiar spróbować jak ta dziedzina modelarstwa lotniczego wygląda, ale na początek raczej będę celował w coś gotowego i sprawdzonego, czyli Pipera J-3, który jest dostępny za darmo (https://3dlabprint.com/shop/piperj3cub/)

 

Co do projektowania modeli pamiętaj, że aby samolot dobrze latał, trzeba mieć minimum wiedzy z dziedziny aerodynamiki i zasad projektowania modeli. W dronach za lot odpowiada głównie elektronika, kształt modelu nie jest aż tak istotny (oczywiście musi spełniać podstawowe wymagania). W przypadku samolotów jest już inaczej, kształt modelu ma bardzo istotny wpływ na to, jak model będzie latał. Warto sobie poczytać historię konstrukcji lotniczych, żeby się przekonać jak ciężką sprawą jest konstruowanie samolotów. Najlepszym przykładem jest chyba me 210 / 410. Messerschmitt me 210 powstał jako następca bf 110. Początkowe egzemplarze były bardzo niestabilne w locie  i ciężkie w pilotażu. Po kolejnych poprawkach samolot w końcu nadawał się w końcu do latania a projekt został przemianowany na me 410. Na pierwszy rzut oka oba modele są bardzo podobne, a jednak te drobne różnice sprawiają, że latają zupełnie inaczej.

 

W którejś książce Wiesława Schiera z serii "Miniaturowe lotnictwo" (niestety nie pamiętam w której, jeśli ktoś wie, niech podpowie) są podane podstawowe informacje z zakresu projektowania modeli latających. Warto tam zaglądnąć, bo informacje są podane w sposób bardzo przystępny. Jeśli mieszkasz w Krakowie, to możesz spróbować pożyczyć tę książkę w którejś z bibliotek (Biblioteka Kraków, Biblioteka Wojewódzka, Biblioteka Jagiellońska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i tak kończy się kolejna z rzędu historia. Zamiast pójść prostą drogą to robienie sobie za wszelką cenę pod górkę. Pierwsze to wybór tak małego modelu, dwa to drukowanie go a trzy to wzięcie pod uwagę że to na początek nauki latania. Na Facebooku też był już ktoś kto chciał zbudować silnik odrzutowy za pomocą wiertarki i szlifierki, nawet już porobione były obliczenia tylko notes zaginął. Był też ktoś kto chciał zrobić samolot sterowany za pomocą internetu. Tam też była masa odpowiedzi, postów, rad i skończyło się niczym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.