Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Fajny ten samolocik. Ja również gratuluję oblotu i zazdroszczę takiego modelu. Jest super! Szkoda tylko ,że to "latający holender".  Brak sylwetki pilota psuje trochę wizualny efekt.

Opublikowano

Ja też gratuluję, to samolot, który za mną od zawsze "chodzi". Zrobiłem go kiedyś na silnik syfonowy, czeski. Latał, ale tylko ze zmniejszonym opadaniem, slaby napęd, albo model za ciężki... Popieram Mirka- pilot musi być! Zrób choćby sylwetkę głowy, czyli płaski profil, z daleka będzie OK, no i będzie wytłumaczenie jakieś😃 że jest wzięty z książki "Sylwetki sławnych pilotów" (była taka).

Opublikowano
  W dniu 13.10.2024 o 19:04, Jerzy_R napisał:

E no, jak tyle chłopa dmuchało i chuchało, to nic dziwnego, że poszło ok.

Gratulacje.

Rozwiń  

Oj, różnie bywa :D

 

  W dniu 13.10.2024 o 14:20, Jerzy Markiton napisał:

Patryk ? Wyważyłeś samymi Li-Jon,ami czy dokładałeś ołów ? Ile wyszło do lotu ?

Pozdrawiam - Jurek

Rozwiń  

 

1200g ołowiu pod maską...

Niestety - długi ogon nie pomaga.

Aczkolwiek 200g zdejmuję, wyważenie, które ustawilem na oblot, jest trochę zbyt asekuracyjne, jak na mój gust.

 

Coś koło 10kg do lotu wyszło

  W dniu 13.10.2024 o 18:30, zbjanik napisał:

Ja też gratuluję, to samolot, który za mną od zawsze "chodzi". Zrobiłem go kiedyś na silnik syfonowy, czeski. Latał, ale tylko ze zmniejszonym opadaniem, slaby napęd, albo model za ciężki... Popieram Mirka- pilot musi być! Zrób choćby sylwetkę głowy, czyli płaski profil, z daleka będzie OK, no i będzie wytłumaczenie jakieś😃 że jest wzięty z książki "Sylwetki sławnych pilotów" (była taka).

Rozwiń  

 

  W dniu 13.10.2024 o 18:21, pepcio napisał:

Fajny ten samolocik. Ja również gratuluję oblotu i zazdroszczę takiego modelu. Jest super! Szkoda tylko ,że to "latający holender".  Brak sylwetki pilota psuje trochę wizualny efekt.

Rozwiń  

 

O pilocie to będę mógł pomyśleć, jak zrobię kabinę. Na razie to jest tam dziura z bebachami na wierzchu.

Ale czy pilota dostanie to róznie może być, nie jestem fanem pilotów w modelach

  • Lubię to 1
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Przede wszystkim gratulacje za oblot i zamknięty projekt.

Mam pytanie:Jak zyskałeś wykres poboru? Masz regulator z taką funkcją czy telemetria pokładowa?

Opublikowano
  W dniu 22.09.2024 o 16:20, Patryk Sokol napisał:

a jutro w robocie badam twardościomierzem :D

Rozwiń  

 

Moglbys pozyczyc, jak pomierzysz? Moje zycie seksualne ostatnio jakby troszke podupadlo i chetnie sprawdze czy TUTAJ nie lezy przyczyna 😉

 

Zdezynfekuje przed odeslaniem. 

 

Opublikowano



  W dniu 12.11.2024 o 16:42, Patryk Sokol napisał:

Jego wyjście telemetrii mam wpięte w smart port odbiornika. 
Regler podaje mi po telemetrii napięcie, prąd, obroty, swoją temperaturę i pobrane mAh. 
Logowanie robię po stronie nadajnika. 


A przypomnij proszę jaki masz nadajnik? Patrzyłem, ale régler nie ma hamulca, więc do szybowca się nie nada. Ale ogólnie fajny produkt, tani i funkcjonalny.
Opublikowano
  W dniu 12.11.2024 o 22:31, FockeWulf napisał:

A przypomnij proszę jaki masz nadajnik? Patrzyłem, ale régler nie ma hamulca, więc do szybowca się nie nada. Ale ogólnie fajny produkt, tani i funkcjonalny.

 

Rozwiń  

Absolutnie hamulec ma :D

I to nawet z odzyskiem energii jeśli chcesz.

Regle na BLHeli32 jakością działania zjadają wszystkie typowe modelarskie regle (używam nawet zamiast Hobbywinga w helikopterze).

 

Obecnie używam Tandem X20s

Opublikowano

À To fajnie. Ale dlaczego ten régler jestniejszy niz porównywalne samolotowe? Przynajmniej takie wrażenie odnoszę? Mniej ciepła generują przez inny projekt elektroniki czy jak?

Opublikowano
  W dniu 13.11.2024 o 00:01, FockeWulf napisał:

À To fajnie. Ale dlaczego ten régler jestniejszy niz porównywalne samolotowe? Przynajmniej takie wrażenie odnoszę? Mniej ciepła generują przez inny projekt elektroniki czy jak?

Rozwiń  

Quadowe regle nie posiadają BECów, to jest jedna rzecz na pewno.

Tyle, że wciąż regle quadowe są lżejsze niż odpowiedniki OPTO niequadowe.

Ogólnie - nie wiem co powoduje, że quadowa elektronika tak lekko wychodzi, ale mogę za to powiedzieć, że działa to wszystko bardzo dobrze (mało gdzie już mi zostałe inne regle w modelach, niż quadowe).

 

Polecam też zobaczyć sobie silniki do quadów. Jak się potrzebuje silnik do stosounkowo małego modelu, to ciężko przebić kombinację wagi, mocy, ceny i wytrzymałości (bo na gleby to quadowe silniki są wytrzymalsze niż dowolny AXI, czy inny Hacker)

  • Dzięki 1
Opublikowano

Ok, dzięki. Myślałem, że są jakieś różnice, skoro samolotowe są większe, cięższe i znacznie droższe. A to być może marketing...

Potrzebuje teraz regla ok. 100 A ( prąd ciągły około 85A). Chyba się skuszę...

Edit: Może ma znaczenie, że dronów się sprzedaje cała masa, a modelarstwo lotnicze jest bardziej niszowe... W dronach nie można sobie pozwolić na windowanie cen, a w naszym hobby jeszcze to przechodzi mimo znacznych obniżę z lat ubiegłych... Taka luźna teza...

Opublikowano
  W dniu 13.11.2024 o 08:13, FockeWulf napisał:

Ok, dzięki. Myślałem, że są jakieś różnice, skoro samolotowe są większe, cięższe i znacznie droższe. A to być może marketing...

 

Potrzebuje teraz regla ok. 100 A ( prąd ciągły około 85A). Chyba się skuszę...

Rozwiń  

Zanim się skusisz to musisz wiedzieć, że są haczyki.

Pierwsza sprawa - potrzebujesz flight controller żeby taki regler zaprogramować (albo przejściówkę FTDI).

Nie ma żadnej możliwości żeby zaprogramować taki regler z drążka, czy użyć do tego jakiegoś boxa.

Wynika to z tego, że jak sobie składasz drona/bezpilotowca, to wszystko programuje się przez flight controller i jest zwyczajnie bardzo wygodnie.

 

Druga rzecz to BLHeli_32 jest martwym projektem. Tzn. twórcy tego softu nie wydają już nowych licencji, więc można trafić regle, które działają na wersjach developerskich BLHeli_32 (taki mi np. lata w helikotperze na 12s) 

Nie jest to problem sam w sobie, tak długo jak masz odpowiednią wersję programu do ustawiania regla. Jak coś, to wersje developerską mam (dostałem mailem od producenta FLycolorów), więc to też nei jest problem.

 

Poza tym - same zalety, a praca takiego regulatora w śmigłowcu to czysta przyjemność (mam zniecznie mniejsze piki prądowe niż miałem na Hobbwyingu np.)


W dużym skrócie - jak nie boisz się trochę podłubać to polecam.

Jak nie potrzebujesz FRSky'owej telemetrii to polecam regulatory na AM32, bo w niczym nie ustępują BLHeli_32, są trochę tańsze, ale nie obslugują smart porta.

 

Aczkolwiek - jeśli sięt ego wszystkiego boisz, to mogę Ci takiego regla zaprogramować, a wtedy go lutujesz do modelu i zachowuje się jak zwykły regler.

Płatne puszką Pepsi Max

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Opublikowano



  W dniu 13.11.2024 o 08:44, Patryk Sokol napisał:
Zanim się skusisz to musisz wiedzieć, że są haczyki.
Pierwsza sprawa - potrzebujesz flight controller żeby taki regler zaprogramować (albo przejściówkę FTDI).
Nie ma żadnej możliwości żeby zaprogramować taki regler z drążka...
 


Ale ten kontroler musi być na stałe w modelu czy tylko do programowania ustawień?

Wczytam się w temat bo warto. Telemetrię raczej bym chciał bo zamierzam wejść w system FrSky.

Jeśli się zdecyduje i polegnę to poproszę o pomoc. Dzięki!
Opublikowano
  W dniu 13.11.2024 o 10:01, FockeWulf napisał:


 

 


Ale ten kontroler musi być na stałe w modelu czy tylko do programowania ustawień?

Wczytam się w temat bo warto. Telemetrię raczej bym chciał bo zamierzam wejść w system FrSky.

Jeśli się zdecyduje i polegnę to poproszę o pomoc. Dzięki!

 

Rozwiń  

Tylko do programowania 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.