Skocz do zawartości

Su 29 50E Sebart


Rekomendowane odpowiedzi

Witam chyba jako pierwszy umieszczam relacje z budowy tego zestawu myślę, że to dobry pomysł, bo tego modelu jeszcze nie było na forum. Mam nadzieje, że ułatwi to wybór komuś kto szuka informacji na ten temat i zastanawia sie nad kupnem.

 

Zacznę może od początku co i jak dlaczego.Moim celem było kupno modelu taniego w eksploatacji w granicach 1.5m rozpiętość żeby szybko się spakować nawet do małego samochodu i wyskoczyć na lotnisko bez znoszenia z 4 piętrą ogromnego kadłuba i tańcowania koło auta żeby zmiescic się z dużym modelem :D.Jak wiadomo wybór w naszych sklepach nie jest za duży tym bardziej jeśli szuka się modelu tej wielkosci.Wybrałem model Su 29 50E kupiony w mix model link

 

 

 

Su 29E 50

 

Rozpiętość154cm i faktycznie tyle jest :D

Długosc 154cm tez prawda :D

Powierzchnia nosna 51.6dm

Przewidywana masa do lotu z napędem elektrycznym 2400g od razu mówię na 6S jak zaleca producent 2400g jest nie możliwe ale o tym pózniej.

 

Model dostałem w 2 kartonach na pudle oczywiście cudowny napis made in China :o , w środku wszystko na pierwszy rzut oka miód.

Zabieram sie za wyciąganie najprzyjemniejszy moment po zakupie nowego modelu.Ojciec zaraz zauważył i mówi nie masz maski silnika ;(

No i faktycznie przekopałem całe pudło nie ma i dla sklepu mix model nie negatyw, ale wielki pozytyw Pan z którym rozmawiałem od razu sprawdził na magazynie. Maska silnika nie została spakowana, ale bez żadnych problemów wysyłka na koszt firmy. Właściciel zachował się bardzo fajnie i na pewno jeszcze nie jedną rzecz kupie u niego w sklepie.

 

3871f307b67be6e6med.jpg

 

No to lecę dalej

 

Nie wytrzymałem i musiałem zważyć potwora wszystko co ma latać waży 1400g łącznie z owiewkami śrubkami itp.Nie wiem jakim cudenp roducent chciał uzyskać masę do lotu 2400g bo sam pakiet to pół kilo + silnik 370g + regulator 60g do tego zalecane serwa standart kolejne 200g nie liczę odbiornika i dodatkowego pakietu zasilajacego odbiornik.

Po długim zastanowieniu zdecydowałem, że jak mam wydać 350zł na jeden pakiet a i tak muszę innym osobnym akumulatorem zasilić odbiornik postanowiłem włożyc do modelu silnik spalinowy :faja:

 

Aby zejść max z wagą nawet mniej niż na elektryku zrobiłem pewne ciecia takie jak:

 

Pakiet lipo na odbiornik Dualsky link do sklepu

 

bca5b6b56f597867m.jpg

 

Regulator napięcia Dualsky VR 5 link do sklepu

 

cda9883ac7750c9bm.jpg

 

Tłumik pitts bo zwykły nie wejdzie haczy o kadłub którego nie będę niszczyć

link do sklepu

 

e0bb51b9c8d4bc78m.jpg

Mały zbiornik paliwa 170ml w zupełnosci mi starczy link do sklepu

 

18279c52e27ad3f7m.jpg

 

Micro serwo do gazu HS 81 link do sklepu

 

10954449284feee3m.jpg

 

Drewniane lekkie śmigło zamiast APC

link do sklepu

 

e8e8616e116291f0m.jpg

 

No i oczywiscie najważniejsze silnik OS max 55ax link do sklepu

 

cbad922303093846m.jpg

 

Chciałem także zaoszczędzic na serwach jednak nie idzie kupić serw do spaliny mocnych lekkich wiec z poprzedniego modelu kradnę serwa

 

Hitec HS635HB link do sklepu

 

53329e9b8038a9f2m.jpg

 

Wkładanie bebechów :D

 

Zaczęło się od wklejenia stateczników i przykrecenia podwozia tego chyba pokazywać nie trzeba.Dalej mocowanie silnika i tu duży problem.

 

Okazuje się, że rozstaw na silnik jest dosyć nietypowy szerokość 40mm pasuje standart wymiar, jednak na długość jest dużo za dużo :D stosując zwykłe łoże zabrakło by w nim "mięsa"i silnik byłby przykręcony na wewnętrznej sciance około 1mm od końca.Poszperałem trochę w internecie i znalazłem łoże do silnika 23ccm zapytacie czemu takie wielkie >>?? a dlatego, że plastik w tym łożu jest bardzo szeroki co daje mi możliwość przykręcenia go w wywiercone już przez fabrykę otwory. Szerokosc z która przesadził producent chyba celowo żeby kupić zestaw do konwersji (glow) za około 80zł nadrobiłem szerokim łożem i jest sukces silnik zamocowany nez dodatkowych dziur. :D

 

435642febbbb937emed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Czemu uważasz, że nie na serio... Przecież to ma być model do akro więc 2 takcik będzi idelany... a jeszcze OS po regulacji napewno będzie chodził jak marzenie:)

 

Ogólnie model zapowiada się super... jestem ciekawy czy ty będziesz miał większe szczęscie do modeli sebastiana ode mnie;] Czekam na dalsze realcje;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu uważasz, że nie na serio... Przecież to ma być model do akro więc 2 takcik będzi idelany...

Wręcz przeciwnie , szybko obrotowa pierdziawka z kiepskim momentem , nie bardzo pasuje ani do modelu ,ani do Radka sposobu latania. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek masz racje 2 suw i 3D to nie pasuje powinno byc duże smigło czyli jak nawiejszy moment, jednak ten silnik kreci bez problemu śmigłem 14x4 i o dziwo moment nie najgorszy dosyć szybko wchodzi na obroty mysle, że nie będzie tak zle to mnie troszkę pocieszyło

 

Artemis3 model jest dosyć mocny keson solidny spokojnie można ścisnąć przy wkładaniu skrzydeł nie poddaje się. Listewki od spodu kadłuba tez mocne bez obaw wszystko sztywne i trzyma się kupy.Jedno co mnie martwi to podwozie klocek dosyć cieniutki i dodatkowo przykręcane jest na 3 śrubki metalowe chyba je wywalę i dam 3 plastikowe M5 jako bezpieczniki w razie jak wjadę w większą dziurę wyrwie podwozie, ale klocek ocaleje.Myślałem nawet o podwoziu drutowym, ale niestety przychodzą jeszcze generatorki, więc wszystko musi być na sztywno.

 

Dziś postaram sie odchudzić łoże i wywierci otwory w masce na tłumik trochę zabawy będzie żeby nie oszpecić maski o trafić sobie z otworami na te 2 małe rurki

 

PS zrezygnowałem z dużego momentu na rzecz wagi modelu mam nadzieje, że się opłaci.Silnik z tłumikiem waży 480g :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłeś już jaką wagę będzie miał model z całym wyposażeniem ?

Mam też 55AX i zastanawiam się czy go nie włożyć na początek do Extry 300 z EF, ważyła by wtedy ok. 2,55kg, max 2,6kg. Pozwoliło by to na zaoszczędzenie ponad tysiąca złotych na silnik, szczególnie, że obecnie w Polsce nie ma dostępnego Saito 82 (mają na modelemax.pl, ale ta cena :( ) Zastanawiam sie tylko czy ten silnik da sobie radę z tym modele i czy będzie zapas do 3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katana do której dał link radek872, waży z tym silnikiem 2.450 lżej niż w wersji elektrycznej!

SU 29 też powinien ważyć mniej w spalince.

 

Nie wytrzymałem i musiałem zważyć potwora wszystko co ma latać waży 1400g łącznie z owiewkami śrubkami itp.Nie wiem jakim cudenp roducent chciał uzyskać masę do lotu 2400g bo sam pakiet to pół kilo + silnik 370g + regulator 60g do tego zalecane serwa standart kolejne 200g nie liczę odbiornika i dodatkowego pakietu zasilajacego odbiornik.

Producent podaje taką masę "less battery" czyli + pakiet :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fucktycznie :shock:

 

Z wyliczen mi wyszło w granicach 2300g

 

kobe24la ja tego Ax-a miałem w Bossanovie 3D 2.6kg te silnik krótko mówiąc poniewierał tym modelem wyjście z zawisu było jakby ktoś rakiete odpalił :mrgreen: także przy masie 2500g ten silnik jest z duuuuuuuużym nadmiarem mocy smigło 13x4 wkreciło sie na takie obroty, że mało nie ogłuchłem 14x4 to optymalny wiatrak ten motor to serio mały wariat w porównaniu do OS maxa 60FX to róznica jak miedzy 46LA a AX.Martwi mnie tylko to jak silnik będzie pracować na tłumiku pitts mocy może byc troszke więcej, bo nie ma tego talerzyka, który trochę ogranicza ten silnik, ale daje rezonans na srednich obrotach i pewnie ma jeszcze nie jedno zadanie do spełnienia.

 

http://www.youtube.com/watch?v=noE3LfweBkc tutaj taki turbo piper :roll: zawsze przeglądam filmy zanim coś kupie jeszcze się na tym sposobie nie zawiodłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już masz to nic tylko próbować :wink:

Te śmigła z Graupnera mają to do siebie, że są bardzo "lekkie" to znaczy silnik osiąga więcej obrotów niż na APC 14x4.

Mi osobiście Bambula nie bardzo przypadła do gustu, miałem Menz 17x6 w OS120AX i było pięknie, potem złamałem i z braku Menz'ów w Polsce kupiłem Bambulę 17x6, rezultaty już nie były tak różowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy co wyjdzie w testach Katane kupił kolega Sebastian z lotniska także os 55AX, więc będziemy próbować na wszystkie sposoby.

 

AHHH sie napaliłem na ten model niech no tylko go skoncze i pogoda sie poprawi.Zrobie testy na nowym tłumiku i zobaczę co wyjdzie zbiornik jest idealnie tak jak zalecają w instrukcji półka na zbiornik i pakiet idealnie zaprojektowana wysokosc odpowidnia w zapasie na wszelki wypadek gdyby były problemy z podcisnieniem mam pompe perry :D

 

Grzegorz daj linka do tego Włoskiego forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tutaj fotki tej katany z os maxem 55AX

 

Znam bardzo dobrze tą stronę, i Niccol? też poznałem (co prawda tylko z forum, ale was też znam w większości tylko w ten sposóB) śledziłem wątek budowy tej Katany i nikt nie wierzył, że wyjdzie z tego coś dobrego, miał być elektryczny i koniec.

Efekty są troszeczkę inne i teraz mnóstwo ludzi robi te modele w wersji spalinowej.

 

Ogólnie miałem Katankę S30 od Silvestri'ego i muszę powiedzieć, że robi bardzo fajne i przede wszystkim super latające modele.

 

Powodzenia w dalszej budowie i daj znać jak Ci się podoba jak już ulotnisz.

 

Link do włoskiego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz mam niezłego dylemata :mrgreen: Chyba się skusze i wsadzę tego 55AX pod mache i zobaczymy co z tego wyjdzie, musiałbym tylko tłumik Pitts kupić.

Dzięki temu byłbym ponad tysiaka do przodu (akurat na jakiś nowy modelik :twisted: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może śmigło Mejzlika?

 

Smigło Mejzlika 14 cali nie spotkałem więc zostanę przy Graupnerach lub Bambulach

 

Odchudziłem łoże silnika o jakieś 30g akurat walczę z dopasowaniem maski żeby jakoś to wyglądało. Jak się uporam wstawię jakieś fotki i przejdę do dalszego przyjemniejszego etapu władania elektroniki :jupi: :jupi: :jupi:

 

No to teraz mam niezłego dylemata :mrgreen: Chyba się skusze i wsadzę tego 55AX pod mache i zobaczymy co z tego wyjdzie, musiałbym tylko tłumik Pitts kupić.

Dzięki temu byłbym ponad tysiaka do przodu (akurat na jakiś nowy modelik :twisted: )

 

Może lepiej poczekaj co wyjdzie z moim OS maxem nie jest powiedziane, że będzie dobrze pracować na tym tłumiku czytałem sporo i różne są opinie może być problem z podciśnieniem i wtopisz 159zł za ten wcale nie najlepiej wykonany tłumik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz oklejał domek silnika? Przydałoby się w celu zabezpieczenia wnętrza modelu przed paliwem czy innymi substancjami ze spaliny.

W Katanach trzeba zmodyfikować skłon silnika o jakieś 1 - 2 st. bo ucieka z howeringu, jak w SU 29 nie wiem, ale pewno podobnie bo oba to elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli udałoby ci się spasować tłumik pittsa do O.S uzyskałbyś piękny warkocik;] Czekam na dalsze zdjęcia a szczególnie relacje z piewszych lotów bo ja bardzo zawiodłem się na modelach z tej firmy... Ale może mniejsze są złożone lepiej.

 

Apropo mocowania podwozia. Od razu wywal metalowe śróby i zabezpiecz plastikami... To chyba najlepsza i najbezpieczniejsze metoda. Lepiej tak niż wyrywać półke przy każdym wyjeździe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem juz ten temat nie raz a tłumik pitts miałem w super Tigre G 51 i spisywał sie znakomicie

 

Będziesz oklejał domek silnika? Przydałoby się w celu zabezpieczenia wnętrza modelu przed paliwem czy innymi substancjami ze spaliny.

W Katanach trzeba zmodyfikować skłon silnika o jakieś 1 - 2 st. bo ucieka z howeringu, jak w SU 29 nie wiem, ale pewno podobnie bo oba to elektryki.

 

Oczywiscie okleje domek balsą 1mm tak tylko żeby nie leciało nic do srodka i siknę lakierem w sprayu.Pod łoże silnika daję dwie gumy sylikonowe które gdzies jeszcze powinny być :crazy: .W czeskich sklepach modelarskich sprzedają je na metry jako nakładki na tłumik także regulacja + - 2 stopnie będzie, a i drgania świetnie wytłumione dodatkowo zabezpiecza to przed popuszczanie się śrub łoża i zawsze stosuje ten patent :D Mówisz, że kąt silnika do poprawy tzn trzeba dac lekko w góre bo ucieka w przód przy zawisie ? chociaż to juz wyjdzie w praniu ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że kąt silnika do poprawy tzn trzeba dac lekko w góre bo ucieka w przód przy zawisie ? chociaż to juz wyjdzie w praniu ;D

 

Dokładnie tak, było to widać na pierwszym filmie Niccol? przy pierwszych lotach, uciekał na "brzuch" potem zmodyfikował skłon i problem znikł.

Myślę, że do Twojego stylu latania jest to istotne, dlatego o tym wspomniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.