Skocz do zawartości

SANWA RDS 8000 FHSS 2,4 GHz


wojcio69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Agraron

Czy mógłbyś wyjaśnić na czym polega wspomniana przez Ciebie ubogość? Gdyż ja na tej aparaturze bez problemów pływam od początku bieżącego sezonu zawodów modeli ślizgów klas FSR i nie dostrzegłem niczego, co by mi utrudniało pływanie.

 

a jak regulujesz skład mieszanki? - masz piąty proporcjonalny kanał ? Przecież jak płyniesz po kopercie na zwrotach dodajesz paliwa a na prostej przykręcasz bo wtedy łódka ma lepszą dynamikę. Można to uśrednić i zrobić na przełączniku manewry i prosta ale wystarczy zamiana pogody i nie będzie takich efektów.

Bez takiej regulacji nie znaczy wcale to że się silnik nie będzie pracował - bo takie stwierdzenie to ewidentna bzdura chodzi o to aby cały czas nie zależnie od pogody i wykonywanych manewrów miał jak najlepsze osiągi. Silnik obciąża śruba i można ją tak dobierać aby w miarę poprawnie pracował w łukach i na prostej, ale ma to odbicie w osiągach albo dobrze robi łuki albo dobrze idzie na prostej i w zależności od konstrukcji łódki oraz śruby efekt jest większy lub mniejszy.

Silnik można lekko przeciążyć ale wtedy potrzebna jest regulacja mieszanki, ponadto co oczywiste silnik na brzegu pracuje inaczej a inaczej jak łódka zacznie sama płynąć a wtedy to bardzo ułatwia podkreślam ułatwia a nie umożliwia bo doświadczony modelarz jest w stanie tak wyregulować silnik aby pracował stabilnie.

Tak jak Ci napisałem możesz spokojnie pływać bez takiej regulacji ale z nią miałbyś jeszcze lepsze wyniki a o to przecież chodzi.

Dlatego do mojej spalinówki używam Sanwy Infinity PCM 660 a do reszty RDS 8000.

Z zawodami skończyłem i dlatego kupiłem tą aparaturę. /Inaczej kupiłbym Futabę/ Sanwa RDS 8000 jest pewna i bardzo precyzyjna oraz uwolniła mnie od kanałów i kwarców. :D

Mnie osobiście trochę brak jeszcze przypisywania włączników tak aby można było dowolny mikser włączyć lub wyłączyć, ale nie przesadzajmy do tego co ją używam nie przeszkadza mi za bardzo. Teraz latam i pływam już tylko rekreacyjnie.

Największy mankament dla mnie to brak piątego proporcjonalnego kanału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Koledzy pomóżta, bo mój stary łeb już nie chłonie nowej wiedzy. Ło co loto?

Chcę ustawić sobie na tej aparaturze (SANWA RDS 8000) tak zwanego butterfly'a czyli po naszemu motyla. Nagrzebałem tak:

  • 1. Lotki na dwóch kanałach (2 - od lotek i 6 od klap) co by dało się je ustawić różnicowo zgodnie z instrukcją.
    2. Klapy pod kanałem podwozia z ustawieniem EPA 50%

Jak ustawie na P-F EPA na 100% do góry i w dół to lotki działają jako klapy, jak ustawie im rewers to chodzą przeciwstawnie.

Jak tu ustawić motyla? A może na tej aparaturze się ni da?

Dzięki za konstruktywne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie posiadaczy sanwy,jako nowy pozdrawiam wszyskich.śledze forum już parę miesięcy ,na podstawie opini, wrażeń,stosunkowo dobrej ceny klamka zapadła sprzęt zamówiony ,co prawda jeszcze nie w rękach ale lada moment.sanwa na początek będzie rządzić elektro juniorem s, a ja mam nadzieje sanwą .ponieważ doświadczenia modelarskiego RC nie mam (do tej pory kolejki)nie chce już tracić czasu chciałbym zaraz po przyjściu aparatury troche poćwiczyć na symulatorze,i tu jest problem .zrozumiałem że sanwe podłącza sie kablem do pc którego w zestawie nie ma,znalazłem kabel ale pod port RS-232. czy kabel pod usb istnieje w wątkach które przeczytałem pojawiał sie tylko ten pod rs-232 .co prawda kolega wojcio69 pisał coś o próbach przerobienia kabla z zebry pro która jest wpinana pod usb .jak to jest z tym kablem.czyżby z przyczyn technicznych może sie tylko łączyć po porcie rs-232 z strony http://pitlab.webpark.pl/interfejs_fms_pl.html rozumiem że tak (sam sobie odpowiedziałem?)pozdrawiam

a jednak sie chyba sie myliłem znalazłem to http://www.allegro.pl/item749142454_interfejs_usb_do_aparatury_rc_symulator_fms_heli_x.html

tylko czy napewno dział z naszą aparaturą bo jest jeszcze http://www.allegro.pl/item728539532_promocja_interfejs_usb_od_modelloo_warto.html tu w opisie obsługiwanych aparatur jest sanwa rd8000,nasza jest rds8000 czy te "s" jest ważne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie posiadaczy sanwy,jako nowy pozdrawiam wszyskich.śledze forum już parę miesięcy ,na podstawie opini, wrażeń,stosunkowo dobrej ceny klamka zapadła sprzęt zamówiony ,co prawda jeszcze nie w rękach ale lada moment.sanwa na początek będzie rządzić elektro juniorem s, a ja mam nadzieje sanwą .ponieważ doświadczenia modelarskiego RC nie mam (do tej pory kolejki)nie chce już tracić czasu chciałbym zaraz po przyjściu aparatury troche poćwiczyć na symulatorze,i tu jest problem .zrozumiałem że sanwe podłącza sie kablem do pc którego w zestawie nie ma,znalazłem kabel ale pod port RS-232. czy kabel pod usb istnieje w wątkach które przeczytałem pojawiał sie tylko ten pod rs-232 .co prawda kolega wojcio69 pisał coś o próbach przerobienia kabla z zebry pro która jest wpinana pod usb .jak to jest z tym kablem.czyżby z przyczyn technicznych może sie tylko łączyć po porcie rs-232 z strony http://pitlab.webpark.pl/interfejs_fms_pl.html rozumiem że tak (sam sobie odpowiedziałem?)pozdrawiam

 

Witam,

 

Sanwa RD od RDS różni się pracą na 2,4 Ghz elektroniką do bindowania. Są również drobne zmiany w oprogramowaniu. Kabel powinien pasować /ale najlepiej spytać się sprzedawcy/od RD 8000 bo główna zmiana polegała na zamianie modułów z Mhz na Ghz . Wszystkie takie kable pracują podobnie biorąc sygnał z kodera. Problemy są z tą wersją dwa. Pierwszy nie wyłączysz nadawania /przynajmniej mi się to nie udało może któryś z kolegów wie jak/ więc baterie będą krótko pracować drugi to sztywne kable do drągów i z doświadczenia wiem że aparatura bardziej jest używana na symulatorze więc prawdopodobieństwo awarii jest większe. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
pewnie bawiłeś się trymerem.

ustaw trymer po środku i dopiero włącz regiel i pamiętaj aby mieć drążek gazu na maxa w dół

to nie trymery ustawienia w sanwie dla 3 kanału (gaz)

TRM-0%P,próbowałem max w dół i max w górę inic nie pomogło

REV-NOR,przy zmianie na rev działa tak samo połowa zakresu wychylenia drążka tylko

dolna

CNT-0%,tutaj dając +80% można uzyskać start od samego początku wychylenia ,ale w/g instrukcji takie wartości nie są zalecane ,no i chyba nie tędy droga(przy max gazie silnik sie wyłącza)

EPA-100%

T_E -0%

T_CUT-0%

proszę o radę

oczywiści przy załączeniu nadajnika gaz na min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli regulator odcina zasilanie silnika na pełnym gazie, to najprawdopodobniej następuje zbyt duży spadek napięcia przy maksymalnym poborze prądu. Małe C pakietu, lub stary pakiet, lub jedna z cel pakietu dużo słabsza (częsty przypadek u tanich pakietów). Zbyt późny start silnika (od połowy gazu), to tylko złe ustawienia aparatury. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

bubu2 zanim rozgryzłem regulator Tower Pro Mag 8 30A też miałem podobny efekt, czyli po przekroczeniu połowy wychylenia drążka regulator wyłączał silnik. Co się okazało? Źle zaprogramowany regulator.

Tutaj jednak, tak jak podałeś, przyczyną może być niewydolność prądowa pakietu, dlatego poprosiłem o podanie szczegółów dotyczących regulatora i silnika. Jak słusznie zauważasz przydałoby się jeszcze info o rodzaju pakietu.

Poniżej podaję instrukcje programowania regulatorów Tower Pro (pozyskana z jakiejś strony internetowej, nie pamiętam już jakiej)

 

INSTRUKCJA PROGRAMOWANIA REGULATRÓW

W12A/ W25A/W30A

 

Limit prądowy: regulator 12A: max obciążenie 15A (chwilowe), ciągłe obciążenie 12A przez 10 minut

regulator 25A: max obciążenie 30A (chwilowe), ciągłe obciążenie 25A przez 10 minut

regulator 30A: max obciążenie 35A (chwilowe), ciągłe obciążenie 30A przez 10 minut

 

 

Zakres napięcia pracy : 6V-12V

Liczba baterii: 4-12NiMH, 2-3LiPo

BEC: 5V1.5A.2LiPo\4-5mini servo, 3Lipo\3-4mini servo

Funkcje zabezpieczające:

◆ Automatyczne wykrywanie liczby pakietów 2-3LiPo , zabezpieczenie napięciowe 6V/9V

◆ Automatyczne wykrywanie baterii NiMH z zabezpieczeniem napięciowym 0,8V na każdą za baterii w pakiecie.

◆ Posiada funkcję bezpiecznego startu – czyli silniki nie zacznie się obracać jeśli drążek gazu będzie w złej pozycji

◆ zabezpieczenie temperaturowe na poziomie 110 stopni Celsjusza

◆ zabezpieczenie przed utratą sygnału sterującego ( po utracie sygnału sterującego regulator wyłącza obroty)

Charakterystyka:

◆ Częstotliwość PWM 8kHz,

◆ Maksymalne wychylenie gazu jest ustawiane automatycznie

◆ BEC oraz MCU używają oddzielnych (separowanych) źródeł zasilających dla tablic danych.

Metoda programowania:

Załącz nadajniki, ustawi dźwignię gazu w pozycji maksymalnych obrotów( dla nadajników FUTABA , drążek gazu powinien mieć załączoną funkcję rewersu kanału).

Podłączamy na regulatora odbiornik i silnik (może być już wcześniej połączony).

Jeżeli wszystkie połączenia regulatora są poprawne podajemy zasilnie na regulator.(pamiętaj jeżeli chcesz programować dźwignia gazu ustawiona na maksymalne obroty

4. Jeżeli po podaniu zasilania na regulator usłyszysz trzy krótkie dźwięki a następnie jeden długi oznacza to, że należy ustawić rewers dla kanału gazu.

Opcje programowania wskazywane dźwiękami B (bip)

☆ B: wskazanie mówiące, że można zaprogramować pakiety Li-pol jako źródło zasilania

☆ BB BB: wskazanie mówiące, że można zaprogramować NiMH/NiCD jako źródło zasilania

☆ BBB BBB: wskazanie mówiące, że można zaprogramować hamulec

Procedur programowania.

Po usłyszeniu dźwięku B wystąpi krótka przerwa a następnie kolejna opcja BB BB kolejna przerwa i BBB BBB Jeżeli będziesz chciał zaprogramować jakąś opcję to procedura wygląda następująco. Słysząc kod dźwiękowy danej opcji którą chcesz zaprogramować należy drążek gazu ustawić na minimalne obroty.(na przykład: Jeżeli chcesz ustawić źródło zasilania na pakiety Li-Ploy należy: zaraz po usłyszeniu kodu dźwiękowego wskazanego przez dźwięk B przesunąć dźwignię na pozycję minimalnych obrotów (wyłączyć gaz)

6. Jeżeli chcesz zmienić inne opcje (po zaprogramowaniu np. Pakietu zasilającego) należy szybko przesunąć dźwignię gazu na maksymalne obroty aby można było wybrać kolejną opcję z kodu dźwiękowego.

7. Jeżeli dokonałeś wszystkich ustawień, poczekaj 2 sekundy aby silnik wysłał potwierdzenie dźwiękowe dla ochrony pakietu.

8. UWAGA!!! Przed programowaniem pakietu NiMH należy mieć w pełni naładowane akumulatory.

9. Sprawdzenie ustawień regulatora: ponieważ seria tych regulatorów posiada zabezpieczenia przed przegrzaniem oraz funkcję zabezpieczenia przed niepoprawnymi operacjami (opisanymi na początku tej instrukcji) istnieje możliwość że zauważymy niepoprawną pracę regulatora lub nie będziemy pewni jakie parametry są zaprogramowane.

Jeżeli podczas załączenia napięcia na regulator usłyszymy jeden długi dźwięk B oznacza to że regulator ma ustawione źródło zasilania na pakiety Li-Poly. Natomiast jeśli usłyszymy BBB oznacza to że jako źródło zasilania regulator ma zaprogramowane baterie NiMH/NiCD.

Hamulec jest ustawiony w opcjach fabrycznie (sprawdzamy ustawienia poprzez dodanie i odjęcie gazu).

 

I jeszcze informacje dotyczącve eksploatacji pakietów Li-po ze strony www.eModel.pl

 

Akumulator Litowo Polimerowy (Li-Po)

Akumulatory litowo- polimerowe ze względu na wyjątkowo korzystny stosunek pojemności do masy oraz

znikomy współczynnik samorozładowania stanowią dla modelarzy bardzo atrakcyjne źródło zasilania. NaleŜy

jednak zachować szczególną ostroŜność podczas ich uŜywania. Ładowane, eksploatowane bądź przechowywane

w niewłaściwy sposób mogą okazać się szczególnie niebezpieczne. Stosowanie się do ogólnych zasad

postępowania z tego typu źródłami energii pozwoli w znaczący sposób poprawić bezpieczeństwo ich

uŜytkowania.

UWAGA

UŜytkowanie akumulatorów typu Li-Po odbywa się

na pełną odpowiedzialność uŜytkownika

1. Ładowanie

Wolno stosować JEDYNIE ładowarki przystosowane specjalnie do pracy z akumulatorami typu Li-Po. O ile

jest taka moŜliwość zaleca się stosowanie balancera, który zapewnia równomierne naładowanie wszystkich

cel akumulatora. Niedopuszczalne jest ładowanie akumulatora powyŜej napięcia 4,25V na celę. Za

bezpieczną wartość napięcia przyjmuje się 4,2V na celę.

Ładowanie akumulatora powinno odbywać się pod ciągłym nadzorem. Podczas ładowania nie powinien się

on zbytnio nagrzewać. W przypadku stwierdzenia znacznego wzrostu temperatury ładowanie naleŜy

natychmiast przerwać. Być moŜe akumulator jest uszkodzony albo prąd ładowania jest za duŜy.

Cel spuchniętych oraz uszkodzonych mechanicznie nie wolno ładować!

2. UŜytkowanie

Nie naleŜy przekraczać zalecanego przez producenta maksymalnego prądu rozładowania akumulatora.

Parametr ten podawany jest zwyczajowo jako wielokrotność C. Liczba ta pomnoŜona przez pojemność

akumulatora to właśnie maksymalny dopuszczalny prąd rozładowania.

Przykład:

Akumulator 1200mAh, 15C

Prąd rozładowania nie moŜe przekraczać: 15 * 1200 mA = 18A

Czas rozładowania nie krótszy niŜ: 1/15 h = 4 min

Niedozwolone jest nadmierne rozładowywanie akumulatora. Kryterium tego naleŜy bezwzględnie

przestrzegać. W przeciwnym przypadku moŜliwe jest zapalenie się akumulatora lub nawet jego wybuch

podczas próby ładowania.

Napięcie rozładowania moŜe się róŜnić w przypadku róŜnych producentów. Zwykle jest to napięcie

w granicach 2,8 - 3,0V na celę. Nowoczesne regulatory posiadają funkcję „cut-off” odłączającą zasilanie

silnika po osiągnięciu napięcia rozładowania. Energia pozostała w akumulatorze pozwala jeszcze na niezbyt

długą pracę pod niewielkim obciąŜeniem, wystarczającą z reguły Ŝeby bezpiecznie wylądować.

W przypadku stosowania akumulatora Li-Po do zasilania modeli bezsilnikowych (np. szybowców) zaleca się

zamontowanie wskaźnika stanu akumulatora posiadającego sygnalizację z powietrza stanu skrajnego

rozładowania.

3. Przechowywanie

Najwłaściwsze jest przechowywanie akumulatora w stanie częściowo naładowanym. Producenci jako

optymalny stan naładowania akumulatora do przechowywania podają z reguły około 70%. Pozostawienie na

dłuŜszy czas akumulatora skrajnie rozładowanego moŜe doprowadzić do utraty pojemności lub jego

uszkodzenia. Nie zaleca się takŜe przechowywania akumulatora w pełni naładowanego.

O ile jest taka moŜliwość temperatura przechowywania powinna wynosić około 12 0C.

UWAGA: Po zakończonym locie akumulator naleŜy koniecznie odłączyć od regulatora. Dotyczy to takŜe

regulatorów z włącznikiem zasilania, które w pozycji wyłączonej pobierają pewien niewielki prąd. Jest to

bardzo mylące i niestety bywa jednym z częstszych powodów uszkodzenia akumulatora Li-Po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

regulator to toward pro 30A

li-pol to FullyMax Li-Pol 7.4V 2200mAh 25C(50C) eXtremePower(zgodnie z zaleceniami dokonałem 2 pierwsze rozładowań zarówką 12v prąd rozładowania około 3,7A ładowanie 1,4A weszło 2200mah,ładowarka TURNIGY ACCUCEL-6 przy pierwszym rozładowaniu była różnica miedzy ogniwami około 0,3v (pierwsze 3,0v drugie 3,3v po kolejnych 2 wyrównało się prawie idealnie,cały czas kontrolowałem napięcie miernikiem)

silnik TP BM 2601-12

jaki parametr regulatora mógłby powodować takie objawy,dostępne opcje programowania

1.brake

2.battery type

3.cutoff mode

4.cutoff threshold(tutaj pewna niezgodność w instrukcji 2 opcje a odrywa 3 dzwięki,ale dalej w instrukcji opisane jest dla 3 dźwięków ,nap odcięcia 2,6v\2,85v\3,1v(chyba błąd w druku)

5.startup mode

6.timing

7.set all to default

8.exit

dzięki za zainteresowanie,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy pomóżcie,dlaczego silnik zaczyna pracę dopiero od połowy wychylenia drążka gazu,mam regulator tower-pro,ale z nim jest wszystko chyba w porządku,nawet instrukcja pasuje.jaki parametr może być żle skonfigurowany?pozdrawiam

Ustaw trymer gazu na ZERO, drążek gazu na zero. Dopiero wtedy podłączasz zasilanie do regulatora. Wszystko powinno (musi) być w porządku.

Nie jest to wina ani regulatora, ani aparatury. Jest to stary problem wielokrotnie przewijający się przez to forum.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Może komuś się przyda.

 

Zasilanie lipolem 3S nie psuje radia (przynajmniej mojego).

Jak już w tym wątku napisałem lubią urywać się kabelki potencjometrów. Mi narazie urwał się jeden od kierunku.

Alarm PWR NIE pojawia się w momencie przekroczenia progu alarmu rozładowania. Pojawia się gdy pozostawimy aparaturę włączoną na dłużej niż (chyba gdyż nie patrzyłem na zegarek) pół godziny i nie dotykamy drążków. Alarm rozładowania baterii to poprostu "pipczenie" i tyle.

Jeśli zasilamy aparaturę z pakietu li-po dobrze jest pilnować aby nie rozładowywać go poniżej 10V gdzy przy tym poziomie napięcia niewiele już prądu w nim pozostaje. Poziom alarmu domyślnie (w moim egzemplarzu) ustawiony był na 9,6V, to trochę za nisko. Można to zmienić poprzez menu serwisowe. Info jak wejść do tego menu jest tutaj:

 

http://www.rcuniverse.com/forum/m_3111117/tm.htm

Post numer 3 i 8.

 

W linku powyżej opisany jest sposób zmiany mode z 1 na 2 i tylko taka zamiana jest możliwa (wymaga to oczywiście mechanicznej przeróbki która też jest w tym linku opisana). Zmiany na mode 4 czy 3 nie ma. Jest tylko jedna różnica. Jeśli masz aparaturę w mode 2 to nie lewy a prawy przełącznik ustawiamy w pozycję środkową i tak właśnie to u mnie zadziałało. Niestety B*AL (alarm rozładowania baterii) daje się ustawić na max 10V, a ja wolałbym np 10,5V.

 

Oczywiście w menu serwisowe wchodzicie na swoją odpowiedzialność :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.