Fiflet Opublikowano 20 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Sprawdziłem na 4 różnych planach i wyszło mi że tylne koło ma ok. 84mm - więc się zgadza. Przednie jest trochę za duże o jakieś 7/8mm. Nie będzie to makieta a im większe koła tym łatwiejszy start z trawy. Więc można założyć że to przednie będzie miało 70mm. Więc do takich kół potrzebuje znaleźć długości goleni Freewinga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Wg skali moich planów Golenie muszą być oczywiście dłuższe bo "wychodzą" z wewnątrz kadłuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 20 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Dzięki, napewno to sporo pomoże. Już u siebie muszę policzyć ile musi wchodzić w kadłub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy_R Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Dzięki Partii i Internetowi temat ma już 5 stron, a dalej nic nie widać... Świetnie Ci idzie. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 20 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Część elektroniki idzie jeszcze z Chin. Do Castoramy planuje się wybrać w przyszłym tygodniu po piankę i zacznę sklejać. 8 minut temu, Jerzy_R napisał: a dalej nic nie widać... Będzie widać, nawet jeszcze miesiąc nie upłynął od decyzji. Mam sporo czasu.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 22 godziny temu, Fiflet napisał: Wiem że na tym polega modelarstwo ale chciałbym wybrać plany najbardziej uniwersalne pod kątem zmian. Takie plany robi sie samemu. Zgodnie z powiedzeniem - chcesz mieć zrobione dobrze to zrób to sam. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 20 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Policzyłem i wyszło mi że podwozie główne powinno mieć 100mm, takie znalazłem: https://a.aliexpress.com/_EwlR1WD Na przód potrzebuję 140mm, to było by idealne tylko jest za krótkie: https://a.aliexpress.com/_EJFjUPn Jak to ogólnie jest z wysokim podwoziem przy mechanizmach? Mam wrażenie że już przy 140mm są mocno obciążone przy starcie/lądowaniu. Podpowiedział by mi ktoś jak doprowadzić zasilanie z pakietów do ESC? Ja bym to widział tak: Bez złączek najprościej jak się da. Czy tak było by ok? Jaką wybrać średnicę tego grubego przewodu, jaki musi być dopuszczalny prąd ciągły tego przewodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Szukaj podwozia wleczonego na wszystkie trzy punkty. Np takie To jest jeden z modów jaki użytkownicy freewinga robią. Lepiej do startów z trawy. Na twoim miejscu nie kupowałbym nic więcej poza serwami. Dopiero jak będziesz miał zbudowany model to bym dobierał do tego co juz mam. Zmieni ci sie koncepcja po drodze i zostaniesz z gratami. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 20 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Tak pewnie zrobię, kupię serwa i wcześniej opisane materiały/wzmocnienia a gdy będę miał już skrzydło, kadłub i butki to postawie go na książkach i zmierzę w rzeczywistości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy_R Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Godzinę temu, Fiflet napisał: jaki musi być dopuszczalny prąd ciągły tego przewodu? A jaka jest średnica (oznaczenie) przewodu przy pakiecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 20 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Podsumowując wzmocnienia: Dźwigar w skrzydle będzie z płaskownika 2x12 (tu się zastanawiam czy nie za słaby), do tego wzmocnienia ze sklejki 3mm pod mechanizmy podwozia. Sam centropłata na być dodatkowo wzmocniony rurką węglową 6mm. Ster wysokości miał by być wzmocniony 2x płaskownik węglowy 5x1 lub rurką węglową 5/6mm. W kadłub pójdą listewki sosnowe 10x3 + w miejsce mocowania gondoli jakiś węgiel i wzmocnienia pod skrzydło i mechanizm podwozia. 1 minutę temu, Jerzy_R napisał: A jaka jest średnica (oznaczenie) przewodu przy pakiecie? AWG 12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy_R Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 1 minutę temu, Fiflet napisał: AWG 12 No to sam sobie odpowiedziałeś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 20 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia To ten główny nie powinien być grubszy? Jak jest 1 edf to może być, tu są 2 pobierające pewnie po 70A więc przewód powinien być "grubszy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy_R Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Może dojdziesz do innych wniosków. No ale na razie nie wiadomo, gdzie wyposażenie będzie rozmieszczone... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 20 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Myślę nad tym dźwigarem, z jednej strony waga rurki o grubszych ściankach a z drugiej wytrzymałość płaskownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 20 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Waga rurki 10x8 to jakieś 45g. W skrzydło pójdą prawie dwie takie rurki i sam dźwigar będzie ważył prawie 100g. Taki płaskownik 2x12 wydaje mi się za słaby. W skrzydle będzie mechanizm podwozia i trzy serwa. Samo to już trochę waży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 21 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia A gdyby to była rurka węglowa kwadratowa? Np. 10x10 otwór okrągły 8,5mm. Czy jednak lepsza jest zwykła rurka? Płaskownik mi się wydaje za słaby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 21 Stycznia Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 15 godzin temu, Fiflet napisał: Waga rurki 10x8 to jakieś 45g. W skrzydło pójdą prawie dwie takie rurki i sam dźwigar będzie ważył prawie 100g. Taki płaskownik 2x12 wydaje mi się za słaby. W skrzydle będzie mechanizm podwozia i trzy serwa. Samo to już trochę waży. Profil 2×12mm to 24mm2. Zakładając ze połowa tego to żywica a druga to wlokno to mamy 12mm2. Zakładam ze to nie jest profil z rowingu kierunkowego to mamy 1/3 wydajnego przekroju na rozciąganie czyli 4mm2 włokna. Zakładając nawet ze to zwykłe szklo o wytrzymałości 2400MPa daje nam 9600N. Czyli ok 100kg. Ile ma ważyć Twój model? I trzeba wiedzieć jak ten płaskownik w skrzydło wsadzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 21 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia Waga taka realna to 3,5-4kg. Jak by był płaskownik to wsadził bym go pionowo. Ale znowu rurka by była dobra na zginanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 21 Stycznia Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia Żeby było jasne to mówimy o dzwigarze a nie o bagnecie łączącym połówki skrzydla. Dzwigary wkladamy tak. Jak włożysz rurke niezależnie od tego jaki ma wymiar to na zginanie pracować będą tylko skrajnie zewnętrzne włókna. Wszystko pomiędzy skrajnymi włóknami to zbędna masa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi