Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co to za silnik ? 2216 ?? 

Jeżeli Ś.C. jest prawidłowy - to oblot ! Wozić 300g balastu w takim modeliku - to jest zbrodnia... Ale po oblocie będziesz wiedział czy ma sens ciągnąć temat. Może wystarczy tylko pchnąć silnik do przodu na szpilkach, tak z 5 cm ? będzie mało ale zdejmiesz trochę balastu. Można zmienić silnik na cięższy i mocniejszy, jakiś 35-36mm + szpilki. Można  (lepiej ) wozić akumulator 2200 mAh niż balast ale pytanie: na ile chcesz inwestować ? Jeżeli oblot Cię zadowoli to można ten modelik zrobić jeszcze raz z poprawkami, które wyjdą po oblocie. Taki modelik (1,2m) w rękach początkującego wykonawcy nie powinien ważyć więcej niż 900 - 1000g do lotu. Uwzględniając wyposażenie, które pokazałeś na zdjęciach. Gdyby doszło do zmiany silnika i pakietu to sugerowałbym silnik 800 kv i pakiet 4s. Jeżeli zachowasz dotychczasowe wyposażenie a zmienisz tylko kadłub i usterzenie to nos wyjdzie sztucznie długi.... Mocno popsujesz sylwetkę. W takim małym modeliku - serwa ogona jak najbliżej Ś.C. 

- Jurek

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
4 godziny temu, Jerzy Markiton napisał:

nos wyjdzie sztucznie długi.... Mocno popsujesz sylwetkę.

Jurek,

Telemasterowi chyba niewiele zaszkodzić może, długi nos to chyba nie będzie problem.

Zobaczcie na to "cudo" 🤣

 

2osjn4cwnm831.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Rozumiem, że funkcjonalne ( z jakiegoś powodu), ale czy ładne ?? Telemaster jest prymitywnie prosty, ale ma jakieś proporcje do których nasz wzrok już się przyzwyczaił...  Wydłużenie nosa o 15 cm żeby skompensować 300g ołowiu i zostawić 50g silnik mocno te proporcje naruszy ?? Ale - każdy robi, jak mu się podoba, albo - które priorytety są ważniejsze ?

- Jurek

  • Lubię to 1
Opublikowano
14 godzin temu, Jerzy Markiton napisał:

Co to za silnik ? 2216 ?? 

Jeżeli Ś.C. jest prawidłowy - to oblot ! Wozić 300g balastu w takim modeliku - to jest zbrodnia... Ale po oblocie będziesz wiedział czy ma sens ciągnąć temat. Może wystarczy tylko pchnąć silnik do przodu na szpilkach, tak z 5 cm ? będzie mało ale zdejmiesz trochę balastu. Można zmienić silnik na cięższy i mocniejszy, jakiś 35-36mm + szpilki. Można  (lepiej ) wozić akumulator 2200 mAh niż balast ale pytanie: na ile chcesz inwestować ? Jeżeli oblot Cię zadowoli to można ten modelik zrobić jeszcze raz z poprawkami, które wyjdą po oblocie. Taki modelik (1,2m) w rękach początkującego wykonawcy nie powinien ważyć więcej niż 900 - 1000g do lotu. Uwzględniając wyposażenie, które pokazałeś na zdjęciach. Gdyby doszło do zmiany silnika i pakietu to sugerowałbym silnik 800 kv i pakiet 4s. Jeżeli zachowasz dotychczasowe wyposażenie a zmienisz tylko kadłub i usterzenie to nos wyjdzie sztucznie długi.... Mocno popsujesz sylwetkę. W takim małym modeliku - serwa ogona jak najbliżej Ś.C. 

- Jurek

 

Model w konfiguracji do lotu ważył by teraz 1,7kg-2kg MAX tylko że jak upchac tak dużo w bardzo małym dziobie? Chodzi mi o to że bateria musi być teraz w dziobie i to taka bateria 2200mah 3s a to jest poprsotu nie wykonywalne praktycznie bez odchudzenia ogona ani rusz dalej :( ten ogon poprsotu wyszedł tak ciężki! Ś.C mam w połowie skrzydla a ma być w ¼ 

Opublikowano

Myślałem, że perspektywa myli i nie komentowałem. Ś.C ustaw na 1/3 cięciwy. Do oblotu. Potem zobaczysz w którą stronę pójść. Ponawiam pytanie o silnik bo z tą masą silnik klasy 2216, 2217 raczej będzie miał kłopot. Z mocniejszym silnikiem Twój akumulator będzie miał kłopot....

- Jurek

Opublikowano
1 godzinę temu, Jerzy Markiton napisał:

Myślałem, że perspektywa myli i nie komentowałem. Ś.C ustaw na 1/3 cięciwy. Do oblotu. Potem zobaczysz w którą stronę pójść. Ponawiam pytanie o silnik bo z tą masą silnik klasy 2216, 2217 raczej będzie miał kłopot. Z mocniejszym silnikiem Twój akumulator będzie miał kłopot....

- Jurek

Silnik 2216 ale model napewno nie będzie taki ciężki będę odchudzał ogon i będę mógł usunąć balast 

Opublikowano

Nie rozumiem że za mały silnik?

3 godziny temu, Jerzy Markiton napisał:

Nawet jeśli zejdziesz z masą do 1500g.............. Powodzenia życzę !

- Jurek

 

Opublikowano

Dokładnie to miałem na myśli. 

Te 300g ołowiu wyjmij z kadłuba i daj pod silnik. Może się okazać, że wystarczy tylko 200 ? Zrób próbę kołowania i zobaczysz, jak się zachowuje. Może wystarczy podkładka pod natarcie, żeby zwiększyć kąt zaklinowania skrzydła ? Będziesz widział podczas próby czy ma ochotę się oderwać.... Jeśli będzie miał - na lotnisko i oblot. Jeśli nie - to prócz stateczników, moim zdaniem - czeka Cię wymiana silnika i przekonstruowanie całego kadłuba. 

- Jurek

  • Dzięki 1
Opublikowano

Hubert,

 

tutaj sprzedają Telemastera w tej samej rozpiętości 120cm, waga od 850g. Nie piszą czy do lotu, czy pustego. Ale, jeżeli nawet pustego to jest to realna waga jaką powinieneś uzyskać budując swojego o tej rozpiętości. Nie wiem, czy budowałeś już wcześniej jakieś modele z drewna, czy to Twój pierwszy lub drugi model. Może po prostu brakuje Ci doświadczenia nabytego przy budowie prostszych i mniejszych konstrukcji drewnianych w trakcie których budowy można się sporo nauczyć jak rodzaj konstrukcji i ilość oraz rodzaj zastosowanego kleju w połączeniu z odpowiednim pokryciem konstrukcji (sklejka, balsa, papier, tkanina, folia) przekłada się na wytrzymałość.

 

https://www.d-m-t.at/flugzeuge/motormodelle/bk-pichler-telemaster-120-lasercut-holzbausatz-1200-mm-detail

Opublikowano
8 godzin temu, samolocik napisał:

Hubert,

 

tutaj sprzedają Telemastera w tej samej rozpiętości 120cm, waga od 850g. Nie piszą czy do lotu, czy pustego. Ale, jeżeli nawet pustego to jest to realna waga jaką powinieneś uzyskać budując swojego o tej rozpiętości. Nie wiem, czy budowałeś już wcześniej jakieś modele z drewna, czy to Twój pierwszy lub drugi model. Może po prostu brakuje Ci doświadczenia nabytego przy budowie prostszych i mniejszych konstrukcji drewnianych w trakcie których budowy można się sporo nauczyć jak rodzaj konstrukcji i ilość oraz rodzaj zastosowanego kleju w połączeniu z odpowiednim pokryciem konstrukcji (sklejka, balsa, papier, tkanina, folia) przekłada się na wytrzymałość.

 

https://www.d-m-t.at/flugzeuge/motormodelle/bk-pichler-telemaster-120-lasercut-holzbausatz-1200-mm-detail

Zrobiłem coś takiego te białe z dołu to plan który sie przykleił trxrba go wyczyścić to powinno odchudzić ogon I zmniejszyć wagę samolotu 

20251021_191312.jpg

Opublikowano

następnym razem naklej na plany przeźroczystą taśmę klejącą, unikniesz problemu z przyklejonym papierem. 

Konstrukcyjnie nie jest to do końca poprawnie wykonane. Długie listewki powinny być z jednego kawałka (zaznaczone na czerwono). Wzmocnij przynajmniej trójkątnymi kawałkami balsy narożniki zaznaczone na niebiesko. 
image.png.7d758528a8810a0e8866dc7820a0ecce.png

  • Lubię to 3
Opublikowano
11 godzin temu, arek1989 napisał:

następnym razem naklej na plany przeźroczystą taśmę klejącą, unikniesz problemu z przyklejonym papierem. 

Konstrukcyjnie nie jest to do końca poprawnie wykonane. Długie listewki powinny być z jednego kawałka (zaznaczone na czerwono). Wzmocnij przynajmniej trójkątnymi kawałkami balsy narożniki zaznaczone na niebiesko. 
image.png.7d758528a8810a0e8866dc7820a0ecce.png

Pierwszy raz w życiu robiłem takie coś może nie jest idealnie ale wydaje mi się że będzie dobrze wzmocnie tak jak Pan powiedział 

Opublikowano
2 godziny temu, hubert10 napisał:

może nie jest idealnie ale wydaje mi się że będzie dobrze wzmocnie

 

Jak się nauczysz robić niedbale od początku to Ci tak zostanie ze szkodą dla siebie i innych bo to się potem przekłada na pracę zawodową wykonywaną dla społeczeństwa. Listewki muszą być dokładnie dopasowane do siebie przed ich sklejeniem. Tak, jak napisał Arek te dwie długie listewki w stateczniku muszą być z jednego kawałka. Tutaj nie ma innej opcji bo to wpływa na wytrzymałość konstrukcji. Już o ułożeniu słojów w listewkach i ich gęstości nawet nie piszę. Polecam książkę Miniaturowe Lotnictwo W. Schiera, która jest dostępna nawet w postaci zeskanowanej w internecie. Poczytasz, poćwiczysz budowę prostych konstrukcji nie śpiesząc się i będzie dobrze. 

 

Na tym forum, nikt Cię nie będzie prowadził za rękę jeżeli chodzi o podstawy z podstaw tj. jak prosto uciąć listewkę, jak dopasować listewki do siebie wielokrotnie mierząc, szlifując aż do skutku, czy też jak przykleić dwie części ze sobą itd. To jest zadanie albo dla modelarni, do której możesz chodzić jeżeli Masz w pobliżu albo dla Ciebie samego (to droga większość forumowiczów) - czytając, obserwując i praktykując (piłując, klejąc, rysując itd.) samemu dokupując materiały i narzędzia w miarę posiadanych środków finansowych.  

 

Życzę dokładności i wytrwałości! 

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Opublikowano

Młody jest, wyrobi się ;) Może nie jest to najczystsza robota, ale widziałem pracę wieloletnich modelarzy, która wcale nie była dużo lepsza. Cięcie tapeciakiem prostych listewek też wymaga trochę wprawy. Ja w ogóle zrezygnowałem z tej metody i tnę wszystko na pile proxxona. Ciężko jednak oczekiwać od piętnastolatka, żeby miał budżet na zakup piły za ~800zł.
Ale faktycznie jest na forum dużo relacji z budowy, gdzie można podejrzeć dobre praktyki warsztatowe. 
Tu problematyczna jest ta dzielona krawędź natarcia i spływu, ale po wklejeniu narożników wystarczy sprawdzić czy całość trzyma się wystarczająco solidnie. Folia termokurczliwa też to wszystko wzmocni. 

Od siebie dodam prostą i tanią metodę na budowę konstrukcji kratownicowych:
- podkład z płyty karton-gips (płaska, tania, dobrze wbija się gwoździe, tapeciakiem można dociąć na wymiar),
- folia stretch, folia spożywcza lub przeźroczysta folia samoklejąca na papierowe plany,
- bez przebijania szpilkami listewek balsowych, dodatkowe kawałki sosny/balsy do blokowania elementów na miejscu  

image.thumb.jpeg.853dca6f6a5b26facd29d7ef1502c284.jpeg

  • Lubię to 3
Opublikowano

a nie dasz rady przerobić przodu tak, żeby dodać półkę do której będzie od dołu przyczepiony regulator, a od góry bateria przesunięta maksymalnie do przodu?
image.png.3af4682da5115f0f6c820f8a46719bd5.png

Regulator wystawiony na zewnątrz kadłuba, dla lepszego chłodzenia. Coś takiego jak tu:
image.png.6c12c10eadd52de76caead8f9b6c1e4c.png

  • Lubię to 1
Opublikowano
6 minut temu, arek1989 napisał:

a nie dasz rady przerobić przodu tak, żeby dodać półkę do której będzie od dołu przyczepiony regulator, a od góry bateria przesunięta maksymalnie do przodu?
image.png.3af4682da5115f0f6c820f8a46719bd5.png

Regulator wystawiony na zewnątrz kadłuba, dla lepszego chłodzenia. Coś takiego jak tu:
image.png.6c12c10eadd52de76caead8f9b6c1e4c.png

Da się 

Opublikowano

Te śruby odwróć. Łebkami od wnętrza - Nie będą kaleczyć akumulatora. Jak dasz dłuższe i dodatkowo 8 nakrętek będziesz mógł oddalić (wysunąć) silnik o kilka centymetrów do przodu. Przesuniesz w ten sposób Ś.C. do przodu. Eleganckie to nie będzie ale praktyczne ? Do tak wykonanych szpilek powinno dać się zamocować regulator co dodatkowo poprawi Ś.C.

- Jurek

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.