JacekCichy Opublikowano 20 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2022 W dniu 15.11.2022 o 07:29, d9Jacek napisał: chodzi Ci o forme czy o kopyto? Dzieki za informacje, chodzilo mi o forme, Dupli bo akurat taki mam pod reka ale fakt z twardoscia to on nie ma nic wspolnego. W zasadzie ta forma to miala by byc pod produkcje jednostkowa a nie seryjna wiec na trwalosci mi nie zalezy bardziej sie obawiam odejscia lakieru i szpachli przy wyjmowaniu gotowego produktu z formy. Ale to nic w takim razie bede kombinowal z malowaniem zywica wydrukowanej formy, potem polerowanie, PVA i mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 20 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2022 W dniu 19.11.2022 o 20:52, Stearman napisał: Druga opcja to ciekawy stożek, który w momencie wyłączenia EDF wysuwalby się z kadłuba lub był częścią osłony EDF (Jak reversy w silniku turbowentylatorowym) i osłaniałby wlot silnika rozpraszając strugi w czasie szyfrowania bez napędu znacznie podwyższając doskonałość modelu. Grzesiek......z tego co piszesz wynika ,że raczej nigdy nie zbudwoałeś żadnego modelu. A jeśli wierzysz w to co piszesz to proponuję spróbować zrealizować to w praktyce zobaczysz wtedy jak jest naprawdę. Bez urazy ale nie przesadzaj bo nawet marzyć trzeba o rzeczach realnych. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 21 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2022 5 hours ago, Ares said: Bez urazy ale nie przesadzaj bo nawet marzyć trzeba o rzeczach realnych. Masz rację, choć czasem warto pomarzyć bo można wpaść na jakiś nieszablonowy pomysł 🙂 Chowany napęd jednak zmniejszyłby opory i tylko o to mi chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 21 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2022 Godzinę temu, Stearman napisał: Chowany napęd jednak zmniejszyłby opory i To z pewnością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 21 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2022 1 hour ago, Ares said: 2 hours ago, Stearman said: Chowany napęd jednak zmniejszyłby opory i To z pewnością. I już się zgadzamy .... nie jestem ekspertem, ale mniejsze opory to większa doskonałość modelu? Jeśli tak to może warto pokusić się o mechanizację zmniejszająca opór czołowy silnika EDF w czasie lotu ślizgowego bez napędu. Mam wrażenie, że niepracujący silnik EDF stawia o wiele większy opór czołowy niż klasyczna wieżyczka ze złożonym śmigłem? Uważam, że Michał zaprezentował bardzo ciekawy pomysł napędu, który ma swoje zalety i wady.... i myślę, że w tak zacnej grupie znalazłoby się kilka świetnych pomysłów jak w prosty (lub mniej prosty) sposób zwiększyć sprawność takiego układu. I nawet jeśli będą to nietrafne, dziwne czy na pierwszy rzut oka nierealne (jak moje) pomysły to może nakierują na jakieś ciekawe rozwiązanie . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 21 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2022 11 godzin temu, JacekCichy napisał: z malowaniem zywica wydrukowanej formy, potem polerowanie, troche niekonwencjonalna metoda...zdecydowanie łatwiej jest przygotować powierzchnie zewnętrzną niż wewnętrzną. Nie wiem co to finalnie ma być ale i podział formy przy tradycyjnej metodzie łatwiej jest zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 21 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2022 W dniu 19.11.2022 o 20:52, Stearman napisał: Wszystko jest możliwe, jak weźmie się masę pakietu 6s + EDF versus klasyczny napęd śmigłowy z mniejszym pakietem to chyba warto wprowadzić modyfikację uwzględniającą chowaną gondolę EDF i zwiększoną masę o dźwignię i mechanizmy chowania gondoli. Nawet kosztem poszerzenia kadłuba. Druga opcja to ciekawy stożek, który w momencie wyłączenia EDF wysuwalby się z kadłuba lub był częścią osłony EDF (Jak reversy w silniku turbowentylatorowym) i osłaniałby wlot silnika rozpraszając strugi w czasie szyfrowania bez napędu znacznie podwyższając doskonałość modelu. Świetny projekt i trzymam kciuki... 👍👍 Oby tak dalej 👍😀 Pomysł na wysuwany edf jest super ale za cienki na razie jestem w projektowaniu machanizmów ale na pewno się o to pokuszę w kolejnych projektach tylko zdecydowanie rozpiętość będzie musiała wzrosnąć do 2,5m bo inaczej za cholerę tego nie da rady zmieścić. W tym projekcie zostawię to już tak jak jest, bo jak zacznę komplikować to obawiam się, że do lata nie zrobię;) 6 godzin temu, d9Jacek napisał: troche niekonwencjonalna metoda...zdecydowanie łatwiej jest przygotować powierzchnie zewnętrzną niż wewnętrzną. Nie wiem co to finalnie ma być ale i podział formy przy tradycyjnej metodzie łatwiej jest zrobić Zdecydowanie się zgadzam - o wiele prościej wyprowadzić pow. kopyta niż drukowanej formy w negatywie. Dodatkowo tańsze drukarki mają tendencję do nie trzymania wymiarów i taka forma często wychodzi niesymetrycznie. Sprawdzi się to jako tako przy pojedyńczej produkcji prostych kształtów - np kadłub samolotu pasażerskiego lub jakieś mniejsze elementy jak owiewki etc. Kopyto daje zdecydowanie większą pewność co do jakości i wyglądu wykonywanego elementu, oraz jest zdecydowanie łatwiejsze w obróbce. Ale podkreślam to są moje opinie, a nie fakty. 11 godzin temu, Stearman napisał: Masz rację, choć czasem warto pomarzyć bo można wpaść na jakiś nieszablonowy pomysł 🙂 Chowany napęd jednak zmniejszyłby opory i tylko o to mi chodziło. Grzesiu - IMO dobrze, że plany zawsze masz ambitne - GO BIG OR DIE! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 21 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2022 Wszystko zależy od stosunku lotu z napędem i bez. Może opór czołowy napędu nie będzie taki duży 😉 ale jak znam Ciebie to będziesz chciał sprawdzić jego prędkość na maksa 😈 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 22 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2022 17 godzin temu, Stearman napisał: Wszystko zależy od stosunku lotu z napędem i bez. Może opór czołowy napędu nie będzie taki duży 😉 ale jak znam Ciebie to będziesz chciał sprawdzić jego prędkość na maksa 😈 Grzechu dobrze myślisz - raczej zakładam lot z włączonym napędem - ma być szybko 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 30 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2022 Natrafiłem na to przypadkiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 3 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2023 Zacząłem od nowa i przeskalowałem cały projekt na 2440mm rozp. Przy okazji poprawiłem trochę detali - SW jako pojedynczy element dokręcany do kadłuba na dwie śruby zaklinowany na 0st, profil SW i SK NACA 0009 (był 0006), winglety na końcówka skrzydeł, profil aero MH 43 zaklinowany na +1 st u nasady i -2 na końcówce, zbieżność skrzydła 0,4. Zostaję z plecakiem, będzie latać (jeśli będzie) na EDF'ie 70mm (6s). Virtual walk around na moim kanale: https://www.youtube.com/watch?v=mtM1V5yJ0so Grzesiu za cieńki jestem jeszcze żeby mechanikę tego zrobić, ale uczę się ciągle;) ps. jak wsawić linka z YT z miniaturką? W dniu 30.12.2022 o 23:13, Stearman napisał: Natrafiłem na to przypadkiem... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeusz_Modelarz Opublikowano 24 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2023 @Tender79Cześć, jak prace nad modelem? Coś się posunęło do przodu czy jakiś inny model w budowie? Model wydaję się być ciekawy więc czekam na dalszą część relacji i późniejszy oblot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi