Skocz do zawartości

Su 29 50E Sebart


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Mi to wygląda na złą regulacje, jeżeli dwa identyczne silniki na tym samym lotnisku mają taki sam problem :P

 

Tych silników serii AX mielismy z 10 na lotnisku jak nie wiecej wszystkie regulowalismy z ojcem i wszystkim chodziły w zasadzie tam nie idzie nic zle wyregulować bo te silniki są bardzo posłuszne i trzeba być totalnym laikiem żeby go zle ustawić

 

Tak jak każdego os maxa rgulujemy najpierw w poziomie pełne obroty i sprawdzamy w pozycji pinowej czy nie brakuje.Potem regulacja składu mieszanki przejscia z wolnych na wysokie trwa to z 20min i silnikwchodzi na obroty jak błyskawica i do tej pory wszystkie ustawione w poziomie w pionie chodziły pieknie ten niestety kaprysi

 

PS na spalinach latam od 1999r i przerabiałem juz wszystko od mvvs po Saito więc daję głowe, że to nie wina regulacji

 

A tak wyglada instalacja zbiornik max z przodu na odpowiedniej wysokosci tak jak w instrukcji silnika

 

4ed72abe0aa67a98med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To objaw ubogiej mieszanki. Jeśli występuje znaczna różnica w pracy silnika w poziomie i w pionie często przyczyną jest za daleko odsunięty zbiornik paliwa od silnika - sprawdziłem Twoje fotki i chyba umieściłeś zbiornik najbliżej jak się da czyli zaraz za firewalem. Wymieniłeś tłumik i on też może być w tym przypadku przyczyniać się do problemu.

 

Wzbogać mieszankę podczas pracy w pionie i zobacz czy dalej będzie tak bardzo się dusił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik raczej to nie jest cisnienia nie brakuje nypel jest zaraz przy wylocie. Kolega ma Katane i oryginalny tłumik i to samo co ja problem w pionie. Ja musiałem dac pitts bo inny nie wejdzie. Silniki kupilismy w jednym czasie w tym samym sklepie i mamy te same problemy i prawie te same modele :D wszystko by było ok gdyby nie te silniki, które wydają mi sie wadliwe nie wiem moze jakas felerna seria

 

8726aea2dc0c65c3med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde mam bardzo podobny problem (też 55 AX). Odkąd założyłem tłumik pitts http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6742 mam problem z niskimi obrotami. Na wysokich obrotach chodzi pięknie, bardzo ładnie się zbiera, ale jak na wolnych obrotach model postawie pionowo, to zaczyna schodzić z obrotów aż w końcu gaśnie. W poziomie jest wszystko OK. :( Zbiornik paliwa tak jak u radek872 jest przy samym firewallu prawie identycznie jak u ciebie.

 

Dodam, że tydzień temu miałem ten silnik w innej akrobatce tylko, że ze standardowym tłumikiem i chodziło wszystko pięknie. Obawiam się, czy to aby czasami nie wina tłumika puszkowego (za niskie ciśnienie przy wolnych, czy jak...), choć tłumik ten jest w liście części zamiennych OS-Max na stronie producenta i ktoś go chyba testował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta puszka faktycznie moze nie dawac tego cisnienia jakie potrzebuje silnik wez dmuchnik w tłumik oryginalny i w pittsa poczujesz różnice.Początkowo myslałem, że to nie tłumik bo kolega miał tez taki problem ale po sciagnieciu maski okazało sie że tłumik sie lekko popuscił i po dokreceniu jest jak trzeba pracuje perfect :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa nic nie da w tym wypadku bo zbiornik jest zaraz za silnikiem kwestia podcisnienia a te tłumiki pitts tylko poprawiaja estetyke w srodku jest pusto i spaliny wylatuja tak jakbys latał bez tłumika :shock: a jednak w fabrycznym box-e jest talezyk i spore cisnienie wewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych pitsach to macie po 2 rórki prawda i pewnie wylot w jednej rórce ma takie samo pole jak w normalnych tłumiku. To może poprostu zróbcie jakieś nakładki na rórkio wydechu by zmniejszyć wylot i już ciśnienie wróci. Jak dobrze zrobicie to może nawet silnik nie straci mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie wylot w jednej rurce ma takie samo pole jak w normalnych tłumiku

 

Wyloty są podobnej wielkości jak w oryginalnym tłumiku, ale te rurki wpuszczone są w środek tłumika i mają dosłownie po kilka takich małych dziurek nawierconych, żeby właśnie ciśnienie trzymał. Ktoś to chyba projektował i sprawdzał, nie wydaje mi się żeby takiego bubla puścili, a ten tłumik jest jako opcja do 55AX na stronie OS-a.

 

Nic jutro wybiorę się na lotnisko i spróbuje z ojcem poregulować silnik na tym tłumiku, dam znać jak coś :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.