Skocz do zawartości

SZD 21 Kobuz - napędzany EDF'em - 1800mm


Tender79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.11.2022 o 07:29, d9Jacek napisał:

chodzi Ci o forme czy o kopyto?

Dzieki za informacje, chodzilo mi o forme, Dupli bo akurat taki mam pod reka ale fakt z twardoscia to on nie ma nic wspolnego. W zasadzie ta forma to miala by byc pod produkcje jednostkowa a nie seryjna wiec na trwalosci mi nie zalezy bardziej sie obawiam odejscia lakieru i szpachli przy wyjmowaniu gotowego produktu z formy. Ale to nic w takim razie bede kombinowal z malowaniem zywica wydrukowanej formy, potem polerowanie, PVA i mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 20:52, Stearman napisał:

Druga opcja to ciekawy stożek, który w momencie wyłączenia EDF wysuwalby się z kadłuba lub był częścią osłony EDF (Jak reversy w silniku turbowentylatorowym) i osłaniałby wlot silnika rozpraszając strugi w czasie szyfrowania bez napędu znacznie podwyższając doskonałość modelu. 

Grzesiek......z tego co piszesz wynika ,że raczej nigdy nie zbudwoałeś żadnego modelu.

A jeśli wierzysz w to co piszesz to proponuję spróbować zrealizować to w praktyce:) zobaczysz wtedy jak jest naprawdę. Bez urazy ale nie przesadzaj bo nawet marzyć trzeba o rzeczach realnych.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Ares said:
2 hours ago, Stearman said:

Chowany napęd jednak zmniejszyłby opory i

To z pewnością. 

I już się zgadzamy :) .... nie jestem ekspertem, ale mniejsze opory to większa doskonałość modelu? Jeśli tak to może warto pokusić się o mechanizację zmniejszająca opór czołowy silnika EDF w czasie lotu ślizgowego bez napędu. Mam wrażenie, że niepracujący silnik EDF stawia o wiele większy opór czołowy niż klasyczna wieżyczka ze złożonym śmigłem?

 

Uważam, że Michał zaprezentował bardzo ciekawy pomysł napędu, który ma swoje zalety i wady.... i myślę, że w tak zacnej grupie znalazłoby się kilka świetnych pomysłów jak w prosty (lub mniej prosty) sposób zwiększyć sprawność takiego układu. I nawet jeśli będą to nietrafne, dziwne czy na pierwszy rzut oka nierealne (jak moje) pomysły to może nakierują na jakieś ciekawe rozwiązanie :).

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, JacekCichy napisał:

z malowaniem zywica wydrukowanej formy, potem polerowanie,

troche niekonwencjonalna metoda...zdecydowanie  łatwiej jest przygotować  powierzchnie zewnętrzną niż wewnętrzną. Nie wiem co to finalnie ma być ale i podział formy  przy tradycyjnej metodzie łatwiej jest zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 20:52, Stearman napisał:

 

Wszystko jest możliwe, jak weźmie się masę pakietu 6s + EDF versus klasyczny napęd śmigłowy z mniejszym pakietem to chyba warto wprowadzić modyfikację uwzględniającą chowaną gondolę EDF i zwiększoną masę o dźwignię i mechanizmy chowania gondoli. Nawet kosztem poszerzenia kadłuba. 

Druga opcja to ciekawy stożek, który w momencie wyłączenia EDF wysuwalby się z kadłuba lub był częścią osłony EDF (Jak reversy w silniku turbowentylatorowym) i osłaniałby wlot silnika rozpraszając strugi w czasie szyfrowania bez napędu znacznie podwyższając doskonałość modelu.  

Świetny projekt i trzymam kciuki...  👍👍

Oby tak dalej 👍😀

Pomysł na wysuwany edf jest super ale za cienki na razie jestem w projektowaniu machanizmów ale na pewno się o to pokuszę w kolejnych projektach tylko zdecydowanie rozpiętość będzie musiała wzrosnąć do 2,5m bo inaczej za cholerę tego nie da rady zmieścić. W tym projekcie zostawię to już tak jak jest, bo jak zacznę komplikować to obawiam się, że do lata nie zrobię;)  

6 godzin temu, d9Jacek napisał:

troche niekonwencjonalna metoda...zdecydowanie  łatwiej jest przygotować  powierzchnie zewnętrzną niż wewnętrzną. Nie wiem co to finalnie ma być ale i podział formy  przy tradycyjnej metodzie łatwiej jest zrobić

Zdecydowanie się zgadzam - o wiele prościej wyprowadzić pow. kopyta niż drukowanej formy w negatywie. Dodatkowo tańsze drukarki mają tendencję do nie trzymania wymiarów i taka forma często wychodzi niesymetrycznie. Sprawdzi się to jako tako przy pojedyńczej produkcji prostych kształtów - np kadłub samolotu pasażerskiego lub jakieś mniejsze elementy jak owiewki etc. Kopyto daje zdecydowanie większą pewność co do jakości i wyglądu wykonywanego elementu, oraz jest zdecydowanie łatwiejsze w obróbce. Ale podkreślam to są moje opinie, a nie fakty.    

11 godzin temu, Stearman napisał:

Masz rację, choć czasem warto pomarzyć bo można wpaść na jakiś nieszablonowy pomysł 🙂 Chowany napęd jednak zmniejszyłby opory i tylko o to mi chodziło.

Grzesiu - IMO dobrze, że plany zawsze masz ambitne - GO BIG OR DIE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Stearman napisał:

Wszystko zależy od stosunku lotu z napędem i bez. Może opór czołowy napędu nie będzie taki duży 😉 ale jak znam Ciebie to będziesz chciał sprawdzić jego prędkość na maksa 😈

 

 

Grzechu dobrze myślisz - raczej zakładam lot z włączonym napędem - ma być szybko ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zacząłem od nowa i przeskalowałem cały projekt na 2440mm rozp. Przy okazji poprawiłem trochę detali - SW jako pojedynczy element dokręcany do kadłuba na dwie śruby zaklinowany na 0st, profil SW i SK NACA 0009 (był 0006), winglety na końcówka skrzydeł, profil aero MH 43 zaklinowany na +1 st u nasady i -2 na końcówce, zbieżność skrzydła 0,4.
Zostaję z plecakiem, będzie latać (jeśli będzie) na EDF'ie 70mm (6s).

 

Virtual walk around na moim kanale:
https://www.youtube.com/watch?v=mtM1V5yJ0so

Grzesiu za cieńki jestem jeszcze żeby mechanikę tego zrobić, ale uczę się ciągle;) ps. jak wsawić linka z YT z miniaturką?

W dniu 30.12.2022 o 23:13, Stearman napisał:

Natrafiłem na to przypadkiem...

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.