japim Opublikowano 3 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2022 2 godziny temu, Granacik napisał: Przemku jakimi parametrami drukujesz śmigła? Dysza, warstwa, prędkość, ilość obwódek? Dostałem od Jarka jego STLa do próby z ASA. O ile materiał do tego celu będzie się nadawał to nad parametrami muszę popracować. Wiem na pewno, że prędkość powinna być niewielka. Maksymalna ilosc obwodek - bo to od nich pochodzi wytrzymalosc. 5 lub 6. Wypelnienie oczywiscie 100% (liniami). Natomiast parametry filamentu zaleza od filamentu. ABS drukuje 240C bez nadmuchu. ASA nie drukowalem nigdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 7 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2022 W dniu 3.10.2022 o 10:20, Granacik napisał: Przemku jakimi parametrami drukujesz śmigła? Dysza, warstwa, prędkość, ilość obwódek? Dostałem od Jarka jego STLa do próby z ASA. O ile materiał do tego celu będzie się nadawał to nad parametrami muszę popracować. Wiem na pewno, że prędkość powinna być niewielka. Błażej, Kupiłem jakiś ASA, po trzech próbach wyszło śmigło. Drukowanie na "tratwie" (raft) Parametry: grubość warstwy: 0,25 pierwsza warstwa: 0,3 Dysza: 250 st stół: 110 st prędkość 50 (moim zdaniem trochę za dużo ściana: 5 warstw bez chłodzenia drukowałem bez przykrycia, ale namiocik obniżyłby zużycie energii. Do nagrzewania stołu przykrywam go ręcznikiem? Jedno co zauważyłem po nagrzaniu stołu do 110 stopni zmienia mi się Z offset - doregulowuję ręcznie na liniach purge przed drukiem. (muszę zjechać z -1,2 do -3,1 inaczej tratwa się nie przykleja do stołu) Po zastosowaniu lakieru do włosów - nie mogłem oderwać tratwy od stołu. Element od tratwy odrywa się bezproblemowo. Szykuję się też do frezowania Zgrubnie Finalnie Oczywiście po frezowaniu szlifowanie na gotowo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 12 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2022 Test frezowania zrobiony. Materiał: podła deska sosnowa. Chciałem sprawdzić, czy te wielkości zdejmowania materiału moje słabe wrzeciono pociągnie. Koniec frezowania zgrubnego Frezowanie wykończeniowe I jedna strona gotowa Trzeba zdobyć lepsze drewno, może jakiś próg z marketu budowlanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2022 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 13 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2022 4 godziny temu, mr.jaro napisał: Inna sprawa to przejscie pomiedzy lopata a piasta. Moim zdaniem jest ono troche zbyt ostre, co moze prowadzic do efektu podobnego do dzialania karbu i tym samym znacznego oslabienia wytrzymalosci przekroju w tym miejscu. Proponuje to miejsce troche bardziej zaokraglic, gdyz pod wzgledem sprawnosci chyba nie jest ono az tal istotne, jak przekroje lopaty polozone dalej od piasty, natomiast lagodniejsze przejsce wydatnie wzmocni smiglo w tym miejscu bez wzgledu na material, z jakiego jest ono wykonane. Jeszcze jefden drobiazg, to polozenie otworow w piascie na sruby mocujace smiglo. Powinny one (otwory) byc tak usytuowane, by jak najwieksza czesc przekroju piasty pozostala nienaruszona. Kiedys juz o tym na forum dyskutowalismy, ale jakos nie moge znalezc tamtego watku. Planuję kupić próg bukowy. Tak naprawdę robię to tylko dlatego aby jeszcze się podszkolić w rysowaniu 3D i frezowaniu. Co do przejścia łopata-piasta, masz rację. To co wyfrezowałem - jak napisałem, na próbę (pierwszy raz frezowałem coś w 3D) Finalnie będzie jakieś przejście. Może takie i dopiłowanie ręczne: Nie jestem dobry w rysowaniu 3D, wychodzą mi trochę kulfony. Dlatego czasem wolę coś dopiłować ręcznie. Co do otworów w śmigle. To jest śmigło modelarskie - jeden otwór. Śmigła do samolotów, to inna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 13 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2022 W dniu 7.10.2022 o 18:30, jarek_aviatik napisał: Błażej, Kupiłem jakiś ASA, po trzech próbach wyszło śmigło. Parametry: grubość warstwy: 0,25 pierwsza warstwa: 0,3 Dysza: 250 st stół: 110 st prędkość 50 (moim zdaniem trochę za dużo ściana: 5 warstw bez chłodzenia drukowałem bez przykrycia, ale namiocik obniżyłby zużycie energii. Do nagrzewania stołu przykrywam go ręcznikiem? Elegancko. Warstwe bym dal 0.2 - 0.15 - bedzie sie lepiej kleic. Namiot jest potrzebny do 2 rzeczy - zwieksza temperature i eliminuje przeciagi. Jedno i drugie ma na celu zmniejszenie ryzyka "zwichrowania" sie dlugiego i waskiego wydruku. Takie elementy lubia wstawac na koncach. Moze ASA pod tym wzgledem jest lepsza od ABS, bo z tym drugim to mialem zawsze niezle jazdy bez specjalnych zabiegow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2022 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. jarek_aviatik Opublikowano 16 Października 2022 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 16 Października 2022 Śmigło wyfrezowane, wyważone, przetestowane. Pisałem wcześniej, że jestem bardzo zadowolony z tego, że program OpenVSP tak świetnie tworzy geometrię śmigła. Samo frezowanie -czas całkowity ok. 8 godzin. Materiał: próg bukowy zakupiony w markecie budowlanym o wymiarach w mm 1000x100x20 Najlepiej byłoby użyć frezarki czteroosiowej, ale mam tylko X,Y,Z. Dało radę. Trzeba dać trochę większe podpory. Wersja końcowa Film z testów - jeszcze raz sorry, filmy nie są moją mocną stroną. Max ciąg 2,24 kg (Aku 5S). Więcej niż APC. Jarku @mr.jaro Odnośnie tych otworów, przyznam, że nie spotkałem się z jakimiś wytycznymi. Pooglądałem zdjęcia historycznych śmigieł i współczesnych - bywa różnie. Fakt - trzeba zadbać od przekrój nasady łopaty. Przyczyny powstania wątku, opisane w pierwszym poście. Projektowanie: krok po kroku, opisane tutaj: http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=69&t=2044 Z mojej strony koniec. 3 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Temat widze "przydechl", a ja mam pytanko, wiec odswiezam. W testach RCV 120 SP ( zalaczam ponizej) testowano smigla z tabelki ponizej (w tym jedno czterolopatowe). To czterolopatowe zalecaja do szybszego modelu sportowego. Ja chcialbym miec czterolopatowe w moim RARE BEAR, ale jakie powinno ono miec parametry, aby model latal dosyc "skalowo"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Będzie skalowe, jako, że przekładnia jest 1:2 więc skok też dzielisz przez 2 i wychodzi ci odpowiednik "normalnego" silnika (o ile pamiętam to się nazywa posuw ale mogę się mylić), czyli skok 12 cali daje 6 cali bez przekładni przy 2x większych obrotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi