kris28 Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 słyszałem ze dzo silnika bezszczotkowego nie trzeba przekładni tylko nie wiem czym sie kierować przy wyboze silnika i regulatora co myślicie o tym http://allegro.pl/item557108394_regulator_obrotow_super_simple_20a.html http://allegro.pl/item557168711_tower_pro_silnik_bezszczotkowy_2406_32_103w.html http://allegro.pl/item557168755_tower_pro_silnik_bezszczotkowy_2409_12b_bell_200w.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 W silniku szczotkowym przekładnie stosowało się by - mówiąc najprościej - zmniejszyć obroty "zamieniając" je na moc silnika. Dzięki przekładni mozna założyć znacznie większe smigło niż bez przekładni. W przypadku silników 3f wygląda to troche inaczej. Nie stosuje sie tu przekładni ( ale są wyjątki). W twoim wypadku powinienes wybrać taki silnik, który będzie kręcił mało obrotów za to dużym śmigłem. Co to znaczy mało obrotów? O ile typowe to 1300 - 1700 dla smigła 8 - 9 calowego to wolnoobrotowe - ok 900 kvdla śmigiel do 12 - 13cali. Więc z grupki kilku silników wybieraj ten o mniejszym kv i większym śmigle. Oczywiście podane dane nie są sztywne - chodziło byś wyobraził sobie róznice. Za mało(żadnych) danych podałeś by odpowiedzieć, ktory silnik będzie skuteczniejszy do twego modelu. Musisz podać jego rozmiary, masę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris28 Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 długość modelu to 82cm a rozpiętość 130cm mase trudno ocenić poniewarz model zostanie pomalowany podkładem i lakiere w tej chwilo jest oklejony papierem na wikol ale sądze ze nie przekroczy kilograma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz1 Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 O ile typowe to 1300 - 1700 dla smigła 8 - 9 calowego . 1700obr/V to za dużo do smigła 9 cali. * cali to bardzo przciążony silnik, chyba, że ma ciągnąć 20-25A. Dla śmigieł 8-9cali to KV 1000-1200obr/V przy pakiecie 3s jest wartościa rozsądną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek_jag Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Łukasz 1 DUALSKY XM 300 ES: -1670obr/V -zalecane śmigła 7x4 do 9x5. DUALSKY XM 400 ES: - ok. 1200 obr/V - zalecane śmigła 9x5 do 11x5. Nie poprawiaj zaleceń fabrycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Fokker napisał/a:O ile typowe to 1300 - 1700 dla smigła 8 - 9 calowego . 1700obr/V to za dużo do smigła 9 cali. * cali to bardzo przciążony silnik, chyba, że ma ciągnąć 20-25A. Dla śmigieł 8-9cali to KV 1000-1200obr/V przy pakiecie 3s jest wartościa rozsądną Skoro Jurek przytoczył konkretne silniki to już nie muszę bronić swej tezy Moimi pierwszymi silnikami były chinskie "dzwonki". Ich kv w zależności od wersji wynosiła własnie 1600 - 1700, a ja zakładałem do nich śmigła dedykowane czyli 8" oraz większe 9" bez szkody dla pakietu. Tak napędzany jest mój np Aqua Star o masie max 800coś tam i lata super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek_jag Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Kris12 Poczytaj posty baxter12 z Poznania. Kolega Bartek doskonale dobiera napęd (silnik+śmigło) do swoich modeli. Pięknie doradza (fachowość i rozsądek). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Jestem, w necie nietrudno znalezc tabele charakterystyk WSZYSTKICH dzwonkow, niektore maja kv ok. 900, i takie kreca wiekszymi smiglami. pozostale do smigiel 8x6 sa przeznaczone, a nawet mniejszych, co zreszta producent zaznacza, wiec tutaj nie ma o czym dyskutowac. pojecie "dzwonek" jest jednoznaczne, ale oznacza wielka grupe silnikow o bardzo zroznicowanych parametrach. A teraz do rzeczy. sposob doboru napedu jest prosty. Smiglo dobieramy do samolotu. A silnik do smigla. jezeli Skazoo napisal ze smiglo ma byc 10x4,7SF to takie ma byc. juz. Teraz wystarczy w sklepach szukac silnika ktore w specyfikacji fabrycznej ma takie smiglo. Zwracac trzeba uwage czy to smiglo ma zastosowanie przy zasilaniu pakietem 2S czy 3S bo to jest istotne. I cala filozofia. Pozdrawiam Baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris28 Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 tylko że mój będzie ważył więcej niż ten co zrobił Skazoo ponieważ został oklejony papierem na wikol i będzie pomalowany lakierem dlatego nie wiedziałem czy silnik i śmigło które podał Skazoo będzie sie nadawało baxter 12 mam jeszcze jedno pytanko gdzie w okolicach poznania można polatać? ba z tego co sie zorientowałem to ligowiec i bednary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 W okolicy Poznania to mozna polatac praktycznie wszedzie. to znaczy oczywiscie takim RWD, no bo do spaliny to troche miejsca potrzeba. Wszytko zalezy z kad jeste. Mozna latac nad malta, mozna na Bema na stadionie Warty, na Łęgach Dębińskich, przy bocznym wejsciu do cmantarza Junikowskiego, na polach kolo Auchan w Komornikach, kolo Kingkros Marcelin, no i jeszcze w setce miejsc o ktorych nie wiem. Nadaje sie kazdy kawalek pola czy łąki, w Twojej okolicy. 300x 300 metrow to minimum. Napisz z ktorej czesci poznania jestes, to ci cos podpowiem. A odnosnie silnika to sie wogole sie nie przejmuj waga modelu. Wiekszosc na tym forum zapomniala ze Skazoo zaprojektowal ten model do lotu z silnikiem bodaj 25W (chyba 35W w porywach), a teraz byle jaki dzwonek ma 60W. Mnie z silnikiem typu dzwonek latl przy wadze 1,1kg. baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris28 Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 ja jestem ze Swarzędza więc na malte mam najbliżej jak tylko uda mi sie skompletować całą aparature to się tam wybiore a oto mój rwd-5 przed oklejeniem skrzydła papierem i można całego malować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 bardzo zacnie sie prezentuje. Nicierpliwie czekam konca budowy i oblotu. Z malowaniem moze nie przesadzaj, zeby potem nie bylo szkoda.. baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris28 Opublikowano 3 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Baxter 12 możesz mi podać adres dobrego i nie drogiego sklepu modelarskiego z poznania wiem ze jest jakiś na marcelinie w kingcrosie miałem sie w sobote tam wybrać po jakiś silniczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Co prawda nie mam nicku Baxter12, ale myślę, że nikt się nie obrazi jak i ja powiem co wiem Jeden sklep: http://www.modelmotor.pl/ (tylko on chyba jest tylko internetowy, ale nie ma rzeczy do niedogadania ) Drugi sklep: Na ul. Łukaszewicza (mają dobre wyposażenie, ale trochę duże ceny :/) Trzeci sklep: (Nie do końca w Poznaniu) W Suchym Lesie (Ale tam bardziej Heli) "Więcej sklepów nie pamiętam..." :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris28 Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 http://www.modelmotor.pl/p,pl,496,tower+pro+2408-21+gold+mount.html co myślicie o tym silniczku nada sie do rwd-5 o masie około 1kg? http://www.modelmotor.pl/p,pl,501,tower+pro+combo+set+2410-09++regulator+18a++smiglo+9x6e.html albo ten komplecik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mortez Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 :wink: silniczek może być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 silniczek może być Ten drugi silniczek moze byc. ten pierwszy ma za wysokie kv. do niego pakiet 3S pojemnosc najwieksza na jaka cie stac. baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Ten drugi silniczek moze byc. ten pierwszy ma za wysokie kv. Zgadzam się, chciałem tylko dodać, że tam jest dołączone śmigło też tej firmy... czyli TowerPro. Ja już się przejechałem na tych podróbkach APC(z resztą nie tylko ja). Powiem tylko, że nie warto oszczędzić tych 9 zł i kupić sobie porządne śmigło (np. APC). To co ?? Kupuj i w górę :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Dobre podróbki APC to te z dużym mocowaniem na ośkę. Te z małym takim jak ma GWS to straszny syf... Miałem takie w jednym zestawie z dzwonkiem to jak założyłem to myślałem że mi pół dzioba urwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris28 Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 a co myślicie o apce E-SKY 0404 mam taką do kupenia uzywaną pytam bo składam jeszcze małego akrobata 34MK 2,1 i nie wiem czy na takiej 4 kan. apce można nim latać??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.