Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak latają czasem nade mną 40 letnie ( nowsze czasem też ? ) małe samoloty General Aviation i zmniejszą obroty to oczywiście nie słychać silnika ( niektórzy mówią na to - zgasł mu silnik ? ), a za to charakterystyczny świst przechodzący niekiedy w lekkie wycie jest wyraźnie słyszalny ( prędkość nadal jest utrzymywana ). Opływ powietrza natrafiającego na różne otwory ( wloty powietrza, lufy itp. ) i szczeliny pomiędzy elementami poszycia plus może jakieś odbicie dźwięku turbin ( w tym przypadku ).

Np. P-51 w niektórych konfiguracjach lotu też podobnie wyje, ale ciszej. 1:02:

Opublikowano

Tak w Mustangu to podobno lufy, choć czytałem gdzieś też o innych możliwych przyczynach. Że niby jak są zaklejone też to słychać.

Su może wloty powietrza albo jakieś inne otwory ma pod takim kątem, że gwiżdżą w locie po prostej? Ciężko gdybać co jest tam porobione.

Opublikowano

Najprawdopodobniej to dźwięk opływu bryły płatowca. Jako ,że jest to samolot w technologii  stealth jego skomplikowane kształty mogą generować ten ciekawy dźwięk.

Ale to są tylko takie moje dywagacje , trudno powiedzieć z całą pewnością.

Opublikowano

Nie wiem do końca moze jestem w błędzie,ale taki świst też robi opływ powietrza na profilu laminarnym.Miałem kiedyś szybowca na profilu laminarnym i też tak gwizdał jak się go rozpędziło w locie nurkowym.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.