Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. jetfan Opublikowano 21 Grudnia 2023 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 21 Grudnia 2023 Szanowni, w ramach walki z jesienno-zimowo-wiosenną apatią roku 2022 stałem się posiadaczem modelu Black-Horse PC-9. Szukałem modelu do silnika OS MAX 22GT, który leżał i czekał. Jednak zanim dojdzie do montażu silnika (o nim na końcu wpisu) trochę czasu upłynie ponieważ zdecydowałem przebudować model w wersję AT 6 Texan II. Prawdopodobnie mój model będzie wyglądał podobnie do wariantu szkolnego US Navy - cały żółty - chociaż wersja Nowej Zelandii tj. granatowy błyszczący z ptaszkami kiwi lub ze znakami Kanady i NATO również są kuszące. Na pewno nie będzie to nawet pół-makieta a raczej fantazja na temat. Mam już nowe podwozie elektryczne z JP Hobby zamiast oryginalnego pneumatycznego, zamontuję także oświetlenie. Jeśli oblot zakończy się sukcesem to dorobię kabinę bardziej zbliżoną do oryginału oraz uproszczone wyposażenie kabiny. Wydrukuję pilota oraz zamontuję zbiorniki paliwa czy inne podwieszenia tzn atrapy oczywiście. Początkowo zamierzałem także zwiększyć rozpiętość do 2m ale wtedy model miałby zupełnie inne proporcje niż oryginał, wyglądał by jak moto-szybowiec więc zrezygnowałem z pomysłu. Modyfikacje zacząłem od pozbycia się folii z całego modelu. Później był czas odchudzania czyli usunięcia wszystkich zbędnych wg mnie elementów, sprawdzenia i poprawienia miejsc klejenia oraz budowa nowego centropłata. Dlaczego nowy centropłat? Ponieważ ten z zestawu wykonano wyjątkowo niestarannie, zbyt delikatnie, a sam projekt był nieudany. Na pewno nie przetrwałby lądowania na naszym trawiastym lotnisku. Dodatkowo, w rozwiązaniu producenta, golenie i koła podwozia po zamknięciu wystawały ponad obrys profilu ok. 10 mm. Wyglądało to naprawdę źle. W moim wydaniu podwozie chowa się całkowicie w skrzydło. Zmieniłem też napędy wszystkich sterów, serwa są w innych miejscach, zbiornik paliwa również itd. Generalnie przebudowa jest konkretna. Najbardziej przeszkadza mi stan poszycia kadłuba. Black-Horse prawdopodobnie wyginał balsę na sucho co dało efekt końskich żeber. Zapadliska pomiędzy wręgami czasem przekraczają kilka milimetrów i kadłub wygląda jak zagłodzona szkapa ☹ Spróbuję to poprawić a jak wyjdzie zobaczymy, mam nadzieję, że będzie lepiej niż teraz. Aktualizacja w sp. silnika: wstępne złożenie modelu, z wszystkimi częściami, dało zaskakujący efekt. Okazało się, że silnik jest zbyt ciężki. Więc będzie inny, lżejszy tj DLE20RA. OS MAX musi poczekać na inny model. Dobra wiadomość jest taka, że silnik wraz z tłumikiem zmieści się całkowicie pod maską, nic nie będzie wystawać. Zła – na 100% będzie problem z chłodzeniem. Będę musiał coś wykombinować. Przy okazji zważyłem całość. Wyszło prawie 5kg. Czyli trochę poniżej wagi minimalnej podawanej przez producenta. A więc jest mały sukces ? Informacja z ostatnich tygodni: model będzie granatowy, błyszczący. A więc Nowa Zelandia lub Kanada, jeszcze nie zdecydowałem. Oklejam folią a to żmudny proces. W moim tempie potrwa prawdopodobnie ok dwu miesięcy. Potem uzbrajanie, instalacje, programowanie. Jak skończę to wstawię zdjęcia gotowego modelu. Kilka zdjęć z (prze)budowy poniżej. TBC IMG_7607.MOV 10
Marek_Spy Opublikowano 21 Grudnia 2023 Opublikowano 21 Grudnia 2023 Zapowiada się super a coca-cola ponoć nie zdrowa i czyżby w laptopie nie był Windows ?
FockeWulf Opublikowano 21 Grudnia 2023 Opublikowano 21 Grudnia 2023 Wygląda jak 100% windows na Microsoft Surface - tableto laptopie. Czyli bardziej po windowsowemu się nie da. Choć jak górale mawiają, może być inaczej:-)Projekt bardzo fajny. Będę podglądał.
RMa Opublikowano 21 Grudnia 2023 Opublikowano 21 Grudnia 2023 Podziwiam nakład pracy i skrupulatność, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że przerabiasz ARF'a! A co do MS Surface, w mojej opinii nie ma lepszego lapka pod ich system XD
pacek Opublikowano 22 Grudnia 2023 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Powiem krótko, jak ktoś nie widział modelu zrobionego przez Zbyszka, to nic nie widział :). Zbyszek to taki nasz lotniskowy wzór metra z Sevres , godzinami można patrzeć na kabelki ułożone w jego modelach
Marek_Spy Opublikowano 22 Grudnia 2023 Opublikowano 22 Grudnia 2023 To kabelki są najważniejsze ? wole Linuksa mam wstręt do MS
pacek Opublikowano 22 Grudnia 2023 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Godzinę temu, Marek_Spy napisał: To kabelki są najważniejsze ? wole Linuksa mam wstręt do MS przemawia przeze mnie zazdrość, bo mnie kable tak nie chcą się słuchać
Marek_Spy Opublikowano 22 Grudnia 2023 Opublikowano 22 Grudnia 2023 A rozumiem, ja mam radosną twórczość kablową i nie przeszkadza mi to ale jeżeli komuś chce się skracać celem dopasowania to OKWysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
paulusr Opublikowano 28 Grudnia 2023 Opublikowano 28 Grudnia 2023 Pięknie Zbyszek. To się nazywa "ARF makeover"
pacek Opublikowano 28 Grudnia 2023 Opublikowano 28 Grudnia 2023 4 godziny temu, paulusr napisał: Pięknie Zbyszek. To się nazywa "ARF makeover" Ty się nie śmiej Nasze " erkupy" też to czeka
jetfan Opublikowano 27 Stycznia Autor Opublikowano 27 Stycznia Update: skrzydła oklejone, prawie gotowe, mechanicznie i elektronicznie wszystko działa, zostało przekształcenie kłębka kabelków w jedną wiązkę z wtyczką i jakieś drobiazgi. Wysoki połysk jest dość uciążliwy, najdrobniejsze niedoskonałości są świetnie widoczne. Najlepiej by było działać jak włamywacz, w rękawiczkach, by nie zostawiać odcisków palców Następny model będzie matowy, na 100% Teraz ostatni etap czyli dokończenie kadłuba, tbc... 4
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. jetfan Opublikowano 27 Listopada Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 27 Listopada Trochę czasu minęło, czas na kontynuację a więc.... Aktualnie wciąż męczę się z różnymi drobiazgami, głównie z maską silnika. Chodzi o to by motor był jak najbardziej schowany a jednocześnie dobrze chłodzony i całość widziana z zewnątrz nie odbiegała bardzo od oryginału. Z tych powodów wszystko się przedłuża choć teraz jestem już blisko finału. Za kilka dni maska powinna być gotowa. Ponadto zmieniłem kołpak z aluminiowego na węglowo-alu. Udało się znaleźć kołpak węglowy o lepszym kształcie i wadze, który dopasowałem do podstawy alu i chyba tak zostanie. Trochę szkoda bo kołpak alu wyglądał super tylko kształt miał taki sobie. Gdy skończę z maską wrócę do kabiny. Kabinę z zestawu widać na jednym ze zdjęć. Jakość dość marna, jest nierówna, są bąbelki od zbyt wysokiej temp tłoczenia, kształt ma nieodpowiedni no i „rama” inna niż powinna być. Daleko jej do oryginału. Dlatego wciąż się waham czy do oblotu zostawić oryginalną a potem się męczyć z nową czy też od razu przysiąść i zrobić jak ma być czyli nową owiewkę wraz z ramą laminatową. To dużo pracy więc mam wątpliwości, niedawno zdałem sobie sprawę, że przebudowa modelu ARF trwa już drugi rok (!) więc już starczy - do wiosny ‘25 chcę doprowadzić model do stanu do oblotu. Z obliczeń wyszło, że skala modelu liczona dla skrzydeł jest nieco inna niż kadłuba. Wartości są zbliżone, średnia to 1:5,54. Czyli szukam pilota w tej właśnie skali. W sklepach można znaleźć gotowych gości typu ‘jet pilot’ w skali 1/5 lub 1/6 więc nie jest źle, coś się dobierze ale to już na samym końcu. Kolejna aktualizacja za jakiś czas... Naprawdę nie wiem dlaczego kolejność zdjęć jest przypadkowa 🤔 13
Rekomendowane odpowiedzi