Skocz do zawartości

Su 29 50E Sebart


Rekomendowane odpowiedzi

No ja miałem przeprawę z tłumikiem Bisson, co prawda w SuperTigre 2023 ale problemy te same, miał średnicę wylotu z każdej rurki taką jak oryginalny wydech z tym, że oryginalny miał tylko jedną, zmniejszyłem więc średnicę wylotów tak, że suma obu dawała mniej więcej oryginalną średnicę wylotu i chodził jak ta lala, a też mi napsuł krwi ehh.

Jeżeli nie chcecie "masakrować" maski to polecam sposób sprawdza się pięknie.

 

P.S. z tłumikiem firmy Slimline (na OS160FX) nie miałem żadnych problemów z ciśnieniem ale wykonanie wewnątrz zupełnie inne i o wiele fajniejszy dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Cześć , jestem tu nowy więc witam wszystkich.

Ja miałem takie same problemy z tłumikiem Bisson w OS 46FX. Rozwiązaniem było po prostu całkowite zaślepienie jednej rurki wylotowej i silnik pracował jak na os-a przystało. Ja bym tego tłumika nie przekreślał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety, pomimo wielu godzin spędzonych nad regulacją silnika nie chce on współpracować z tym tłumikiem, dalej w momencie zadzierania nosa do góry silnika zaczyna wytracać obroty i gaśnie :x Spróbuje jeszcze zmniejszyć średnice rur wydechowych tak jak radzi grzegorzp może to coś pomoże.

 

Na razie jednak zdecydowałem, że założę tłumik oryginalny tak jak radek872, będzie tylko problem bo wylot z tłumika wychodzi prosto w firewalla, a dokładnie jakieś 10mm od niego i trzeba będzie wstawić jakiś kawałek deflektora, bo inaczej będzie prosto we wręge pluć olejem :( Problem tylko, że ta rurka będzie lekko załamana przy wyjściu z tłumika i boję się czy to nie wpłynie w jakiś sposób na prace silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wole zaufac temu fabrycznemu tłumikowi nie wiem czy to słyszeliscie, ale na srednich obrotach fabryczny tłumik daje niezły rezonans i specyficzny dzwięk jakby cos się rozlatywało( four stroking) :D .Moze ten tłumik to cała tajemnica niezawodnej pracy os-a.

 

PS na niedziele planuje oblot i jak wszystko pójdzie zgodnie z planem to będzie film

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to słyszeliscie, ale na srednich obrotach fabryczny tłumik daje niezły rezonans i specyficzny dzwięk jakby cos się rozlatywało

Też to miałem w OS 120AX to chyba te tłumiki "power" z serii AX tak dźwięczą :wink:

 

No najwyższa pora na oblot :lol: Powodzenia no i dawaj filmik bo to pięknie lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że na tym tłumiku Slimline OS bardzo ładnie pracuje, tylko denerwujące jest ten spadek obrotów i przygasanie w pionie na wolnych obrotach. Bo tak na ziemi, to wydaje mi się, że nawet wyżej się wkręca na obroty niż przy tłumiku standardowym.

 

Dzisiaj założyłem oryginalny tłumik, a jutro obloty :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wreszcie okiełznałem tłumi Slimline-a :mrgreen:

Tak jak grzegorzp radził, zmniejszyłem średnice wylotów rurek wydechowych tak, żeby suma dawała mniej więcej średnice oryginalnego tłumika. Teraz silnik chodzi bez najmniejszego zająknięcia na wszystkich obrotach zarówno w poziomie jak i pionie :D

 

Na dodatek zauważyłem, że silnik osiąga większą maksymalną moc, niż na tłumiku standardowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba trudno sie mówi musze teraz juz zostawic oryginalny tłumik by maska jest pocieta.Daremne sa te firmy jakby nie mogli zrobic dwóch rurek o mniejszej srednicy.Zobaczymy czy po czasie nie wyjda jakiesz szopki z tym pittsem bo jednak teraz to jest tłumik home made :D

 

A jak u Ciebie z spalaniem na tym tłumiku bo u mnie troszkę wpieprzał paliwka chyba ta wieksza moc jest kosztem spalania;D

 

PS może się jeszcze kiedys skusze na tem tłumik na razie zostawiam go w pudle niech czeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, tak ostro to jeszcze nie latałem na tym tłumiku (dopiero wczoraj go założyłem) i ciężko mi powiedzieć ile dokładnie pali. Ale po 9 minutach lotu spalił mi ok.70-80ml paliwa. Zbiornik mam 170ml a zostaje trochę ponad połowa.

 

A powiem szczerze, że na tym tłumiku silnik pracuje o wiele lepiej niż na standardzie. Może dlatego, że ma teraz odpowiednie ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiem szczerze, że na tym tłumiku silnik pracuje o wiele lepiej niż na standardzie. Może dlatego, że ma teraz odpowiednie ciśnienie.

 

Nawet na pewno, i to brzmienie :twisted: , cieszę się, że moje przeboje na coś się komuś przydały :D

 

Pamiętajcie panowie, że tłumiki Slimline i Bisson Custom Mufflers to dwa różne produkty różnych firm oba jednak Pitts style. Ja osobiście znienawidziłem BCM natomiast byłem bardzo zadowolony ze Slimline'a, którym latałem bez żadnych przeróbek OS'em 160FX, przerabiałem BCM'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model poleciał niestety nikt nie nagrał oblotu, ale postaram sie o jakis film.Doczekałem sie wkońcu smigła Cam prop Graupner 14,5x4 model ma niezły zapas mocy mimo, ze silnik jest mocno przelany.Jezeli chodzi o właściwosci lotne, to zaskoczyło mnie to, że idzie wykonać pętle praktycznie w miejscu wzorem gigantów bez korekt sterem kierunku. W żylecie ogromny zapas na sterze, muszę tylko jeszcze domiksować kierunek z wysokoscią aby model nie odchodził, bo przy środku cieżkosci do 3D mam lekko oddany ster wys w dół co utrudnia latanie w żylecie.Modelik mogę śmiało polecic komus kto lubi 3D mimo, że zrobiłem nim tylko 3 loty wiem, że jeszcze nie jednym mnie zaskoczy. Brakuje maski silnika i generatorów na podwozie, które niby maja poprawić stabilność przy lataniu na przeciągnięciu zobaczymy co wyjdzie :D Warto jeszcze podkresilic, że nie było potrzeby wyważania z wyposażeniem, które opisałem model lata ładnie 3D i nic nie ruszałem.Przyznam się, że przed oblotem nie sprawdziłem nawet srodka ciezkosci, ale lekko sie unosi przy lądowaniu z prawie pustym zbiornikiem, więc jest chyba ok lekko przeważony do tyłu tak jak lubię :mrgreen:

 

Jedna fotka z lotów

 

a9a249e0ca7d7073med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.