Skocz do zawartości

Zasilanie pakietem 2x3s czy 1x6s ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie do kolegów, znawców temat. Który układ zasilania napędu jest lepszy? Dwa spięte szeregowo pakiety Lipo 3s, czy może jeden pakiet Lipo 6s? Czy może jest to obojętne? Chodzi mi o to, jak takie układy mają wpływ na żywotność pakietów, ich sprawność czy wydajność prądową? Jaką wadę ma np. układ 2x3s? Pytam ponieważ dwa osobne pakiety dają mi bardziej wszechstronne zastosowanie.

Pozdrawiam

Opublikowano

W połączeniu szeregowym stosuję 2x3 i nie ma poważniejszych przeciwskazań, oprócz tego aby pakiety były podobne. Bo inaczej będzie taki sam efekt jak w pakiecie 6s w którym jedna cela jest walnięta. Przy rozładowaniu poniżej pojemności najsłabszej celi będzie ona rozładowana do zera.

Opublikowano
34 minuty temu, witold_pi napisał:

lepiej kupić np 6 pakietów 3S niż odwrotnie. Pakiety powinny być TAKIE SAME ze względu na opór wew. Jak któryś padnie zawsze taniej jest kupić dodatkowy 3S.

Chyba 6 ogniw (1S)?

Opublikowano

Tak. Witold ma racje: pakiety takie same (w uproszczeniu).

 

Nie powinno sie laczyc w jeden pakiet 6s 1x 1400 i, 1 x 1300. Nie powinno, ale to nie oznacza, ze absolutnie nie wolno. Jezeli wylatujesz 50% pakietu to takie połączenie nie spowoduje absolutnie zadnych skutkow ubocznych.

 

Mowimy połączeniu szeregowym. Akurat oporność wewnętrzna nie ma tutaj żadnego znaczenia. Mam pakiety 3s/ 4s gdzie jedna cela ma ewidetnie inna rezystancje np 8/8/12 albo 25/22/35 I co? Mam pakiet wyrzucić? Tak samo połączenie pakietu 1300 I 1400 da w efekcie 28/29/28/25/26/26. Rozrzut jak w kazdym pakiecie po 30 cyklach.

4 godziny temu, tytan12 napisał:

Chyba 6 ogniw (1S)?

 

Lepiej 6 pakietow 3s niż 3 pakiety 6s.

Opublikowano
4 minuty temu, japim napisał:

Tak. Witold ma racje: pakiety takie same (w uproszczeniu).

 

Nie powinno sie laczyc w jeden pakiet 6s 1x 1400 i, 1 x 1300. Nie powinno, ale to nie oznacza, ze absolutnie nie wolno. Jezeli wylatujesz 50% pakietu to takie połączenie nie spowoduje absolutnie zadnych skutkow ubocznych.

 

Mowimy połączeniu szeregowym. Akurat oporność wewnętrzna nie ma tutaj żadnego znaczenia. Mam pakiety 3s/ 4s gdzie jedna cela ma ewidetnie inna rezystancje np 8/8/12 albo 25/22/35 I co? Mam pakiewyrzucićic? Tak samo połączenie pakietu 1300 I 1400 da w efekcie 28/29/28/25/26/26. Rozrzut jak w kazdym pakiecie po 30 cyklach.

 

Lepiej 6 pakietow 3s niż 3 pakiety 6s.

Myślałem o jednym pakiecie.

Opublikowano

Ok. 

Dziękuję za fachowe odpowiedzi. Też cały czas miałem na myśli pakiety 3s łączone szeregowo. Raz że bardziej uniwersalne wykorzystanie a dwa to w razie usterki jednego taniej jest wymienić uszkodzony pakiet. Oczywiście mówimy o pakietach 3s o jednakowych parametrach.

Pozdr

Opublikowano

Jeszcze jedno pyt. Czy np. to że jeden pakiet byłby starszy, powiedzmy ok. dwuletni (mało używany) a drugi nowy nie używany ma znaczenie, czy nie?

Opublikowano
19 minut temu, rosik napisał:

Jeszcze jedno pyt. Czy np. to że jeden pakiet byłby starszy, powiedzmy ok. dwuletni (mało używany) a drugi nowy nie używany ma znaczenie, czy nie?

 

Ma takie jak napisałem w moim pierwszym i drugim poście. Ten starszy będzie miał gorzej. Jeżeli jego pojemność jest mniejsza od nowszego to cele będą rozładowywane dużo głębiej niż tego nowego.

Opublikowano

Od kilku lat latam w systemie 2x4S i 2x3S

Oczywiście szeregowo.

Ten sam model baterii od tego samego producenta i ten sam wiek.

Jedyny problem to wiadomo 6S waży mniej niż 2x3S, ale za to większa różnorodność użycia baterii.

Przy tych samych wiekowo bateriach rozładowanie jest identyczne, przy różnych, wiadomo lepiej uważać i nie schodzić poniżej 50%.

Przy jednakowych dobrych schodzę do ok 30% (monitoruję w locie przepływomierzem ilośc pobranych mAh i napięcie całości, coby nie zejść poniżej 3,2V na celę).

Wszystko działa bezproblemowo.

Uzywałem tez układu 4S+6S o tych samych parametrach i też zero problemów.

Opublikowano
21 minut temu, Ryszard_I napisał:

Nie zawsze ale zdarzają się takie sytuacje kiedy dwa pakiety 3s ułatwiają wyważenie modelu. 

Zawsze lepiej mieć 100 gram więcej akumulatora jak ołowiu :)

Opublikowano
Zawsze lepiej mieć 100 gram więcej akumulatora jak ołowiu
Myślę, że bez różnicy czy 100 gramów akku czy ołowiu. Wyjdzie tak samo, no może świadomość lepsza
Opublikowano
Ale czas lotu dłuższy
No właśnie, że nie... Powyższa uwaga czyniona była w kontekście stosowania cięższego akku 2 x 3s niż jednego i lżejszego 6s, nie zaś o większej pojemności.

Może się lepiej wyważać przy dzielony akku i nie potrzeba ołowiu, ale 100 g to 100 g.

Ale fakt, przy dzielonym akku łatwiej może być wyważyć.. Taka uwaga ot, nie ma sensu dywagowac. Wiadomo o co chodzi.
  • Dzięki 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.