Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli mówimy o samolotach japońskich  II wojny światowej , zawsze mamy na myśli Mitsubishi A6M " Zero" ,

 

download.jpg.f1f3ebca93df26f23bf5245ba3f486ba.jpg

 

Kawasaki Ki-61 " Jaskółka" ,

Kawasaki_Ki-61-14.jpg.83351fd2326c6aeed195c23cac1ac123.jpg

no i może Mitsubishi J2M Raiden,

300px-Mitsubishi_J2M.jpg.12eda42582126ef3eeb300ab4a007708.jpg

 

a wyobraźcie sobie że lotnictwo Cesarza Japonii  miało około 50 typów myśliwców i ponad 30  wersji  bombowców. Niezły arsenał , jest z czego budować modele. Jeżeli chcecie poznać różnorodność lotnictwa japońskiego wpiszcie w wyszukiwarkę samoloty Japońskie II wojny światowej, jest z czego wybierać.

Chciałem Wam zaprezentować piękny i bardzo waleczny samolot Nakajima Ki-84 Hayate , po naszemu WICHURA.

1234.jpg.b7d487ab52bde3642b19e82d416a2a56.jpg

 

Był to myśliwiec który w okresie 1944-45 przewyższał swoją zwrotnością , uzbrojeniem, nowinkami technicznymi  , a zwłaszcza szybkością wznoszenia samoloty aliantów. Niestety  a może na szczęście od kwietnia 1944 r do września 1945 r wyprodukowano znikomą ilość takich maszyn , więc nie przyczyniło to się do zmiany losów wojny.

Rozmawiając z Markiem o tym modelu , poprosiłem go aby wymyślił takie wycięcie pianek żebym nie poświęcił dużo czasu na szlifowanie , wycinanie , dopasowywanie  itd...itd.. No i udało się otrzymałem pianki idealnie dopasowanie , powierzchnie idealnie gładkie nie wymagające poprawek , gdzie szlifowałem jedynie zaokrąglenie maski silnika.

Waga pianek bardzo obiecująca 116 gram.

IMG_20240507_173316439_MP.thumb.jpg.57c9c005c87c455eb22bc42b1ebd6271.jpg

 

Zafascynował  mnie kadłub  rurowy niesłychanie mocny, mający dużo wolnej przestrzeni na elektronikę.

IMG_20240512_182121070_MP.thumb.jpg.1a42adb07a359cf922746695ae000009.jpg

 

IMG_20240512_183619672_MP.thumb.jpg.847f3a221dcd933ca3c62d33a142d6db.jpg

 

W rezultacie udało mi się skleić model poprawiając znacznie rekord Mirolka  i nie piszę to po to ,aby ścigać się kto szybciej sklei gotowego kombata do lotu , a jedynie pokazać perfekcje Marka w jego pracy. Brawo Marek.

Nie będę opisywał proces budowy modelu , bo w naszym forum jest takich relacji bardzo wiele , a jedynie chciałbym Wam przedstawić mojego nowego kombata " Ki-84 WICHURA" który ma rozpiętość skrzydeł 84 cm, długość kadłuba 71 cm ,a waży do lotu 410- 420 gramów i wygląda tak:

IMG_20240518_124624097_MP.thumb.jpg.581b47fa3d25fc48bf8c3fc1e1739d31.jpg

 

IMG_20240518_124848322_MP.thumb.jpg.fea4acd5c740cad6b41c5497d106db3b.jpg

 

IMG_20240518_124631398_MP.thumb.jpg.a779d4a708b279609aa14e96d14b3aa4.jpg

 

IMG_20240518_125011897_MP.thumb.jpg.59010a7dbdff4268c193abf52ae3cc70.jpg

 

IMG_20240518_124741552_MP.thumb.jpg.ca730a99877ec4aa9ada5a13ee7716e9.jpg

 

IMG_20240518_125100850_MP.thumb.jpg.fe25748b36a20e1b31fcac14b6de4baa.jpg

 

IMG_20240518_124945829_MP.thumb.jpg.2286e85bbfc80a155bc26151798694af.jpg

 

IMG_20240518_125657071_MP.thumb.jpg.d6f410b9e74b8a12e8f2a4f42eea969a.jpg

 

Posiada dużo wolnej przestrzeni na elektronikę.

 

IMG_20240518_125927151_MP.thumb.jpg.6eee3ae58af05ad6b9a78d59f1dda075.jpg

 

Ponieważ jest to klasyk , więc nie spodziewam się trudności podczas oblotu. 

Pozdrawiam.

Marek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 4
Opublikowano

Brawo Marek !

Pięknie wykonany model, nie całkiem zgodzę się jednak ze wstępem, bo KI-61 i Ki-84 to często budowane w aircombacie modele. A6M Zero jest może i najbardziej powszechnie znanym Japońskim samolotem ale zbudowany w skali jest bardzo "cieniutki" i przy "klasykach gatunku" wygląda jak owad ? Dlatego zawodnicy często sięgają właśnie po Ki-84 które daje więcej miejsca w kadłubie na montaż wyposażenia choć zwolenników silnika 4cm zachęca bardziej A8M Nakajima.

Japońskie samoloty mają bardzo "kombatowe" skrzydła , proste w obrysie i o niezbyt dużej powierzchni dlatego czerwone symbole wschodzącego słońca bardzo często można spotkać na zawodach.

 

W kategorii ESA, chyba faktycznie KI-84 dawno nie widziałem dlatego ciesze się bardzo, że zbudowałeś tego Japońskiego Thunderbolta ... wiadomo, że bez filmu się nie liczy :)

Trzymam kciuki i czekam na oblot

 

ms

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Właściwie to opadły emocje / złość/  z oblotu Ki-84, jedynie chciałbym zasygnalizować , że nie należy kupować  silników w hurcie bo taniej. Lepiej w kraju niż gdzieś daleko. Na  pięć silników dwa nie nadają się do latania , mają wadę . Są zbyt słabe . Na lotnisku podczas oblotu ,już podczas uruchamia wydawało się że coś nie tak , samolocik nie wyrywało z ręki. Polecił ale z dużym trudem , za wolno na kombata , niemrawo i to nie z powodu wiatru który zbytnio nie przeszkadzał. Pierwsza uwaga , wadliwa, słaba bateria . Wymiana  nie przyniosła poprawy z nową zachowywał się podobnie. W domu na hamowni okazało się ze ten i następny silnik znacznie odbiegaj od opisanych przez producenta  parametrów. Zainstalowanie trzeciego poprawiło radykalnie lot Ki-84 który lata szybko i jako klasyk nie sprawia żadnych problemów.  W załączeniu filmik z pierwszego oblotu.

Pozdrawiam  i ostrzegam przed zbyt pochopnymi zakupami . Nie zawsze się to opłaca.

Marek

ttps://youtu.be/huqRue284EM

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.