Jump to content

Silnik bezszczotkowy EMAX GT 2826/05


ikar61
 Share

Recommended Posts

Dane techniczne silnika ze strony:https://modelemax.pl/pl/silniki-e-max/8401-e-max-silnik-gt2826-05 podają ze siła ciągu to 2900 gram. Silnik taki mam zamontowany w RWD-5 i mierzyłem ciąg wagą elektroniczna to uzyskałem duzo mniej bo 1850 gram na smigle 13 x 6,5 i zasilany aku 3 cele.Niewiem gdzie i jaka moze byc przyczyna ze nie uzyskuje chociaz zblizonej sił ciagu do podanych tzn 2900 gram.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mam pytanie bo w RWD-5 montuję dwa aku jednakowe połaczone równolegle/ 3-cele,pojemnosc /2300 -mAh to w sumie bedzie to aku jako 3 celowy czy 6 celowy bo pojemnosc jego zwiększy sie do 4600 mAh.

Link to comment
Share on other sites

Ha ha ... ja to nigdy nie wiem co to połączenie szeregowe a co równoległe i zawsze muszę zerknąć na rys w internecie!

Równolegle łącząc akumulatory zwiększamy pojemność

Szeregowo łącząc akumulatory zwiększamy napięcie

Mi się wydaje, że po połączeniu dalej będzie to 3 celowy akumulator , ale ładować trzeba każdy oddzielnie.

Mógłby ktoś wstawić foto jak łączy dwa akumulatory ze sobą dla zwiększenia pojemności i jakich rozdzielaczy używa.

Może się przyda w przyszłości dla zwiększenia parametrów lotu w modelach!

Szeregowo też poproszę 😛

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ikar61 napisał:

montuję dwa aku jednakowe połaczone równolegle/ 3-cele,pojemnosc /2300 -mAh to w sumie bedzie to aku jako 3 celowy czy 6 celowy bo pojemnosc jego zwiększy sie do 4600 mAh.

3S 4600mAh

Łącząc równolegle zwiększasz pojemność, szeregowo - napięcie.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.08.2022 o 16:10, ikar61 napisał:

To znaczy ze jest róznica osiągów silnika w zaleznosci czy sa trzy czy cztery cele.

Henryku , moc to iloczyn napięcia i natężenia prądu.

Silnik pobiera max. 50A , pakiet 3s to napięcie 12,6V 

Teoretycznie : 50* 12,6 = 630W

Dla 4s : 50*16,8 = 840W

 

Jak widzisz różnica jest spora. Moc się oczywiście przekłada na ciąg.

Oprócz tego moc/ciąg uzależniony jest od bardzo wielu czynników m.in.

Oporność wewnętrzna ogniwa ( mała oporność , napięcie "siada" niewiele pod dużym obciążeniem)

Rodzaju śmigła 

Długości/grubości przewodów

Sprawności silnika 

Jeszcze wielu innych czynników

Oprócz tego jak słusznie napisał Andrzej , producent zawsze troszkę zawyża parametry silników.

Moja dobra rada:

Stosuj grube i możliwie krótkie przewody w instalacji w modelu oraz solidne złączki/goldy stosowne do wartości prądów płynących w modelu. To bardzo ważne.

 

Link to comment
Share on other sites

Jak mi doradził kolega Michał i spróbowałem na śmigle 14x7 i osiągnołem ciąg 2150 G a na śmigle 13x6,5 było 1850G tak że o 300Gram więcej.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.