Karol93 Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Opublikowano 8 Marca 2009 łooooooooo heheh - faktycznie sporo. Chyba faktycznie pozostane przy stojącej, conajwyżej swobodnie latającej makiecie tego samolociku .
baxter12 Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 Co do silnika Flyer 1903 - moc 12KM i 77(82)kg. Swoją drogą "samolot" - prawidłowo to raczej maszyna latająca - miał stosunkowo b. duze obciążenie powierzchni - 72,5kg/m2. model przy rozp. 1230mm(1:10) powinien mieć masę od 300 do 500g. Cos mi tu nie pasuje. nie wiem ile wazyl Flyer, ale. przy rozpietosci 1200mm powierzchnia nosna wynosi 28dm2 co przy wadze 500g wydaje sie obciazeniem powierzchni bardzo malym.. 12dm rozpietoscix 2dm cieciwyx2 platy=48dm2 z tym ze chyba ciezko bedzie uzyskac taka wage z wyposazeniem, bo jednak konstrukcja jest dosc skomplikowana. Ale, moim zdaniem, model bedzie latal wolniej od typowego slowflyera. Moze miales na mysli stosunek wagi, lub powierzchni do mocy silnika. baxter
Karol93 Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Opublikowano 8 Marca 2009 # Powierzchnia nośna: 47,4 m? # Masa startowa z pilotem: 340 kg Takie dane podaje wikipedia, jeśli tak, to miał obciążenie równe ~8kg/m2 ? xD Coś tu nie gra .
Irek M Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 Baxter12 - już wyjaśniam Twe wątpliwości; Flyer 1903: rozp - 12,3m długosć - 6,4m pow. skrzyda - 47,3m masa całkowita - 340kg model: pow. - 47,3dm2 śr. cięciwa - 190mm rozp. - 1230mm smigło - 260x320 Vprzciętne - 4,6m/s Skąd u ciebie wyszło 27dm2 powierzchni? Podałem obciążenie pow. dla oryginału. Model oczywiście duuuuużo lżejszy - mniejsze obciążenie pow.(bardzo dużo mniejsze) ze względu na brak napędu oraz skomplikowanego przeniesienia napędu.
Karol93 Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Opublikowano 8 Marca 2009 Już wszystko rozumiem prócz jednego - skąd wzięło się obciążenie powierzchni 70kg/m2 w oryginale ? Przeskoczył przecinek, albo czegoś nadal nie czaje .
Irek M Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 Faktycznie - myślę, że to błąd w druku. Chodziło zapewne o 7,25kg/m2. Wcześniej nie policzyłem tego tylko podałem tak jak jest w książce.
Karol93 Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Opublikowano 8 Marca 2009 Teraz wszystko zrozumiałe . Czyli można wywnioskować, że może i warto próbować go zelektryfikować, albo zespalinić ale nie wiadomo co z tego wyjdzie .
madrian Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 No tak - Flyer I przeleciał 40m... Za pierwszym razem, bo pilot niewprawiony go przeciągnał. :twisted: Tego samego dnia Flyer polatał jeszcze 3 razy, za każdym razem z innym bratem i w ostatnim locie piloci nauczyli się już na tyle dużo, że przelecieli ponad ćwierć kilometra. :wink: Dokładnie to było coś koło 280m. Taki całkiem złom, to z Flyera nie był, tylko piloci byli do :ass: :devil: Niecałe dwa lata później, bo praktycznym kursie pilotażu, Flyer III wykonywał już 40min loty z pasażerami. :wink: Niestety, Flyer III był też pierwszą maszyną, która zaliczyła śmiertelną katastrofę lotniczą - 17 IX 1908r, urwało sie śmigło i Orville został cięzko ranny, a pasażer - oficer US Army, zginął na miejscu.
Gość Anonymous Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 http://mfv-oederan.de/download/bauplaene/Anfang/Wright%20Flyer.zip zobacz to...
baxter12 Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 Skąd u ciebie wyszło 27dm2 powierzchni? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Tak samo jak u ciebie z 28 zrobilo sie 27, literowka. Oczywiscie mialo byc 48.. Musze uwazniej redagowac posty. Mam dokladnie wszystkie dane samolotu. Sa w tym "KICIE" ktory kupilem w USA. niecale 8kg/m2 obciazenia powierzchni, waga z pilotem 340kg, obroty silnika ok 950o/min. moc 12KM pojemnosc skokowa wychodzi mi 3 000cm3 !!!!! (4 cale srednica, 4 cale skok i 4 cylindry.. Predkosc lotu ponizej 50 km/h. Pozdrawiam baxter P.S. Problemow z elektryfikacja widze kilka, robiac go chcialbym zachowac dostojny lot i wolne obroty smigla, a do tego jest potrzebny niewielki i wolnoobrotowy silnik, a wiadomo bezszczotka im mniejsza tym wiekszy wariat. Zostawilbym przekladnie, zrobil bym je z paska zebatego, lub w malym modelu paskiem gumowym z jakiegos magnetowidu na przyklad. no i przy tak malym obciazeniu powierzchni ta konstrukcja to jedynie na bezwietrzna pogode sie nadaje..
Irek M Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 Baxter - dokładnie jak podajesz: średn. cylindrów - 101,5mm, skok tłoków 101,5mm, 4ry cylindry. Fotki silnika nie zamieszczam bo pewnie jest w necie.
Karol93 Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Opublikowano 22 Marca 2009 http://www.wrightflyer.org/Background/frames.html - tutaj znalazłem jakiś latający model Flyera. Wszystko rozumiem, prócz zdania, dlaczego model zaliczył krakse . Przegrzebałem juz chyba cały internet w poszukiwaniu wszelakich planów, rysunków itp. Mam nadzieje że na coś mi się to przyda . PS. Ksiązka kupiona - w tym tygodniu myśle że powinna do mnie dotrzeć .
Swift Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Witam Amerykańska firma Great Planes, robiła zestaw ARF, Wrigh Flyer, napędzany dwoma silniczkami 280 z przekładnią. Już nie produkują. Udało mi się zdjęcie znależc tu: http://www.rchobby.co.uk/rc_model_wright_flyer_.html Sporo szczegółów modelu widac też tu: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=178076 PP
Karol93 Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Opublikowano 22 Marca 2009 tak - widziałem już kiedyś ten model . Niestety celuje raczej w coś większego i podobniejszego do oryginału . 1,2m to takie minimum(plany z ksiązki Schiera), a z racji, że im większy tym ładniejszy i poza wiekszą ilością materiału na samolot ogromnej róznicy nie będzie(w końcu tam napęd był ledwo, ledwo, a silniczek o ciągu np. 1kg to 60zł) może i sie skusze na jakieś 1,5-1,6m . PS. Nie wiem, czy za bardzo nie kombinuje, ale możnaby spróbować "ożywić" pilota . W tyłek podpiąć mu serwo, którym ruszałby kierunkiem i do ręki wsadzic drugie, ruszające wysokoscią .
qnii Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 witam, też mnie zainteresował ten model wygrzebałem z pod ziemi genialne plany Airways. http://www.modelexpo-online.com/instructions/MA1020_WrightFlyer.pdf - polecam !! Znalazłem również flyera z 1909 http://omp.ohiolink.edu/OMP/Previews?oid=1994130&count=68&results=9&fieldname=place&sort=thedate&searchstatus=1&hits=174&searchmark=0&searchstring=+Montgomery+County+(Ohio)&format=page&searchtype=kw Niestety nie udało mi się znaleźć Gullowsa czy mógłbym o nie poprosić pozdrawiam mk
Karol93 Opublikowano 26 Marca 2009 Autor Opublikowano 26 Marca 2009 Dzięki wielkie !!! Tak szczegółowych planów jeszcze nie widziałem . Fakt, do malutkiego modeliku (~70cm) ale wystarczy tylko to przeskalować i można brać sie do roboty . Odpuszcze sobie raczej co niektóre szczegóły, bo widać że są to plany do baaaaardzo szczegółowej makiety, a taką coś ciężko widze w moim wykonaniu . Tutaj Gullowsik: http://www.guillow.com/GuillowDetail.asp?UID=12530240&prod=1202&SeriesId=32&FamilyId=1
qnii Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Miałem, kiedy jakiegoś kit’a od gulowskiego, oni daj plany nie masz może ich? może te linki cię zainteresują: http://www.youtube.com/watch?v=GwreK1H-h6E&feature=PlayList&p=3C496B1CBC88F62B&index=5 http://www.ptt.yu/korisnici/s/c/schaler/ http://www.geocities.jp/wjp_glider/other/flyer/E_flyer1.htm http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/192106 http://www.boskowan.com/www/jirka/wright/wright.htm mk
Karol93 Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Opublikowano 27 Marca 2009 a wydawało mi się, że potrafie korzystać z googli . Na żadną z tych stron nie dotarłem . Naprawde sie przydadzą . Plany Guillowsa ma baxter12 .
baxter12 Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 Mam je dla Ciebie skserowane. Kserowalem z mysla o Tobie Jedno slowo na priv i juz je masz... baxter
Karol93 Opublikowano 28 Marca 2009 Autor Opublikowano 28 Marca 2009 To ja je poprosze i już sam skseruje i wyśle dalej qnii'emu .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.