mar_io Opublikowano 8 Sierpnia Opublikowano 8 Sierpnia Moim zdaniem wszystko masz okej w tym samochodzie. Jeźdzę Insignią A 2.0cdti, a20dth, na zdjęciu poznaje że tez chodzi o opla insignia. U mnie mam na zegarach włączoną funkcję pokazywania wskazań ładowania. Mam dokładnie tak jak u Ciebie. Po włączeniu samochodu - zimny silnik ładowanie mam wyższe na poziomie 14.8V, z czasem spada do 13.5V i jest to prawidłowy objaw. Tam ładowaniem steruje moduł, który w razie konieczności zmienia ustawienia regulatora napięcia. (czujnik na klemie dodatniej). Mało tego nie wiem jak jest u Ciebie a ja sobie zamontowałem lampkę do sygnalizacji wypalania dpf i tam również jest tak w tym samochodzie że zanim po ruszeniu nie przekroczysz 2 tyg obrotów na minutę lampka miga - silnik jest obciążany włączeniem podgrzewania lusterek i tylnej szyby (nie sygnalizuje się to na przycisku) widać to na lampce od dpf bo ona jest podłączona do przewodów od grzania lusterek. Na necie jest wiele napisane o tym systemie ładowania w oplu. Tak jak wcześniej napisałem nie tylko opel to stosuje. Mierzenie ładowania na klemach akumulatora mierząc napięcie ładowania z alternatora nie jest miarodajne bo w wielu pojazdach steruje nim sterownik. Reasumując możesz mieć podczas jazdy 13.5V i jest to prawidłowe działanie. Specjalnie dzisiaj jadąc sprawdzałem to u siebie. Mało tego mam OPL monitor i tam widać że aku mam naładowany prawidłowo.
Atomizer Opublikowano 8 Sierpnia Autor Opublikowano 8 Sierpnia 14 minut temu, mar_io napisał: Moim zdaniem wszystko masz okej w tym samochodzie. Ale jak jest OK jak nie mogę odpalić auta albo pali bardzo słabo ił iiił iiiiłł...tak kręci. Jak za pierwszym nie podpali to drugi raz zrobi tylko iiił... i stop. I podczas jazdy albo mam równo 14,4V albo wcale nie ma ładowania. Czasem na chwilę wskakuje nawet 15,3V po uruchomieniu a po chwili już nie ładuje. Wszystko wskazuje na padnięty regulator co jest przy alternatorze. Alternator nowy ma 3 miesiące pracy.
Atomizer Opublikowano 8 Sierpnia Autor Opublikowano 8 Sierpnia 46 minut temu, mar_io napisał: A akumulator sprawdzałeś? Akumulator ma 2,5 roku. Poprzedni miał 13 lat i lepiej działał, ale już słabo kręcił dlatego go wymieniłem na ten co teraz BOSCH S4 80 AH 740A 80Ah. Nie chce mi się wierzyć , że zaraz po upływie gwarancji zdechł. Ewidentnie akumulator nie dostaje żarcia, dużo ludzi o tym pisze na forach i mają takie same problemy... Jak mam na woltomierzu ładowanie 14,4V to po wyłączeniu silnika odpala normalnie ale nie tak jak za nowego akumulatora co kręcił jak szalony! A jak jadę i mi pokazuje 12,4V to jak zgaszę to nie ledwo pali i jak nie załapie za pierwszym rozruchem to drugi raz już nie dygnie.
Bodzioch Opublikowano 8 Sierpnia Opublikowano 8 Sierpnia Masz zapewne ładowarkę modelarską to sprawdź ile w niego wchodzi. Naładuj do pełna odczekaj 24H ,załóż do samochodu i sprawdź czy zapali i jakie ma napięcie.
Atomizer Opublikowano 8 Sierpnia Autor Opublikowano 8 Sierpnia Pojadę dziś chyba do polecanego przez znajomych elektryka! Może on coś powie...
Atomizer Opublikowano 8 Sierpnia Autor Opublikowano 8 Sierpnia Problem rozwiązał się sam. Tzn. nie sam i nie rozwiązał sie do końca bo problemy z tym bedą zawsze i u każdego kto ma ta wersję ale znalazłem o co chodzi. Od jakiegoś czasu bo rano jest widno, wracam też widno to mam światła ustawione na Auto. Wiec się nie świecą. Tylko same ledy do jazdy dziennej. I właśnie dlatego sterownik daje sygnały do alternatora czy tam regulatora aby przestawał ładować akumulator. Ot taka cała sztuczna inteligencja . I to doprowadziło do tego że akumulator jest ciągle niedoladowany. Oczytalem się trochę o tym problemie w internecie i przed powrotem do domu włączyłem światła i problem znikł. Lądowanie na całej trasie 13,8-13,9V. Akumulator czuje się podladowany ale jest już uszkodzony bo kilka miesięcy jeździłem na Auto. No i zajechałem do sklepu a po wyjściu odpalił lepiej niż zwykle.
robertus Opublikowano 8 Sierpnia Opublikowano 8 Sierpnia To taki workaround. I tak coś masz nie tak, tylko że może w innym miejscu. Też mam samochód z auto światłami, co więcej z autostartem. Specjalny akumulator. Komputer steruje ładowaniem alternatora że jak trzeba to ładuje dużo jak nie trzeba to ładuje mało.To że nie odpala na ciepłym to nie jest dobry objaw.
mar_io Opublikowano 8 Sierpnia Opublikowano 8 Sierpnia 2 godziny temu, Atomizer napisał: Problem rozwiązał się sam. Tzn. nie sam i nie rozwiązał sie do końca bo problemy z tym bedą zawsze i u każdego kto ma ta wersję ale znalazłem o co chodzi. Od jakiegoś czasu bo rano jest widno, wracam też widno to mam światła ustawione na Auto. Wiec się nie świecą. Tylko same ledy do jazdy dziennej. I właśnie dlatego sterownik daje sygnały do alternatora czy tam regulatora aby przestawał ładować akumulator. Ot taka cała sztuczna inteligencja . I to doprowadziło do tego że akumulator jest ciągle niedoladowany. Oczytalem się trochę o tym problemie w internecie i przed powrotem do domu włączyłem światła i problem znikł. Lądowanie na całej trasie 13,8-13,9V. Akumulator czuje się podladowany ale jest już uszkodzony bo kilka miesięcy jeździłem na Auto. No i zajechałem do sklepu a po wyjściu odpalił lepiej niż zwykle. Bzdury Ci ten mechanik opowiada. Rozumiem że ciągle o insingni rozmawiamy? ja codziennie mam włączone automatyczne światła (bixenon z funkcją automatycznych długich) codziennie to wyłączam i jeźdzę tylko na ledach (po to żeby mi się np w lesie co 30 sek światła nie włączały i wyłączały) także 75% czasu jeźdzę na ledach. Oczywiście w dzień. Nie ma to żadnego wpływu na te ładowanie. Albo masz do kitu akumulator i CI pada po prostu co można nałatwiej sprawdzić, albo masz jakiś pożeracz prądu, który Ci go ciągle rozładowuje i alternator nie jest w stanie go doładować. W silnikach A20DTH i pewnie innych na klemie jest czujnik takie coś bądź podobne: https://www.otomoto.pl/czesci/oferta/czujnik-natezenia-pradu-13502261-opel-insignia-a-saab-ID6FFXcl.html dojście jest kijowe bo trzeba półkę aku zdjęć ale warto sprawdzić może to Ci padło i system kontrolujący ładowanie zgłupiał. Sprawdzał Ci ktoś błędy w ogóle w tym samochodzie? Nie wiem gdzie wyczytałeś o tych światłach ale to na pewno nie to, chyba że pokonujesz po 2 km i ciągle masz większy wydatek poboru prądu podczas rozruchu niż zdąży alternator doładować.
Atomizer Opublikowano 9 Sierpnia Autor Opublikowano 9 Sierpnia 12 godzin temu, mar_io napisał: Bzdury Ci ten mechanik opowiada. Rozumiem że ciągle o insingni rozmawiamy? ja codziennie mam włączone automatyczne światła (bixenon z funkcją automatycznych długich) codziennie to wyłączam i jeźdzę tylko na ledach (po to żeby mi się np w lesie co 30 sek światła nie włączały i wyłączały) także 75% czasu jeźdzę na ledach. Oczywiście w dzień. Nie ma to żadnego wpływu na te ładowanie. Albo masz do kitu akumulator i CI pada po prostu co można nałatwiej sprawdzić, albo masz jakiś pożeracz prądu, który Ci go ciągle rozładowuje i alternator nie jest w stanie go doładować. W silnikach A20DTH i pewnie innych na klemie jest czujnik takie coś bądź podobne: https://www.otomoto.pl/czesci/oferta/czujnik-natezenia-pradu-13502261-opel-insignia-a-saab-ID6FFXcl.html dojście jest kijowe bo trzeba półkę aku zdjęć ale warto sprawdzić może to Ci padło i system kontrolujący ładowanie zgłupiał. Sprawdzał Ci ktoś błędy w ogóle w tym samochodzie? Nie wiem gdzie wyczytałeś o tych światłach ale to na pewno nie to, chyba że pokonujesz po 2 km i ciągle masz większy wydatek poboru prądu podczas rozruchu niż zdąży alternator doładować. To tak działa jak automatyczne wycieraczki ! Totalnie rozwiązanie do d....! Tak samo automatyczna zmiana świateł z długich na krótkie. Działa jak chce to coś i to samo jest tu. Komputer czy tam sterownik uszkadza akumulator. Tak właśnie działa sztuczną inteligencja. Tak pięknie bronicie tego dziadostwa a jak wlaczylrm światła to wszystko wróciło do normy. Jak by było coś dalej nie tak to by dalej były problemy. Nie wydaje mi się żeby komputer czy sterownik wiedział co robi z akumulatorem. Właśnie widać że nic nie wie.
mar_io Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia Wiesz nie obraź się ale za mało chyba masz z tymi rozwiązaniami doczynienia. Akurat czy automatyczne/inteligentne światła czy tam inne takie wynalazki to jest codzienność teraz nawet w autach segmentu b i to w standardzie. Także musisz się z tym pogodzić. Zresztą ja bardzo chwalę to rozwiązanie. A z tym sterownikiem, o którym pisałeś to nie jest tak że nie wie co robi. Chodzi o to żeby niepotrzebnie nie obciążać silnika samochodu ładowaniem akumulatora jak nie ma takiej potrzeby. Wszystkie miękkie hybrydy tak działają. U Ciebie ewidentnie coś nie działa. Ale nie ma to nic wspólnego z tym że światła włączasz mijania. Proponuję Ci udać się do jakiegoś fachowca z prawdziwego zdarzenia abyś nie został stać na poboczu. Powodzenia, pozdrawiam
Bodzioch Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia Najważniejszą funkcją akumulatora w samochodzie jest funkcja rozruchu silnika. Później jest w pracy buforowej z alternatorem. Alternator ma odpowiednią moc i zasila wszystkie urządzenia w czasie pracy silnika jak i doładowuje sam akumulator żeby był zawsze naładowany i gotowy do rozruchu silnika. Jeżeli często uruchamiamy silnik i jeździmy krótko po kilkadziesiąt minut to nigdy nie doładuje akumulatora dlatego raz na jakiś czas doładowuje akumulator. Alarm , anty kuna w samochodzie też pobiera prąd nie wielki ale zawsze. Pomiar prądu kleszczami pokaże w którą stronę płynie prąd w czasie rozruchu jak i pracy silnika. Będzie kolega wiedział jakim prądem ładuje akumulator i czy ładuje. Pomiar napięcia to nie wszystko. Dobry elektryk samochodowy powinien mieć dobry tester akumulatora .
Atomizer Opublikowano 9 Sierpnia Autor Opublikowano 9 Sierpnia Bzdury panowie piszecie tak samo jak nie zna się ten mekanik co pierwszy raz widzi taki problem ! Chwalicie to gówno czym jest sztuczna inteligencja co nie działa tak jak powinno. Przykładem są auto wycieraczki jak pada to nie wyciera a jak nie pada to napier....ją jak szalone. Widziałem francuskie inteligentne auto na światłach co wypompowało cały płyn ze zbiornika do spryskiwania szyb!🤣 Mam włączone światła i wszystko wraca do normy. Cały czas jest odpowiednie ładowanie akumulatora, przy rozruchu jest już 12,4 a nawet teraz 12,6 a nie jak przed 12,1 i napięcie nie spada do 9V tylko 10,4V. Alternator i regulator jest ok, akumulator tez nie jego wina . Wina inżyniera XXI wieku. Jeden człowiek chwali takie rozwiązania a dziesiątki narzeka, że się to psuje. Wiec nie spełnia to swojej funkcji. Na dziś dzień włączenie świateł rozwiązało cały problem! Mogło być tak że zdechło coś innego ale w mojej okolicy nie ma takich fachowców co by to ogarnął. A do serwisu Op[la w Olsztynie pojechałem tylko raz i to był zmarnowany czas i pieniądze ! Tak samo jak zdechły wszystkie czujniki ciśnienia w oponach a dalej wyskakują jakieś z d... wzięte komunikaty na pulpicie.
Shock Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia 4 godziny temu, Atomizer napisał: Bzdury panowie piszecie To jak się znasz to po co ten temat na forum... Nie wiem co masz do świateł automatycznych czy wycieraczek bo mam obecnie 2 auta z takimi funkcjami ( i kilka wcześniej) i działa to bezproblemowo i znakomicie. I mimo że jestem fanem Opli, to Insignia szczególnie w dieslu to auto z końca listy moich marzeń...
Atomizer Opublikowano 9 Sierpnia Autor Opublikowano 9 Sierpnia 33 minuty temu, Shock napisał: To jak się znasz to po co ten temat na forum... Nie wiem co masz do świateł automatycznych czy wycieraczek bo mam obecnie 2 auta z takimi funkcjami ( i kilka wcześniej) i działa to bezproblemowo i znakomicie. I mimo że jestem fanem Opli, to Insignia szczególnie w dieslu to auto z końca listy moich marzeń... Jeden mówi to drugi mówi to, elektryk swoje . Widać jak się wszyscy znają.
Adam P. Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia W dniu 8.08.2024 o 14:51, Atomizer napisał: BOSCH S4 80 AH 740A 80Ah. Nie chce mi się wierzyć , że zaraz po upływie gwarancji zdechł. w przypadku takich słabych marek to jest prawie pewne. Też miałem taki, zdechł z dnia na dzień(zwarta cela) niecały miesiąc po gwarancji.
Rekomendowane odpowiedzi