Skocz do zawartości

Su 29 50E Sebart


Rekomendowane odpowiedzi

Też mi chodziła, ale wybiłem sobie to z głowy 2 tysiaki sam model i reszta do tego też nie jest tania.Na 6S 4000mah i axi 5320/18 wychodzi 4,4kg do lotu.Moja wersja 50E lata dosyć znośnie jak na 1,55m i jest to dużo tańsza opcja, a że model duży już mam zdecydowałem się na V2.

 

A jak lata V2 można zobaczyć tutaj

 

Polecam ten model każdemu kto chce się bawić w powietrzu nie ma lepszego w klasie elektrycznych 1,2-2m latając nim ma się wrażenie jak na symulatorze wszystko wychodzi tylko trzeba się troszkę wlatać jak w każdy model potem to z dnia na dzien można wymiatać cuda :) 90% pilotów latających 3D na poważnie zawodniczo ma taki modelu u siebie w hangarze i chyba coś w tym jest, bo sam popełniłem drugi taki sam model i mam zamiar polatać dłużej jeśli go nie ubije ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Radek mam teraz EF extrę 58" i chciałem ją zamienić na coś co jeszcze lepiej lata a extra lata EXTRA :twisted: PO przejrzeniu internetu celowałem właśnie w Su29 1,94 albo EF extrę 78" lub 70".

Wg. ciebie jest sens zamieniać Extre 58 na Su 50E czy żeby było lepiej muszę wejść w większe te co podałem wyżej? Też mi się nie uśmiech wydawać tyle kasy na model nie mówiąc już o elektrowni do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poczytałem i porozmawiałem z ludzmi latającymi tymi modelami i wiekszość mówi to samo, między 140E a 50E widać jedną różnice 50E jest zwrotniejszy żywszy.Zawodnicy wybiera 140 dlatego, że modele są szykowane pod F6A z dymem i dodatkami.Moje zdanie jest takie, że nie warto pchać się w 140E jeżeli latamy na poziomie ligi lotniskowej :mrgreen:

 

Dla porównania można sobie luknąć na you tube pod hasłem Alexander Balzer są pokazowe filmiki 50E i 140E tego samego pilota

 

 

Jak widać 140E jest bardziej fun flajowy tzn mulasty, ale 50E po odchudzeniu też będzie

 

Jeżeli rozpatrywać modele Extra Su to po przesiadce na Su sam musisz ocenić.W mojej ocenie Extra EF i np Yak 55 z Haikongu mają za mała powierzchnie skrzydeł i całkiem inny profil tzn cienki na końcówce i to jest wg mnie błąd.Przy tej rozpiętości model lata jak zabawka. W Su jest odwrotnie przez co model jest znacznie stabilniejszy i sterując nim ma się wrażenie podobne do sterowania czymś znacznie większym. Niestety w przypadku Extry 58 wydaje się jakby zaraz po odjęciu gazu model miał spaść na ziemię, a takie zachowanie charakteryzuje małe ciężkie modele.Oczywiście co pilot to inne upodobania są tacy którym duża szybkość i taki profil deski odpowiada i tu będą pewnie inne opinie ;D

 

PS Musisz to sam sprawdzić i porównać dopiero wtedy po przeczytaniu tego raz jeszcze przejrzysz na oczy i zrozumiesz o co mi biegało ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Extra z EF 70" moze byc zlotym srodkiem- mam mniejsza siostre- 48 cali i wiem co mozna nia wyprawiac. seria EXP to kompletnie cos nowego.

A suka mnie totalnie zdziwila- rzeczywiscie lata niezle, ale trzeba sie sporo napracowac, zeby ja odchudzic. Jakie dajesz podwozie Radku w swojej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica pomiedzy 70tka, a 78 jest glownei taka, ze zmniejszyli rozmiar samolotu, ze wzgledu na problemu ze zmieszczeniem sie w masie 5kg w przypadku tej wiekszej. Zmieniona jest totalnie struktura samolotu, a same modele (przynajmniej 48") lataja niesamowicie. Sam sie zastanawiam nad 70tka, ale jak na razie finanse skupiaja sie na innych rzeczach, glownie z poza modelarstwa.

 

A to podwozie to nie jest to, co jest w United Hobbies? Jesli tak, to nie jst prostopadle ulozone do powierzchni mocowania, a ze zdecyowanym skosem- tak jak w F3A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boogie pokaż jakieś podwozia.Aluminiowe z zestawu waży 121g i jest proste

 

Jest fotka :D wklejone dzwignie, stery, stateczniki i łezki skrzydeł.Podowozie fabryczne, a z czasem coś się wymyśli.Jutro pomocuje serwa i pozostanie czekać na silnik Axi 41020/20 i regiel Jeti SB z becem na 5A 6 serw.Akusy zamówię w Chinach 2 sztuki 5S 3300 oraz 6S 2500mah i sprawdzę te 2 konfiguracje z różnymi śmigłami.

 

5a6867bcfbebd36cmed.jpg

 

EDIT

 

Model został zgodnie z planem odchudzony o dokładnie 90g, a całość bez wypsazenia waży 1490g.Jestem mile zaskoczony wagą i warto zastanowić się na silniku z Chin zamiast drogiego axi.Pozwolę sobie zrobić małą symulacje

 

do 1500g dojdzie np

 

silnik SK Series 42-50 650Kv / 1100W 230g

akumulatorZIPPY Flightmax 3000mAh 5S1P 20C 379g

serwa HS 225MG 3 sztuki 93g + HS 5245MG 31g = 124g

Regulator Hobbyking SS Heli Series 70-80A ESC w/UBEC 90g

Odbiornik Futaba 10g

 

Razem 833g do tego co jest + z zapasem dolicze 50g na śrubki kable 883g co daje wage do lotu 2323g bez dodatkowego pakietu na odbiornik

 

 

 

 

e381d63bef8e80a4med.jpg

 

a386c59d66da7b82med.jpg

 

9a2f9094bb0b0fffmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Model na kołach teraz kwestia wyboru silnika i tu moje puytanie o axi 4120/20 lub Puslo tańszy odpowiednik o tych samych parametrach

 

Zastanawiam się nad kupnem tego silnika jednak zanim to zrobię może ktoś z użytkowników powie coś na temat poboru prądu, jaki pakiet, śmigło, czas lotu.??

 

Zostają jeszcze silniki z chin, jednak wolę zainwestować w silnik na lata, ale zanim to zrobię chciałbym uzyskać więcej informacji, bo cena nie jest niska :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie !!

 

Model został dziś oblatany wyposażenie jakie jest w środku:

Serwa bez zmian

Silnik Pulso 4120/20

Regiel Pulso 100A

Bec castle creatinos

Pakiet 5S 3000mah

Śmigło APC E 16x8

 

Pare fotek

 

9db07f4ddbea7fa7med.jpg

 

30cd46afde1398a9med.jpg

 

dab9429eaec60a0cmed.jpg

 

Model lata z tym zestawieniem 12min jednak co mnie zaskoczyło i załamało to moc tego silnika.Waga modelu 2,4kg na pełnym gazie silnik dmucha nieco ponad 2,5kg. Wyjscie w pion z zawisu jest niemożliwe ślimaczy się i prawie nie przyspiesza :shock: Jeżeli chodzi o właściwosci lotne to jest po prostu niesamowity robi wszystko z łatwością jak w symulatorze jedyne czego mu trzeba to mocy.Nie wiem czy mam reklamowac ten silnik producent wyraznie zaleca go do modelu o masie 3200g przy 5S i 16x8.Może ktoś ma jakis pomysł co może byc nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyśl inny silnik na lata, czyli odpowiednik axi z chin 650kv, ten który siedzi w prawie wszystkich yakach haikonga opisywanych na tym forum. W swoim yaku też go miałem, rewelacja i 10 razy tańszy. Optymalny napęd w modelach tej wagi.

James

No tak ale Radek chce koniecznie duże śmigło a z tym co podałeś to chyba max 15x8.

Ja do swojej Extry EF58 na przyszły sezon chcę kupić pakiety 6s. Teraz na Torque 4014, pakiecie 3300 5s i śmigle 15x8 mam wg. kalkulatora 4400g ciągu prąd ok.60A natomiast na 6s na tym samym śmigle powinno być być 6000g przy 76A. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załamka totalna silnik jest rekomendowany do modelu 3D o masie 3200g na 5S a mój model 2,4kg robi na styk zawis.Podejrzany jest pobór prądu latałem 12min a po wylądowaniu każda cela ma 3,7V.Próbowałem zmieniać timing krzywą gazu ale bez skutku.Smigło 16x8 i 15x8 na mniejszym ciąg ciut mniejszy.Jedyne co pozostaje to zastosowac smigło 17x10 ale trudno powiedzieć co wtedy pokaże ten motor

 

Jedynie co mnie jeszcze nie zniechęca to te własciowosci tego modelu i czas lotu.Mimo, że latałem nim prawie na pełnej mocy żeby krecic 3D na styk to dawał rade i to 12min

 

Choina ile latasz na tym aku 3300mah ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie w Twojej konfiguracji silnik powinien dawać prawie 4,5 kg ciągnąc ok. 50A. Pakiet daje radę?

 

Też liczyłem na to i kupiłem ten motor pakiet po locie jest zimny.Polutowane jest wszystko ok nie ma strat.Z silnika wywaliłem goldy bo brakowało w reglu wiec zlutowałem to solidnie na stałe.Pojechałem na lotnisko daje pełna moc a model juz przy starcie szedł słabo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mam sprawdzic w reglu ?? Zaprogramowałem z karty pulso hamulec off, krzywa logarytmiczna, timing dla outrunerów, odcięcie przy 3V na cele czyli typowe ustawienia.Kable przy silniku zostały zaplecione następnie zalane pastą do lutu i ładnie zalutowane nie przegrzane luty świecą brak spiek i matowego odbarwienia z przegrzania.Goldy mam 4mm ale wątpię żeby nie dawały rady chwilowo wg producenta są na 80A.Pobór prądu bankowo nie przekracza 40A chociaż mogę to jeszcze dziś sprawdzić

 

Pakiet mam flight maxa 3000mah 20C ale gdyby nie wyrabiał to poczułbym to na jego temperaturze, a tu nic zimny i po 12min lotu lekko spadła moc, więc wylądowałem, bo już nie było sensu latac na rzęsach. Tak jak pisałem wczesniej 3,7V ma każda cela po locie

 

Nie wiem jak będzie z reklamacją kupiłem zestaw silnik regiel i przy silniku były goldy, a przy reglu nie , więc zlutowałem na stałe.Silnik i regiel tej samej firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.