pawkar Opublikowano 9 Czerwca 2023 Opublikowano 9 Czerwca 2023 Dla znwców temtu. Co powoduje ten ciiekawy efekt dziwiekowy wydawany przez samolot SU 57?
pietrku Opublikowano 10 Czerwca 2023 Opublikowano 10 Czerwca 2023 Jak latają czasem nade mną 40 letnie ( nowsze czasem też ? ) małe samoloty General Aviation i zmniejszą obroty to oczywiście nie słychać silnika ( niektórzy mówią na to - zgasł mu silnik ? ), a za to charakterystyczny świst przechodzący niekiedy w lekkie wycie jest wyraźnie słyszalny ( prędkość nadal jest utrzymywana ). Opływ powietrza natrafiającego na różne otwory ( wloty powietrza, lufy itp. ) i szczeliny pomiędzy elementami poszycia plus może jakieś odbicie dźwięku turbin ( w tym przypadku ). Np. P-51 w niektórych konfiguracjach lotu też podobnie wyje, ale ciszej. 1:02:
Andrzej Klos Opublikowano 10 Czerwca 2023 Opublikowano 10 Czerwca 2023 To wycie w P51 jest wynikiem oplywu powietrze o lufu karabinow, podobnie jak dmucha sie butelke: Ale chodzi tu o Su-57...
pietrku Opublikowano 10 Czerwca 2023 Opublikowano 10 Czerwca 2023 Tak w Mustangu to podobno lufy, choć czytałem gdzieś też o innych możliwych przyczynach. Że niby jak są zaklejone też to słychać. Su może wloty powietrza albo jakieś inne otwory ma pod takim kątem, że gwiżdżą w locie po prostej? Ciężko gdybać co jest tam porobione.
Ares Opublikowano 10 Czerwca 2023 Opublikowano 10 Czerwca 2023 Najprawdopodobniej to dźwięk opływu bryły płatowca. Jako ,że jest to samolot w technologii stealth jego skomplikowane kształty mogą generować ten ciekawy dźwięk. Ale to są tylko takie moje dywagacje , trudno powiedzieć z całą pewnością.
Grzesiek Opublikowano 12 Czerwca 2023 Opublikowano 12 Czerwca 2023 Nie wiem do końca moze jestem w błędzie,ale taki świst też robi opływ powietrza na profilu laminarnym.Miałem kiedyś szybowca na profilu laminarnym i też tak gwizdał jak się go rozpędziło w locie nurkowym.
Rekomendowane odpowiedzi