Skocz do zawartości

Turnigy zakłóca echosondę.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zbudowałem model łodzi zanętowej, do której wykorzystałem Turnigy 9X . Teraz postanowiłem zamontować echosondę która pracuje na częstotliwości 2.4Ghz. Po testach okazało się że moja aparatura Turnigy zakłóca i skraca odległość pracy mojej echosondy do 30m. (Producent echa gwarantuje 120m bez wzmacniacza). Czy jest możliwość rozwiązania tego problemu?  W necie są filmy które pokazują wlutowane rezystora w moduł nadajnika bądź wymianę modułu i odbiornika. Jestem początkującym modelarzem i nie do końca ogarniam temat RC. Będę wdzięczny za wnikliwe podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejdź na 35 MHz i będziesz miał zasięg w kilometrac i problemy się skończą. W necie taki nadajnik znajdziesz za niezbyt duze pieniądze.. Mogę Ci nawet sprzedać taki razem z odbiornikiem. Na wodzie zsięgi 2,4 GHz bardzo się skracają. Do jachtów na wodzie uzywam tylko 35 MHz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzesiek napisał:

Tak jest.Amen

A Th Grzegorz na czym teraz pływasz 27mHz ?

Poszukaj po modelarniach u nich zawsze leży tego masa.

Ewentualnie częstotliwość 533 znajdziesz magików co przerabiają takie apki 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem do sterowania łodzią używam Turnigy 9x. Wyczytałem że ta aparatura strasznie zakłóca i może kłócić się z moją echosondą która też pracuje na 2,4 GHz. Muszę zmienić aparaturę ale potrzebuję min. 8 kanałów. Zastanawiam się nad FlySky bo koledzy na tym pływają i echo im działa. Dziwi mnie tylko że Turnigy i FlySky chodzą na 2,4 GHz a z echem kłóci się tylko Turnigy. Jaka różnica jest między nimi?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach