Skocz do zawartości


Zdjęcie

Messerschmitt Bf 109 G-10/K-4 Skala 1:5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
315 odpowiedzi w tym temacie

#21 Paweł.X

Paweł.X
  • Modelarz
  • 21 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 07 styczeń 2011 - 14:08

Czyli po dwie śruby na stronę, to dobrze.

Silnik zamontuj w taki sposób, żeby możliwie nic nie wystawało, lub minimalnie wystawało.

Nowe otwory spróbuj wywiercić przystawką kontową do wiertarki (właśnie dlatego napęd główny należy kupować odpowiednio wcześnie, i nie do końca zapatrywać się na plany).

Jeżeli chcesz przedłużyć wał, to zrób to z odpowiedniego pełnego pręta duralowego. Obtoczyć możesz sam, ale i tak musisz dać do wyważenia.
  • 0

#22 Byczek

Byczek
  • Modelarz
  • 23 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Kuba

Napisano 07 styczeń 2011 - 13:40

Witam.

Cztery śruby na stronę do tej wielkości modelu to sporo. Wstaw pełne zdjęcie jak są rozplanowane.


Wedle planów tak mają być rozmieszczone
Dołączona grafika

Kolejna kwestia do przemyślenia, chodzi o umieszczenie silnika, czy cylindrem do dołu jak w planach czy cylindrem do góry tylko wiąże się to z tym że głowica silnika będzie wystawać nieco ponad kadłub.
Zdjęcia poglądowe:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Tak wygląda na planach:
Dołączona grafika
1. mały problem, rozstaw śrub nie pasuje do otworów w wrędze silnikowej jak teraz przewiercieć otwory? wiertarką nie podejdzie na taki dystans, macie jakieś sposoby?
2. konieczna przedłużka wału korbowego, z czego zrobić? czy można kupić takie coś? jeśli chodzi o zrobienie takiej przedłużki, choć nie widze innej możliwości to chyba zrobić z rury lub pełnego walca wytoczonego na tokarce, brakuje ok 15 cm. Wiadomo silnik ma duże obroty, taka przedłużka musi być wykonana perfekcyjnie, gdzie takie coś zrobić.
  • 0

#23 Paweł.X

Paweł.X
  • Modelarz
  • 21 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 07 styczeń 2011 - 12:01

Witam.

Cztery śruby na stronę do tej wielkości modelu to sporo. Wstaw pełne zdjęcie jak są rozplanowane.
  • 0

#24 Byczek

Byczek
  • Modelarz
  • 23 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Kuba

Napisano 06 styczeń 2011 - 18:59

Budowa trwa, śruba mocująca skrzydło do kadłuba
w ilości cztery sztuki
Dołączona grafika
oklejanie skrzydeł:
Dołączona grafika
  • 0

#25 karlem

karlem
  • Modelarz
  • 373 postów
  • Age: 69
  • GG:
  • SkądPabianice
  • Imię:Karol

Napisano 28 grudzień 2010 - 19:45

...
  • 0

#26 Byczek

Byczek
  • Modelarz
  • 23 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Kuba

Napisano 28 grudzień 2010 - 19:43

...o wyjątkach słyszałeś? :twisted:


...
  • 0

#27 karlem

karlem
  • Modelarz
  • 373 postów
  • Age: 69
  • GG:
  • SkądPabianice
  • Imię:Karol

Napisano 28 grudzień 2010 - 19:22

...
  • 0

#28 Byczek

Byczek
  • Modelarz
  • 23 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Kuba

Napisano 28 grudzień 2010 - 19:10

Chce oklejić dolną część skrzydła ale właśnie ten problem mi to uniemożliwia

Byczek! Jak uporasz się z tym problemem to pomyśl o wzierniku aby mieć dostęp do serwa i popychacza. Ja wiem że chcesz wszystko ukryć aby model wglądał makietowo ale jak coś walnie to będziesz pruł skrzydło? Nawet w prawdziwym samolocie są otwory inspekcyjne i możliwość demontażu podzespołów bez rozwalania konstrukcji.
Pozdrawiam Mirek



Dzięki, to będzie musiało być zrobione i widze to tak, nakleje balse po czym wytne taki kwadracik czy prostokącik, wzmocnie listewkami otwór po czym dam zawiaski i zasuwki lub zatrzaski. Problem odnośnie wyginania się pręta już rozwiązany.
  • 0

#29 pepcio 11

pepcio 11
  • Modelarz
  • 140 postów
  • Age: 64
  • SkądElbląg
  • Imię:Mirosław

Napisano 28 grudzień 2010 - 06:34

Chce oklejić dolną część skrzydła ale właśnie ten problem mi to uniemożliwia

Byczek! Jak uporasz się z tym problemem to pomyśl o wzierniku aby mieć dostęp do serwa i popychacza. Ja wiem że chcesz wszystko ukryć aby model wglądał makietowo ale jak coś walnie to będziesz pruł skrzydło? Nawet w prawdziwym samolocie są otwory inspekcyjne i możliwość demontażu podzespołów bez rozwalania konstrukcji.
Pozdrawiam Mirek
  • 0

#30 Callab

Callab
  • Modelarz
  • 669 postów
  • Age: 48
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 27 grudzień 2010 - 19:14

drut się wygina bo lotka po wychyleniu sie maxymalnie blokuje dalszy ruch popychacza


Otóż to. Tak to właśnie wygląda.

ECO400, taka podpora usztywni drut, czyli tak jak zakładasz, ale może spowodować uszkodzenie lotki, bo serwo będzie chciało ją przepchać dalej niż lotka może się wychylić.

Trzeba przesunąć punkt mocowania popychacza na orczyku bliżej osi obrotu, albo na dźwigni dalej od osi obrotu. Albo ograniczyć wychylenia programowo w aparaturze, jak już zresztą pisali koledzy wyżej.
  • 0

#31 ECO400

ECO400
  • Modelarz
  • 453 postów
  • Age: 25
  • SkądWrocław
  • Imię:Dawid

Napisano 27 grudzień 2010 - 18:37

Możesz zrobić taką podporę na popychacz mniej więcej na środku.

Dołączona grafika
  • 0

#32 Irek M

Irek M
  • Modelarz
  • 3382 postów
  • Age: 54
  • SkądGdańsk
  • Imię:Irek

Napisano 27 grudzień 2010 - 18:28

Jest rada i to prosta :rotfl: drut się wygina bo lotka po wychyleniu sie maxymalnie blokuje dalszy ruch popychacza. Teraz albo masz jakiś błąd konstrukcyjny ograniczajacy wychylenia lub za długi popychacz. Sktóć go minimalnie na mocowaniu do orczyka lub zmniejsz wychylenie na serwie jesli nie ma usterki montażowej.
  • 0

#33 ECO400

ECO400
  • Modelarz
  • 453 postów
  • Age: 25
  • SkądWrocław
  • Imię:Dawid

Napisano 27 grudzień 2010 - 18:27

Wychyla się dlatego że:
a) za duże wychylenia serwa
B) za giętki pręt

w przypadku a) trzeba zmienić end point w nadajniku, w przypadku B) trzeba dać usztywnienie pręta
  • 0

#34 Byczek

Byczek
  • Modelarz
  • 23 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Kuba

Napisano 27 grudzień 2010 - 17:54

Jest problem, podczas ruchu serwa pręt wychyla się we wszystkie strony tak być nie powinno. Czy jest na to jakaś rada jak z tego problemu wyjść. Chce oklejić dolną część skrzydła ale właśnie ten problem mi to uniemożliwia. W załączeniu przesyłam film.
http://www.youtube.c...h?v=ZsinEoaSilM
  • 0

#35 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1348 postów
  • Age: 52
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 12 grudzień 2010 - 21:02

To zmienia postać rzeczy.
  • 0

#36 Byczek

Byczek
  • Modelarz
  • 23 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Kuba

Napisano 12 grudzień 2010 - 17:33

Kółko ogonowe montujesz na pręcie aluminiowym?? W modelu w skali 1:5? Gratuluję pomysłowości. Willi Messerschmitt pewnie w grobie się przewraca.



Należy się sprostowanie, jest to pręt stalowy nie aluminiowy. Przepraszam za pomyłkę.
  • 0

#37 Gośćslawekmod_*

Gośćslawekmod_*
  • Guests

Napisano 08 grudzień 2010 - 18:21

Kółko ogonowe montujesz na pręcie aluminiowym?? W modelu w skali 1:5? Gratuluję pomysłowości. Willi Messerschmitt pewnie w grobie się przewraca.


Tu przyznam rację, dodatkowo jak nagwintowałeś końcówkę do mocowania uchwytu koła to podwozie złamie się zapewne w tym miejscu.
  • 0

#38 seiku2

seiku2
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 08 grudzień 2010 - 17:50

Świetnie, że budowa idzie do przodu, ze zdjęcia widać, że pręt kółka ogonowego jest poprzedzielany tulejkami dystansowymi co dodatkowo go usztywni.
  • 0

#39 Byczek

Byczek
  • Modelarz
  • 23 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Kuba

Napisano 08 grudzień 2010 - 16:16

Kółko ogonowe montujesz na pręcie aluminiowym?? W modelu w skali 1:5? Gratuluję pomysłowości. Willi Messerschmitt pewnie w grobie się przewraca.


to jest gruby i sztywny pręt wzmocniony przeze mnie, obawiam się że każdy projektant samolotów załamał by się gdyby zoabczył z czego robi się modele.
  • 0

#40 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1348 postów
  • Age: 52
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 08 grudzień 2010 - 10:32

Kółko ogonowe montujesz na pręcie aluminiowym?? W modelu w skali 1:5? Gratuluję pomysłowości. Willi Messerschmitt pewnie w grobie się przewraca.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych