endriuRC Opublikowano 7 Października Udostępnij Opublikowano 7 Października Biłem się z myślami czy powinienem jeszcze raz próbować wejść w benzyny. O to efekt silnik dle-120 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daras Opublikowano 7 Października Udostępnij Opublikowano 7 Października Samolot fajny tylko ten pilot jakiś nisko rosły. 🤔 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadi Opublikowano 7 Października Udostępnij Opublikowano 7 Października 1 minutę temu, daras napisał: Samolot fajny tylko ten pilot jakiś nisko rosły. 🤔 Pilota chyba dostał w gratisie do piankolotów😅 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 7 Października Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 50 minut temu, daras napisał: Samolot fajny tylko ten pilot jakiś nisko rosły. 🤔 Taki już był wsadzony 🤣 muszę pilocika umiejętnie wytargać i wsadzic dużo większego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadi Opublikowano 7 Października Udostępnij Opublikowano 7 Października Jak masz drukarkę to możesz sobie druknąć: https://www.thingiverse.com/thing:614851/files Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 7 Października Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 6 minut temu, Amadi napisał: Jak masz drukarkę to możesz sobie druknąć: https://www.thingiverse.com/thing:614851/files Mnie się takie piloty nie podobają wygląda jak motocyklista ale dziękuję za sugestię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 7 Października Udostępnij Opublikowano 7 Października Godzinę temu, endriuRC napisał: nie podobają wygląda jak motocyklista Ale że coś masz do motocyklistów ? Gratulacje, fajny model, średni silnik, modelarska "choroba" zaś zaatakowała-niestety nie ma lekarstwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 7 Października Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października Teraz, Shock napisał: Ale że coś masz do motocyklistów ? Gratulacje, fajny model, średni silnik, modelarska "choroba" zaś zaatakowała-niestety nie ma lekarstwa Ja nie mam nic kompletnie ale zupełnie nie pasuje do samolotu 🤣. Właśnie słyszałem kurcze że te silniki średnio... troszkę mnie to rozczarowało powiem szczerze... zaatakowała choroba i powiem ci jest coraz gorzej ze mną 🫡🫢. Dzięki Rafał za odzew! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 7 Października Udostępnij Opublikowano 7 Października No Twój powrót do latania z dnia na dzień owocuje coraz konkretniejszymi modelami 👍. Fajnie że mimo iż człowiek ma jakieś tam zawirowania życiowe to latanie zawsze jest gdzieś z tyłu głowy i często są powroty do tego hobby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 7 Października Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2 minuty temu, Shock napisał: No Twój powrót do latania z dnia na dzień owocuje coraz konkretniejszymi modelami 👍. Fajnie że mimo iż człowiek ma jakieś tam zawirowania życiowe to latanie zawsze jest gdzieś z tyłu głowy i często są powroty do tego hobby. Jeżeli chodzi o latanie to stało się to moim nałogiem. Zacząłem latać aircombat i przywożę medale z zawodów. Gdyby nie modele różnie to by mogło kiedyś że mną być... złe towarzystwo ale wszystko wróciło na dobre tory od 4 lat... ćwicze mniejszymi modelami akrobacje precyzyjną i później chce to przełożyć na latanie slickiem. W przyszłym roku pojadę na imac wystartuje w najłatwiejszej grupie Basic zobaczymy jak mi pójdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 7 Października Udostępnij Opublikowano 7 Października Nic tylko życzyć powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FockeWulf Opublikowano 7 Października Udostępnij Opublikowano 7 Października Ale że coś masz do motocyklistów ? Gratulacje, fajny model, średni silnik, modelarska "choroba" zaś zaatakowała-niestety nie ma lekarstwa A dlaczego silnik średni? Możesz rozwinąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 7 Października Udostępnij Opublikowano 7 Października Ogólnie ok ale wiem o kilku przypadkach zatarć jednego cylindra czy problemach z korbowodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hotpoint Opublikowano 8 Października Udostępnij Opublikowano 8 Października 16 godzin temu, Shock napisał: Ogólnie ok ale wiem o kilku przypadkach zatarć jednego cylindra czy problemach z korbowodem. 130 ccm też to dotyczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 8 Października Udostępnij Opublikowano 8 Października Nie wiem 😀 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 9 Października Udostępnij Opublikowano 9 Października W dniu 7.10.2024 o 20:04, Shock napisał: Ogólnie ok ale wiem o kilku przypadkach zatarć jednego cylindra czy problemach z korbowodem. Ja tak średnio wspominam ten silnik , ogólnie problemy trapiące go były spowodowane moim niedopatrzeniem, to trzeba uczciwie przyznać, ale był okres że wały korbowe w tych silnikach siadały zbyt często , może to taka seria wadliwa wyszła no nie wiem, ja o dziwo z wałem nie miałem problemów , kupiłem silnik Gp-123 z powodu braku dostępności części zamiennych do DLE-120. Akurat teraz ten mój silnik przechodzi remont u nowego właściciela , ale z tego co mi wiadomo to po rozebraniu jest w doskonałej kondycji. A kupowałem go w okresie gdy było głośno o wadliwych wałach korbowych w DLE-120, to możliwe że to po prostu jak się uda. Ale to też nie jest tak że budżetowy DLE to zły a renomowany to już będzie fenomenalny, tak nie jest. Dle-55 do świetny silnik , a w DLE-120 jest ryzyko że wał się rozleci, Gp-123 to fenomenalny silnik , ale gp-61 to niby świetny ale ułożyskowaniem wału trzeba było się troszkę interesować bo lubił mieć luzy na czopie, w Gp-178 pękają piasty śmigła i to częściej niż padają wały w DLE-120 , w ZDZ urywają się cylindry , w DA kilka razy widziałem urwany czop wału. Tak że sporo silników ma jakieś tam defekty, DLE-120 nie jest wyjątkiem. Ja ogólnie na swoim bym latał bo w końcu się wyjaśniło dlaczego chodził kulawo na wolnych obrotach , ale to sie wyjaśniło jak mi wyrwało niedokręconą świecę. Ale zdecydowałem się na DLE-120 głównie z powodu łatwej dostępności części zamiennych a gdy był mi potrzebny na szybko cylinder to części nie było, zamawiałem w chinach i wiedziałem że będę na niego czekał z dwa miesiące , więc kupiłem GP-123 i mam go do dziś , i jest to najlepszy silnik benzynowy jaki miałem , jest wręcz magiczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hotpoint Opublikowano 9 Października Udostępnij Opublikowano 9 Października 40 minut temu, enter1978 napisał: w ZDZ urywają się cylindry Z każdym postem robi się coraz ciekawiej dla mnie 😃 Jako, że powoli myślę o wyciągięciu z kartonów Corvusa 120 ccm to zastanawiam się jaki silnik mam do niego z włożyć. - DLE 130 pewnie coś zdechnie - ZDZ 140 urwie się cylinder - OS 120 w tym się urwie cylinder nawet bez odpalania 🤣 - MVVS 96... nie bedzie za słaby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal3013 Opublikowano 9 Października Udostępnij Opublikowano 9 Października Zdz 140 się nie urwie😅 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 9 Października Udostępnij Opublikowano 9 Października Miałem ZDZ 140 w ostatnim modelu, co prawda krótko ale silnik sprawiał wrażenie mega solidnego, palił rewelacyjnie a mocy miał ogrom. Cylinder nie odleciał 😉 8 godzin temu, enter1978 napisał: Ale to też nie jest tak że budżetowy DLE to zły a renomowany to już będzie fenomenalny Oczywiście że tak jest, przeważnie rządzi reguła jak dbasz tak masz. Odpowiednie dotarcie, nielatanie w upałach, dobry i odpowiednia dawka oleju, dobre chłodzenie, właściwa regulacja składu mieszanki to duże szanse na długotrwałe użytkowanie większości silników 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 9 Października Udostępnij Opublikowano 9 Października 8 godzin temu, Hotpoint napisał: MVVS 96... nie bedzie za słaby? Tego nie wiem ale na pewno nie będzie najlżejszy , ale to chyba dobre motory , miałem krótko mvvsa 58 i sprawiał wrażenie solidnego motoru i....... ciężkiego przy okazji , i podobno idzie jak dziki ale jest wybredny w kwestii wydechu, rozwija sporą moc przy konkretnym tłumiku , na byle czym furrory nie robi. 5 godzin temu, Michal3013 napisał: Zdz 140 się nie urwie😅 Możliwe , cylindry urywają się w większej pojemności której nawet nie pamiętam ale sa to silniki napędzające modele w okolicy 3 metry , nawet piosenka powstała o tym silniku i tych cylindrach, ale ostatnio chyba coś producent zmienił projekt , coś mi świta że starano się wyeliminować problem i chyba z dobrym skutkiem. 4 godziny temu, Shock napisał: nielatanie w upałach To jest dobry argument ale weź tu nie lataj jak jest fantastyczna pogoda, ja po prostu skracałem czas lotu z 10 do 7 min i robiłem dłuższe postoje. Z tego co wydedukowałem z opowiadań to silnik DLE-120 miał problem i z wada materiałową bo po niezbyt dużym przebiegu pojawiały się wgniotki na sworzniu pod korbowodem widoczne gołym okiem , i też umiał się przestawić na przeciwwagach, to w tym wypadku żeby jak się starać to raczej nie ma sie wpływu na to żeby wydłużyć żywot tego silnika , jak się trafi dobra sztuka do będzie chodził a jak ma wadę to też będzie chodził tylko krótko. Ja osobiście w pojemności 120ccm szedł bym w ciemno w GP-123 , ani jedna sztuka nie siadła i nie była reklamowana , a rozmawiałem z importerem i mówił że dość dużo tego sprzedał, jak się zdarzy że silnik trzeba naprawić to pilot pomógł takiemu silnikowi dokonać żywota a mimo to są serwisowane, no i zdarzały się nieszczelności. Ja osobiście nie miałem nieszczelności z pod cylindrów bo sam podociskałem cylindry i jest piękny i suchy, a gaźnik mam uświniony ale mi to nie przeszkadza , nawet go nie widać spod maski, ale za to jak on chodzi, ło panie, poezja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi