Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i jak wiecie, nie bedzie SAVÖXow z tylu. Zamowilem dwa 9 gramowe serwa (MG) DUALSKY, gdyz byly najszybciej dostepne i chyba sie raczej sprawdza w ogonie. Jak tylko dojda, to wklejam je, ciagne druta (?) przez kadlub do odbiornika, mocuje odbiornik, regiel, wklejam polke na pakiet i model praktycznie gotowy. Pomaluje jeszcze kabine pilota (+ samego pilota) i zajme sie ustawienieniami. Gdy model bedzie gotowy, to idzie na wieszak i czeka razem z Krystianem na oblot. Fajnie bedzie oblatywac kilka modeli w jeden dzien. Jak na 4 jeden spadnie, to straty sa tylko 25%, natomiast jak sie oblatuje jeden i spadnie, to wtedy niestety 100% ?

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, jarek996 napisał:

Jak na 4 jeden spadnie, to straty sa tylko 25%, natomiast jak sie oblatuje jeden i spadnie, to wtedy niestety 100% ?

to trochę księgowość kreatywna :)

 

Opublikowano
W dniu 28.11.2022 o 18:40, jarek996 napisał:

 Jak na 4 jeden spadnie, to straty sa tylko 25%, natomiast jak sie oblatuje jeden i spadnie, to wtedy niestety 100% ?

Przygotuj 10 modeli , jak 1 spadnie to tylko 10% strat.?

Opublikowano
37 minut temu, kesto napisał:

Przygotuj 10 modeli

 

To NIE jest niemozliwe ( i to bez IARa 80 ) ?

P.S. Wszystko ca mam na dysku (IAR 80) , wysle przez kolege w niedziele.

Opublikowano

Dzisiaj poza posprzataniem modelarni , wkleilem tylko ochrone LiPo przed bezposrednim "strzalem" w silnik (przy jakims ew. centralnym krecie). Nie wiem na ile to pomoze uralowac pakiet, ale przynajmniej pie.......lnie w cos plaskiego, a nie w silnik ? Pomalowalem (wczoraj) pokrywe pakietu i wkleolem sprezynoy drut ktory ja bedzie trzymal na miejscu. Zaczalem tez "rozbierac" jednego (jedno ?) POGO, gdyz bedzie on latal w customowym, CZARNYM "stroju" z zielonymi( FLUO) dodatkami. Zaczalem szlifowac maske silnika, zdjalem folie z kadluba (razem ze statecznikami) i skrzydla. Podszpachlowalem wszelkie widoczne wgniecenia na balsie pokrywajacej skrzydla i kadlub. Pozostaje rozciac delikatnie "szparki" na zawiasy i czekac cierpliwie, az dotrze do mnie, nowa czarna folia. Temat przerzuce do RENOWACJA POG

(w tym samym dziale).

IMG_2157[1].JPG

IMG_2158[1].JPG

Opublikowano
W dniu 30.11.2022 o 13:34, jarek996 napisał:

 

To NIE jest niemozliwe ( i to bez IARa 80 ) ?

P.S. Wszystko ca mam na dysku (IAR 80) , wysle przez kolege w niedziele.

Zaraz, zaraz, czy to znaczy że Krystofixen będzie budował IAR 80?

Opublikowano

Chyba sie na to zapowiada ?

Mam tylko nadzieje, ze zrobi wersje na plywakach i wszyscy sie beda z niego smiali (mimo, jak zwykle WSPANIALEJ roboty) ?

P.S. Jak tylko wspomnial kiedys, ze mysli o IARze 80, to mi sie tak slabo zrobilo, ze prawie zemdlalem. Juz sobie k......a wyobrazalem w myslach, jak dzieli te swoje foremki i wyjmuje z nich przesliczna maske silnika, a ja up.......ny jakimis nie chcacymi wyschnac zywicami, walcze 5 raz, aby mi cos takiego tez wyszlo.

Zgarnalem wtedy calego mojego IARa (niewiele tego na szczescie jest) do worka i czekam na rozwoj sytuacji. 

Opublikowano
10 minut temu, Grifon napisał:

Pozostaje tylko mieć nadzieje, że może po raz pierwszy w swojej modelarskiej karierze coś spi…li ?

 

No a gdyby mi sie przy okazji pierwszy raz cos wtedy udalo, to moze bym go POKONAL ?

Choc raczej jego sp......ne, jest lepsze jak moje udane ?

Opublikowano

 Polazlem jeszcze raz do garazu i wkleilem polke na serwa. Zlalem dobrze klejem wszystkie punkty styku, po wyschnieciu pociagnalem z gory rzadkim CA, po minucie nakleilem rzepa i zalozylem pokrywke. Pozostalo zamontowanie serw w ogonie, wlozenie regla, odbiornika i pakietu, no i mozna bedzie zaczac wstepne regulacje.

 

No i oczywiscie trzeba bedzie pomalowac pilota i kawalek owiewki!!!

 

 

IMG_2161[1].JPG

IMG_2165[1].JPG

IMG_2166[1].JPG

 

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Przyszedl czas na wklejenie serw "ogonowych". Po zalozeniu kabli przedluzajacych, sprawdzeniu polozenia orczykow , obciagnalem serwa koszulkami tremicznymi, zmatowalem strone ktora bedzie klejona w kadlub i pojedynczo ( ciasno! ) wkleilem na klej dwuskladnikowy, korygujac lekko ich polozenie. Wszystkko wyszlo rowno i tak jak powinno. Kaca nie mam ( wypilem wczoraj JEDNA lampke szampana), wiec nie ma obaw o jakies babole ?

 Dam im teraz kilka godzin na porzadne "zwiazanie" zanim zaczne bawic sie dalej.

Zostaje  zmontowanie elektroniki i jakies ostateczne ustawienia. 

 

 

 

 

IMG_3059[1].JPG

IMG_3060[1].JPG

IMG_3061[1].JPG

Opublikowano
6 godzin temu, jarek996 napisał:

Kaca nie mam ( wypilem wczoraj JEDNA lampke szampana), wiec nie ma obaw o jakies babole ?

Jednak widzę pewną niekonsekwencje w działaniu ?  Koszulkę zmatowiłeś ,a kadłub ?

Podoba mi się zawartość Twojego garażu ?

Opublikowano
19 minut temu, RobertK napisał:

a kadłub ?

Kadlub ma bardzo nierowna strukture (w czesci wenetrznej). 

Przemylem tylko acetonem (wychylajac malego lyczka przy okazji?)

 

Garaz to WYLACZNIE moje krolestwo. Niestety musi stac tam jeden z moich rowerow. Umowilem sie z moja piekna, ze w domu moga stac MAX dwa rowery ?.

 

Teraz chce porobic ladne wieszaki, zeby modele sobie wisialy . Czesc z nich (spaliny) wroca do magazynu , ktory mam w centrum miasta. W garazu beda wylacznie elektryki. Magazyn mam prawie po drodze na lotnisko, wiec nie ma stresu. Unikne w garazu dzieki temu kapiacych olejow i smrodu.  

Opublikowano
22 godziny temu, RobertK napisał:

Jednak widzę pewną niekonsekwencje w działaniu ?  Koszulkę zmatowiłeś ,a kadłub ?

 

Jednak BARDZO chciales, zebymto zmatowil. Zabralem sie za uzbrajanie modelu w regiel' i odbiornik, no i po odpaleniu okazalo sie, ze jednak NIE ustawilem serwa wysokosci ? Jak wiadomo, dojscia do orczyka nie , wiec mimo trymowania, nie udalo sie nic zrobic. Pozostalo rozciecie koszulki, wykecie serwa, ustawienie go, zalozenie nowej koszulki ZMATOWANIE ( tym razem maszynowo) kadluba i koszulki, ponowne wklejenie. Teraz po 2 godzinach czekania, wszystko podlaczone, wstepnie ustawione, a na drobne regulacje i ostateczne wywazenia, przyjdzie czas na lotnisku. 

IMG_3087[1].JPG

IMG_3088[1].JPG

IMG_3089[1].JPG

IMG_3090[1].JPG

IMG_3091[1].JPG

IMG_3092[1].JPG

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wczoraj polutowalem koncowki w moim mierniku, ktory kupilem okolo 5-8 lat temu. Podlaczylem pozniej ustrojstwo do Acro Lifta. podpialem LiPo (4S 3200mAh), wlaczylem apke i pelny gaz. Miernik pokazal 950W75A przy smigle 13x8. Wydaje mi sie to sporo, ale w sumie nie wiem dlaczego tak mi sie wydaje ?

Czy ktos "madry elektrycznie", moglby to skomentowac???

Opublikowano

Dobrze Ci się wydaje że to trochę za dużo. Przekroczyłeś limit prądowy regulatora, będzie się grzał i może wyłączyć silnik. Co prawda w locie pobór prądu nieco spadnie i nie lata się cały czas na pełnym gazie, ale osobiście bym to zmienił. Najłatwiej zmniejszając limit kanału gazu do np. 90%. Można też zmniejszyć tyming w regulatorze, lub oczywiście kupić mniejsze śmigło.

Opublikowano
12 minut temu, Alex napisał:

Też zmniejszyć tyming w regulatorze,

Timing nie służy w żadnym wypadku do sterowania maksymalnym prądem silnika.

Timing służy do zapewnienie prawidłowej pracy silników o różnej ilości zębów stojana i magnesów

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, jarek996 napisał:

(4S 3200mAh), wlaczylem apke i pelny gaz. Miernik pokazal 950W75A przy smigle 13x8.

 

Zastosuj mniejsze śmigło - 11X8

Opublikowano
6 minut temu, kesto napisał:

Zastosuj mniejsze śmigło - 11X8

Zdecydowanie ,bo zdaje się że przekroczyłeś też dopuszczalny prąd zastosowanego silnika.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.