RAFALR30 Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Washing ukończony - efekt mojej 2 godzinnej pracy poniżej 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Tak na podsumowanie tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Po washngu zdecydowanie lepiej. Świetna robota. Bardzo podoba mi się, że go tak cały czas unowocześniasz, poprawiasz i dopieszczasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 :-) Inspiracją był wykonany przez Ciebie washing w SA-43 Hammerhead. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 4 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 W tym modelu już więcej chyba nic nie da się dołożyć/upiększyć. PODSUMOWUJĄC TEMAT Długość modelu 105 cm Rozpiętość skrzydeł 78,2 cm Wysokość 21,5 cm Waga modelu bez akumulatora: 515g. (po wszystkich przeróbkach) Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 615g "Ciąg" mierzony na wadze 1057g-615g=442g Powierzchnia skrzydeł 11,4 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 53,9g/dm2 Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią wzdłuż kadłuba 15 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 41g/dm2 Silnik Turnigy D2826-6 2200kv Outrunner Motor Śmigło TGS 6x5E Serwo Turnigy TG92 -4 szt. Regulator 35-40A z radiatorem Hobby King Akumulator Li-Pol Turnigy 1300 mAh 25-30C JESZCZE TYLKO FILMU Z NOCNYCH LOTÓW BRAKUJE i zapraszam wszystkich innych przyszłych właścicieli modelu F18 w 2D do kontunuacji tego tematu - własnych relacji z budowy, lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Temat stary ale model w służbie czynnej - jego lot otworzył mój sezon modelarski 2015 Modelem latam na Li-Polu 1300 mAh ale ze względu na dużą wagę modelu latając na silniku Turnigy D2826-6 2200kv Outrunner Motor i śmigle TGS 6x5E muszę korzystć z Li-Pola 1300 mAh 45C-90C. Włożenie Li-Pola 1300mAh 25-30C lub 25-30C powoduje, że model po wyrzucie z ręki nie ma mocy by wznieść się w powietrze - efekt jak w minucie 3:03 filmiku poniżej. Li-Pole 25-50C są w pełni sprawne. Postanowiłem więc zrobić mały eksperyment. Ponieważ nie włożę większego śmigła niż 6" przerobiłem śmigło 7x6 na ...6x6. Jutro pomierzę prądy podczas pracy z tym śmigłem. Czy waszym zdaniem takie rozwiązanie pomoże przy starcie F-18 z Li-Polem 1300 mAh 25-50C? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Raczej nie pomoże. Turnigy D2826-6 2200kv ciągnie prąd jak smok latałem nim w F-37 i jeden pakiet 1300mAh 30/40 niknął w oczach. Z tymi dolnymi śmigłami będzie brał prądu jeszcze więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Obecnie silnik pobiera 21,4A przy 100% THR. Sam jestem ciekaw co pokaże jutro amperomierz i jaki będzie ciąg mierzony na wadze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Testy wykazały znaczący wzrost poboru prądu, ciągu mierzonego na wadze i ciągu odczuwalnego podczas trzymania modelu w ręce.A wszystko to zależne od wydajności prądowej pakietu Li-Pol. Myślę, że nie będę miał problemu ze startem modelu na Li-Pol 1300mAh 25-50C - odczuwalny ciąg jest większy pomimo, że ten mierzony na wadze porównywalny jak na śmigle 6x5E. Regulator ten sam - 35-40A. Tabela wyników pomiarów. Dźwięk wydawany podczas pracy silnika na śmigle "6x6" przyjemniejszy dla ucha - to już nie komar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Dlaczego na 60 i 100% mocy parametry są takie same? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Bo jest źle skalibrowana manetka "przepustnicy"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Też tak pomyślałem, ale przecież to łatwe do wychwycenia uchem . Gdyby jednak tak było, to te 29A przy 60% wzrosło by znacznie przy 100% gazu. A to już mało prawdopodobne przy tym silniku, który do tej pory pobierał ma 21A. Chociaż pieron wie... Ciekawe, co Rafał na to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Pomijając tą sytuację to silnik może wziąć więcej prądu od zadeklarowanego aż do momentu spalenia się, jeżeli będzie miał przewymiarowane śmigło i pakiet wydoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Nadajnik jest dobrze skalibrowany. Może to duża niedokładność mojego przyrządu pomiarowego i zamiast 29.5A rzeczywisty pobór to 35A czyli granica możliwości regulatora. Albo regulator nie ma deklarowanego zakresu prądowego 35-40A? EDIT Są jeszcze inne możliwości tego stanu rzeczy - podpowiedź kolegi modelarza 1. Regulator zaprogramowany na 60% zakresu THR2. Spadek napięcia na akumulatorze do 9,9V (3x3,3) i regulator odcina moc - w moim przypadku testy robiłem na w pełni naładowanych akumulatorach dlatego jest to mało prawdopodobne.3. Zrywanie strug powietrza na śmigle.Sprawdzi się w locie czy pomiędzy 60-1000% THR coś się zmienia.Jeśli się zmienia to może być punkt 2 lub 3 a nawet oba razem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Problem braku zmiany mocy przy położeniu przepustnicy 60-100% rozwiązany. To wina prostego regulatora, który jest zainstalowany. Musiałem zmienić ustawienia w nadajniku dotyczące kanału 3 (THR) tak aby zakres pełnej mocy miał odzwierciedlenie przy ruchu drążka przepustnicy w pełnym zakresie tj.: od 0-100% THR a nie jak poprzednio w zakresie 0-60% THR. Dokonałem pomiarów: - stare śmigło TGS 6x5E - 19.500 obr/min, 21,4 A, ciąg 442g. - nowe śmigło przerobione z APC 7x6 na APC "6x6" - 15.000 obr/min, 29,5A, ciąg 540g. Problem ze startem na Li-Pol 1300mAh 25-50C także rozwiązany - ten LI-Pol ze względu na dużą rezystancję przeznaczony jest już tylko do celów testowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 I po testach nowego śmigła APC "6x6". 3 pakiety wylatane. WNIOSKI: - model przy starcie odchodzi prawie sam z ręki niezależnie od zastosowanego (25C, 45C) pakietu Li-Pol, - nie ma potrzeby wykonania energicznego rzutu w przód przy starcie, - max prędkość przelotowa dla śmigła APC "6x6" mniejsza niż przy oryginalnym TGS 6x5E - lot w pionie to teraz żaden wysiłek dla modelu - jak testy wykazały: pobór prądu większy aż o 8,1A przy mniejszych o 4.500 obr/min - czas lotu skrócił się z 4,5 minuty przy oryginalnym TGS 6x5E do 3 minut dla śmigła APC "6x6". W komorze modelu większego np: 1500 mAh pakietu nie zmieszczę. Pakiety 1300 mAh 25-50C lub 45-90C po locie ciepłe ale dały radę przy tak dużym poborze prądu (29,5A) ale jeden pakiet (ten od małego Mustanga) o nieznanym mi "C" chyba padł.... Spuchnięty jakby go rój os pożądlił. Prawdopodobnie to 20C...... nie dał rady przy poborze 29,5A na nowym śmigle (20x1300mAh = 26A) . Sprawdzę jego parametry, naładuję może jeszcze trochę pożyje. Testy zaliczone, powracam do śmigła TGS 6x5E aby nie ugotować kolejnych pakietów i cieszyć się dłuższym czasem lotów. F-18 w całości powrócił do bazy. Misja zaliczona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekrc Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 lot nr 2 - 45 minut po pierwszym locie - było już ciemniej i zimniej stąd kamerzysta miał problem z utrzymaniem kamery a pilot z lądowaniem http://www.youtube.com/watch?v=C9uYswUZ1Ko&feature=vmdshb model super ,no i pilot modelarz dał popis kunsztu modelarskiego.ślicznie to wszystko ogarnołeś od początku do oblotu,miło sie czytało cały temat,szkoda że tak póżno z mojej strony .gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2015 model super ,no i pilot modelarz dał popis kunsztu modelarskiego.ślicznie to wszystko ogarnołeś od początku do oblotu,miło sie czytało cały temat,szkoda że tak póżno z mojej strony .gratulacje Miłe słowa na koniec mojej przygody z F-18. Dziękuję. Kilka dni temu odbyłem pożegnalny lot tym modelem. Od dzisiaj F-18 ma nowego właściciela i będzie sprawiał (mam nadzieję) radość z lotów innemu modelarzowi. THE END. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi