Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolejne modyfikacje :

osłona silnika, maska (osłona pakietów i regulatora) demontorany płat , kadłub z klatką i statecznik - jeszcze wszyHHKPL.thumb.png.7a7bd74bfe571f4dab53937985626701.pngstko doHHCZESCI.thumb.png.6f940ef142dbb59e3bc521f7cd2273ec.png weryfikacji ale wygląda, że się składa :D

Opublikowano
W dniu 8.11.2024 o 21:39, emkd napisał:

zw3d - ten sam producent co zwcad .

 

Czy tym programem można przygotować - narysować pliki pod drukarkę 3D ?

Opublikowano
20 minut temu, RobRoy napisał:

 

Czy tym programem można przygotować - narysować pliki pod drukarkę 3D ?

Pod drukarkę 3D najlepszy jest Fusion 360 - wersja free

Opublikowano
2 godziny temu, kulfon250 napisał:

Pod drukarkę 3D najlepszy jest Fusion 360 - wersja free

Tez go używam, ale czy majlepszy....??? znam tylko ten    🙂  , ale czasami mnie wkurza jak nie moge sobie z czymś poradzić ....

Może jest cos bardziej intuicyjnego....

Opublikowano
4 minuty temu, RobRoy napisał:

Tez go używam, ale czy majlepszy....??? znam tylko ten    🙂  , ale czasami mnie wkurza jak nie moge sobie z czymś poradzić ....

Może jest cos bardziej intuicyjnego....

Jest w necie mnóstwo tutoriali, na wkurzenie najlepsze jest jak mówia RTFM (read the fuckind manual) :) Bez tego każdy program jest trudny :)

Opublikowano

po dwóch miesiącach intensywnej orki :

chwyt.thumb.png.b5d6569da19265d0e1781d0506947970.png

 

całość jeszcze do weryfikacji ale chyba jest już wszystko :D

dźwigary skrzydła jeszcze sperforować, jak zakupię elementy na bagnet wrysuję otwory o właściwej średnicy i to tyle.front.thumb.png.459b464e20de185389c79a466688560a.pngbok.thumb.png.57b52da914b8559400bb3bf723734bfb.png

 

gdzie to by można wyciąć - Warszawa okolice - lub Polska wysyłkowo ?

 

 

Opublikowano

Jak wolisz. Ja robię tak i tak. Zależy od sytuacji. Gdy mogę wyważyć pakietem przesuwając go to jest to obojętne. Jak nie mogę to robię tak aby dodawać jak najmniej wagi. Lubię robić lekko samoloty ale też bez nadmiernej przesady.

Opublikowano

Z jakiego konkretnie powodu chcesz przenieść te serwa na ogon? Bo za dlugi bowden? Dobrze zrobiony bowden to nie problem. Taki manewr jak sam zauważyłeś będzie kosztował Cie 200 dodatkowych gramów- to spora cena za wygodę krótkiego popychacza. Co to za model? Jak zmieni się obciążenie powierzchni z tym dodatkowym balastem?

Opublikowano

Hurricane 2m - było 7800 do lotu ale teraz nie wiem -wszędzie wycinam otwory ale inne materiał - był sandwicz sklejka balsa - będzie sklejka #2 niby mniej serw, ale jest klatka w całym kadłubie - mocno leciał na ogon.

Pociągają mnie krótkie sztywne popychacze oraz luz w kabinie ale ta waga ...

 

I kolejne pytanie : co sądzicie o zrobieniu dźwigienek lotek, klap i usterzenia integralnie z powierzchnią ? Czyli sklejeczka #2 osadzona przed pokryciem - np część żebra - jak to :

dzwignia.thumb.png.826283394b4bdfc8966689ecfefbc562.png

 

tylko pytanie, czy sklejka nie będzie zbyt słaba ? W sensie, czy otwory się nie będą się wyrabiały. Chyba, że nasączyć CA ...

Opublikowano

Konstrukcje lotnicze to konstrukcje cienkościenne- pod każdym względem. Cienkosciennosc to albo skorupa samonośna,  albo skorupa w postaci obciągniętej tkaniny. To ona dopiero nadaje sztywność konstrukcji.

 

U Ciebie jest za dużo "mięsa" które nic nie robi.

hurricane1 (20241205093011).jpg

Wszystko co umieścisz w części ogonowej będzie Cie bardzo drogo kosztować przy wyważaniu.

 

Po co te usztywnienia?

 

Cały ten temat powinien być scalony z Twoim oryginalnym postem o Hurricane. Nie wiem po co otworzyłeś nowy skoro pytanie dotyczy konkretnego modelu, który już opisujesz.

hurricane2 (20241205093711).jpg

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Opublikowano

OK, dzięki za konstruktywną krytykę, jak już zapewne zauważyłeś projekt powstaje tylko 2 miesiące - powoli już perforuję detale.

Klatka ogonowa - przepatrzyłem dużo projektów na pfmrc i wiele posiada klatkę na całej długości, cześć jest łączona góra/dol, część prawa/lewa.

Rzeczywiście, ogon będzie kryty płótnem na listewkach więc ta klatka to przerost formy nad treścią.

 

Co sądzisz o zintegrowaniu dźwigienek z powierzchnią sterową ? Generalnie myślałem, co w przypadku awarii - ułamania itp - ale wtedy i tak trzeba rzeźbić :D

Opublikowano

Nie widzialem klatki ogonowej w zadnym mysliwcu. Owszem - w modelach akro 3D jest wewnetrzna struktura klatkowa + polokragle wybrzuszenia na zewnatrz - ALE proporcje samolotu do akro 3D a mysliwca to 2 rozne historie. Do tego inny poziom obciazen - przeciez Hurricane nie bedzie robil snap rolla.

 

Integracja w Twoim przypadku to raczej komplikacja w kazdym mozliwym zakresie (przeszkadza w klejeniu, przeszkadza w pokywaniu, niemozliwa do naprawy) A jak juz bedzie wymagac naprawy tzn ze cos innego jest duzo bardziej rozwalone.

Opublikowano
4 godziny temu, japim napisał:

Nie widzialem klatki ogonowej w zadnym mysliwcu.

Chyba, że Spit to nie myśliwiec ...

 

IMG_2604.jpeg

Opublikowano
Godzinę temu, emkd napisał:

Chyba, że Spit to nie myśliwiec ...

 

IMG_2604.jpeg

To jest kadlub sam w sobie i innego juz nie bedzie a Ty robisz i klatkę i kadlub z podłużnic. Zdecyduj się.

Opublikowano
1 godzinę temu, japim napisał:

To jest kadlub sam w sobie i innego juz nie bedzie a Ty robisz i klatkę i kadlub z podłużnic. Zdecyduj się.

To jest pierwsza wersja kadłuba, celowo budowana jako klatka. Bo łatwiej i szybciej.

Popatrz jak wygląda nowa wersja kadłuba (też klatka) , który właśnie się buduje.

Tu jest opis, budowy https://maciej.waw.pl/?p=1630

Na kadłubie zmieniając jego budowę (więcej wycięć i brak drugiej warstwy sklejki z przodu) a także zmieniając na lżejsze stery kierunku i wysokości urwałem kilogram masy gotowego modelu.

500 gram wywalonego ołowiu z przodu + 500 gram urwane z wagi kadłuba :)

 

030225E2-ACA0-49B2-A91B-9A6AA88F8F54_1_105_c.jpg.7871b266cc13558bf572e537e4749430.jpg

EE4DC080-D393-4814-8504-8345CF6E3FE2_1_201_a.thumb.jpg.314f0f0e41aa6cf41522f515e5c40c63.jpg

 

  • Lubię to 4
Opublikowano

Pytanie za 10 punktów - czemu użebrowanie na stateczniku masz częściej niż na skrzydle? Nie lepiej zastosować na końcówkach stateczników klocek balsowy oszlifowany? zamiast bawić się w 10 żeberek sklejkowych i naciąganie na to folii?

 

Dwa: Zakładając problemy z wyważeniem i konieczność upakowania wszystkiego zaraz za silnikiem to wejście do kabiny zaprojektowałbym od góry. Tak robie w moich modelach kombatów. Masz dosyć solidną klatkę i zrobienie odejmowanej góry nie zaszkodzi a sporo Ci ułatwi obsługę modelu - nie będziesz musiał obracać całości aby dostać się od pakietu od strony skrzydła, ani gmerać głęboko jeżeli dostęp będzie tylko przez kabinę.

Hurricane_2.JPG

Opublikowano

żeberka traktowane są jako element technologiczny - wg niego będę mógł balsę doszlifować ale dobra uwaga :D

 

o upakowywaniu już pomyślałem : jest zdejmowana osłona silnika - inaczej nie da się go zamontować oraz maska - pokrywa pakietów/regulatora, bec-a i odbiornika

HHCZESCI.thumb.png.6f940ef142dbb59e3bc521f7cd2273ec.png

 

to jeszcze rys z pierwszej fazy projektu ale oddaje sens : montujemy silnik zakładamy osłonę silnika przykręcając od strony pakietów, wkładamy balast (pakiety) + elektronikę i zakładamy pokrywę - przykręcając od strony kabiny.

Pakiety można przesuwać przód/tył dla wyważenia.

 

 

Godzinę temu, japim napisał:

ułatwi obsługę modelu - nie będziesz musiał obracać całości aby dostać się od pakietu od strony skrzydła, ani gmerać głęboko jeżeli dostęp będzie tylko przez kabinę.

właśnie o tym już myślałem - pierwszy miał tę przypadłość :D - do obsługi potrzebny ginekolog :D

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.