Andrzej68IX Opublikowano 15 Marca Udostępnij Opublikowano 15 Marca Panie i Panowie wydaje mi się, że widziałem już wszystko ale zęby jak w kosiarce bezpalcowej na krawędzi spływu skrzydła turbiny wiatrowej widzę po raz pierwszy w życiu. Pracownicy pracujący przy montażu turbiny są bardzo czujni i nie pozwalają zbyt blisko podchodzić dlatego te zdjęcia tak trochę z daleka. Nie chcę zgadywać (może ktoś wie) do czego to, po co itp. ale być może idzie nowe i tak to już ma być – podobne zęby w modelarskich śmigłach (foto). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FockeWulf Opublikowano 15 Marca Udostępnij Opublikowano 15 Marca A te zęby nie powinny być na spływie jak już? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej68IX Opublikowano 15 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca Wg. mnie są na spływie gdyby były na natarciu to bym wiedział, że ich przeznaczeniem jest mielenie boćków na kawałki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 15 Marca Udostępnij Opublikowano 15 Marca Coś było z wielorybami, czy delfinami podobnego- chyba efekt podobny do turbulatora na skrzydle, czyli taki efekt paradoksalnego popsucia, żeby jednak efekt był lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 15 Marca Udostępnij Opublikowano 15 Marca Jest o tym duzo na Internet: https://www.technologyreview.com/2008/03/06/221447/whale-inspired-wind-turbines/ https://www.researchgate.net/figure/The-baseline-blue-outline-and-modified-light-brown-propellers-superimposed-and-shown_fig2_280132348 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej68IX Opublikowano 16 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca O to chodziło. Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktoreksz Opublikowano 16 Marca Udostępnij Opublikowano 16 Marca Ząbki na spływie mają zmiejszyć straty energii przepływu/generowany hałas powstający w miejscu gdzie spotykają się przepływy powietrza o różnych parametrach. Swojego czasu firmy od silników turbowentylatorowych wprowadziły podobne "szewrony" na krawędziach spływu gondol silnikowych w miejscu gdzie miesza się zimny i relatywnie wolny opływ zewnętrzny z relatywnie szybkim i nieco cieplejszym przepływem wewnętrznym zza wentylatora (np. GEnx, LEAP-1B), a także ten zza wentylatora z szybkim i gorącym przepływem z wnętrza silnika (np. GEnx). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi