Jerzy Markiton Opublikowano Niedziela o 13:57 Opublikowano Niedziela o 13:57 Co to za silnik ? 2216 ?? Jeżeli Ś.C. jest prawidłowy - to oblot ! Wozić 300g balastu w takim modeliku - to jest zbrodnia... Ale po oblocie będziesz wiedział czy ma sens ciągnąć temat. Może wystarczy tylko pchnąć silnik do przodu na szpilkach, tak z 5 cm ? będzie mało ale zdejmiesz trochę balastu. Można zmienić silnik na cięższy i mocniejszy, jakiś 35-36mm + szpilki. Można (lepiej ) wozić akumulator 2200 mAh niż balast ale pytanie: na ile chcesz inwestować ? Jeżeli oblot Cię zadowoli to można ten modelik zrobić jeszcze raz z poprawkami, które wyjdą po oblocie. Taki modelik (1,2m) w rękach początkującego wykonawcy nie powinien ważyć więcej niż 900 - 1000g do lotu. Uwzględniając wyposażenie, które pokazałeś na zdjęciach. Gdyby doszło do zmiany silnika i pakietu to sugerowałbym silnik 800 kv i pakiet 4s. Jeżeli zachowasz dotychczasowe wyposażenie a zmienisz tylko kadłub i usterzenie to nos wyjdzie sztucznie długi.... Mocno popsujesz sylwetkę. W takim małym modeliku - serwa ogona jak najbliżej Ś.C. - Jurek 1
Janekm Opublikowano Niedziela o 18:40 Opublikowano Niedziela o 18:40 4 godziny temu, Jerzy Markiton napisał: nos wyjdzie sztucznie długi.... Mocno popsujesz sylwetkę. Jurek, Telemasterowi chyba niewiele zaszkodzić może, długi nos to chyba nie będzie problem. Zobaczcie na to "cudo" 🤣 1
Jerzy Markiton Opublikowano Niedziela o 19:24 Opublikowano Niedziela o 19:24 Rozumiem, że funkcjonalne ( z jakiegoś powodu), ale czy ładne ?? Telemaster jest prymitywnie prosty, ale ma jakieś proporcje do których nasz wzrok już się przyzwyczaił... Wydłużenie nosa o 15 cm żeby skompensować 300g ołowiu i zostawić 50g silnik mocno te proporcje naruszy ?? Ale - każdy robi, jak mu się podoba, albo - które priorytety są ważniejsze ? - Jurek 1
hubert10 Opublikowano Poniedziałek o 04:32 Autor Opublikowano Poniedziałek o 04:32 14 godzin temu, Jerzy Markiton napisał: Co to za silnik ? 2216 ?? Jeżeli Ś.C. jest prawidłowy - to oblot ! Wozić 300g balastu w takim modeliku - to jest zbrodnia... Ale po oblocie będziesz wiedział czy ma sens ciągnąć temat. Może wystarczy tylko pchnąć silnik do przodu na szpilkach, tak z 5 cm ? będzie mało ale zdejmiesz trochę balastu. Można zmienić silnik na cięższy i mocniejszy, jakiś 35-36mm + szpilki. Można (lepiej ) wozić akumulator 2200 mAh niż balast ale pytanie: na ile chcesz inwestować ? Jeżeli oblot Cię zadowoli to można ten modelik zrobić jeszcze raz z poprawkami, które wyjdą po oblocie. Taki modelik (1,2m) w rękach początkującego wykonawcy nie powinien ważyć więcej niż 900 - 1000g do lotu. Uwzględniając wyposażenie, które pokazałeś na zdjęciach. Gdyby doszło do zmiany silnika i pakietu to sugerowałbym silnik 800 kv i pakiet 4s. Jeżeli zachowasz dotychczasowe wyposażenie a zmienisz tylko kadłub i usterzenie to nos wyjdzie sztucznie długi.... Mocno popsujesz sylwetkę. W takim małym modeliku - serwa ogona jak najbliżej Ś.C. - Jurek Model w konfiguracji do lotu ważył by teraz 1,7kg-2kg MAX tylko że jak upchac tak dużo w bardzo małym dziobie? Chodzi mi o to że bateria musi być teraz w dziobie i to taka bateria 2200mah 3s a to jest poprsotu nie wykonywalne praktycznie bez odchudzenia ogona ani rusz dalej ten ogon poprsotu wyszedł tak ciężki! Ś.C mam w połowie skrzydla a ma być w ¼
Jerzy Markiton Opublikowano Poniedziałek o 07:22 Opublikowano Poniedziałek o 07:22 Myślałem, że perspektywa myli i nie komentowałem. Ś.C ustaw na 1/3 cięciwy. Do oblotu. Potem zobaczysz w którą stronę pójść. Ponawiam pytanie o silnik bo z tą masą silnik klasy 2216, 2217 raczej będzie miał kłopot. Z mocniejszym silnikiem Twój akumulator będzie miał kłopot.... - Jurek
hubert10 Opublikowano Poniedziałek o 09:03 Autor Opublikowano Poniedziałek o 09:03 1 godzinę temu, Jerzy Markiton napisał: Myślałem, że perspektywa myli i nie komentowałem. Ś.C ustaw na 1/3 cięciwy. Do oblotu. Potem zobaczysz w którą stronę pójść. Ponawiam pytanie o silnik bo z tą masą silnik klasy 2216, 2217 raczej będzie miał kłopot. Z mocniejszym silnikiem Twój akumulator będzie miał kłopot.... - Jurek Silnik 2216 ale model napewno nie będzie taki ciężki będę odchudzał ogon i będę mógł usunąć balast
Jerzy Markiton Opublikowano Poniedziałek o 10:43 Opublikowano Poniedziałek o 10:43 Nawet jeśli zejdziesz z masą do 1500g.............. Powodzenia życzę ! - Jurek
hubert10 Opublikowano Poniedziałek o 14:21 Autor Opublikowano Poniedziałek o 14:21 Nie rozumiem że za mały silnik? 3 godziny temu, Jerzy Markiton napisał: Nawet jeśli zejdziesz z masą do 1500g.............. Powodzenia życzę ! - Jurek
Jerzy Markiton Opublikowano Poniedziałek o 20:02 Opublikowano Poniedziałek o 20:02 Dokładnie to miałem na myśli. Te 300g ołowiu wyjmij z kadłuba i daj pod silnik. Może się okazać, że wystarczy tylko 200 ? Zrób próbę kołowania i zobaczysz, jak się zachowuje. Może wystarczy podkładka pod natarcie, żeby zwiększyć kąt zaklinowania skrzydła ? Będziesz widział podczas próby czy ma ochotę się oderwać.... Jeśli będzie miał - na lotnisko i oblot. Jeśli nie - to prócz stateczników, moim zdaniem - czeka Cię wymiana silnika i przekonstruowanie całego kadłuba. - Jurek 1
samolocik Opublikowano 19 godzin temu Opublikowano 19 godzin temu Hubert, tutaj sprzedają Telemastera w tej samej rozpiętości 120cm, waga od 850g. Nie piszą czy do lotu, czy pustego. Ale, jeżeli nawet pustego to jest to realna waga jaką powinieneś uzyskać budując swojego o tej rozpiętości. Nie wiem, czy budowałeś już wcześniej jakieś modele z drewna, czy to Twój pierwszy lub drugi model. Może po prostu brakuje Ci doświadczenia nabytego przy budowie prostszych i mniejszych konstrukcji drewnianych w trakcie których budowy można się sporo nauczyć jak rodzaj konstrukcji i ilość oraz rodzaj zastosowanego kleju w połączeniu z odpowiednim pokryciem konstrukcji (sklejka, balsa, papier, tkanina, folia) przekłada się na wytrzymałość. https://www.d-m-t.at/flugzeuge/motormodelle/bk-pichler-telemaster-120-lasercut-holzbausatz-1200-mm-detail
hubert10 Opublikowano 10 godzin temu Autor Opublikowano 10 godzin temu 8 godzin temu, samolocik napisał: Hubert, tutaj sprzedają Telemastera w tej samej rozpiętości 120cm, waga od 850g. Nie piszą czy do lotu, czy pustego. Ale, jeżeli nawet pustego to jest to realna waga jaką powinieneś uzyskać budując swojego o tej rozpiętości. Nie wiem, czy budowałeś już wcześniej jakieś modele z drewna, czy to Twój pierwszy lub drugi model. Może po prostu brakuje Ci doświadczenia nabytego przy budowie prostszych i mniejszych konstrukcji drewnianych w trakcie których budowy można się sporo nauczyć jak rodzaj konstrukcji i ilość oraz rodzaj zastosowanego kleju w połączeniu z odpowiednim pokryciem konstrukcji (sklejka, balsa, papier, tkanina, folia) przekłada się na wytrzymałość. https://www.d-m-t.at/flugzeuge/motormodelle/bk-pichler-telemaster-120-lasercut-holzbausatz-1200-mm-detail Zrobiłem coś takiego te białe z dołu to plan który sie przykleił trxrba go wyczyścić to powinno odchudzić ogon I zmniejszyć wagę samolotu
arek1989 Opublikowano 10 godzin temu Opublikowano 10 godzin temu następnym razem naklej na plany przeźroczystą taśmę klejącą, unikniesz problemu z przyklejonym papierem. Konstrukcyjnie nie jest to do końca poprawnie wykonane. Długie listewki powinny być z jednego kawałka (zaznaczone na czerwono). Wzmocnij przynajmniej trójkątnymi kawałkami balsy narożniki zaznaczone na niebiesko. 2
Rekomendowane odpowiedzi