jarek996 Opublikowano 3 Lutego Autor Opublikowano 3 Lutego 1 godzinę temu, paweln7 napisał: Jarku to są te retraki. No tak Pawel, tyle, ze Twoje modele sa w skali 1:1, a moj maluszek wytrzyma chyba na chinczyku z JP HOBBY. Zwazylem wstepnie to co juz mam i reszte ktora wiem, ze w modelu wyladuje. Kadlub - 746 (dojdzie oklejenie, tkanina, szpachel, malowanie) Plat (x2) - 490 (dojdzie natarcie, oklejenie, tkanina, szpachel, malowanie) Silnik - 1230 Zbiornik - 66 Serwa (x7) - 490 Podwozie (x2)- 170 Golenie (x2) - 220 Kola (x2) - 240 Stateczniki - 140 (dojdzie tkanina, szpachel, malowanie) Smiglo - 150 Kolpak - 40 pakiet zas. - 145 odbiornik - 30 galanteria - 100? _____________________________ 4250 RESZTA ? O czym zapomnialem? Na ilu to moze wyladowac? Tak natomiast wyglada wznios skrzydel (zdjecie). 9 stopni : 2. Okolo 4,5 na plat. Czyli podwozie 84-85 stopni? Sklaniam sie ku temu (do 8 kg) JP Hobby Electric Retract ER-005 6mm 84° (6kg/Low/Inside) - JP HOBBY Europe i golenie ze zdjecia ponizej (musze je tylko przedluzyc do 195 mm):
paulusr Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego Odpuść te z krańcòwkami. Same kłopoty. Bardzo dobrze sprawdzają się te: AliExpress: 996,99zł | CYS-R2090 90 stopni 3-częściowy zestaw elektrycznych obrotowych podwozia do samolotu RC Turbojet o wadze 6,0 ~ 12 kg https://a.aliexpress.com/_EuiR17Q Tylko poszukaj 2 szt.
jarek996 Opublikowano 3 Lutego Autor Opublikowano 3 Lutego 9 godzin temu, paulusr napisał: Odpuść te z krańcòwkami O ktore Ci chodzi Pawel? Szczerze, to nie chce inwestowac w to badziewie 1000 zl w podwozie. Jak kiedys bede budowal cos FAJNEGO, to pojde na calosc. To tylko male "letadelko" 😉 Dzisiaj zdazylem tylko loteczke.
paulusr Opublikowano 4 Lutego Opublikowano 4 Lutego OK. Te Jp 005 też są ok. CYS do niedawna kosztowały 700 zł. Teraz ponad 900. 1
jarek996 Opublikowano 4 Lutego Autor Opublikowano 4 Lutego Znalazlem tez takie, ale podejrzewam, ze moga sporo wazyc. Wysle zapytanie, bo na stronie NIC nie ma (poza wymiarami). ScaleMod Fahrwerksmechanik elektrisch Maxi XXL 85 Grad (-9 kg) ( ) | SC.001.046
paulusr Opublikowano 5 Lutego Opublikowano 5 Lutego Wyglądają na JP ER120 albo 008 Jp hobby ma oficjalny sklep EU https://www.jphobby.eu/en/178-retracts
jarek996 Opublikowano 5 Lutego Autor Opublikowano 5 Lutego 4 godziny temu, paulusr napisał: Wyglądają na JP ER120 albo 008 Jp hobby ma oficjalny sklep EU https://www.jphobby.eu/en/178-retracts Wiem Pawel! Wyzej dawalem linki z tego sklepu 😉 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. jarek996 Opublikowano 5 Lutego Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 5 Lutego Caly czas cos doklejam, sprzatam balagan i mysle o dalszych krokach. 5
jarek996 Opublikowano 6 Lutego Autor Opublikowano 6 Lutego W dniu 4.02.2025 o 17:15, jarek996 napisał: Znalazlem tez takie, ale podejrzewam, ze moga sporo wazyc. Wysle zapytanie, bo na stronie NIC nie ma (poza wymiarami). ScaleMod Fahrwerksmechanik elektrisch Maxi XXL 85 Grad (-9 kg) ( ) | SC.001.046 No i pan Niemiec odpisal: 145 g sztuka!
jarek996 Opublikowano 7 Lutego Autor Opublikowano 7 Lutego Kolejne dlubanki. Zrobiona polka na zbiornik paliwa (ale najpierw zaklejona dziura po pierwotnym, miejscu), a jak wyschnie , to zrobie poleczke na serwo gazu. Jak to wszystko pomontuje, to przejade rozcienczona zywica (wszystko, co moze sie zetknac z paliwem). Na razie przeciagnalem powierzchnie sterowe (po odkurzeniu sprezarka) zywica w celu zatkania porow przed oklejaniem tkanina. Widzialem, ze tak TEZ robia (choc mozna bezposrednio na niezagruntowana balse, jak Lucjan). Sprobuje drugiego sposobu 😉 Powoli, ale do przodu 😉 3
Lucjan Opublikowano 7 Lutego Opublikowano 7 Lutego Zamiast żywicą możesz zagruntować kaponem , też tak robię . Potem przyklejam na rozcieńczoną żywice tkaninę . Po wyschnięciu szlifuję powierzchnię papierem ściernym 240 i po odpyleniu nakładam cienką warstwę rozcieńczonej żywicy ( dobrym pędzlem o cienkim gęstym włosiu ) dodatkowo rozcieram powierzchnię pokrytą żywicą używając starej karty kredytowej . Potem to już łatwizna szlifowanie , podkłady i malowanie . 2 1
pawkar Opublikowano 8 Lutego Opublikowano 8 Lutego 12 godzin temu, Lucjan napisał: Zamiast żywicą możesz zagruntować kaponem , też tak robię . Potem przyklejam na rozcieńczoną żywice tkaninę . Po wyschnięciu szlifuję powierzchnię papierem ściernym 240 i po odpyleniu nakładam cienką warstwę rozcieńczonej żywicy ( dobrym pędzlem o cienkim gęstym włosiu ) dodatkowo rozcieram powierzchnię pokrytą żywicą używając starej karty kredytowej . Potem to już łatwizna szlifowanie , podkłady i malowanie . W jakim celu rozcieńczasz żywice do laminowania tkaniny ? Żywice się rozcieńcza do gruntowania.
Lucjan Opublikowano 8 Lutego Opublikowano 8 Lutego 57 minut temu, pawkar napisał: W jakim celu rozcieńczasz żywice do laminowania tkaniny ? Żywice się rozcieńcza do gruntowania. Rozcieńczona żywica łatwo i szybko rozprowadza się tworząc cienką warstwę . Rozcieńczalnik odparuje bardzo szybko , a pozostała warstwa żywicy przykleja cienką tkaninę ( 24 - 50 gr ) . To jest proces przyklejania a nie laminowania .
Mikołaj 1977 Opublikowano 8 Lutego Opublikowano 8 Lutego W dniu 3.02.2025 o 08:00, jarek996 napisał: No tak Pawel, tyle, ze Twoje modele sa w skali 1:1, a moj maluszek wytrzyma chyba na chinczyku z JP HOBBY. Zwazylem wstepnie to co juz mam i reszte ktora wiem, ze w modelu wyladuje. Kadlub - 746 (dojdzie oklejenie, tkanina, szpachel, malowanie) Plat (x2) - 490 (dojdzie natarcie, oklejenie, tkanina, szpachel, malowanie) Silnik - 1230 Zbiornik - 66 Serwa (x7) - 490 Podwozie (x2)- 170 Golenie (x2) - 220 Kola (x2) - 240 Stateczniki - 140 (dojdzie tkanina, szpachel, malowanie) Smiglo - 150 Kolpak - 40 pakiet zas. - 145 odbiornik - 30 galanteria - 100? _____________________________ 4250 RESZTA ? O czym zapomnialem? Na ilu to moze wyladowac? Tak natomiast wyglada wznios skrzydel (zdjecie). 9 stopni : 2. Okolo 4,5 na plat. Czyli podwozie 84-85 stopni? Sklaniam sie ku temu (do 8 kg) JP Hobby Electric Retract ER-005 6mm 84° (6kg/Low/Inside) - JP HOBBY Europe i golenie ze zdjecia ponizej (musze je tylko przedluzyc do 195 mm): Czy czasami tego się niepowinno policzyć z Tangens Kąta dla odpowiedniej długośći połówki skrzydła przy wzniosie ?
pawkar Opublikowano 8 Lutego Opublikowano 8 Lutego Godzinę temu, Lucjan napisał: Rozcieńczona żywica łatwo i szybko rozprowadza się tworząc cienką warstwę . Rozcieńczalnik odparuje bardzo szybko , a pozostała warstwa żywicy przykleja cienką tkaninę ( 24 - 50 gr ) . To jest proces przyklejania a nie laminowania . Nie chciałbym zaśmiecać Jarkowi wspaniałego tematu wdając się z Tobą w dywagacje, ale absolutnie się nie zgadzam z tym co napisałeś. Używając nierozcieńczonej żywicy aplikujesz ją tylko raz i nie jest konieczne jej ponowne nanoszenie w dodatku rozcieńczonej. Jeśli jest za gęsta można ją lekko podgrzać. Jak najbardziej szanowny kolego jest to proces laminowania..!
stan_m Opublikowano 8 Lutego Opublikowano 8 Lutego Godzinę temu, pawkar napisał: Nie chciałbym zaśmiecać Jarkowi wspaniałego tematu wdając się z Tobą w dywagacje, ale absolutnie się nie zgadzam z tym co napisałeś. Używając nierozcieńczonej żywicy aplikujesz ją tylko raz i nie jest konieczne jej ponowne nanoszenie w dodatku rozcieńczonej. Jeśli jest za gęsta można ją lekko podgrzać. Jak najbardziej szanowny kolego jest to proces laminowania..! Lucjan ma rację. Laminowanie czyli przesączanie włókien tkaniny szklanej nastąpiło w pierwszym kroku oklejania balsy tkaniną. Rozcieńczona żywica jest nakładana później, gdy laminat już zżeluje (żywica) i zostanie oszlifowany. Warstwa żywicy rozcieńczonej już niczego nie zalaminuje i służy tylko do wypełnienia porów oraz wyrównania powierzchni. Też tak robię. Edit: Laminowanie czyli przesączanie włókien tkaniny żywicą rzadką jest jak najbardziej wskazane bo wtedy struktura tkaniny jest najlepiej penetrowana. To nie żywica "trzyma" laminat tylko przesączone włókno tkaniny. A im rzadsze jest medium tym lepiej wnika w strukturę.
jarek996 Opublikowano 8 Lutego Autor Opublikowano 8 Lutego Godzinę temu, Mikołaj 1977 napisał: Czy czasami tego się niepowinno policzyć z Tangens Kąta dla odpowiedniej długośći połówki skrzydła przy wzniosie ? Mozna liczyc tangensy i calki, ale podwozia (z mojego zrodla), sa dostepne tylko w wersjach: 90, 85 i 84 stopnie😉 Na moj chlopski rozum, 84 stopnie beda najblizsze prawdy (szkic ponizej) Godzinę temu, pawkar napisał: Nie chciałbym zaśmiecać Jarkowi wspaniałego tematu Hahaha! Az tak to tego tematu nie oceniam (WSPANIALY), ale dziekuje za mile slowa! No i nie ma problemu, "scierajcie" sie ile chcecie, bo dzieki temu dojdziemy do prawdy absolutnej! Trzymajcie tez za mnie kciuki, zeby prace (chociaz w takim kiepskim, ale jednak dosc regularnym tempie) sie posuwaly do przodu, bo jutro okolo godziny 10 (niestety bede wtedy na treningu😟) dotrze do mnie ARADO 79! Dzisiaj okleilbym (to co jest gotowe do oklejenia) mata, ale mam mala rodzinna imprezke i raczej nie dam rady NIC podzialac (ale mam juz przynajmniej zaliczone 70 km na rowerku)😉 Pokaze jeszcze poleczke na serwo gazu (orczyk bedzie pozniej odwrocony) i zasiadam do wieczerzy!!! 1
RobertK Opublikowano 8 Lutego Opublikowano 8 Lutego 25 minut temu, stan_m napisał: Lucjan ma rację. Laminowanie czyli przesączanie włókien tkaniny szklanej nastąpiło w pierwszym kroku oklejania balsy tkaniną. Rozcieńczona żywica jest nakładana później, gdy laminat już zżeluje (żywica) i zostanie oszlifowany. Warstwa żywicy rozcieńczonej już niczego nie zalaminuje i służy tylko do wypełnienia porów oraz wyrównani powierzchni. Też tak robię. Wszyscy panowie macie rację ,bo każdy ma swoje sprawdzone metody. To może ja dodam coś od siebie może Jarek skorzysta 😉 Przy laminowaniu warstwy tkaniny zawsze gruntuję balsę np. caponem nitro (jak nie ma domowników bo niestety to diabelstwo strasznie śmierdzi i się niesie po chałupie) lub rozcieńczoną żywicą. Obowiązkowo po wyschnięciu należy powierzchnie gruntowane przeszlifować. Natomiast do laminowania tkaniny używam żywicy (L285) najczęściej bez jej rozcieńczania oraz wałka/pędzelka i karty do ściągania jej nadmiaru. Żywicę lekko rozcieńczam kiedy oklejam bardzo cienką tkaniną ok 25gr. wówczas można uniknąć fałdowania tkaniny na warstwie żywicy. Natomiast do zacierania porów używam tej samej żywicy z dodatkiem wypełniacza (np.kulka szklana) ,ale kładę tę warstwę niejako "mokro na mokro" unikając wstępnego szlifowania ,które może doprowadzić do miejscowego przeszlifowania położonej wcześniej tkaniny, odchodzi nam też jeden etap szlifowania 🙂. Pisząc mokro na mokro mam na myśli wstępne utwardzenie się warstwy z tkaniną. 4
jarek996 Opublikowano 8 Lutego Autor Opublikowano 8 Lutego Godzinę temu, RobertK napisał: Przy laminowaniu warstwy tkaniny zawsze gruntuję balsę np. caponem nitro Ja juz zagruntowalem zywica (bedzie lekko przeszlifowana przed tkanina). I tak najwazniejsze. zeby nie rozwalic modelu podczas ladowania, a jak zostala polozona tkanina? Chyba (prawie) nie ma znaczenia 😂
jarek996 Opublikowano 8 Lutego Autor Opublikowano 8 Lutego Dzisiaj tak sobie pomyslalem, ze silnik ktorym chce napedzac ten model moglbym zrobic silnikiem benzynowym. Jest to nowy SAITO 220 ZEUS i u Morrisa jest zestaw do konwersji. MorrisMiniMotors Logo Saito FA-220 Jednocylindrowy silnik 4-suwowy Zestaw do konwersji gaźnika SAFA220-3 MorrisMiniMotors Logo Saito FA-220 Jednocylindrowy silnik 4-suwowy Uchwyt czujnika i zestaw do konwersji pierścienia magnetycznego Do tego zaplon + kilka detali. Zamknie sie to na 200EUR + i pytanie czy WARTO? Po pierwsze lubie "smrod" metanolu (nie lubie zdecydowanie ilosci oleju w metanolu, ale to jest do wytarcia). No i nie bede nim latal codziennie, wiec te 200EUR nie zwroci mi sie w tydzien. Sam nie wiem.
Rekomendowane odpowiedzi