Skocz do zawartości

extra 300s z zestawu pana Mirka Galbarczyka


kylorc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 376
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Przemku, co do podwozia to miałem ten sam problem co Ty i dopiero zalaminowanie spowodowało , że się nie wyrywa na nie równym "lotnisku". Tylko jest jeden feler, że przy takim twardym lądowaniu jak na filmie to wyrwie Ci wtedy coś więcej z modelu:-)) Model fajnie szybuje i podchodzi do lądowania bez silnika bardzo gładko - więc spróbuj takie spokojne lądowania, a później dopiero wzmocnij mocowanie podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mr,suchy nie przejmuj się tak bardzo wagą extry Mirkowej bo moja sztuka po oklejeniu dodatkową grafiką i doważeniu waży do lotu około 1350g i spoko daje radę,. Mirka konstrukcja jak pisałem wcześniej według mnie ma zapas właściwości lotnych i naprawdę daje rade z większą wagą tylko ważne jest poprawne wyważenie modelu. Ja swoje podwozie mocuje wkrętami nylonowymi 4mm i w razie twardego lądowania śrubki do wymiany.

Zamieściłem opis wyposażenia i film z oblotu extry na wcześniejszych stronach.

Loty odbyły się przy sporym wietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście odradzam wszelkie podwozia w tak małych modelach. To jednometrowy pierdopęd i podwozie do niczego mu nie służy. Model jest mały i lekki więc start z ręki jest bezproblemowy, a lądowanie na brzuchu nie powoduje zniszczeń konstrukcji. Większą szkodą jest montowanie podwozia, bo niepotrzebnie wozi się kawał duralu z kółkami i dodaje się wagi wzmacniając konstrukcję kadłuba, by wytrzymało twarde lądowania. Nie wspomnę już o tym, że prawie każdy lata tym modelem na lotniskach trawiastych, gdzie podwozie uwielbia wprost zahaczać się o wszystko. Latam tą Extrą bez podwozia i model tylko na tym zyskuje. No chyba, że ktoś jest typowym gadżeciażem i i bez podwozia wstyd mu wyjść na lotnisko :P lub lata na betonie. Na tej stronie jest film z oblotu mojego modelu, oczywiście bez podwozia.

http://pfmrc.eu/inde...a/page__st__160

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Co prawda ja tam robię podwozia we wszystkich latadłach i problemu z wyrywaniem nie ma (odpowiednio przemyślana półka podwozia?) jednak w miejscu gdzie latam z reguły jest trochę wyższej trawy i tam ląduje. Zatrzymanie niemal w miejscu i bez strat. Podwozie z płaskownika duralowego do takiego modelu to nieporozumienie. Raz przez wagę a dwa to jego sztywność. Mam wycięte laserem podwozia do katany 1020 i Funtany 1250 -dural 3mm ale w nich jest niezbędne minimum tego materiału. Do tego zwężają się im bliżej kółek. Dbam o solidność łoża podwozia i te elementy w moich modelach staram się robić wytrzymałe. Zawsze myślę że przykręcę podwozie na poliamidowe śruby ale w praktyce zawsze są stalowe ( niechęć do grzebania za poliamidowymi w 3 pudełkach) . W ostatniej katance 1020 zastosowałem druciane z drutu sprężystego. Zgięte w Z działają trochę jak belka skrętna w tylnym zawieszeniu niektórych aut. Efekt taki że mają swobodę sprężynowania przód/tył po jakieś 15mm. Wylądowałem ostatnio kołami w kretowisku , urwała się łopatka śmigła APC-podobnego a podwozie i łoże całe. Takie właśnie druciane podwozie bym widział w tym modelu- lekkie, poddające się siłom przy przywaleniu w ziemię i pochłaniające część energii tego zderzenia. Pamiętam jak robiłem Katanę 1,4 X-lite. Odrazu przerobiłem półkę podwozia. Klepnąłem nią w glebę płasko , złamałem jedną węglową goleń a kadłub nawet nie miał śladów po tej akcji. To samo było w katance 1,12m. Z tego co pamiętam Krzysiek przy lądowaniu wyrwał półkę podwozia bo zrobił tak jak w oryginalnych planach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeśli chodzi o podwozie to całkowicie zgadzam się z Krzyśkiem - KESTO.

W tym modelu podwozie jest zupełnie nie potrzebne.Model bez podwozia lata o wiele lepiej , ma mniejszy opór i jest lżejszy.

W instrukcji montażu modelu podaję rysunek jak należy wyciąć to podwozie z paska blachy - ono właśnie się zwęża na końcach, tylko że nikomu nie chce się docinać paska blachy.

Półka podwoziowa składa się z dwóch elementów sklejki 3mm sklejonych razem i jest wklejona między dwie wręgi .

Moim zdaniem to chyba lepiej jak podczas uderzenia wyleci podwozie niż ma sie połamać pół kadłuba.

Jeden z kolegów podesłał mi zdjęcia jak w prosty sposób wzmocnić to podwozie:

post-236-0-61353600-1387358032.jpg

 

post-236-0-10830100-1387358090.jpg

 

Myślę że zdjęcia pokazują wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Szczerze mówiąc szkoda mi śmigieł żeby latać bez podwozia. Jeżeli półka jest przemyślana dobrze to nie widzę możliwości jej wyrwania w normalnym użytkowaniu. W tym modelu widzę małą półwręgę z przodu a większą z tyłu ( fotki ze środka tego tematu) Przy dzwonie pewnie pierwsza nie wytrzymuje i dalej działa efekt domina. Druciane podwozie waży mniej , piankowe koła też niewiele. W małej katance zintegrowałem półkę podwozia z dolną częścią kadłuba więc jest dość mocna i po dzwonie nic się nie stało. Inna sprawa że model do lotu ważył około 750g z podwoziem (oczywiście mniejsza waga wynika po części z tego że jest on mniejszy niż tematowa Extra) Tak czy inaczej, do tej extry proponował bym lekkie, druciane podwozie i było by po sprawie. No ale kto co lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda już się swojej extry pozbyłem, ale wydaje mi się bez sensu budowanie akrobata tej rozpietości bez podwozia, to nie mysliwiec, gdzie rzeczywiście brak chowanego podwozia i sterczące kółka rażą. Co do kółek piankowych to przy modelu tej wielkości i wagi, mój do lotu 1030 g to nieporozumienie, kółeczka piankowe podobne do tych jakie mam w addictionie tu się odkształcały pod wpływem wagi i dopiero ich zastapienie jakimiś twardymi, nie pamietam czy gumopodobnymi załatwiło sprawę i umozliwiło lądowanie zarówno na nierównym asfalcie jak i trawie.

Co do montowania podwozia to nie pamietam abym miał szczególne zastrzeżenia, wygladało solidnie i spełniało swoją rolę, aczkolwiek nie naraziłem go na specjalny stress, więc trudno mi wyrokować jak sprawiałoby sie przy mniej delikatnych lądowaniach, o ile miałem zastrzeżenia do mozliwości nieskrępowanego fikania tym modelem, to muszę pochwalić bardzo spokojne i przewidywalne zachowanie przy lądowaniu i zdolnośc do szybowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam pytanie jak duży wykłon silnika macie w swoich extrach. Ja na początku nie zrobiłem wcale wykłonu i samolot wyraźnie kład się na skrzydło- obracał się względem podłużnej osi. Skłon z tego co czytałem w poprzednich postach jest już fabrycznie wykonany. W jaki sposób realizuje się wykłon- przez dołożenie podkładek z jednej strony przy mocowaniu silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć,
 
Widzę że w temacie kompletna cisza. Dzięki użytkownikowi Tomak powstał krótki filmik za co mu osobiście dziękuje. Jakoś nie jest najlepsza ale przy najbliższej okazji powstanie kolejny materiał i mam nadzieje że będzie coś widać.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć,

 

Na początku września rozbiłem Extra 300. Lot na plecach na wysokości 2-3 metrów i błąd pilota. Nie mam zdjęcia z tego dnia ale model wyglądał fatalnie. Przód kadłuba, ster kierunku do wyrzucenia. Generalnie boki kadłuba odbudowałem samodzielnie, na podstawie resztek drewna ale gdyby nie Pan Mirek nie byłbym w stanie dokończyć tak szybko odbudowy. Po naprawie przodu kadłuba postanowiłem poprawić garb kadłuba i kilka elementów. Efekt jest taki że cały kadłub mam "nowy", nowy dla mnie :P Poniżej kilka zdjęć aby zobrazować skale zniszczeń. Obecnie czekam na v2 Extra 300 od Pana Mirka B)

 

 

post-12966-0-13450400-1412537753_thumb.jpg

post-12966-0-67354000-1412537777_thumb.jpg

post-12966-0-88941700-1412537792_thumb.jpg

post-12966-0-19782800-1412537811_thumb.jpg

post-12966-0-89659400-1412537829_thumb.jpg

post-12966-0-03338800-1412537852_thumb.jpg

post-12966-0-88046200-1412537889_thumb.jpg

post-12966-0-62373200-1412537907_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.