Gość Opublikowano 8 Października 2022 Opublikowano 8 Października 2022 52 minuty temu, TomTech napisał: Mam pytanie jak włączałeś rewers w lotniczych ( zmiana kolejności przewodów silnika po przez przekaźnik)? Tomasz po prostu kupiłem regulatory 40A, 80A Aerostar z rewersem w HobbyKing. Dokleiłem do nich aluminiowy panel chłodzony wodą i tak dostałem za śmieszne pieniądze całkiem dobre regulatory. Regulator ma dwa przewody jeden podłączasz do nr 3 w odbiorniku gdzie zwyczajowo wpięty jest regulator od silnika a drugi przewód do kanału który steruje podwoziem - w mojej aparaturze jest to kanał 5. Wycinam "okienko" w folii która jest na regulatorze, smaruję pastą tą samą którą smaruje się procesor w komputerze i radiator aby lepiej przewodziło ciepło i całość wkładam w rękaw termokurczliwy. Proste i tanie bo takie chłodnice można już kupić za 12 zł i przesyłka z Chin do Polski kolejne 5-6 zł. Rękaw kupisz w każdym markecie budowlanym za około 6 zł metr. Pastę kupiłem w sklepie z częściami elektronicznymi za chyba jakieś 9 zł. Pasty i rękawa starczy na kilkanaście takich operacji ? Szukaj regulatorów które w nazwie mają litery "RVS"
TomTech Opublikowano 8 Października 2022 Opublikowano 8 Października 2022 Krzysztof teraz rozumiem, myślałem że zwykły regulator lotniczy jakoś przełączasz na rewers.
marek_c4 Opublikowano 8 Października 2022 Autor Opublikowano 8 Października 2022 14 minut temu, TomTech napisał: Krzysztof teraz rozumiem, myślałem że zwykły regulator lotniczy jakoś przełączasz na rewers. Ja też to tak odebrałem - nawet mnie tym zaciekawił Na razie moim faworytem jest ten regulator w wersji 120A https://pl.aliexpress.com/item/1005004035884397.html?spm=a2g0o.detail.1000014.20.71f5638e5uFeFq&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.40000.303897.0&scm_id=1007.40000.303897.0&scm-url=1007.40000.303897.0&pvid=886eeee7-3f4f-487d-aca8-7835cf5194b3&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40000.303897.0,pvid:886eeee7-3f4f-487d-aca8-7835cf5194b3,tpp_buckets:668%232846%238114%23777&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000030326264270"%2C"sceneId"%3A"30050"}&pdp_npi=2%40dis!PLN!304.37!182.63!!!!!%40211b441f16651250907208453e01fe!12000030326264270!rec&ad_pvid=20221006234450886723483389948625185_3 i mam wrażenie że już tak zostanie
Gość Opublikowano 8 Października 2022 Opublikowano 8 Października 2022 1 godzinę temu, marek_c4 napisał: Ja też to tak odebrałem - nawet mnie tym zaciekawił Przepraszam za mało precyzyjną wypowiedz ?
kaczma2 Opublikowano 8 Października 2022 Opublikowano 8 Października 2022 Co do ruchu jałowego to chodziło oczywiście o ruch drążka nadajnika.
marek_c4 Opublikowano 9 Października 2022 Autor Opublikowano 9 Października 2022 W dniu 7.10.2022 o 19:35, Kakabe napisał: ... Jak sztywność kadłuba ? Póki co, kadłub jest nadal przymocowany do deski, więc ani nie drgnie Zdejmę go dopiero po oklejeniu burt, i wtedy się okaże co i jak, ale jestem dobrej myśli. Niestety - dzisiaj za wiele nie zrobię, bo za niedługo jedziemy z małżonką na zakończenie sezonu motocyklowego. Może uda się coś podziałać jak wrócę.
Gość Opublikowano 9 Października 2022 Opublikowano 9 Października 2022 11 godzin temu, kaczma2 napisał: Co do ruchu jałowego to chodziło oczywiście o ruch drążka nadajnika. O.K. - ta kwestia jest jasna że chodziło o ruch drążka. Wyjaśnij kiedy wykonujesz ten ruch ? Gdy mam włączony nadajnik (tradycyjna pulpitowa ) i podłączony zespół napędowy - regulator wraz z silnikiem - to gdy ruszam drążkiem na aparaturze to silnik zaczyna pracować. Gdy ponownie poruszę drążkiem to silnik ponownie pracuje w tym samym kierunku ! ..... i tak 10 - 20 razy z tym samym skutkiem czyli silnik obraca się w tym samym kierunku. Na mojej aparaturze nie da się wykonać "ruchu jałowego"......... no chyba że wyłączę zespół napędowy ? Kazimierz czy możesz jaśniej opisać czynności jakie wykonujesz i na jakiej aparaturze ? Pistoletowej - "samochodowej" czy tradycyjnej pulpitowej "lotniczej" bo to wielka różnica. 2 godziny temu, marek_c4 napisał: Zdejmę go dopiero po oklejeniu burt, i wtedy się okaże co i jak, ale jestem dobrej myśli. Też wydaje mi się że będzie sztywny. Wymyśliłeś już jak zbudujesz rufę ?
kaczma2 Opublikowano 9 Października 2022 Opublikowano 9 Października 2022 Piszę szerzej. Srodkowe położenie drążka to jest STOP. Ruch drążka od siebie - płynie do przodu. STOP. Ruch drążka do siebie płynie do tyłu. Ale tak nie jest bo nic się nie dzieje mimo ruchu do oporu. Stop. I dopiero za drugim ruchem na siebie silnik zaczyna pracować i model płynie do tyłu. Tak jest przynajmniej w tych dwóch regulatorach co mam. W regulatorach do szczotkowych reakcja następuje od razu. Gdy zmontuje się wszystko i obroty są w niewłaściwym kierunku to zmianę można wykonać w nadajniku, rewers na 3 trzecim kanale lub zmienić, przestawić połączenie 2 dowolnych przewodów do silnika.
Gość Opublikowano 9 Października 2022 Opublikowano 9 Października 2022 Dziękuję Kazimierz wyczerpujące wyjaśnienie. Teraz wiem że dotyczy to aparatury pistoletowej. Przy normalnym nadajniku trzeba podłączyć regulator do kanału 4 bo ja używam mod 2 tak że ster kierunku "robi" za gaz ? Lub kanał 2 - ster wysokości .....
kaczma2 Opublikowano 9 Października 2022 Opublikowano 9 Października 2022 Nie, to nie dotyczy apki pistoletowej, choć jest podobnie. Jak nadajnik wisi na szyi to jest lewy drążek gazu "od siebie" "do siebie". W pistoletowej naciskam spust lub odpycham. Może się komuś przyda. Przełącznik biegunów regulatorów jednokierunkowych. Wpina się między silnik a regulator. Ma tą zaletę, że jak model podpływa powoli to można w odpowiedniej chwili jednym ruchem drążka np. 2 kanału przełączyć bieguny i napęd będzie hamował. Ustawia się ramię serwa w pozycji naciśnięcia jednego mikrowyłącznika i model cały czas płynie do przodu. Ruch drążka powoduje zmianę pozycji ramienia serwa, naciska na drugi wyłącznik i zmienia się kierunek obrotów. Model płynie do tyłu.
Gość Opublikowano 9 Października 2022 Opublikowano 9 Października 2022 Dziękuję raz jeszcze za wyjaśnienia Kazimierz ? Teraz wszystko stało się jasne. Twój pomysł jest genialny - tak prosty że aż genialny ! Proste rozwiązanie a skuteczne. Poszedł bym dalej i podłączył bym to do przełącznika dwupunktowego i sterował bym tym przełącznikiem serwo . Rysunek pokazuje zasadę działania z silnikiem szczotkowym, ale bez trudu chyba można by było to zastosować w silniku trójfazowym.
kaczma2 Opublikowano 9 Października 2022 Opublikowano 9 Października 2022 To nie mój pomysł. Ściągnąłem z netu. Może rcgrops. Taki przełącznik mam w modelu holownika serwisowego platform do sterowania sterem strumieniowym na dziobie. Ramię ustawione na neutrum i ruchy drążkiem zmieniają napęd w lewo bądź w prawo, bez regulatora.
marek_c4 Opublikowano 11 Października 2022 Autor Opublikowano 11 Października 2022 Troszkę zastój miałem, ale w niedzielę pojechaliśmy z małżonką na zakończenie sezonu motocyklowego do Żnina. Pozwoliłem sobie wstawić fotkę z naszymi motocyklami. Mam nadzieję że jestem usprawiedliwiony Dzisiaj popchnąłem nieco prace nad modelem - wstępnie dociąłem i nakleiłem lewą burtę. Oszlifuję na gotowo, jak klej porządnie zwiąże. Co do rufy - na razie mam plan dorobić wręgi, i okleić sklejką ... 1
Gość Opublikowano 11 Października 2022 Opublikowano 11 Października 2022 1 minutę temu, marek_c4 napisał: Mam nadzieję że jestem usprawiedliwiony Po warunkiem że to nie małżonka pisała usprawiedliwienie .......? Marek zamiast fotek wyświetla się taki napis : The file you were looking for could not be found
marek_c4 Opublikowano 11 Października 2022 Autor Opublikowano 11 Października 2022 41 minut temu, Kakabe napisał: Po warunkiem że to nie małżonka pisała usprawiedliwienie .......? Marek zamiast fotek wyświetla się taki napis : The file you were looking for could not be found Dziwne z tymi fotkami .... u mnie jest OK Może musisz odświeżyć widok (ctrl + F5) ? Daj znać czy pomogło, jeżeli nie to zamieszczę foteczki ponownie.
marek_c4 Opublikowano 12 Października 2022 Autor Opublikowano 12 Października 2022 Niewielki postęp w pracach - lewa burta została oszlifowana równo z linią łączenia z dnem. Czas zabrać się za prawą stronę. 1
Bodzioch Opublikowano 12 Października 2022 Opublikowano 12 Października 2022 W dniu 9.10.2022 o 09:32, kaczma2 napisał: Piszę szerzej. Srodkowe położenie drążka to jest STOP. Ruch drążka od siebie - płynie do przodu. STOP. Ruch drążka do siebie płynie do tyłu. Ale tak nie jest bo nic się nie dzieje mimo ruchu do oporu. Stop. I dopiero za drugim ruchem na siebie silnik zaczyna pracować i model płynie do tyłu. Tak jest przynajmniej w tych dwóch regulatorach co mam. W regulatorach do szczotkowych reakcja następuje od razu. Gdy zmontuje się wszystko i obroty są w niewłaściwym kierunku to zmianę można wykonać w nadajniku, rewers na 3 trzecim kanale lub zmienić, przestawić połączenie 2 dowolnych przewodów do silnika. Regulator który ma włączony HAMULEC tak działa. Pierwszy ruch drążka to jet włączenie hamulca i zatrzymanie silnika a drugi ruch drążka to jest włączenie silnika -bieg wsteczny. Zapobiega to uszkodzeniu napędu zwłaszcza w modelu samochodu.
Gość Opublikowano 12 Października 2022 Opublikowano 12 Października 2022 7 minut temu, Bodzioch napisał: Regulator który ma włączony HAMULEC tak działa. Pierwszy ruch drążka to jet włączenie hamulca i zatrzymanie silnika a drugi ruch drążka to jest włączenie silnika -bieg wsteczny. Zapobiega to uszkodzeniu napędu zwłaszcza w modelu samochodu. Wielkie dzięki za doprecyzowanie zasady działanie ??
Rekomendowane odpowiedzi