Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taki może nietypowy temacik ale zaistniała konieczność 🙂

Muszę określić ją moc przyłączeniową prądu chcę w garażu. Spółdzielnia sugeruje, że 1kW w zupełności wystarczy ale mogę i więcej. W garażu mam tokarkę 350W i spawarkę chyba z 4 kW. W tej chwili nie wiem jaką mamy moc przyłączeniową ale bez problemu pracuje spawarka. Czy ten jeden kW oznacza, że w momencie utworzenia łuku spawając nie mogę przekroczyć 1KW czy jeszcze to się inaczej liczy? Teraz w ustawieniach spawarki najczęściej i dla prób ustawiałem 15-17V i z 40-70A i wszystko ładnie śmiga. Znaczy, że nie muszę deklarować wyższej mocy przyłączeniowej?

Opublikowano

Zwykłe żelazko czy czajnik elektryczny ma 2 kW. Bedziesz chciał sobie zrobić przerwę na herbatkę i no nie da się ;)

 

Opublikowano

I tu się kolega baaaaaro myli chociaż też tak pomyślałem. Jestem teraz mądrzejszy nie o wiedzę tylko praktykę. Sprawdziłem to organoleptycznie. Na początku jakieś 15V i 40A - w trakcie spawania mig, drut 0,8 pokazywał miernik włączony między spawarkę a gniazdko - 380 - 500W. Jest OK myślę sobie więc idę na całość. Podkręciłem maksymalnie wolty 17,5V i 240A. Miernik pokazywał jakieś 880W w szczycie bo wartość ta wahała się. Chyba wynika z tego, że 1kW wystarczy?

Natomiast czajnik elektryczny o 1,7kW, który posiadam zalany do połowy wodę podgrzewał ją jakieś 4min zużywając ... 170W.

Natomiast tak jak piszesz Piotr opłata jednorazowa za deklarowaną moc? mnie proponuje spółdzielnia 1kW za 67zł brutto. rozumiem, że to taka jednorazowa opłata, a potem to tylko za zużycie płacę? Jeśli tak to może faktycznie dać nieco więcej chociaż jak napisałem nie osiągnąłem 1000W spawarką.

Opublikowano

Jeżeli to umowa ze spółdzielnią  to będzie układ pomiarowy czy nie? Spółdzielnia proponuje 1 kW, to założy i zaplombuje bezpiecznik 6A i będziesz miał problem. Myślę że 10A to minimum a najlepiej 16A.

Opublikowano

Problem jest taki, że spółdzielnia umywa ręce i sami musimy sobie "zorganizować" dostawcę. Już to robimy. Ten 1kW to spółdzielnia podaje w propozycji, że tyle wystarczy jeśli ma być tylko światło czy podładowanie akumulatora lub jakieś drobne elektronarzędzia. Od sąsiadów z garaży wiem, że siedzą tam jakieś młoty - w spółdzielni i nie potrafią niczego wyjaśnić. Dlatego pytam Was zanim pójdę do Energii złożyć papiery.

W tej chwili mam bezpiecznik 16A i wszystko ładnie śmiga. Więc ten 1kW to chyba wystarczyłby. Gdybym chciał więcej to pewnie nowe przewody trzeba by ciągnąć od licznika do gniazdka (?)

Opublikowano

moc przyłączeniowa to max moc chwilowa jaką pobierasz -nie impuls sekunda ale już kilka-kilkanaście  sekund. Czajnik ma 1,7kW -to ma moc 1,7kW a nie jakieś wydumane, że zużywa może 170 bo 4min. Moc przyłączeniowa to wynika z niej grubość przewodów i wielkość bezpiecznika.  Twoja spawarka jeśli ma na tabliczce 4kW to ma 4kW. Sumujesz moce NOMINAALNE wszystkich urządzeń które będą pracować jednocześnie. Jeśli używasz spawarki -jakiejkolwiek to bez przewodu minimum 3x2,5mm2  i  zabezpieczenia B16 lub C16 nawet bym nie próbował a to już  3,5kW (nawet minimalnie ponad)  Bo albo będzie bić zabezpieczenie, albo sfajczysz przyłącze -może i coś więcej sfajczysz...

 

jakaś opalarka to też 1,7kW, mocniejsza wiertarka to około 1kW, jakaś farelka gdy zimno to nawet ponad 2kW...  suma ?

 

moc umowna 1kW w garażu zakłada, że to nie warsztacik a tylko garaż -czyli jedna żarówka u sufitu i ewentualnie jakaś malutka sprężareczka do napompowania kół albo mała lampka na przewodzie

  • Lubię to 1
Opublikowano
57 minut temu, latacz napisał:

moc przyłączeniowa to max moc chwilowa jaką pobierasz -nie impuls sekunda ale już kilka-kilkanaście  sekund. Czajnik ma 1,7kW -to ma moc 1,7kW a nie jakieś wydumane, że zużywa może 170 bo 4min. 

 

jakaś opalarka to też 1,7kW, mocniejsza wiertarka to około 1kW, jakaś farelka gdy zimno to nawet ponad 2kW...  suma ?

 

moc umowna 1kW w garażu zakłada, że to nie warsztacik a tylko garaż -czyli jedna żarówka u sufitu i ewentualnie jakaś malutka sprężareczka do napompowania kół albo mała lampka na przewodzie

A kolega zna takie pojęcia kWh? Chyba nie. Chce kolega z uporem twierdzić, że czajnik pobiera przez cały okres nagrzewania te 1700W? Bzdura totalna! W ciągu godziny pobierze tyle pod pewnymi warunkami.

Tak samo spawarka -  podczas spawania mig pobierała 800 coś tam Wat, a nie 3,7kW jak sugeruje kolega podając przykład czajnika.

Dalsza rozmowa jest już bezpodstawna, wróciłem ze spółdzielni gdzie poinformowano mnie, iż najmniejsze obecnie przyłącze to 4,5kW w Energii więc jedyne co muszę zrobić to nowe przewody do gniazdek o odpowiednim przekroju.

I tyle w temacie, dziękuję

  • Zmieszany 1
Opublikowano

to Kolega pisze bzdury -kWh nie maja tu nic do rzeczy -kWh to energia a nie moc. I wiem o czym piszę.

 

A czajnik przez cały czas pracy pobiera moc zbliżoną do max. Moc przyłączeniowa urządzenia to max moc jaką to urządzenie pobiera -nie wlicza się mocy impulsowej np na rozruch trwający sekundę.

Spawarka, klimatyzator inventerowy itp pobierają moc zmienna zależną od aktualnego obciążenia. Kuchnia -zależną od ilości włączonych "fajerek" i ustawionej na pokrętłach "siły grzania"

ale moc przyłączeniowa urządzenia to max moc jaką to urządzenie może pobierać.  A moc przyłączeniowa przyłącza -to suma mocy wszystkich jednocześnie pracujących urządzeń. Każde z nich może aktualnie pobierać swoje max. Z zasadami i przepisami się nie dyskutuje. czytasz z tabliczki urządzeń i tyle. Dodajesz wszystko co może być jednoicześnie włączone i Ci wychodzić jakiej mocy przyłaczeniowej na obiekt potrzebujesz. Moc przyłaczeniowa budynku lub np garazu -to prad nominalny wyłącznika nadprądowego ograniczającego x 230V.

16A x 230V=3680W (często się zaokrągla np. podając że to  3,5kW -choć w rzeczywistości jest niewielki zapas ponad te 3,5) urządzenia przekroczą pobór -i zabezpieczenie (zazwyczaj plombowane) spada.

przyłącze 4,5kW -to będziesz miał zabezpieczenie 20A. Acha - te rozważania dotyczą instalacji 1f -czyli jak w gniazdkach. Przy przyłączach 3f "siła" oczywiście zabezpieczenia, prądy i napięcia są inne.

 

 

 

A jak jesteś taki mądry

2 godziny temu, Irek M napisał:

A kolega zna takie pojęcia kWh? Chyba nie.

to spytam -masz może uprawnienia elektryczne np. E1 ?

  • Lubię to 3
Opublikowano

Jeżeli sam musisz zorganizować sobie dostawcę energii i wystarczy Ci 1 faza to weź tyle ile dają na przyłącz 1 fazowy teraz pewnie coś koło 4 a 5 kW. Oczywiście zapłacisz więcej bo nie ważne ile będziesz pobierał w danej chwili ale taka moc będzie zawsze na Ciebie czekać na trafie. Nie wiem ile tam garaży ale pamiętaj że może być tak że dla ostatnich nie będzie już tak dużej mocy i dostaną np. po 1-2 kW bo już nie ma mocy na  zasilaniu . Zawsze dzieli się moc jaka jest dostępna z trafa.

Opublikowano

będzie taka taryfa jaką umowę podpiszesz z dostawca. Powinna być normalna G11. Taryfa tzw "budowlana C11 to taryfa dla firm, do której rozpędem i z chęci dymania obywatela dostawcy wrzucają także budowy -no bo w czasie  budowy korzystają z prądu firmy...  a czegoś takiego jak prąd budowlany po prostu nie ma. jest do użytku własnego lub na potrzeby prowadzenia działalności.

 

Jeśli to tylko garaż, nie jesteś przedsiębiorca, nie prowadzisz działalności i prąd z garażu nie będzie wykorzystywany do prowadzenia działalności ani udostępniany żadnej firmie, jeśli na terenie działki gdzie masz garaż nie prowadzisz budowy / nie masz pozwolenia i prac w toku -to niech się gonią. Co nie znaczy, że jakiś "pan/pani Mądry" nie uzna, że ma być budowlana -tak bo tak -bo Cię wydyma i premię może dostanie.

 

    Oświadczenie -jesteś osoba prywatna, garaż to garaż do użytku własnego jako garaż, nie będziesz nikomu, w szczególności żadnej firmie prądu użyczał tylko używał na własne  garażowe potrzeby (oświetlenie,  zagotowanie wody na herbatkę itp), nie prowadzisz budowy ani nie masz pozwolenia na budowę ani postepowania administracyjnego o wydanie pozwolenia na budowę -i muszą dać zwykłe G11.  -co nie znaczy, że dadzą i że nie będą kręcić

 

 

zgodnie z prawem nawet jeśli masz budowę i sam se robisz to tez zwykły prąd -tylko ,że wtedy  tego nie wyrwiesz z gardła urzędasom trzęsącym się o własne stołki.               Ale jeśli  czasem robi firma i korzysta z prądu to już "budowlany".  

Jak coś ciężko to albo odpuszczasz i bulisz więcej -albo lecisz na skargę do URE, UOKIK      (urząd regulacji energetyki , urząd ochrony konkurencji i konsumentów lub  rzecznik praw konsumentów

 

Poniżej cytat z innego wątku w necie

  • Nie istnieje żadna potwierdzona definicja dla terminu ,,prąd budowlany”.
  • Istnieją różne taryfy dla różnych odbiorców jeżeli chcesz podłączyć  na działce garaż to możesz to zrobić na normalnej taryfie G11 a nie budowlanej.
  • Jeżeli jesteś odbiorcą indywidualnym i sam budujesz dom i nie udostępniasz prądu żadnej firmie to bezsprzecznie powinieneś korzystać z taryfy G11.
  • Uporczywe i natarczywe narzucanie taryfy C11 niedoinformowanemu klientowi jest nieuczciwym nadużyciem graniczącym z oszustwem.
  • Uniknięcie prądu budowlanego wiąże się z mniejszymi lub większymi trudnościami w zależności od regionu polski oraz miasta

 

 

Opublikowano
W dniu 27.08.2024 o 07:38, Bodzioch napisał:

Myślę że 10A to minimum a najlepiej 16A.

Wiele urządzeń warsztatowych typu spawarka TiG, MiG-MaG, MMA, itp ma w instrukcjach podane: " Zabezpieczenie: minimum 16A", łatwo policzyć ile to kW(vide - wyliczenie kol. Witka cztery posty wyżej), a niektóre bardzo nie lubią spadków napięć często spotykanych w instalacji jednofazowej przy użyciu kilku urządzeń na raz, np plazma+kompresor..

Poza tym nigdy nie wiadomo czego w przyszłości będziesz używał... image.gif.32555729c2e7754f71a7629d2921369e.gif

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.