Skocz do zawartości

Linki


Ares
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Oba modele mają za słabe kadłuby . Przy twardym lądowaniu złamią się za skrzydłem. Jeżeli szukasz gotowego modelu skontaktuj się zPiotrem Sz . w zakładce "akrobat do treningów". On chciał się pozbyć model Akrobata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2023 o 16:31, sylkub napisał:

Oba modele mają za słabe kadłuby . Przy twardym lądowaniu złamią się za skrzydłem. Jeżeli szukasz gotowego modelu skontaktuj się zPiotrem Sz . w zakładce "akrobat do treningów". On chciał się pozbyć model Akrobata.

Witam, model sprzedałem w Listopadzie. Ale osobiście proponuję coś większego, wtedy lepiej się lata 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy. Chciałbym podpiąć się do tematu gdyż jestem to nowy (jako oldboy) i potrzebuję Waszej rady. Po bardzo wielu latach na emeryturze chcę wrócić do modelarstwa. Kiedyś latałem z dobrym skutkiem w F2B, walka i makiety. I pozostał mi z tych czasów niedokończony model. Brakło zabezpieczającego lakierowania. Chcę go dokończyć i wiosną wystartować. Kilka pytań do Was. 

1. Model jest w starej technologii (balsa, papier japoński, cellon, lakier). Jakim bezbarwnym lakierem mogę zabezpieczyć powierzchnię przed paliwem żarowym? Gdzie to kupić?

2. Model planowałem na silnik McCoy 5cm ale ucierpiał w innej kraksie z makietą Stearmana. Mam nową, nieużywaną Radugę 7,5 cm. Czy będzie OK? Model ma 1400mm rozpiętości. Jest bardzo lekki.

3. Oczywiscie szukam linek i już obczytałem powyżej gdzie dostać. Oczywiście, że wolałbym plecionki. W sklepie modelarskim są druty jak nie dostanę plecionych to chyba pójdę w to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,  do lakierowania modelu przed wpływem paliwa i oleju możesz użyć każdego lakieru utwardzalnego .Może to być lakier akrylowy lub poliuretanowy. Koledzy malują lakierami samochodowymi tzw. bazami i kładą na to lakier bezbarwny. Co silnika to odradzam Radugę  7,5 .Silniki miały straszne drgania . Model rozsypie się w powietrzu. Lepszy będzie OSmax  6,5 cm. Czy rozważałeś zastosowanie napędu elektrycznego?  Teraz 95% modelarzy w F2B lata elektrykami. Życzę sukcesów i do zobaczenia na zawodach 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę o lakierze. Co do silnika to jednak musi być spalinowy. Model ma już zabudowany zbiornik paliwa, który własnoręcznie lutowałem w młodosci 🙂 i wklejone łoże pod taki silnik. Będę szukał odpowiedniego. Z elektrykiem zaczynam zabawę na RC.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Nie chcę się angazować na poziomie zawodniczym. Raczej sentymentalny come back. Właśnie podreperowuję model po wielokrotnych przeprowadzkach. Za kilka dni bedzie gotowy to cyknę fotkę. Narazie sprawdzamy z kolegą przydatność moich silników szczególnie McCoy po naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do modelu napędzanego silnikiem 6,6 cm to mogą być za  za cienkie. Linki powinny wytrzymywać siłę naciągu równą 10 kriotnej wadze modelu gotowego do lotu. A te wg producenta wytrzymuję 12 kg. Sprawdził bym dokładnie przed lotem czy wytrzymają ciężar modelu. No chyba ,że zakupione do modelu z mniejszym silnikiem. silnikiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie to nie ma się czym martwić. Jak będziesz miał model gotowy do lotu  to go zważ . wtedy będziesz wiedział czy linki się dobre. Dla pewności zrób próbę naciągu tak jak to się robi na poważnych zawodach modelarskich, Całość  układu sterowania powinna wytrzymać siłę naciągu równą 10-cio krotnej wadze modelu jednak nie więcej jak 20 kg. Jeżeli wytrzyma jest ok.  

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.