endriuRC Opublikowano 27 Czerwca Autor Opublikowano 27 Czerwca 3 godziny temu, Ares napisał: Kiedyś znalazłem te zdjęcia w internecie i sobie zapisałem na dysku. Uczyłem się m.im. z tego. Zamiast ścisku stosuję obciążenie w postaci betonowych 20kg bloczków ale myślę ,że takie deski ze śrubami są lepszym pomysłem. Fornirem nigdy nie robiłem ale balsą tak i po wykonaniu takich płatów zupełnie zrezygnowałem ze skrzydeł żeberkowych krytych folią. To jest mocna solidna i szybka technologia w sam raz do combatu. Jak robić masz na filmach Mirka ja tylko dodam ,że warto rozprowadzać klej wałeczkiem piankowym bo jest wtedy równomierna warstwa kleju a i wagowo wychodzi fajnie. Deskę montażową polecam kupić sobie kamienny parapet: ciężkie to jak cholera ale płaszczyzna jest idealnie równa i prosta. Do domu się nada a do Tira w trasę to już musisz coś lżejszego brać🙂 Podziwiam zapał ,że w przerwach jeszcze masz siłę robić modele. Dziękuję Arku za ogrom wiedzy którą przekazujesz jest to bardzo cenne. Mam nadzieję ze nie tylko ja skorzystam z tego. Mirek pokazuje tutaj tą technikę z bardzo dokładnym wyjaśnieniem. Będę się kierował jego techniką. 1
Ares Opublikowano 28 Czerwca Opublikowano 28 Czerwca 12 godzin temu, endriuRC napisał: Dziękuję Arku za ogrom wiedzy którą przekazujesz jest to bardzo cenne. Mam nadzieję ze nie tylko ja skorzystam z tego. Nie uważam abym miał wielką wiedzę : po prostu przez 25 lat budowania modeli trochę różnych technik spróbowałem i uważam ,że warto się dzielić wiedzą bo niektóre rzeczy z pozoru są banalne ale jak to mówią "trzeba na to wpaść". Moje początki modelarstwa są z ery "z przed internetu" więc uczyłem się głównie z książek i znajomych modelarzy z lotniska . Mirka filmy są ok , zresztą widzę ,że budowa idzie u ciebie sprawnie i szybko więc podejrzewam ,że skrzydła zrobisz bez większych problemów. U mnie budowanie modeli przebiega w żółwim tempie. Ale to dlatego ,że brak mi cierpliwości i musze robić po troszkę . Powodzenia. 1
endriuRC Opublikowano 29 Czerwca Autor Opublikowano 29 Czerwca Jest rdzeń oraz fornir Mozna zacząć nową przygodę i nauczyć się nowości. Czy w taki sposob moge odrazu dwie lewe połówki ściskać?
Ares Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca 2 godziny temu, endriuRC napisał: Czy w taki sposob moge odrazu dwie lewe połówki ściskać? Tak. Tylko zastosuj duży ciężar do ściśnięcia albo ściski jak wolisz. Jak masz stare akumulatory samochodowe to dwa większe powinny wystarczyć.
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. endriuRC Opublikowano 30 Czerwca Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 30 Czerwca Statecznik poziomy Balsa 3mm przelaminowana pod szkłem tkaniną 40g Wycinam z płyty meblowej w kształcie negatywów przekładki do ściskania rdzeni z fornirem 5
Ares Opublikowano 30 Czerwca Opublikowano 30 Czerwca Ladnie to wygląda.Zapowiada się porządny model do combatu🙂👍
endriuRC Opublikowano 30 Czerwca Autor Opublikowano 30 Czerwca Tym razem robię skrzydła juz na przyciętych deskach. Rdzenie które oklejałem jako pierwsze zbytnio nie wyszły 😑... Za bardzo docisnąłem deski do siebie ściągaczem i się troszke zgniotły. Próba nr 2
Ares Opublikowano 30 Czerwca Opublikowano 30 Czerwca Godzinę temu, endriuRC napisał: Próba nr 2 Trochę mało ciężaru. Może być niedociśnięte na natarciu lub spływie . Mam nadzieję ,że mimo to wyjdzie ale na taką połówkę trzeba położyć tak na oko około 50 kg i to absolutnie nie jest za dużo.
japim Opublikowano 30 Czerwca Opublikowano 30 Czerwca Gorna i dolna powierzchnie fornitu polecam skleic tasma na calej rozpietosci krawedzi natarcia, i po rozchyleniu w litere V wlozyc do srodka rdzen styro i to dopieoro w negatywy, Krawedz natarcia wychodzi wtedy prosciutka i sklejona jak brzytwa. 2
Ares Opublikowano 1 Lipca Opublikowano 1 Lipca 2 godziny temu, japim napisał: Gorna i dolna powierzchnie fornitu polecam skleic tasma na calej rozpietosci krawedzi natarcia, i po rozchyleniu w litere V wlozyc do srodka rdzen styro i to dopieoro w negatywy, Krawedz natarcia wychodzi wtedy prosciutka i sklejona jak brzytwa. Dobry pomysł , najlepiej jakby Andrzej posiadał pompę próżniową no ale nie wszystko na raz .
endriuRC Opublikowano 1 Lipca Autor Opublikowano 1 Lipca 6 godzin temu, japim napisał: Gorna i dolna powierzchnie fornitu polecam skleic tasma na calej rozpietosci krawedzi natarcia, i po rozchyleniu w litere V wlozyc do srodka rdzen styro i to dopieoro w negatywy, Krawedz natarcia wychodzi wtedy prosciutka i sklejona jak brzytwa. Dzięki! Wypróbuje dzis Twoją metodę. Co do skrzydeł nr2 które zrobiłem wczoraj Wyszły naprawdę dobrze. Muszę znaleźć coś co sprawia że zwiększe obciążenie
pacek Opublikowano 1 Lipca Opublikowano 1 Lipca 2 godziny temu, endriuRC napisał: Gorna i dolna powierzchnie fornitu polecam skleic tasma na calej rozpietosci krawedzi natarcia, i po rozchyleniu w litere V wlozyc do srodka rdzen styro i to dopieoro w negatywy, Krawedz natarcia wychodzi wtedy prosciutka i sklejona jak brzytwa. Mam wrażenie, że Przemkowi chodziło o krawędź spływu.
endriuRC Opublikowano 1 Lipca Autor Opublikowano 1 Lipca Waga spora niestety 304g bez natarcia końcówek skrzydeł.. a gdzie reszta 😑 Gdzie połowka którą dostałem w zestawie skrzydła bez lotki wazy 116g Fornir kleje na technicqll D4 Problem rozwiązany 🤣 smarowałem styropian wypełniając wszystkie pory duza ilością kleju. A smarujemy fornir a nie odwrotnie 😑🤣. 1
endriuRC Opublikowano 1 Lipca Autor Opublikowano 1 Lipca Robię jedną lewą połówkę skrzydła zgodnie z podpowiedziami. Klejem smarowałem tylko fornir i na krawedz spływu taśma zabrałem się za kadlub. wkleiłem wręgę silnikową, półkę serwa oraz haczyki na żywicę z aerosilem. Natomiast statecznik poziomy wkleiłem na zywicy 10min. Barwy zywicy I tak nie bedzie widac ponieważ stateczniki będą malowane na pomarańczowo. Docelowo będę kleil na przezroczystym poxipolu lecz ten miałem pod ręką a są to wersję typowo testowe wiec nie ma co przesadzać.
japim Opublikowano 1 Lipca Opublikowano 1 Lipca Półkę na serwa chyba warto wzmocnić jakimś paskiem tkaniny, co by rozłożyła naprężenia.
endriuRC Opublikowano 1 Lipca Autor Opublikowano 1 Lipca Godzinę temu, japim napisał: Półkę na serwa chyba warto wzmocnić jakimś paskiem tkaniny, co by rozłożyła naprężenia. Oczywiście wzmocniłem paskiem tkaniny 25g złe zdjęcia wrzuciłem Docisk zapewniony 🤣🤣🤣 Waga kadluba bez elektroniki i silnika 1
endriuRC Opublikowano 1 Lipca Autor Opublikowano 1 Lipca 3 godziny temu, Ares napisał: Gdzie kupujesz fornir? Akurat dostałem wraz z formą. Udało mi sie zrobic super połówkę skrzydła. Fornir nigdzie nie zwichrował się i waga duzo duzo lepsza jak poprzednie połówki. Coraz lepiej zapoznaje sie z technikami z którymi mam do czynienia pierwszy raz. Z tego miejsca chciałbym każdemu z osobna podziękować za każdą rade i podpowiedz. Skrzydło ma wznios. Czy ktoś ma pomysł jak w szybki sposób zrobić na papier ścierny taki przyrząd zeby szlifować pod kątem? 1
Ares Opublikowano 1 Lipca Opublikowano 1 Lipca Można tak:przyrząd do szlifowania na kąt prosty a płat ustawiasz ze wzniosem i szlifujesz .Linijka z dołu mie pozwala wyszlifować krzywo. 1
endriuRC Opublikowano 2 Lipca Autor Opublikowano 2 Lipca Po przeszlifowaniu wszystko idealnie do siebie pasuje (jak narazie tylko przymiarki). Szablon wzniosu idealnie spełnia swoje zadanie choć przy klejeniu bedzie oczywiście wszystko odbywało sie na równej desce montażowej aby nie doszło do przekrzywienia jedej z połówek. Lewą połowka wymaga docięcia spływu zeby pasowało w kadlub ale to juz po przyklejeniu listwy natarcia. 4
Rekomendowane odpowiedzi