Skocz do zawartości

Tiger Moth - makieta.


MareX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
Widzę Marcinku że wiesz gdzie leży Sosnowiec !!!

 

 

Wiesz dobrze wiem bo jadąc do rybnika zjechałęm w prawo jak znak kazał A4 Kraków-Wrocław i mnie wywaliliło przez Sosnowiec itp.

Opublikowano

Żona Henia to bardzo miła i sympatyczna Pani, mnie- mimo szkaradności mego pyska- jakoś "przełknęła" i nawet super krupniczkiem ostatnio uraczyła, ale koleżanki faktycznie, mogły by sie Jej niezbyt spodobać... :D Zdecydowanie chyba bardziej woli oglądać Henia w towarzystwie Jego modeli :D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Klejenie całej konstrukcii poszło szybko,teraz tez robie i nic nie widać.

Zamontowane serwa ,dwa oddzielne do steru wysokości i jedno do kierunku.

tigermoth227qf0.jpg

 

tigermoth228mg7.jpg

 

tigermoth226ch4.jpg[/

 

tigermoth229ok0.jpg

 

Podwozie zakonczone czeka na malowanie.

 

tigermoth230bg8.jpg

 

tigermoth232ro6.jpg

 

Kilkanaście elementów do napędu slot i jeszcze brakuje sporo.

 

tigermoth236eh1.jpg

 

Teraz najwazniejsza fotka serce do Tiger Moth,jest to MVVS 58cm3,ten silniczek będzie napędzał tego malutkiego ptaszka.

 

tigermoth216sx6.jpg

 

tigermoth217zf5.jpg

 

tigermoth239wh5.jpg

 

tigermoth241hb5.jpg

Opublikowano

Ertman co za model masz na avatarze widze że to dlg. Czyli coś z zakresu moich ostatnich zainteresowan .

Opublikowano

Pawełku nie jest to model akrobacyiny,te serwa wydają mi się dobre,dwa serwa po 4,1kg na wysokość dają razem 8,2kg.

Kierunek będzie zmieniony na HS635 6kg.

Opublikowano

Zdaje sobie sprawe że nie jest to model akrobacyjny i biorę to pod uwage ALE zakładanie dwóch serw 422 na delikatnej przekładni przeznaczonych do malutkich modeli dla początkujacych jest conajmniej nie na miejscu. Ja juz sie przekonałem że przy tej wadze modeli a juz tym bardziej przy silniku benzynowym serwa tylko z przekładnia metalową, plastik za bardzo pracuje nie mowiac juz o tym że nie są to serwa cyfrowe, możesz mieć problem z kangurkami przy lądowaniu nie mówiac o poważniejszych konskwencjach żeby nie zapeszać.

Osobiscie nie oszczędzałbym 1100zł na 3 dobrej klasy serwa (wysokosc i kierunek) bo nie chcialbym stracić 5tys...

 

Jeżeli liczysz kase pomyśl o serwach Blue Bird BMS-630 MG Super http://rcabc.com/catalog/product_info.php/cPath/22_108/products_id/1052?osCsid=d1c9193cbf94b1364ede7f9623edff77

 

Cena jest śmiesznie niska jak za te parametry i nie ma problemów z wadliwą elektroniką jak w tower pro.

 

Przemysl temat

 

 

ps:

Henryku, jaki jest sens zakładania mocnych serw skoro dzwignie na serwach tego nie wytrzymają ? te które zamontowałes są najsłabsze z najsłabszych, pękały mi przy byle najmniejszych zachaczeniu lub przypadkowym uderzeniu w ster, pomysl o tych standardowych czerownych i dodaj do tego laminat jeżeli nie chcesz zakładać metalowych.

Na snapy KONIECZNIE naciągnij np kawałek starego przewodu paliwowego. Masz jednocylindrowy silnik który będzie miał duże dragnia, jak dodasz do tego obciażenie na sterze to taki snap sam wyleci (nie raz mi sie zdarzało) i tragedia gotowa.

 

Nie ma sensu wyważać otwartych drzwi :wink: inni już stracili kupe kasy-ty nie musisz tego robić, uwierz mi żebym się zapłakał jak z tak oczywistych błedów rozbiłbys model w który włozono tyle serca i czasu :cry:

Opublikowano

Darku zastanawiam się czy te serwa co ja uzywam Hitec HS422 i Hitec HS 635HB są takie kiepskie.

Do Pipera o rozpiętości 265cm z silnikiem 26cm3 mam zamontowane serwa Hitec HS422 ster kierunku,ster wysokości,lotki i silnik. Do wysokości jest tylko jedno serwo i narazie nie miałem zadnych problemów.Baronet tez ma rozoiętość 260cm i takie same serwa .Jezeli chodzi o sznapy,to w kazdym modelu zakładam koszulki termokurczliwe,Tiger Moth tez będzie miał załozone.

 

ps.Darku mie wiem czy widziałeś moje modele jezeli nie to wejdz na rózne i w mateczniku pasjonata.

Opublikowano

Widziałem modele, muszę ci powiedzieć ze podziwiam cię za to, że nie boisz się pracy i wyzwań budujac np ten model od zera. Bardzo dobra robota :wink:

Technicznie jednak jak dla mnie porażka jeśli chodzi o dzwignie i szczególnie serwa jak również brak prawidłowego serwo setupu. Ze strony technicznej budowy modelu w skali od 1 do 10 daje 10!!! jeżeli upierasz się już przy tych serwach zmień chociaż dzwignie na mocniejsze, bede spał spokojniej wiedząc ze model będzie choć troche bezpieczniejszy bo za bardzo mi się podoba a chcę go zobaczyć na Żarze ;)

Opublikowano

Dźwignie w serwach HS 422 są za słabe i z tego powodu tych serw bym tu nie zastosował. Natomiast serwa HS 635 ze wzmocnionymi dźwigniami i trybami będą tu jak najbardziej odpowiednie. O sile zastosowanych serw decyduje nie wielkość modelu a obciążenia jakie muszą one przenosić. Tiger Moth to nie akrobat, tylko wolno i majestatyczne latający oldtimer. Oczywiście można tu dać mocne, cyfrowe serwa, ale z pewnością nie będzie to wymogiem konieczności.

Opublikowano
Dźwignie w serwach HS 422 są za słabe i z tego powodu tych serw bym tu nie zastosował.

 

Chyba miało być: "Dźwignie w serwach HS 422 są za słabe i z tego powodu tych dzwigni bym nie stosował", a serwa to osobna sprawa :wink: tym tokiem myslenia można napisać: nie zastosuje serw o mocy 20kg do tego modelu bo dzwignie sa za słabe (a przecież wystarczy zmienic dzwgnie bo serwa miałby dobrą moc :wink: )

 

 

 

Natomiast serwa HS 635 ze wzmocnionymi dźwigniami i trybami będą tu jak najbardziej odpowiednie.

 

Ja też uważam że HS-635 to absolutnie minimum, przy napieciu 6V i dwóch sztukach w serwo setupie na wysokosci daje już 12kg ciągu a to do oldtimera, do spokojnego latania starczy aby latać nim bezpiecznie.

 

 

 

O sile zastosowanych serw decyduje nie wielkość modelu a obciążenia jakie muszą one przenosić.

 

Czym większy model > tym wieksza waga > tym wieksze obciązenia na działające na stery.

Wiekszy model > wiekszy silnik > wieksze drgania...

Opublikowano
"Dźwignie w serwach HS 422 są za słabe i z tego powodu tych dzwigni bym nie stosował
Masz rację- samych serw też bym nie dał.

 

Czym większy model > tym wieksza waga > tym wieksze obciązenia na działające na stery.

Generalnie tak. A dokładniej to o sile niezbędnej do napędzania powierzchni sterowych decyduje prędkość modelu, powierzchnia steru i kąt jego wychylenia - ale Ty o tym dobrze wiesz :D . Mam wrażenie, że usiłujesz porównywać bezpośrednio swoją Ekstrę z oldtimerem. To są dwa modele o skrajnie różnych charakterystykach lotu. Pomimo zblizonych rozmiarów, Twój model z pewnością wymaga duuuużo mocniejszych i wytrzymalszych serw i to nie podlega dyskusji.
Opublikowano
Masz rację- samych serw też bym nie dał.

To zdanie mozna zrozumieć w dwóch kontekstach, nie wnikam o które ci chodziło bo teraz nie ma to juz znaczenia :wink:

 

 

Mam wrażenie, że usiłujesz porównywać bezpośrednio swoją Ekstrę z oldtimerem..

 

Nawet tego nie próbuje to dwa różne swiaty, to że ktoś lata akrobacyjnie nie oznacza, że nie potrafi się postawić w miejscu oldtimera, być może jestem zbyt uczulony na te sprawy ale jak masz kilka kraks pod rzad którym mozna było zapobiec i wynikały one z głupoty lub niewiedzy to w pewnym momencie mozna zniechęcić się do modelarstwa. Ja wyciagałem wnioski, obserwowałem, rozmawiałem z doświadczonymi modelarzami nauczonych na własnych błedach i innych (wielkosc posiadanych modeli o tym nie swiadczy) i dzisiaj mogę się pochwalić dużo mniejsza wypadkowoscia niz kilka lat temu, mimo tego iż latam dużo bardziej ryzykownie i modelami trudniejszymi w pilotażu.

Opublikowano
być może jestem zbyt uczulony na te sprawy
To jest akurat ogromna zaleta w naszym hobby :D . Nadmiar mocy silnika i nadmiar siły w serwie jest zawsze mile widziany. To jednak kosztuje i czasami trzeba się dobrze zastanowić, co napradę jest już wystarczające i bezpieczne do latania naszym modelem. Ot, po prostu samo życie...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Od wtorku rozstaje się na dwa tygodnie z Tiger Moth.

Znów aby pocieszyć trochę oko i pokazać kilka fotek z postępu prac zmontowałem go do kupy.

 

Tak wygląda w całości na dzień dzisiejszy.

tigermoth561rp9.jpg

 

tigermoth610sw4.jpg

 

tigermoth613cj4.jpg

 

tigermoth615db5.jpg

 

tigermoth585af8.jpg

 

Zamontowane mocniejsze serwa HS-635HB

 

tigermoth588wx5.jpg

 

tigermoth585af8.jpg

 

Tak wygląda napęd lotek.

 

tigermoth579uq0.jpg

 

Napęd slotów.

 

tigermoth574ik1.jpg

 

tigermoth584cw0.jpg

 

Dżwignie steru kierunku i wysokości.

 

tigermoth565mg7.jpg

 

Serwa gazu i ssania.

 

tigermoth593ne2.jpg

 

Tak wygląda zakończony baldachim.

 

tigermoth616yh0.jpg

 

tigermoth583vw6.jpg

 

Płoza ogonowa i ster wysokości od spodu.

 

tigermoth591fw8.jpg

 

Tak wygląda podwozie przy zmontowanym modelu.

 

tigermoth582ts5.jpg

 

tigermoth606md6.jpg

 

Tu są widoczne łączniki płatów i napędy lotek.

 

tigermoth575ku4.jpg

 

tigermoth581en8.jpg

 

tigermoth586nk2.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.