pepcio Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października Fajny ten samolocik. Ja również gratuluję oblotu i zazdroszczę takiego modelu. Jest super! Szkoda tylko ,że to "latający holender". Brak sylwetki pilota psuje trochę wizualny efekt.
zbjanik Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października Ja też gratuluję, to samolot, który za mną od zawsze "chodzi". Zrobiłem go kiedyś na silnik syfonowy, czeski. Latał, ale tylko ze zmniejszonym opadaniem, slaby napęd, albo model za ciężki... Popieram Mirka- pilot musi być! Zrób choćby sylwetkę głowy, czyli płaski profil, z daleka będzie OK, no i będzie wytłumaczenie jakieś😃 że jest wzięty z książki "Sylwetki sławnych pilotów" (była taka).
Francka Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października To jeszcze pamiątkowe zdjęcie po oblocie z ekipą wspierajacą . 2
Jerzy_R Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października E no, jak tyle chłopa dmuchało i chuchało, to nic dziwnego, że poszło ok. Gratulacje. 2
Patryk Sokol Opublikowano 13 Października Autor Opublikowano 13 Października 17 godzin temu, Jerzy_R napisał: E no, jak tyle chłopa dmuchało i chuchało, to nic dziwnego, że poszło ok. Gratulacje. Oj, różnie bywa 21 godzin temu, Jerzy Markiton napisał: Patryk ? Wyważyłeś samymi Li-Jon,ami czy dokładałeś ołów ? Ile wyszło do lotu ? Pozdrawiam - Jurek 1200g ołowiu pod maską... Niestety - długi ogon nie pomaga. Aczkolwiek 200g zdejmuję, wyważenie, które ustawilem na oblot, jest trochę zbyt asekuracyjne, jak na mój gust. Coś koło 10kg do lotu wyszło 17 godzin temu, zbjanik napisał: Ja też gratuluję, to samolot, który za mną od zawsze "chodzi". Zrobiłem go kiedyś na silnik syfonowy, czeski. Latał, ale tylko ze zmniejszonym opadaniem, slaby napęd, albo model za ciężki... Popieram Mirka- pilot musi być! Zrób choćby sylwetkę głowy, czyli płaski profil, z daleka będzie OK, no i będzie wytłumaczenie jakieś😃 że jest wzięty z książki "Sylwetki sławnych pilotów" (była taka). 17 godzin temu, pepcio napisał: Fajny ten samolocik. Ja również gratuluję oblotu i zazdroszczę takiego modelu. Jest super! Szkoda tylko ,że to "latający holender". Brak sylwetki pilota psuje trochę wizualny efekt. O pilocie to będę mógł pomyśleć, jak zrobię kabinę. Na razie to jest tam dziura z bebachami na wierzchu. Ale czy pilota dostanie to róznie może być, nie jestem fanem pilotów w modelach 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Patryk Sokol Opublikowano 11 Listopada Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 11 Listopada Szczęśliwie - udało mi pogonić RWDziaka jeszcze w tym roku Doszły dwa kolejne loty, łącznie model ma już ponad godzinę nalotu. Tak się prezentował w mglisty dzień na lotnisku: Tutaj z Klemmem Kl-25, w tle, którego kolega pilotował A z racji tego, że Klemm wozi kamerkę to nawet udało się parę ujęć złapać w locie: Nawet poskładałem jakąś tam drobną kompilację ujęć z RWDziakiem w kadrze: Jest jaka jest, ale ważne że jest A z poważniejszych rzeczy. Troszkę zebrałem danych z lotu (mam telemetrię z regulatora obrotów) i daje to już parę wniosków: To jest wykres napięcia na akumulatorze i poboru prądu w funkcji czasu lotu (w sekundach). Wnioski są ciekawe, bo trochę nie tego oczekiwałem. Przede wszystkim max prąd to zaledwie 60A. Trochę się spodziewałem, bo po locie silnik ledwie cieplejszy od otoczenia. Niemniej - jest to jednak trochę mało, bo to zaledwie 1200W mocy na wejściu. Miałem 5" quadrocoptery, które potrafiły pociągnąć więcej. Nie wiem jeszcze do końca co z tym zrobić. Na pewno nie chcę powiększać śmigła. Wydaje mi się, że śmiało mógłbym pójść w pakiet 12s, zamiast 10s. Tyle, że to jest solidne 400g więcej w pakiecie. No i musiałbym zmieniać pakiet, a to robota. Na tę chwilę mocy jest wystarczająco, nie wiem jeszcze czy będę coś zmieniał. Ale jakby mnie naszło - silnik i regler zapas mają. Druga rzecz którą tu widać to to, że przegiąłem z wyciągniętą pojemnością z pakietu. Tzn. latałem do 8000mAh i to już zaczyna wchodzić w stromą część krzywej napięcia dla Li-Ionów. Krzywdy im to nie zrobi (mogą pracować do 2,5V pod obciążeniem), ale spadek mocy jest wtedy gwałtowny. Obniżę alarm do 7000mAh i będę już po bezpiecznej stronie. To i tak jest 20-30minut lotu, więc jest z czego schodzić No i w końcu zmusiłem ten model do jakiejś akrobacji Na tę chwilę przetestowałem balistyczną beczkę, sterowaną, pętla i ranwers. Polatałem też trochę na plecach i przetestowałem przeciągnięcie. Wnioski są takie, że RWDziak ma przerost sterów nad lotkami. Tzn. stery są bardzo skuteczne, ale lotki mogłyby być większe. Tzn. beczkę robi się na maksymalnych lotkach, a stery do utrzymywanie jej w osi dodaje się symboliczne. Co z resztą jest podobne do oryginału, on też posiadał bardzo czułe stery. No i osiowa beczka to wyzwanie, ale czego oczekiwać od górnopłata. Jeśli chodzi o przeciągnięcie - no nie jest to szybowiec mojego projektu Tzn. bardzo radośnie wali się przez skrzydło, prosto w korka. Szczęśliwie wyprowadzenie jest trywialne, wystarczy odpuścić ster wysokości i nie kontynuuje autorotacji. Lot na plecach zaś wymaga oddania solidnie steru wysokości, ale to spodziewane przy nośnym profilu. Na poważniejsze akrobacje przyjdzie jeszcze czas. Na pewno ósemka kubańska jest w zasięgu, być może pętla zewnętrzna. Na 100% wykręciłby też ładną beczkę autorotacyjną, ale nie wiem czy się tego będe podejmował. Tak czy inaczej - wciąż jestem bardzo zadowlony z pilotażu tego modelu. Jest to mocno inne doświadczenie niż dowolny inny którym latałem, a przy tym jest wciąż bardzo przyjemny w prowadzeniu. Jedyne czego mi brakuje to większej ilości akumulatorów, ale na przyszły sezon to sobie pewnie ze dwa komplety jeszcze polutuję (drogie nie są, żyją długo i uzywam ich poza modelarstwe, co sobie żałować). 16 1
FockeWulf Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada Przede wszystkim gratulacje za oblot i zamknięty projekt. Mam pytanie:Jak zyskałeś wykres poboru? Masz regulator z taką funkcją czy telemetria pokładowa?
Patryk Sokol Opublikowano 12 Listopada Autor Opublikowano 12 Listopada Używam regla z Blheli32, konkretnie tego: https://pl.aliexpress.com/item/1005005292714346.html?src=google&pdp_npi=4%40dis!PLN!406.92!216.99!!!!!%40!12000032517134994!ppc!!!&src=google&albch=shopping&acnt=708-803-3821&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&gclsrc=aw.ds&&albagn=888888&&ds_e_adid=&ds_e_matchtype=&ds_e_device=c&ds_e_network=x&ds_e_product_group_id=&ds_e_product_id=pl1005005292714346&ds_e_product_merchant_id=109097297&ds_e_product_country=PL&ds_e_product_language=pl&ds_e_product_channel=online&ds_e_product_store_id=&ds_url_v=2&albcp=19735245762&albag=&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAlsy5BhDeARIsABRc6ZtfbR_HbWa_kTSPW91Ve6IG_1MQBhwIV3f1lrrmEJlQ8y4pJB8znDYaAi68EALw_wcB Jego wyjście telemetrii mam wpięte w smart port odbiornika. Regler podaje mi po telemetrii napięcie, prąd, obroty, swoją temperaturę i pobrane mAh. Logowanie robię po stronie nadajnika.
jarek996 Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada W dniu 22.09.2024 o 18:20, Patryk Sokol napisał: a jutro w robocie badam twardościomierzem Moglbys pozyczyc, jak pomierzysz? Moje zycie seksualne ostatnio jakby troszke podupadlo i chetnie sprawdze czy TUTAJ nie lezy przyczyna 😉 Zdezynfekuje przed odeslaniem. .
FockeWulf Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada Jego wyjście telemetrii mam wpięte w smart port odbiornika. Regler podaje mi po telemetrii napięcie, prąd, obroty, swoją temperaturę i pobrane mAh. Logowanie robię po stronie nadajnika. A przypomnij proszę jaki masz nadajnik? Patrzyłem, ale régler nie ma hamulca, więc do szybowca się nie nada. Ale ogólnie fajny produkt, tani i funkcjonalny.
Patryk Sokol Opublikowano 12 Listopada Autor Opublikowano 12 Listopada 1 minutę temu, FockeWulf napisał: A przypomnij proszę jaki masz nadajnik? Patrzyłem, ale régler nie ma hamulca, więc do szybowca się nie nada. Ale ogólnie fajny produkt, tani i funkcjonalny. Absolutnie hamulec ma I to nawet z odzyskiem energii jeśli chcesz. Regle na BLHeli32 jakością działania zjadają wszystkie typowe modelarskie regle (używam nawet zamiast Hobbywinga w helikopterze). Obecnie używam Tandem X20s
FockeWulf Opublikowano 13 Listopada Opublikowano 13 Listopada À To fajnie. Ale dlaczego ten régler jestniejszy niz porównywalne samolotowe? Przynajmniej takie wrażenie odnoszę? Mniej ciepła generują przez inny projekt elektroniki czy jak?
Patryk Sokol Opublikowano 13 Listopada Autor Opublikowano 13 Listopada 7 godzin temu, FockeWulf napisał: À To fajnie. Ale dlaczego ten régler jestniejszy niz porównywalne samolotowe? Przynajmniej takie wrażenie odnoszę? Mniej ciepła generują przez inny projekt elektroniki czy jak? Quadowe regle nie posiadają BECów, to jest jedna rzecz na pewno. Tyle, że wciąż regle quadowe są lżejsze niż odpowiedniki OPTO niequadowe. Ogólnie - nie wiem co powoduje, że quadowa elektronika tak lekko wychodzi, ale mogę za to powiedzieć, że działa to wszystko bardzo dobrze (mało gdzie już mi zostałe inne regle w modelach, niż quadowe). Polecam też zobaczyć sobie silniki do quadów. Jak się potrzebuje silnik do stosounkowo małego modelu, to ciężko przebić kombinację wagi, mocy, ceny i wytrzymałości (bo na gleby to quadowe silniki są wytrzymalsze niż dowolny AXI, czy inny Hacker) 1
FockeWulf Opublikowano 13 Listopada Opublikowano 13 Listopada Ok, dzięki. Myślałem, że są jakieś różnice, skoro samolotowe są większe, cięższe i znacznie droższe. A to być może marketing...Potrzebuje teraz regla ok. 100 A ( prąd ciągły około 85A). Chyba się skuszę... Edit: Może ma znaczenie, że dronów się sprzedaje cała masa, a modelarstwo lotnicze jest bardziej niszowe... W dronach nie można sobie pozwolić na windowanie cen, a w naszym hobby jeszcze to przechodzi mimo znacznych obniżę z lat ubiegłych... Taka luźna teza...
Patryk Sokol Opublikowano 13 Listopada Autor Opublikowano 13 Listopada 33 minuty temu, FockeWulf napisał: Ok, dzięki. Myślałem, że są jakieś różnice, skoro samolotowe są większe, cięższe i znacznie droższe. A to być może marketing... Potrzebuje teraz regla ok. 100 A ( prąd ciągły około 85A). Chyba się skuszę... Zanim się skusisz to musisz wiedzieć, że są haczyki. Pierwsza sprawa - potrzebujesz flight controller żeby taki regler zaprogramować (albo przejściówkę FTDI). Nie ma żadnej możliwości żeby zaprogramować taki regler z drążka, czy użyć do tego jakiegoś boxa. Wynika to z tego, że jak sobie składasz drona/bezpilotowca, to wszystko programuje się przez flight controller i jest zwyczajnie bardzo wygodnie. Druga rzecz to BLHeli_32 jest martwym projektem. Tzn. twórcy tego softu nie wydają już nowych licencji, więc można trafić regle, które działają na wersjach developerskich BLHeli_32 (taki mi np. lata w helikotperze na 12s) Nie jest to problem sam w sobie, tak długo jak masz odpowiednią wersję programu do ustawiania regla. Jak coś, to wersje developerską mam (dostałem mailem od producenta FLycolorów), więc to też nei jest problem. Poza tym - same zalety, a praca takiego regulatora w śmigłowcu to czysta przyjemność (mam zniecznie mniejsze piki prądowe niż miałem na Hobbwyingu np.) W dużym skrócie - jak nie boisz się trochę podłubać to polecam. Jak nie potrzebujesz FRSky'owej telemetrii to polecam regulatory na AM32, bo w niczym nie ustępują BLHeli_32, są trochę tańsze, ale nie obslugują smart porta. Aczkolwiek - jeśli sięt ego wszystkiego boisz, to mogę Ci takiego regla zaprogramować, a wtedy go lutujesz do modelu i zachowuje się jak zwykły regler. Płatne puszką Pepsi Max 1 1
pjk11 Opublikowano 13 Listopada Opublikowano 13 Listopada A jak zasilasz rx i serwa? Osobny BEC? Narysuj jakis schemat polaczen. Pozdrawiam
Patryk Sokol Opublikowano 13 Listopada Autor Opublikowano 13 Listopada 23 minuty temu, pjk11 napisał: A jak zasilasz rx i serwa? Osobny BEC? Narysuj jakis schemat polaczen. Pozdrawiam Opis instalacji w RWD popełniłem w tym poście:
FockeWulf Opublikowano 13 Listopada Opublikowano 13 Listopada Zanim się skusisz to musisz wiedzieć, że są haczyki. Pierwsza sprawa - potrzebujesz flight controller żeby taki regler zaprogramować (albo przejściówkę FTDI). Nie ma żadnej możliwości żeby zaprogramować taki regler z drążka... Ale ten kontroler musi być na stałe w modelu czy tylko do programowania ustawień?Wczytam się w temat bo warto. Telemetrię raczej bym chciał bo zamierzam wejść w system FrSky.Jeśli się zdecyduje i polegnę to poproszę o pomoc. Dzięki!
Patryk Sokol Opublikowano 13 Listopada Autor Opublikowano 13 Listopada Teraz, FockeWulf napisał: Ale ten kontroler musi być na stałe w modelu czy tylko do programowania ustawień? Wczytam się w temat bo warto. Telemetrię raczej bym chciał bo zamierzam wejść w system FrSky. Jeśli się zdecyduje i polegnę to poproszę o pomoc. Dzięki! Tylko do programowania
Rekomendowane odpowiedzi