Skocz do zawartości

Mini frezarka CNC


robert.pilot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Kupiłem sobie do "warsztatu" mini frezarkę PROXXON MF 70, przerabiam ją na sterowanie CNC za pomocą Arduino.

Temat sterownika i przeróbki już ogarnąłem. Jestem zielony w temacie i prosiłbym o pomoc w ogarnięciu oprogramowania i sterowania.

Do dyspozycji mam parę programów

  • Grbl
  • GrblGru
  • Mach 3
  • FreeCad

Czyli chciałbym zrobić projekt elementu, zapewne trzeba przerobić go na G code i frezować, niby proste...

Jeśli możliwe bardzo proszę o podpowiedzi co z czym...

Z góry Wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Proponuję zerknij na YouTube jak to zrobili inni 

2/ oceń który projekt jest Tobie najbardziej przyjazny i jak najlepiej opisany.

3/ powiel projekt i zrobione .

 

Szkoda czasu na odkrywanie Ameryki w sezonie lotnym :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, young napisał:

wrzucaj info z postępu prac to i inni coś podpatrzą...

Ok, namówiłeś mnie...

Jest wiele wariantów sterowania CNC, ja wybrałem sterowanie za pomocą laptopa i sterownika zrobionego na Adruino.

Sterownik kupiłem na portalu aukcyjnym, jest fajnie zrobiony w obudowie, dodatkowo osoba sprzedająca okazała się bardzo pomocna w konfiguracji i wszelkich informacji na dany temat (jestem totalnie zielony w tym temacie i dopiero się uczę).

Do napędu osi XY zastosuję silniki NEMA17, do osi Z silnik NEMA17 z dwustronnym wałem, dokupiłem drugi stół krzyżowy, który jest manualny, w razie potrzeby dorobienia prostego elementu zmieniam stół i oś Z będzie też manualna.