Gość slawekmod Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=9898&start=0 ten sposób działa tylko z atramentówkami.Jeżeli już klejenie wydruku do sklejki to na taśmę dwustronną do klejenia wykładzin, sensowne rozwiązanie do większych elementów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 i dobre bo nie śmierdzi acetonem, nie potrzeba mieć laserówki i można robić w domku przed PC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Przy klejeniu papierowego szablonu do balsy polecam klej biurowy w sztyfcie scotcha- taki fioletowy- bardzo latwo sie potem odrywa szablon od niego- niestety jest dosc drogi i trudno dostepny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Paskudnie to wygląda z zdartym papierem, ale na szczęście to będzie schowane. Serdeczne dzięki za porady ale niestety nie dysponuje skanerem, a na to był by potrzebny. Natomiast zauważyłem że gdy papier jest zbyt mocno nasączony klejem niektóre części wprost się rozciągają i no niestety pózniej nie pasują części do siebie ( już dwa razy poprawiałem wręgi). A czy da radę posmarować kserówki tym acetonem? czy wyjdzie jak piszecie? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Kup dwustronną taśmę klejącą do wykładzin, rolka około 4zł.Po naklejeniu papieru za pomocą tej taśmy na wręgę i jej wycięciu zrywasz papier razem z taśmą i nawet nie ma śladu po kleju.Tak robiłem w Katanie 2m.Przetrenowałem ten sposób na własnym modelu i działa w 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Jeśli jednak nie skorzystasz z podanych tu rad to zastosuj tę swoją( ja też z niej korzystam)tylko z pewną modyfikacją: naklejaj wzór wręgi na jej tylną ściankę - w ten sposób nie będzie widoczna w ogóle lub az tak porażająco :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Świerze ksero , na pewno , z taki wyleżanym może być kłopot z jakością, ale przecież zawsze możesz spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Następny etap budowy to klejenie, mierzenie i stukanie młoteczkiem modelarskim :wink: Klejenie wykonałem dwoma rodzajami klejów: do elementów drewnianych kontra aluminium używam supermocnego kleju kontaktowego Pattex Moment, który po sklejeniu pozwala na 15 minutowe ewentualne korygowanie nierówności podczas łączenia części a do sklejki standardowo kleju wikolowego. A oto moje wypociny wczorajsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Witam. Polecam również DISTAL (ten standardowy), jak również żywice PRO EPOXY firmy GREAT PLANES. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 16 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Witam. Polecam również DISTAL (ten standardowy), jak również żywice PRO EPOXY firmy GREAT PLANES. Dziękuje, coś mi się wydaje że Pattex nie zdaje egzaminu bo w jednym miejscu puściła spoina tzn. między ceownikiem aluminiowym a sklejką. Dziś napuściłem jeszcze raz tego Pattexa, więc zobaczymy co będzie jutro. A te kleje które polecasz to nadają się do łączenia metal/sklejka? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Będą dobre, tylko musisz odpowiednio przygotować powierzchnię profili aluminiowych. Miejsca gdzie będzie połączenie metal-drewno przeszlifuj profil drobnoziarnistym papierem ściernym zmywająć go rozpuszczalnikiem. Jeżeli profile da radę jeszcze wyjąć, po przeszlifowaniu umyj dokładnie pod bieżącą wodą i wysusz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 17 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Będą dobre, tylko musisz odpowiednio przygotować powierzchnię profili aluminiowych. Miejsca gdzie będzie połączenie metal-drewno przeszlifuj profil drobnoziarnistym papierem ściernym zmywająć go rozpuszczalnikiem. Jeżeli profile da radę jeszcze wyjąć, po przeszlifowaniu umyj dokładnie pod bieżącą wodą i wysusz. ok, jednak będę musiał kupić któryś z klejów o których piszesz, bowiem profil aluminiowy sprężynuje i niestety pattex nie daję rady, ale w paru miejscach trzyma. Proflii nie da się już wyjąć. A mam do ciebie pytanko, czy nieorientujesz się czy jest jakiś środek który rozpuszcza klej (spoine) aby można było wyjąć pewien element i go naprawić? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Kleje montażowe nie nadają się do budowy modeli rc, a zwłaszcza ich głównych elementów konstrukcyjnych. Do rozpuszczenia spoiny spróbuj użyć acetonu powinien sobie poradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Dalszy etap prac to klejenie następnych wręg i listewek, a jest ich 19 sztuk. Na razie sklejonych jest 17 bez wręgi R4 oraz ostatniej, bowiem przy wrędze R4 ma być wmontowany silnik. Ostatnia też czeka na sklejenie bo tu mają zostać dopasowane elementy statecznika poziomego. Zamieszczam fotki z trzech dni pracy nad modelem. Następne fotki pojawią się niebawem gdyż teraz kolejne wycinanie elementów w sklejce. :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Witam. Jak spoina metal-drewno? Wszystko jest tak jak trzeba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Czy kleisz to wszystko bez deski montażowej w powietrzu? Bo jeśli tak to w jaki sposób sprawdzasz czy ten kadłub trzyma kształt i wymiary z planów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Czy kleisz to wszystko bez deski montażowej w powietrzu? Nie posiadam deski montażowej , klejenie wykonuje na stole i podkładam plexi, czasem przenosze się na podłoge, nie kleje modelu w powietrzu Bo jeśli tak to w jaki sposób sprawdzasz czy ten kadłub trzyma kształt i wymiary z planów Wymiary sprawdzam biorąc pod uwagę cztery wymiary tj. z boku (po obu stronach), górną cześć kadłuba oraz dolną. Niestety musiałem rozberać wręgi od R-12 do R-18 gdyż podczas oglądania tylnej części kadłuba od spodu stwierdziłem zwichrowanie wręg. Natomiast gdy patrzy się na model od góry kadłub trzyma symetrie, po obu stronach były równe wymiary po 177 cm długości. To zdjęcie poniżej przedstawia listewki równej długości i zbiegają się w jednym miejscu co oznacza że jest ok. Na tym zdjęciu niżej kadłub modelu po zwymiarowaniu po obu bokach wynosi 86 cm czyli 1 mm krócej niż na planach, i tu mam pytanie czy robilibyście coś z tym? odklejać ustawiać od nowa? Mam drugie pytanie, jakbyście klejili tylną części kadłuba? czy tak jak na zdjęciu poniżej i na zaznaczeniu na tych górnych listwach miejsc gdzie mają zostać wklejone wręgi? Jeśli macie inny pomysł to słucham rad. Paweł.X, zapisałem nazwy klejów ktore mi podałeś i wybieram się jutro do sklepu modelarskiego jutro po zakup ktoregoś z nich, w najbliższym czasie podam tobie co z tego wyszło. Znalazłem błąd w planach, wręga R5a w arkuszu planu do wycięcia jest krótsza (17,6 cm) od tej która jest w bocznym rzucie kadłuba ( 2cm) a jest to róznica 1,9 cm. Pozatym jest niesymetryczna róznica 2mm. Zastanawiam się jak ten problem rozwiązać. Załaczam obrazek: Zależy mi na wykonaniu kadłuba symetrycznego a nie w kształce litery S :twisted: , więc zwracam się do was o pomoc. Z góry dziękuje za fachowe porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Nie budując na desce montażowej i planach strasznie komplikujesz sobie prace, jak również wykazujesz się pownego rodzaju brakiem odpowiedzialności i szacunku dla własnej pracy. Efekty już sam zauważyłeś (zwichrowania kadłuba), a może być gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Żeby konkretnie doradzić w jaki sposób ten kadłub skleić musiałbym przestudiować plan a i tak nie jestem pewien czy wybrałbym ten najlepszy sposób.Jedno jest pewne bez prostej deski,płyty na której bym to robił nie zabrałbym się za budowę. Pewnie można zbudować ten model bez super wyposażonej modelarni ale pewne minimum trzeba mieć.Jeżeli dalej będziesz kleił go w taki sposób to na bank będzie krzywy i zwichrowany. Kadłub trzeba zmocować na sztywno i stworzyć jakąś płaszczyznę wg,której będziesz mógł mierzyć i sprawdzać wymiary,kąty,symetryczność i tego typu sprawy Na szybko znalazłem taki sposób,ale nie twierdze że to jedyny i słuszny i najlepszy do Twojego kadłuba http://www.rc-network.de/magazin/artikel_05/art_05-019/art_019-01.html Po sklejeniu kadłub został odpięty i budowa szła dalej,coś podobnego radziłbym Ci zastosować. Widzę że walczysz z klejeniem tych ceowników może wygrasz ale żeby mieć 100% pewności że tonie rozklei się w przyszłości to może trzeba zmodyfikować ten element i zrobić go z materiału który lepiej się klei? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Witam po dłuższej przerwie spowodowanej wprowadzeniem poprawek do w/w modelu. Będąc w sklepie modelarskim pytałem o deske montażową-niestety brak, desek takich nie sprzedają, poradzili mi żebym udał się do castoramy lub obi po taką deske. Zrezygnowałem z deski i kleje model na wyprostowanej sklejce jak dotychczas jest niezastąpiona przy budowie tego modelu i wychodzi symetrycznie prościutko jak na desce montażowej. Dzięki olo za porady, więc budowe kadłuba modelu podzieliłem sobie na dwa etapy: pierwsza z elementami aluminiowymi a druga z listewkami. Otóż mogłem zastąpić ceowniki alumniowe innymi materiałami ale dzięki pomocy kolegi Pawła X i trochę mojego uporu klej złapał i trzyma dobrze, a użyłem kleju żywicznego z domieszką utwardzacza. A oto i fotki: Sposób łączenia elementów skrzydeł do kadłuba: Tutaj będzie silnik (papierki na ceownikach zostaną usunięnte): Widok na kadub od tyłu, trzma miare i po obu stronach są te same odległości Zdjęcie poniżej przedstawia widok na kadłub od góry, na zdjęciu widoczna przerwa między listewkami, przerwe tą uzupełnie prawdopodobnie elementami z metalu. Tutaj będą serwomechanizmy, kabina pilota itp. końcowe wręgi kadłuba modelu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi