Skocz do zawartości

Trochę o śmiglach


jarek_aviatik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Granacik napisał:

Przemku jakimi parametrami drukujesz śmigła? Dysza, warstwa, prędkość, ilość obwódek? Dostałem od Jarka jego STLa do próby z ASA. O ile materiał do tego celu będzie się nadawał to nad parametrami muszę popracować. Wiem na pewno, że prędkość powinna być niewielka.

 

Maksymalna ilosc obwodek - bo to od nich pochodzi wytrzymalosc. 5 lub 6. Wypelnienie oczywiscie 100% (liniami). Natomiast parametry filamentu zaleza od filamentu. ABS drukuje 240C bez nadmuchu. ASA nie drukowalem nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2022 o 10:20, Granacik napisał:

Przemku jakimi parametrami drukujesz śmigła? Dysza, warstwa, prędkość, ilość obwódek? Dostałem od Jarka jego STLa do próby z ASA. O ile materiał do tego celu będzie się nadawał to nad parametrami muszę popracować. Wiem na pewno, że prędkość powinna być niewielka.

Błażej, 

Kupiłem jakiś ASA, po trzech próbach wyszło śmigło.

IMG_9339.thumb.jpeg.6c579230d57ebd3245e1972b24d83026.jpeg

 

IMG_5582.thumb.jpeg.58d858547dd78e710cfce95278d96b1b.jpeg

 

Drukowanie na "tratwie" (raft)

IMG_3689.thumb.jpeg.0dd9c9a283e6ba9fd009047d75fec2c6.jpeg

 

Parametry:

grubość warstwy: 0,25

pierwsza warstwa: 0,3

Dysza: 250 st

stół: 110 st

prędkość 50 (moim zdaniem trochę za dużo

ściana: 5 warstw

bez chłodzenia 

drukowałem bez przykrycia, ale namiocik obniżyłby zużycie energii. Do nagrzewania stołu przykrywam go ręcznikiem😀

 

Jedno co zauważyłem po nagrzaniu stołu do 110 stopni zmienia mi się Z offset - doregulowuję ręcznie na liniach purge przed drukiem. (muszę zjechać z -1,2 do -3,1 inaczej tratwa się nie przykleja do stołu)

Po zastosowaniu lakieru do włosów - nie mogłem oderwać tratwy od stołu.

Element od tratwy odrywa się bezproblemowo.

 

 

Szykuję się też do frezowania

1744808100_Zrzutekranu2022-10-7o18_20_10.thumb.png.8df3ce1ac66a0b14fd01e4a77e309418.png

Zgrubnie

 

380338738_Zrzutekranu2022-10-7o18_20_46.thumb.png.e0176f3096f8ed5d9638ff8989a94560.png

 

Finalnie 

 

1627383793_Zrzutekranu2022-10-7o18_20_36.thumb.png.0a22902982a2d93571b30d3d39ec313b.png

 

Oczywiście po frezowaniu szlifowanie na gotowo

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test frezowania zrobiony.

Materiał: podła deska sosnowa. Chciałem sprawdzić, czy te wielkości zdejmowania materiału moje słabe wrzeciono pociągnie. 

IMG_8911.thumb.jpeg.1e9991bfffba6e7e9cb93691aafe0f50.jpeg

 

Koniec frezowania zgrubnego

IMG_1585.thumb.jpeg.57619d1bcdfbb38cfa0f46f38207fd1a.jpeg

 

Frezowanie wykończeniowe

 

IMG_6158.thumb.jpeg.adf7b211c87b1e86bd5e9c155429bc8a.jpeg

 

I jedna strona gotowa

 

IMG_1349.thumb.jpeg.c5f54d7c388f90660c487ec4d28fb3a4.jpeg

 

IMG_6486.thumb.jpeg.01a5b4721050db935f2f00763bfe5bd1.jpeg

 

IMG_3125.thumb.jpeg.6e24d496676e527bb72c25fa90fd353e.jpeg

 

Trzeba zdobyć lepsze drewno, może jakiś próg z marketu budowlanego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek, buk albo brzoza sie nadaja. Te ostatnia jako alternatywe buku, zdaje sie, zalecal Schier w jakiejs z ksiazek, byc moze "Miniaturowe silniki spalinowe", ale pewnosci juz nie mam.

 

Inna sprawa to przejscie pomiedzy lopata a piasta. Moim zdaniem jest ono troche zbyt ostre, co moze prowadzic do efektu podobnego do dzialania karbu i tym samym znacznego oslabienia wytrzymalosci przekroju w tym miejscu. Proponuje to miejsce troche bardziej zaokraglic, gdyz pod wzgledem sprawnosci chyba nie jest ono az tal istotne, jak przekroje lopaty polozone dalej od piasty, natomiast lagodniejsze przejsce wydatnie wzmocni smiglo w tym miejscu bez wzgledu na material, z jakiego jest ono wykonane.

 

Jeszcze jefden drobiazg, to polozenie otworow w piascie na sruby mocujace smiglo. Powinny one (otwory) byc tak usytuowane, by jak najwieksza czesc przekroju piasty pozostala nienaruszona. Kiedys juz o tym na forum dyskutowalismy, ale jakos nie moge znalezc tamtego watku.

 

Oczywiscie to sa drobiazgi, ale w niekorzystnych warunkach potrafia sie one sumowac...

 

O, znalazlem:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mr.jaro napisał:

 

Inna sprawa to przejscie pomiedzy lopata a piasta. Moim zdaniem jest ono troche zbyt ostre, co moze prowadzic do efektu podobnego do dzialania karbu i tym samym znacznego oslabienia wytrzymalosci przekroju w tym miejscu. Proponuje to miejsce troche bardziej zaokraglic, gdyz pod wzgledem sprawnosci chyba nie jest ono az tal istotne, jak przekroje lopaty polozone dalej od piasty, natomiast lagodniejsze przejsce wydatnie wzmocni smiglo w tym miejscu bez wzgledu na material, z jakiego jest ono wykonane.

 

Jeszcze jefden drobiazg, to polozenie otworow w piascie na sruby mocujace smiglo. Powinny one (otwory) byc tak usytuowane, by jak najwieksza czesc przekroju piasty pozostala nienaruszona. Kiedys juz o tym na forum dyskutowalismy, ale jakos nie moge znalezc tamtego watku.

 

Planuję kupić próg bukowy. Tak naprawdę robię to tylko dlatego aby jeszcze się podszkolić w rysowaniu 3D i frezowaniu.

 

Co do przejścia łopata-piasta, masz rację. 

To co wyfrezowałem - jak napisałem, na próbę (pierwszy raz frezowałem coś w 3D)

Finalnie będzie jakieś przejście.

Może takie i dopiłowanie ręczne:

1370622009_Zrzutekranu2022-10-13o11_56_15.thumb.png.d232cce3ef6fcd4512c55003a60138fa.png

 

285377806_Zrzutekranu2022-10-13o13_42_49.thumb.png.b7d36005040f47dc4d2536abb222b21f.png

Nie jestem dobry w rysowaniu 3D, wychodzą mi trochę kulfony. Dlatego czasem wolę coś dopiłować ręcznie.

 

Co do otworów w śmigle.

To jest śmigło modelarskie - jeden otwór.

Śmigła do samolotów, to inna sprawa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2022 o 18:30, jarek_aviatik napisał:

Błażej, 

Kupiłem jakiś ASA, po trzech próbach wyszło śmigło.

IMG_9339.thumb.jpeg.6c579230d57ebd3245e1972b24d83026.jpeg

 

IMG_5582.thumb.jpeg.58d858547dd78e710cfce95278d96b1b.jpeg

 

Parametry:

grubość warstwy: 0,25

pierwsza warstwa: 0,3

Dysza: 250 st

stół: 110 st

prędkość 50 (moim zdaniem trochę za dużo

ściana: 5 warstw

bez chłodzenia 

drukowałem bez przykrycia, ale namiocik obniżyłby zużycie energii. Do nagrzewania stołu przykrywam go ręcznikiem😀

 

Elegancko.

Warstwe bym dal 0.2 - 0.15 - bedzie sie lepiej kleic. Namiot jest potrzebny do 2 rzeczy - zwieksza temperature i eliminuje przeciagi. Jedno i drugie ma na celu zmniejszenie ryzyka "zwichrowania" sie dlugiego i waskiego wydruku. Takie elementy lubia wstawac na koncach. Moze ASA pod tym wzgledem jest lepsza od ABS, bo z tym drugim to mialem zawsze niezle jazdy bez specjalnych zabiegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, jarek_aviatik napisał:

Nie jestem dobry w rysowaniu 3D, wychodzą mi trochę kulfony. Dlatego czasem wolę coś dopiłować ręcznie.

 

Spoko. To wyglada na grafice bardzo fajnie. Szybko nabierzesz wprawy.

 

 

17 godzin temu, jarek_aviatik napisał:

To jest śmigło modelarskie - jeden otwór.

Śmigła do samolotów, to inna sprawa.

 

Sa tez smigla modelarskie z wieloma otworami, do wiekszych silnikow benzynowych. Nie bylem pewien, jakie Ty budujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Temat widze "przydechl", a ja mam pytanko, wiec odswiezam.

W testach RCV 120 SP ( zalaczam ponizej) testowano smigla z tabelki ponizej (w tym jedno czterolopatowe). To czterolopatowe zalecaja do szybszego modelu sportowego. Ja chcialbym miec czterolopatowe w moim RARE BEAR, ale jakie powinno ono miec parametry, aby model latal dosyc "skalowo"?

 

RCV 120-SP page 2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie skalowe, jako, że przekładnia jest 1:2 więc skok też dzielisz przez 2 i wychodzi ci odpowiednik "normalnego" silnika (o ile pamiętam to się nazywa posuw ale mogę się mylić), czyli skok 12 cali daje 6 cali bez przekładni przy 2x większych obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.