Drako_27 Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Czy ktoś sam przerobił sobie ten kabelek i działa zrobiłem wszystko jak w opisie schematu interfejsu i nic nie działa pod 3 sygnał 2 z obudową masa tak polutowałem ale nie działa czy ktoś może mi pomuc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mechanik Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Agraron Czy mógłbyś wyjaśnić na czym polega wspomniana przez Ciebie ubogość? Gdyż ja na tej aparaturze bez problemów pływam od początku bieżącego sezonu zawodów modeli ślizgów klas FSR i nie dostrzegłem niczego, co by mi utrudniało pływanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Agraron Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 AgraronCzy mógłbyś wyjaśnić na czym polega wspomniana przez Ciebie ubogość? Gdyż ja na tej aparaturze bez problemów pływam od początku bieżącego sezonu zawodów modeli ślizgów klas FSR i nie dostrzegłem niczego, co by mi utrudniało pływanie. a jak regulujesz skład mieszanki? - masz piąty proporcjonalny kanał ? Przecież jak płyniesz po kopercie na zwrotach dodajesz paliwa a na prostej przykręcasz bo wtedy łódka ma lepszą dynamikę. Można to uśrednić i zrobić na przełączniku manewry i prosta ale wystarczy zamiana pogody i nie będzie takich efektów. Bez takiej regulacji nie znaczy wcale to że się silnik nie będzie pracował - bo takie stwierdzenie to ewidentna bzdura chodzi o to aby cały czas nie zależnie od pogody i wykonywanych manewrów miał jak najlepsze osiągi. Silnik obciąża śruba i można ją tak dobierać aby w miarę poprawnie pracował w łukach i na prostej, ale ma to odbicie w osiągach albo dobrze robi łuki albo dobrze idzie na prostej i w zależności od konstrukcji łódki oraz śruby efekt jest większy lub mniejszy. Silnik można lekko przeciążyć ale wtedy potrzebna jest regulacja mieszanki, ponadto co oczywiste silnik na brzegu pracuje inaczej a inaczej jak łódka zacznie sama płynąć a wtedy to bardzo ułatwia podkreślam ułatwia a nie umożliwia bo doświadczony modelarz jest w stanie tak wyregulować silnik aby pracował stabilnie. Tak jak Ci napisałem możesz spokojnie pływać bez takiej regulacji ale z nią miałbyś jeszcze lepsze wyniki a o to przecież chodzi. Dlatego do mojej spalinówki używam Sanwy Infinity PCM 660 a do reszty RDS 8000. Z zawodami skończyłem i dlatego kupiłem tą aparaturę. /Inaczej kupiłbym Futabę/ Sanwa RDS 8000 jest pewna i bardzo precyzyjna oraz uwolniła mnie od kanałów i kwarców. Mnie osobiście trochę brak jeszcze przypisywania włączników tak aby można było dowolny mikser włączyć lub wyłączyć, ale nie przesadzajmy do tego co ją używam nie przeszkadza mi za bardzo. Teraz latam i pływam już tylko rekreacyjnie. Największy mankament dla mnie to brak piątego proporcjonalnego kanału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 15 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Witam Koledzy pomóżta, bo mój stary łeb już nie chłonie nowej wiedzy. Ło co loto? Chcę ustawić sobie na tej aparaturze (SANWA RDS 8000) tak zwanego butterfly'a czyli po naszemu motyla. Nagrzebałem tak: 1. Lotki na dwóch kanałach (2 - od lotek i 6 od klap) co by dało się je ustawić różnicowo zgodnie z instrukcją.2. Klapy pod kanałem podwozia z ustawieniem EPA 50% Jak ustawie na P-F EPA na 100% do góry i w dół to lotki działają jako klapy, jak ustawie im rewers to chodzą przeciwstawnie. Jak tu ustawić motyla? A może na tej aparaturze się ni da? Dzięki za konstruktywne informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam. Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 witam serdecznie posiadaczy sanwy,jako nowy pozdrawiam wszyskich.śledze forum już parę miesięcy ,na podstawie opini, wrażeń,stosunkowo dobrej ceny klamka zapadła sprzęt zamówiony ,co prawda jeszcze nie w rękach ale lada moment.sanwa na początek będzie rządzić elektro juniorem s, a ja mam nadzieje sanwą .ponieważ doświadczenia modelarskiego RC nie mam (do tej pory kolejki)nie chce już tracić czasu chciałbym zaraz po przyjściu aparatury troche poćwiczyć na symulatorze,i tu jest problem .zrozumiałem że sanwe podłącza sie kablem do pc którego w zestawie nie ma,znalazłem kabel ale pod port RS-232. czy kabel pod usb istnieje w wątkach które przeczytałem pojawiał sie tylko ten pod rs-232 .co prawda kolega wojcio69 pisał coś o próbach przerobienia kabla z zebry pro która jest wpinana pod usb .jak to jest z tym kablem.czyżby z przyczyn technicznych może sie tylko łączyć po porcie rs-232 z strony http://pitlab.webpark.pl/interfejs_fms_pl.html rozumiem że tak (sam sobie odpowiedziałem?)pozdrawiama jednak sie chyba sie myliłem znalazłem to http://www.allegro.pl/item749142454_interfejs_usb_do_aparatury_rc_symulator_fms_heli_x.htmltylko czy napewno dział z naszą aparaturą bo jest jeszcze http://www.allegro.pl/item728539532_promocja_interfejs_usb_od_modelloo_warto.html tu w opisie obsługiwanych aparatur jest sanwa rd8000,nasza jest rds8000 czy te "s" jest ważne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Agraron Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 witam serdecznie posiadaczy sanwy,jako nowy pozdrawiam wszyskich.śledze forum już parę miesięcy ,na podstawie opini, wrażeń,stosunkowo dobrej ceny klamka zapadła sprzęt zamówiony ,co prawda jeszcze nie w rękach ale lada moment.sanwa na początek będzie rządzić elektro juniorem s, a ja mam nadzieje sanwą .ponieważ doświadczenia modelarskiego RC nie mam (do tej pory kolejki)nie chce już tracić czasu chciałbym zaraz po przyjściu aparatury troche poćwiczyć na symulatorze,i tu jest problem .zrozumiałem że sanwe podłącza sie kablem do pc którego w zestawie nie ma,znalazłem kabel ale pod port RS-232. czy kabel pod usb istnieje w wątkach które przeczytałem pojawiał sie tylko ten pod rs-232 .co prawda kolega wojcio69 pisał coś o próbach przerobienia kabla z zebry pro która jest wpinana pod usb .jak to jest z tym kablem.czyżby z przyczyn technicznych może sie tylko łączyć po porcie rs-232 z strony http://pitlab.webpark.pl/interfejs_fms_pl.html rozumiem że tak (sam sobie odpowiedziałem?)pozdrawiam Witam, Sanwa RD od RDS różni się pracą na 2,4 Ghz elektroniką do bindowania. Są również drobne zmiany w oprogramowaniu. Kabel powinien pasować /ale najlepiej spytać się sprzedawcy/od RD 8000 bo główna zmiana polegała na zamianie modułów z Mhz na Ghz . Wszystkie takie kable pracują podobnie biorąc sygnał z kodera. Problemy są z tą wersją dwa. Pierwszy nie wyłączysz nadawania /przynajmniej mi się to nie udało może któryś z kolegów wie jak/ więc baterie będą krótko pracować drugi to sztywne kable do drągów i z doświadczenia wiem że aparatura bardziej jest używana na symulatorze więc prawdopodobieństwo awarii jest większe. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam. Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 dzięki za odpowieć ,teraz poczekam na aparaturę i kabel . czy uda się odpalić symulator? zamieszczę wynik,może komuś się ta informacja przyda,pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Witam Czy już ktoś próbował zasilić odbiornik z pakietu 6V ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryykk Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Tak, U mnie działa w najlepszym pożądku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam. Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 koledzy pomóżcie,dlaczego silnik zaczyna pracę dopiero od połowy wychylenia drążka gazu,mam regulator tower-pro,ale z nim jest wszystko chyba w porządku,nawet instrukcja pasuje.jaki parametr może być żle skonfigurowany?pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam B Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 pewnie bawiłeś się trymerem. ustaw trymer po środku i dopiero włącz regiel i pamiętaj aby mieć drążek gazu na maxa w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam. Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 pewnie bawiłeś się trymerem.ustaw trymer po środku i dopiero włącz regiel i pamiętaj aby mieć drążek gazu na maxa w dół to nie trymery ustawienia w sanwie dla 3 kanału (gaz) TRM-0%P,próbowałem max w dół i max w górę inic nie pomogło REV-NOR,przy zmianie na rev działa tak samo połowa zakresu wychylenia drążka tylko dolna CNT-0%,tutaj dając +80% można uzyskać start od samego początku wychylenia ,ale w/g instrukcji takie wartości nie są zalecane ,no i chyba nie tędy droga(przy max gazie silnik sie wyłącza) EPA-100% T_E -0% T_CUT-0% proszę o radę oczywiści przy załączeniu nadajnika gaz na min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 25 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Witam przy max gazie silnik sie wyłącza Obstawiam złe zaprogramowanie regulatora. Konkretnie jaki to regulator i jaki to silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Jeśli regulator odcina zasilanie silnika na pełnym gazie, to najprawdopodobniej następuje zbyt duży spadek napięcia przy maksymalnym poborze prądu. Małe C pakietu, lub stary pakiet, lub jedna z cel pakietu dużo słabsza (częsty przypadek u tanich pakietów). Zbyt późny start silnika (od połowy gazu), to tylko złe ustawienia aparatury. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 25 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Witam bubu2 zanim rozgryzłem regulator Tower Pro Mag 8 30A też miałem podobny efekt, czyli po przekroczeniu połowy wychylenia drążka regulator wyłączał silnik. Co się okazało? Źle zaprogramowany regulator. Tutaj jednak, tak jak podałeś, przyczyną może być niewydolność prądowa pakietu, dlatego poprosiłem o podanie szczegółów dotyczących regulatora i silnika. Jak słusznie zauważasz przydałoby się jeszcze info o rodzaju pakietu. Poniżej podaję instrukcje programowania regulatorów Tower Pro (pozyskana z jakiejś strony internetowej, nie pamiętam już jakiej) INSTRUKCJA PROGRAMOWANIA REGULATRÓW W12A/ W25A/W30A Limit prądowy: regulator 12A: max obciążenie 15A (chwilowe), ciągłe obciążenie 12A przez 10 minut regulator 25A: max obciążenie 30A (chwilowe), ciągłe obciążenie 25A przez 10 minut regulator 30A: max obciążenie 35A (chwilowe), ciągłe obciążenie 30A przez 10 minut Zakres napięcia pracy : 6V-12V Liczba baterii: 4-12NiMH, 2-3LiPo BEC: 5V1.5A.2LiPo\4-5mini servo, 3Lipo\3-4mini servo Funkcje zabezpieczające: ◆ Automatyczne wykrywanie liczby pakietów 2-3LiPo , zabezpieczenie napięciowe 6V/9V ◆ Automatyczne wykrywanie baterii NiMH z zabezpieczeniem napięciowym 0,8V na każdą za baterii w pakiecie. ◆ Posiada funkcję bezpiecznego startu – czyli silniki nie zacznie się obracać jeśli drążek gazu będzie w złej pozycji ◆ zabezpieczenie temperaturowe na poziomie 110 stopni Celsjusza ◆ zabezpieczenie przed utratą sygnału sterującego ( po utracie sygnału sterującego regulator wyłącza obroty) Charakterystyka: ◆ Częstotliwość PWM 8kHz, ◆ Maksymalne wychylenie gazu jest ustawiane automatycznie ◆ BEC oraz MCU używają oddzielnych (separowanych) źródeł zasilających dla tablic danych. Metoda programowania: Załącz nadajniki, ustawi dźwignię gazu w pozycji maksymalnych obrotów( dla nadajników FUTABA , drążek gazu powinien mieć załączoną funkcję rewersu kanału). Podłączamy na regulatora odbiornik i silnik (może być już wcześniej połączony). Jeżeli wszystkie połączenia regulatora są poprawne podajemy zasilnie na regulator.(pamiętaj jeżeli chcesz programować dźwignia gazu ustawiona na maksymalne obroty 4. Jeżeli po podaniu zasilania na regulator usłyszysz trzy krótkie dźwięki a następnie jeden długi oznacza to, że należy ustawić rewers dla kanału gazu. Opcje programowania wskazywane dźwiękami B (bip) ☆ B: wskazanie mówiące, że można zaprogramować pakiety Li-pol jako źródło zasilania ☆ BB BB: wskazanie mówiące, że można zaprogramować NiMH/NiCD jako źródło zasilania ☆ BBB BBB: wskazanie mówiące, że można zaprogramować hamulec Procedur programowania. Po usłyszeniu dźwięku B wystąpi krótka przerwa a następnie kolejna opcja BB BB kolejna przerwa i BBB BBB Jeżeli będziesz chciał zaprogramować jakąś opcję to procedura wygląda następująco. Słysząc kod dźwiękowy danej opcji którą chcesz zaprogramować należy drążek gazu ustawić na minimalne obroty.(na przykład: Jeżeli chcesz ustawić źródło zasilania na pakiety Li-Ploy należy: zaraz po usłyszeniu kodu dźwiękowego wskazanego przez dźwięk B przesunąć dźwignię na pozycję minimalnych obrotów (wyłączyć gaz) 6. Jeżeli chcesz zmienić inne opcje (po zaprogramowaniu np. Pakietu zasilającego) należy szybko przesunąć dźwignię gazu na maksymalne obroty aby można było wybrać kolejną opcję z kodu dźwiękowego. 7. Jeżeli dokonałeś wszystkich ustawień, poczekaj 2 sekundy aby silnik wysłał potwierdzenie dźwiękowe dla ochrony pakietu. 8. UWAGA!!! Przed programowaniem pakietu NiMH należy mieć w pełni naładowane akumulatory. 9. Sprawdzenie ustawień regulatora: ponieważ seria tych regulatorów posiada zabezpieczenia przed przegrzaniem oraz funkcję zabezpieczenia przed niepoprawnymi operacjami (opisanymi na początku tej instrukcji) istnieje możliwość że zauważymy niepoprawną pracę regulatora lub nie będziemy pewni jakie parametry są zaprogramowane. Jeżeli podczas załączenia napięcia na regulator usłyszymy jeden długi dźwięk B oznacza to że regulator ma ustawione źródło zasilania na pakiety Li-Poly. Natomiast jeśli usłyszymy BBB oznacza to że jako źródło zasilania regulator ma zaprogramowane baterie NiMH/NiCD. Hamulec jest ustawiony w opcjach fabrycznie (sprawdzamy ustawienia poprzez dodanie i odjęcie gazu). I jeszcze informacje dotyczącve eksploatacji pakietów Li-po ze strony www.eModel.pl Akumulator Litowo Polimerowy (Li-Po) Akumulatory litowo- polimerowe ze względu na wyjątkowo korzystny stosunek pojemności do masy oraz znikomy współczynnik samorozładowania stanowią dla modelarzy bardzo atrakcyjne źródło zasilania. NaleŜy jednak zachować szczególną ostroŜność podczas ich uŜywania. Ładowane, eksploatowane bądź przechowywane w niewłaściwy sposób mogą okazać się szczególnie niebezpieczne. Stosowanie się do ogólnych zasad postępowania z tego typu źródłami energii pozwoli w znaczący sposób poprawić bezpieczeństwo ich uŜytkowania. UWAGA UŜytkowanie akumulatorów typu Li-Po odbywa się na pełną odpowiedzialność uŜytkownika 1. Ładowanie Wolno stosować JEDYNIE ładowarki przystosowane specjalnie do pracy z akumulatorami typu Li-Po. O ile jest taka moŜliwość zaleca się stosowanie balancera, który zapewnia równomierne naładowanie wszystkich cel akumulatora. Niedopuszczalne jest ładowanie akumulatora powyŜej napięcia 4,25V na celę. Za bezpieczną wartość napięcia przyjmuje się 4,2V na celę. Ładowanie akumulatora powinno odbywać się pod ciągłym nadzorem. Podczas ładowania nie powinien się on zbytnio nagrzewać. W przypadku stwierdzenia znacznego wzrostu temperatury ładowanie naleŜy natychmiast przerwać. Być moŜe akumulator jest uszkodzony albo prąd ładowania jest za duŜy. Cel spuchniętych oraz uszkodzonych mechanicznie nie wolno ładować! 2. UŜytkowanie Nie naleŜy przekraczać zalecanego przez producenta maksymalnego prądu rozładowania akumulatora. Parametr ten podawany jest zwyczajowo jako wielokrotność C. Liczba ta pomnoŜona przez pojemność akumulatora to właśnie maksymalny dopuszczalny prąd rozładowania. Przykład: Akumulator 1200mAh, 15C Prąd rozładowania nie moŜe przekraczać: 15 * 1200 mA = 18A Czas rozładowania nie krótszy niŜ: 1/15 h = 4 min Niedozwolone jest nadmierne rozładowywanie akumulatora. Kryterium tego naleŜy bezwzględnie przestrzegać. W przeciwnym przypadku moŜliwe jest zapalenie się akumulatora lub nawet jego wybuch podczas próby ładowania. Napięcie rozładowania moŜe się róŜnić w przypadku róŜnych producentów. Zwykle jest to napięcie w granicach 2,8 - 3,0V na celę. Nowoczesne regulatory posiadają funkcję „cut-off” odłączającą zasilanie silnika po osiągnięciu napięcia rozładowania. Energia pozostała w akumulatorze pozwala jeszcze na niezbyt długą pracę pod niewielkim obciąŜeniem, wystarczającą z reguły Ŝeby bezpiecznie wylądować. W przypadku stosowania akumulatora Li-Po do zasilania modeli bezsilnikowych (np. szybowców) zaleca się zamontowanie wskaźnika stanu akumulatora posiadającego sygnalizację z powietrza stanu skrajnego rozładowania. 3. Przechowywanie Najwłaściwsze jest przechowywanie akumulatora w stanie częściowo naładowanym. Producenci jako optymalny stan naładowania akumulatora do przechowywania podają z reguły około 70%. Pozostawienie na dłuŜszy czas akumulatora skrajnie rozładowanego moŜe doprowadzić do utraty pojemności lub jego uszkodzenia. Nie zaleca się takŜe przechowywania akumulatora w pełni naładowanego. O ile jest taka moŜliwość temperatura przechowywania powinna wynosić około 12 0C. UWAGA: Po zakończonym locie akumulator naleŜy koniecznie odłączyć od regulatora. Dotyczy to takŜe regulatorów z włącznikiem zasilania, które w pozycji wyłączonej pobierają pewien niewielki prąd. Jest to bardzo mylące i niestety bywa jednym z częstszych powodów uszkodzenia akumulatora Li-Po. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam. Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 witam regulator to toward pro 30A li-pol to FullyMax Li-Pol 7.4V 2200mAh 25C(50C) eXtremePower(zgodnie z zaleceniami dokonałem 2 pierwsze rozładowań zarówką 12v prąd rozładowania około 3,7A ładowanie 1,4A weszło 2200mah,ładowarka TURNIGY ACCUCEL-6 przy pierwszym rozładowaniu była różnica miedzy ogniwami około 0,3v (pierwsze 3,0v drugie 3,3v po kolejnych 2 wyrównało się prawie idealnie,cały czas kontrolowałem napięcie miernikiem) silnik TP BM 2601-12 jaki parametr regulatora mógłby powodować takie objawy,dostępne opcje programowania 1.brake 2.battery type 3.cutoff mode 4.cutoff threshold(tutaj pewna niezgodność w instrukcji 2 opcje a odrywa 3 dzwięki,ale dalej w instrukcji opisane jest dla 3 dźwięków ,nap odcięcia 2,6v\2,85v\3,1v(chyba błąd w druku) 5.startup mode 6.timing 7.set all to default 8.exit dzięki za zainteresowanie,pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Skoro masz woltomierz-podłącz go i zobacz, przy jakim napięciu regulator odcina silnik. Będziesz wiedział wszystko. Bo tak to gdybanie. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam. Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 ale regiel odcinał silnik tylko przy CNT w SANWIE ustawionym około +80(instrukcja zaleca max 30) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 koledzy pomóżcie,dlaczego silnik zaczyna pracę dopiero od połowy wychylenia drążka gazu,mam regulator tower-pro,ale z nim jest wszystko chyba w porządku,nawet instrukcja pasuje.jaki parametr może być żle skonfigurowany?pozdrawiam Ustaw trymer gazu na ZERO, drążek gazu na zero. Dopiero wtedy podłączasz zasilanie do regulatora. Wszystko powinno (musi) być w porządku. Nie jest to wina ani regulatora, ani aparatury. Jest to stary problem wielokrotnie przewijający się przez to forum. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwitold Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Witam. Może komuś się przyda. Zasilanie lipolem 3S nie psuje radia (przynajmniej mojego). Jak już w tym wątku napisałem lubią urywać się kabelki potencjometrów. Mi narazie urwał się jeden od kierunku. Alarm PWR NIE pojawia się w momencie przekroczenia progu alarmu rozładowania. Pojawia się gdy pozostawimy aparaturę włączoną na dłużej niż (chyba gdyż nie patrzyłem na zegarek) pół godziny i nie dotykamy drążków. Alarm rozładowania baterii to poprostu "pipczenie" i tyle. Jeśli zasilamy aparaturę z pakietu li-po dobrze jest pilnować aby nie rozładowywać go poniżej 10V gdzy przy tym poziomie napięcia niewiele już prądu w nim pozostaje. Poziom alarmu domyślnie (w moim egzemplarzu) ustawiony był na 9,6V, to trochę za nisko. Można to zmienić poprzez menu serwisowe. Info jak wejść do tego menu jest tutaj: http://www.rcuniverse.com/forum/m_3111117/tm.htm Post numer 3 i 8. W linku powyżej opisany jest sposób zmiany mode z 1 na 2 i tylko taka zamiana jest możliwa (wymaga to oczywiście mechanicznej przeróbki która też jest w tym linku opisana). Zmiany na mode 4 czy 3 nie ma. Jest tylko jedna różnica. Jeśli masz aparaturę w mode 2 to nie lewy a prawy przełącznik ustawiamy w pozycję środkową i tak właśnie to u mnie zadziałało. Niestety B*AL (alarm rozładowania baterii) daje się ustawić na max 10V, a ja wolałbym np 10,5V. Oczywiście w menu serwisowe wchodzicie na swoją odpowiedzialność . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.