Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
52 minuty temu, TomTech napisał:

Mam pytanie jak włączałeś rewers w lotniczych ( zmiana kolejności przewodów silnika po przez przekaźnik)?

Tomasz po prostu kupiłem regulatory 40A, 80A Aerostar z rewersem w HobbyKing. Dokleiłem do nich aluminiowy panel chłodzony wodą i tak dostałem za śmieszne pieniądze całkiem dobre regulatory. Regulator ma dwa przewody jeden podłączasz do nr 3 w odbiorniku gdzie zwyczajowo wpięty jest regulator od silnika a drugi przewód do kanału który steruje podwoziem - w mojej aparaturze jest to kanał 5. Wycinam "okienko" w folii która jest na regulatorze, smaruję pastą tą samą którą smaruje się procesor w komputerze i radiator aby lepiej przewodziło ciepło i całość wkładam w rękaw termokurczliwy.

Proste i tanie bo takie chłodnice można już kupić za 12 zł i przesyłka z Chin do Polski kolejne 5-6 zł.

Rękaw kupisz w każdym markecie budowlanym za około 6 zł metr. Pastę kupiłem w sklepie z częściami elektronicznymi za chyba jakieś 9 zł.

Pasty i rękawa starczy na kilkanaście takich operacji ?

Szukaj regulatorów które w nazwie mają litery "RVS"

 

 

20221008_125516.jpg

112582_3.jpg

Opublikowano
1 godzinę temu, marek_c4 napisał:

Ja też to tak odebrałem - nawet mnie tym zaciekawił ;)

Przepraszam za mało precyzyjną wypowiedz ?

Opublikowano
W dniu 7.10.2022 o 19:35, Kakabe napisał:

 ... Jak sztywność kadłuba ?

Póki co, kadłub jest nadal przymocowany do deski, więc ani nie drgnie :)

Zdejmę go dopiero po oklejeniu burt, i wtedy się okaże co i jak, ale jestem dobrej myśli.

 

Niestety - dzisiaj za wiele nie zrobię, bo za niedługo jedziemy z małżonką na zakończenie sezonu motocyklowego.

Może uda się coś podziałać jak wrócę.

Opublikowano
11 godzin temu, kaczma2 napisał:

Co do ruchu jałowego to chodziło oczywiście o ruch drążka nadajnika. 

O.K. - ta kwestia jest jasna że chodziło o ruch drążka.

Wyjaśnij kiedy wykonujesz ten ruch ?

Gdy mam włączony nadajnik (tradycyjna pulpitowa ) i podłączony zespół napędowy - regulator wraz z silnikiem - to gdy ruszam drążkiem na aparaturze to silnik zaczyna pracować. Gdy ponownie poruszę drążkiem to silnik ponownie pracuje w tym samym kierunku ! ..... i tak 10 - 20 razy z tym samym skutkiem czyli silnik obraca się w tym samym kierunku.

Na mojej aparaturze nie da się wykonać "ruchu jałowego"......... no chyba że wyłączę zespół napędowy ?

Kazimierz czy możesz jaśniej opisać czynności jakie wykonujesz i na jakiej aparaturze ?

Pistoletowej - "samochodowej" czy tradycyjnej pulpitowej "lotniczej" bo to wielka różnica.

2 godziny temu, marek_c4 napisał:

Zdejmę go dopiero po oklejeniu burt, i wtedy się okaże co i jak, ale jestem dobrej myśli.

Też wydaje mi się że będzie sztywny.

Wymyśliłeś już jak zbudujesz rufę ?

 

Opublikowano

Piszę szerzej. Srodkowe położenie drążka to jest STOP. Ruch drążka od siebie - płynie do przodu. STOP. Ruch drążka do siebie płynie do tyłu. Ale tak nie jest bo nic się nie dzieje mimo ruchu do oporu. Stop. I dopiero za drugim ruchem na siebie silnik zaczyna pracować i model płynie do tyłu.  Tak jest przynajmniej w tych dwóch regulatorach co mam. W regulatorach do szczotkowych reakcja następuje od razu.

Gdy zmontuje się wszystko i obroty są w niewłaściwym kierunku to zmianę można wykonać w nadajniku, rewers na 3 trzecim kanale lub zmienić, przestawić  połączenie 2 dowolnych przewodów do silnika.

 

Opublikowano

Dziękuję Kazimierz wyczerpujące wyjaśnienie. Teraz wiem że dotyczy to aparatury pistoletowej.

Przy normalnym nadajniku trzeba podłączyć regulator do kanału 4 bo ja używam mod 2 tak że ster kierunku "robi" za gaz ?

Lub kanał 2 - ster wysokości .....

Opublikowano

Nie, to nie dotyczy apki pistoletowej, choć jest podobnie. Jak nadajnik wisi na szyi to jest lewy drążek gazu "od siebie" "do siebie". W pistoletowej naciskam spust lub odpycham. 

Może się komuś przyda. Przełącznik biegunów regulatorów jednokierunkowych. Wpina się między silnik a regulator. Ma tą zaletę, że jak model podpływa powoli to można w odpowiedniej chwili jednym ruchem drążka np. 2 kanału przełączyć bieguny i napęd będzie hamował.  

 

sssssssssssssssss.jpg.b49a7631cfd335db1ca732d5e8bff315.jpg

Ustawia się ramię serwa w pozycji naciśnięcia jednego mikrowyłącznika i model cały czas płynie do przodu. Ruch drążka powoduje zmianę pozycji ramienia serwa, naciska na drugi wyłącznik i zmienia się kierunek obrotów. Model płynie do tyłu.

Opublikowano

Dziękuję raz jeszcze za wyjaśnienia Kazimierz ?

Teraz wszystko stało się jasne.

Twój pomysł jest genialny - tak prosty że aż genialny !

Proste rozwiązanie a skuteczne. 

Poszedł bym dalej i podłączył bym to do przełącznika dwupunktowego i sterował bym tym przełącznikiem serwo .

Rysunek pokazuje zasadę działania z silnikiem szczotkowym, ale bez trudu chyba można by było to zastosować w silniku trójfazowym.

Opublikowano

To nie mój pomysł. Ściągnąłem z netu. Może rcgrops. Taki przełącznik mam w modelu holownika serwisowego platform do sterowania sterem strumieniowym na dziobie. Ramię ustawione na neutrum i ruchy drążkiem zmieniają napęd w lewo bądź w prawo, bez regulatora. 

Opublikowano

Troszkę zastój miałem, ale w niedzielę pojechaliśmy z małżonką na zakończenie sezonu motocyklowego do Żnina.

Pozwoliłem sobie wstawić fotkę z naszymi motocyklami.

Mam nadzieję że jestem usprawiedliwiony ;)

 

Dzisiaj popchnąłem nieco prace nad modelem - wstępnie dociąłem i nakleiłem lewą burtę.

Oszlifuję na gotowo, jak klej porządnie zwiąże.

 

Co do rufy - na razie mam plan dorobić wręgi, i okleić sklejką ...

 

 

 

 

IMG_20221011_123638_620.jpg

Nasze motocykle.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 minutę temu, marek_c4 napisał:

Mam nadzieję że jestem usprawiedliwiony ;)

Po warunkiem że to nie małżonka pisała usprawiedliwienie .......?

 

Marek zamiast fotek wyświetla się taki napis :

The file you were looking for could not be found 

Opublikowano
41 minut temu, Kakabe napisał:

Po warunkiem że to nie małżonka pisała usprawiedliwienie .......?

 

Marek zamiast fotek wyświetla się taki napis :

The file you were looking for could not be found 

Dziwne z tymi fotkami .... u mnie jest OK

Może musisz odświeżyć widok (ctrl + F5) ?

Daj znać czy pomogło, jeżeli nie to zamieszczę foteczki ponownie.

Opublikowano
W dniu 9.10.2022 o 09:32, kaczma2 napisał:

Piszę szerzej. Srodkowe położenie drążka to jest STOP. Ruch drążka od siebie - płynie do przodu. STOP. Ruch drążka do siebie płynie do tyłu. Ale tak nie jest bo nic się nie dzieje mimo ruchu do oporu. Stop. I dopiero za drugim ruchem na siebie silnik zaczyna pracować i model płynie do tyłu.  Tak jest przynajmniej w tych dwóch regulatorach co mam. W regulatorach do szczotkowych reakcja następuje od razu.

Gdy zmontuje się wszystko i obroty są w niewłaściwym kierunku to zmianę można wykonać w nadajniku, rewers na 3 trzecim kanale lub zmienić, przestawić  połączenie 2 dowolnych przewodów do silnika.

 

Regulator który ma włączony HAMULEC tak działa. Pierwszy ruch drążka to jet włączenie hamulca i zatrzymanie silnika a drugi ruch drążka to jest włączenie silnika -bieg wsteczny. Zapobiega to uszkodzeniu napędu zwłaszcza w modelu samochodu.

Opublikowano
7 minut temu, Bodzioch napisał:

Regulator który ma włączony HAMULEC tak działa. Pierwszy ruch drążka to jet włączenie hamulca i zatrzymanie silnika a drugi ruch drążka to jest włączenie silnika -bieg wsteczny. Zapobiega to uszkodzeniu napędu zwłaszcza w modelu samochodu.

Wielkie dzięki za doprecyzowanie zasady działanie ??

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.