JacekCichy Opublikowano 20 Listopada 2022 Opublikowano 20 Listopada 2022 W dniu 15.11.2022 o 07:29, d9Jacek napisał: chodzi Ci o forme czy o kopyto? Dzieki za informacje, chodzilo mi o forme, Dupli bo akurat taki mam pod reka ale fakt z twardoscia to on nie ma nic wspolnego. W zasadzie ta forma to miala by byc pod produkcje jednostkowa a nie seryjna wiec na trwalosci mi nie zalezy bardziej sie obawiam odejscia lakieru i szpachli przy wyjmowaniu gotowego produktu z formy. Ale to nic w takim razie bede kombinowal z malowaniem zywica wydrukowanej formy, potem polerowanie, PVA i mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie
Ares Opublikowano 20 Listopada 2022 Opublikowano 20 Listopada 2022 W dniu 19.11.2022 o 20:52, Stearman napisał: Druga opcja to ciekawy stożek, który w momencie wyłączenia EDF wysuwalby się z kadłuba lub był częścią osłony EDF (Jak reversy w silniku turbowentylatorowym) i osłaniałby wlot silnika rozpraszając strugi w czasie szyfrowania bez napędu znacznie podwyższając doskonałość modelu. Grzesiek......z tego co piszesz wynika ,że raczej nigdy nie zbudwoałeś żadnego modelu. A jeśli wierzysz w to co piszesz to proponuję spróbować zrealizować to w praktyce zobaczysz wtedy jak jest naprawdę. Bez urazy ale nie przesadzaj bo nawet marzyć trzeba o rzeczach realnych. 2
Stearman Opublikowano 21 Listopada 2022 Opublikowano 21 Listopada 2022 5 hours ago, Ares said: Bez urazy ale nie przesadzaj bo nawet marzyć trzeba o rzeczach realnych. Masz rację, choć czasem warto pomarzyć bo można wpaść na jakiś nieszablonowy pomysł ? Chowany napęd jednak zmniejszyłby opory i tylko o to mi chodziło.
Ares Opublikowano 21 Listopada 2022 Opublikowano 21 Listopada 2022 Godzinę temu, Stearman napisał: Chowany napęd jednak zmniejszyłby opory i To z pewnością.
Stearman Opublikowano 21 Listopada 2022 Opublikowano 21 Listopada 2022 1 hour ago, Ares said: 2 hours ago, Stearman said: Chowany napęd jednak zmniejszyłby opory i To z pewnością. I już się zgadzamy .... nie jestem ekspertem, ale mniejsze opory to większa doskonałość modelu? Jeśli tak to może warto pokusić się o mechanizację zmniejszająca opór czołowy silnika EDF w czasie lotu ślizgowego bez napędu. Mam wrażenie, że niepracujący silnik EDF stawia o wiele większy opór czołowy niż klasyczna wieżyczka ze złożonym śmigłem? Uważam, że Michał zaprezentował bardzo ciekawy pomysł napędu, który ma swoje zalety i wady.... i myślę, że w tak zacnej grupie znalazłoby się kilka świetnych pomysłów jak w prosty (lub mniej prosty) sposób zwiększyć sprawność takiego układu. I nawet jeśli będą to nietrafne, dziwne czy na pierwszy rzut oka nierealne (jak moje) pomysły to może nakierują na jakieś ciekawe rozwiązanie . 1
d9Jacek Opublikowano 21 Listopada 2022 Opublikowano 21 Listopada 2022 11 godzin temu, JacekCichy napisał: z malowaniem zywica wydrukowanej formy, potem polerowanie, troche niekonwencjonalna metoda...zdecydowanie łatwiej jest przygotować powierzchnie zewnętrzną niż wewnętrzną. Nie wiem co to finalnie ma być ale i podział formy przy tradycyjnej metodzie łatwiej jest zrobić
Tender79 Opublikowano 21 Listopada 2022 Autor Opublikowano 21 Listopada 2022 W dniu 19.11.2022 o 20:52, Stearman napisał: Wszystko jest możliwe, jak weźmie się masę pakietu 6s + EDF versus klasyczny napęd śmigłowy z mniejszym pakietem to chyba warto wprowadzić modyfikację uwzględniającą chowaną gondolę EDF i zwiększoną masę o dźwignię i mechanizmy chowania gondoli. Nawet kosztem poszerzenia kadłuba. Druga opcja to ciekawy stożek, który w momencie wyłączenia EDF wysuwalby się z kadłuba lub był częścią osłony EDF (Jak reversy w silniku turbowentylatorowym) i osłaniałby wlot silnika rozpraszając strugi w czasie szyfrowania bez napędu znacznie podwyższając doskonałość modelu. Świetny projekt i trzymam kciuki... ?? Oby tak dalej ?? Pomysł na wysuwany edf jest super ale za cienki na razie jestem w projektowaniu machanizmów ale na pewno się o to pokuszę w kolejnych projektach tylko zdecydowanie rozpiętość będzie musiała wzrosnąć do 2,5m bo inaczej za cholerę tego nie da rady zmieścić. W tym projekcie zostawię to już tak jak jest, bo jak zacznę komplikować to obawiam się, że do lata nie zrobię;) 6 godzin temu, d9Jacek napisał: troche niekonwencjonalna metoda...zdecydowanie łatwiej jest przygotować powierzchnie zewnętrzną niż wewnętrzną. Nie wiem co to finalnie ma być ale i podział formy przy tradycyjnej metodzie łatwiej jest zrobić Zdecydowanie się zgadzam - o wiele prościej wyprowadzić pow. kopyta niż drukowanej formy w negatywie. Dodatkowo tańsze drukarki mają tendencję do nie trzymania wymiarów i taka forma często wychodzi niesymetrycznie. Sprawdzi się to jako tako przy pojedyńczej produkcji prostych kształtów - np kadłub samolotu pasażerskiego lub jakieś mniejsze elementy jak owiewki etc. Kopyto daje zdecydowanie większą pewność co do jakości i wyglądu wykonywanego elementu, oraz jest zdecydowanie łatwiejsze w obróbce. Ale podkreślam to są moje opinie, a nie fakty. 11 godzin temu, Stearman napisał: Masz rację, choć czasem warto pomarzyć bo można wpaść na jakiś nieszablonowy pomysł ? Chowany napęd jednak zmniejszyłby opory i tylko o to mi chodziło. Grzesiu - IMO dobrze, że plany zawsze masz ambitne - GO BIG OR DIE!
Stearman Opublikowano 21 Listopada 2022 Opublikowano 21 Listopada 2022 Wszystko zależy od stosunku lotu z napędem i bez. Może opór czołowy napędu nie będzie taki duży ? ale jak znam Ciebie to będziesz chciał sprawdzić jego prędkość na maksa ?
Tender79 Opublikowano 22 Listopada 2022 Autor Opublikowano 22 Listopada 2022 17 godzin temu, Stearman napisał: Wszystko zależy od stosunku lotu z napędem i bez. Może opór czołowy napędu nie będzie taki duży ? ale jak znam Ciebie to będziesz chciał sprawdzić jego prędkość na maksa ? Grzechu dobrze myślisz - raczej zakładam lot z włączonym napędem - ma być szybko 1
Tender79 Opublikowano 3 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2023 Zacząłem od nowa i przeskalowałem cały projekt na 2440mm rozp. Przy okazji poprawiłem trochę detali - SW jako pojedynczy element dokręcany do kadłuba na dwie śruby zaklinowany na 0st, profil SW i SK NACA 0009 (był 0006), winglety na końcówka skrzydeł, profil aero MH 43 zaklinowany na +1 st u nasady i -2 na końcówce, zbieżność skrzydła 0,4. Zostaję z plecakiem, będzie latać (jeśli będzie) na EDF'ie 70mm (6s). Virtual walk around na moim kanale: https://www.youtube.com/watch?v=mtM1V5yJ0so Grzesiu za cieńki jestem jeszcze żeby mechanikę tego zrobić, ale uczę się ciągle;) ps. jak wsawić linka z YT z miniaturką? W dniu 30.12.2022 o 23:13, Stearman napisał: Natrafiłem na to przypadkiem... 1
Amadi Opublikowano 24 Listopada 2023 Opublikowano 24 Listopada 2023 @Tender79Cześć, jak prace nad modelem? Coś się posunęło do przodu czy jakiś inny model w budowie? Model wydaję się być ciekawy więc czekam na dalszą część relacji i późniejszy oblot.
Rekomendowane odpowiedzi