Fiflet Opublikowano Sobota o 07:13 Autor Opublikowano Sobota o 07:13 Cześć, dawno się tu nic nie działo. Przez ten czas narobiły się spore zaległości w relacji. Jeszcze przed kryciem tkaniną przykleiłem domki silników ze sklejki 6mm. Boki są wzmocnione tkaniną węglową. Następnie wziąłem się za pokrycie centropłatu, robiłem to po raz pierwszy więc nie obyło się bez błędów. Pierwsza warstwa to tkanina 80g i wzmocnienia węglowe 160g, zostawiłem to do wyschnięcia (pierwszy błąd). Teraz żeby druga warstwa się trzymała delikatnie zmatowiłem pierwszą warstwę i położyłem tkaninę Interglass, na to od razu mikrobalon. Podczas szlifowania chciałem sobie ułatwić sprayem, średni był ten spray bo był brązowy i nie dało się go całkowicie wyszlifować z białego/ przeźroczystego laminatu. Wyszło pancerne, przez dzielenie warstw trochę ciężko ale nie jest źle. Największy błąd który popełniłem to konstrukcja dźwigara, sam nie wiem dlaczego tak zrobiłem ale dźwigar jest klejony z kawałków. Niby całość kleiłem wzmacniając wszystko paskami tkaniny ale nie daje mi to spokoju. Rysunek to pokaże, żeberka (czerwone) są całe a dźwigar (zielone) jest podzielone na takie kawałki: Łoś stoi już na docelowym podwoziu, robiłem testy - na kadłubie który jest na środku centropłatu układałem 50kg. Wszystko spokojnie wytrzymuje, nic się nie ugina nie trzeszczy. 50 kg to prawie 3 krotność wagi do lotu. Dźwigar jest za to wzmocniony węglem co trochę widać na zdjęciu, pokrycie nadaje dużo sztywności . Myślicie że to wytrzyma czy trzeba będzie robić na nowo? Wracając do budowy, po pokryciu zaczęły powstawać gondole silników: Gondole wyszły całkiem fajnie, od dołu wystają elementy podwozia. Nie przewidziałem wysokości głównego zawiasu podwozia, ale praktycznie nie będzie tego widać. Reszta będzie w drugiej części. 3
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Fiflet Opublikowano Sobota o 08:31 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano Sobota o 08:31 Następnie powstało podwozie wykonane z aluminium: Oraz "ramię" (nie znam poprawnej nazwy tego elementu) które utrzyma goleń w miejscu: Podwozie zamontowałem przed zamknięciem gondoli: Następnie pokryłem kadłub i końcówki, teraz Łoś wygląda tak: (kadłub czeka na szlifowanie) Coraz bliżej oblotu, statecznik jest w budowie, kompletuje elektronikę itd. 9
rkrzysztof Opublikowano Sobota o 09:58 Opublikowano Sobota o 09:58 Piękna, modelarska robota. Czekamy na oblot.
robertus Opublikowano Sobota o 11:07 Opublikowano Sobota o 11:07 Epicko to wygląda. Gratuluję postępów. 1
Fiflet Opublikowano Niedziela o 19:43 Autor Opublikowano Niedziela o 19:43 Potrzebuję pomocy w doborze śmigieł do Łosia. Planuję zamontować takie silniki: Są to silniki Emax GT5345/09 170kv. Wklejam tabelkę producenta: Łoś będzie ważył w okolicy 20kg (no może ciut mniej), interesuje mnie więc setup z tabelki który daje 10kg ciągu. Wiem że Łoś to nie myśliwiec ale chcę mieć ciągu 1:1 do masy modelu. Tutaj ten ciąg silnik daje na 10S i śmigle dwułopatowym 24x12. Silniki w Łosiu też będą na 10S ale śmigło chce mieć trójłopatowe, średnica z planów wychodzi mi 22 cale. W kalkulatorze obciążenia śmigła dla śmigła dwułopatowego 24x12 współczynnik obciążenia wynosi 165888. Najbliżej tego są śmigła trójłopatowe: 22x10x3 - 150563 23x10x3 - 172041 21x12x3 - 157141 Dwie ostatnie możliwości są najbardziej zbliżone. 23 cale wydają się odpowiednie, pomiędzy łopatą śmigła a kadłubem będzie 31mm, przy 21 calach odległości wynosi 57mm. Które z nich będzie lepsze? Czy 31 mm pomiędzy kadłubem a śmigłem to nie za mało?
robertus Opublikowano Niedziela o 20:07 Opublikowano Niedziela o 20:07 Mierzyłeś jak będzie leżeć takie śmigło na samolocie, czy np nie będzie za blisko ziemi przy lądowaniu, przy ugięciu podwozia?
Fiflet Opublikowano Niedziela o 20:51 Autor Opublikowano Niedziela o 20:51 Przy śmigle 23 cale podczas maksymalnego ugięcia podwozia zostaje 68 mm a normalnie 100 mm (normalnie czyli licząc 2cm ugięcia pod własnym ciężarem).
Fiflet Opublikowano wczoraj o 05:52 Autor Opublikowano wczoraj o 05:52 Jak dokładnie muszą się zgadzać ze sobą obciążenia śmigła żeby osiągi były podobne? Jak mniej dokładnie to śmigło 22 cale też będzie ok.
robertus Opublikowano wczoraj o 11:28 Opublikowano wczoraj o 11:28 Tak, żeby nie było więcej. Mniejsze obciążenie to mniej prądu i temperatury. 22x10x3 - 150563 to jest dobre 21x12x3 - 157141 to też jest dobre, samolot będzie szybszy
Fiflet Opublikowano wczoraj o 12:43 Autor Opublikowano wczoraj o 12:43 A co z ciągiem przy mniejszym obciążeniu? Jak bardzo maleje?
Fiflet Opublikowano 20 godzin temu Autor Opublikowano 20 godzin temu Śmigło wybiorę spośród tych dwóch jak dowiem się czy 21x12x3 jest w ogóle dostępne. Teraz muszę wybrać regulator a potem zbudować pakiet Li-ion. Myślę nad którymś regulatorem Hobbywing. Najbliżej jestem regulatora: HOBBYWING Flyfun 110A HV SBEC V5. 110A będzie wystarczające?
CrazyTomas Opublikowano 19 godzin temu Opublikowano 19 godzin temu Jak Li-Ion to chyba tylko takie formatu A-4 o pojemności ok 28 Ah każde. Pokazuj ja będziesz składał. Tu nie ma żartów. Takie jedno ogniwo ma w sobie tyle energii co nabój do kbkAK.
Fiflet Opublikowano 12 godzin temu Autor Opublikowano 12 godzin temu Na razie o li-ion wiem prawie nic, myślałem nad 4 pakietami 5S około 5000mAh. Które połączone były by w pakiet 10S 10Ah. Tylko przeglądając specyfikację ogniw widzę że może być średnio z takimi pakietami bo li-ion mają ciągły prąd rozładowania do 45A (nie znalazłem ogniwa które miało by więcej). Robiąc pakiet 10S 5000mAh ma on ciągły prąd rozładowania 45A - sporo za mało. Trzeba by robić wielkie ciężkie pakiety, których waga wyjdzie tyle co li-po. Z drugiej strony waga będzie podobna ale będzie większa pojemność li-ion i żywotność.
Atomizer Opublikowano 10 godzin temu Opublikowano 10 godzin temu 9 godzin temu, Fiflet napisał: 110A będzie wystarczające? Powinno starczyć pod ten silnik. Godzinę temu, Fiflet napisał: Na razie o li-ion wiem prawie nic, myślałem nad 4 pakietami 5S około 5000mAh. Które połączone były by w pakiet 10S 10Ah. Ja połączyłem dwa 5s 5800mAh. Regulator jak wyżej a silnik dałem mniejszy na tą chwilę EMAX GT5335/09. Śmigło założyłem 24 celowe. Waży tylko 3g więcej jak śmigło 22 cale. Trochę pokręciłem i model na zimę trafił do hangaru 😅 A jak to będzie za mało mocy to mam śmigło 26 cali i silnik GT 5345/09. Mój model będzie ważyć około 10kg do lotu.
Rekomendowane odpowiedzi