hubert10 Opublikowano Poniedziałek o 15:35 Opublikowano Poniedziałek o 15:35 Witam, Nie dawno kupiłem nowy Os max 15la i mam problem z jego odpaleniem . Dawkę paliwa mam ustawioną na 3 obroty od zamknięcia robię wszystko tak jak w instrukcji i nic! wymieniłem też świece. Choć w sumie nie jest to chyba takie absolutne nic bo czasami silnik wydaje taki dźwięk jakby miał łapać ale nie łapie. Nie używam startera jutro go użyje może pomoże? I jeszcze czasami śmigło odbija i tak jakby się zaklinowuje trzeba wtedy je tak jakby przepchać może dlatego że jest nie dotarty nie wiem.....Proszę o pomoc i za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny! Pozdrawiam!!!
Marcin K. Opublikowano Poniedziałek o 17:36 Opublikowano Poniedziałek o 17:36 Rozrusznik na pewno pomoże. Jeśli jest problem z zassaniem paliwa to podczas kręcenia rozrusznikiem zatkaj palcem tłumik. Musi zaskoczyć. Jakie masz paliwo ?Na tych 3 obrotach od zamkniętej może być trochę przelany i stąd odbija, daj mu 2 obroty od zamkniętej, a jak zaskoczy to delikatnie zwiększaj ilość paliwa. Na dotarciu tak odkręcić iglice paliwa żeby pluł paliwem ile może, na pełnej przepustnicy będzie kręcił nie wiele przed zgaśnięciem. A no i nie ruszaj igły przejścia, tej w orczyku. Ustawienie niej prawidłowo to dluuuga zabawa 1
Ares Opublikowano Poniedziałek o 17:45 Opublikowano Poniedziałek o 17:45 6 minut temu, Marcin K. napisał: A no i nie ruszaj igły przejścia, tej w orczyku. Ustawienie niej prawidłowo to dluuuga zabawa W serii LA nie ma igły przejścia, więc Marcinowi odpada dodatkowy problem😉 1
Marcin K. Opublikowano Poniedziałek o 19:01 Opublikowano Poniedziałek o 19:01 Nooo to można powiedzieć jaki fajny i bezproblemowy silnik 😁
Ares Opublikowano Poniedziałek o 21:29 Opublikowano Poniedziałek o 21:29 2 godziny temu, Marcin K. napisał: Nooo to można powiedzieć jaki fajny i bezproblemowy silnik 😁 To bardzo dobre silniki ,choć może o niezbyt wygórowanej mocy ale to przecież do rekreacji nie ma znaczenia. Miałem kilka sztuk i wszystkie pracowały poprawnie choć te większe rzecz jasna pracują stabilniej 🙂 Słusznie napisałeś , że Hubert go prawdopodobnie zalał no i nie ma to jak rozrusznik bo palcem raczej trudno odpalić nowy silnik. 1
symon5 Opublikowano wczoraj o 09:52 Opublikowano wczoraj o 09:52 Wkręć iglicę 1 obrót , według mnie masz za mocno odkręconą i nie używaj na początku rozrusznika . Jeśli silnik jest zalany to możesz nie poczuć kiedy urwiesz korbę .
hubert10 Opublikowano wczoraj o 10:05 Autor Opublikowano wczoraj o 10:05 12 godzin temu, Ares napisał: To bardzo dobre silniki ,choć może o niezbyt wygórowanej mocy ale to przecież do rekreacji nie ma znaczenia. Miałem kilka sztuk i wszystkie pracowały poprawnie choć te większe rzecz jasna pracują stabilniej 🙂 Słusznie napisałeś , że Hubert go prawdopodobnie zalał no i nie ma to jak rozrusznik bo palcem raczej trudno odpalić nowy silnik. Zalałem silnik i go wysuszyłem później wydaje mi się że nie odpalał bo przez to że ma go nowicjusz nie jest idealnie wyregulowany przez co ciężko go odpalić z palców, dawkę paliwa miałem różnie najpierw próbowałem na 1,5 obrotu od zamknięcia później 2 i 2,5 i się przelewał jeszcze kilka razy i też czasami wydawał taki dźwięk podczas obracania jakby bulgotał..? Nie wiem co to jest i dziękuję za wszelką pomoc starter jedzie do mnie nie długo będą następne próby! I silnik zasysa paliwo poprawnie nie mam problemu z zassaniem
AndrzejC Opublikowano wczoraj o 12:51 Opublikowano wczoraj o 12:51 O żarzeniu świecy nic nie było. Czy podłączasz napięcie 1,5 V do świecy? A.C. 1
hubert10 Opublikowano wczoraj o 15:00 Autor Opublikowano wczoraj o 15:00 2 godziny temu, AndrzejC napisał: O żarzeniu świecy nic nie było. Czy podłączasz napięcie 1,5 V do świecy? A.C. Świece sprawdzałem działa i używam napięcia 1,5v
AndrzejC Opublikowano 23 godziny temu Opublikowano 23 godziny temu Jak mi silnik jakiś kaprysi i nie chce działać, to go straszę,że mu piasku do środka nasypię🙂 I jeszcze się nie zdarzyło. żeby któryś nie posłuchał... Kup sobie odpowiedni kołpak na śmigło i odpala rozrusznikiem za pomocą kołpaka. Ten motorek po prostu musi odpalić jeżeli nie jest uszkodzony, bo te silniki były i chyba jeszcze są produkowane dla takich, którzy o motorkach bladego pojęcia nie mają 🙂 Znajdź sobie w internecie jakiś filmik w tym temacie i zrób jak tam pokazują. Jak go wreszcie uruchomisz, to będziesz pamiętał do końca swojego modelarskiego życia. A.C.
hubert10 Opublikowano 18 godzin temu Autor Opublikowano 18 godzin temu 4 godziny temu, AndrzejC napisał: Jak mi silnik jakiś kaprysi i nie chce działać, to go straszę,że mu piasku do środka nasypię🙂 I jeszcze się nie zdarzyło. żeby któryś nie posłuchał... Kup sobie odpowiedni kołpak na śmigło i odpala rozrusznikiem za pomocą kołpaka. Ten motorek po prostu musi odpalić jeżeli nie jest uszkodzony, bo te silniki były i chyba jeszcze są produkowane dla takich, którzy o motorkach bladego pojęcia nie mają 🙂 Znajdź sobie w internecie jakiś filmik w tym temacie i zrób jak tam pokazują. Jak go wreszcie uruchomisz, to będziesz pamiętał do końca swojego modelarskiego życia. A.C. Starter jedzie do mnie zrobię tak że dawka paliwa 2 obroty od zamknięcia i odpali
Ares Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu Koledzy wszystko w zasadzie napisali , Andrzej ma racje jeśli silnik nie jest uszkodzony zapali to kwestia czasu. Ja bym zrobił tak: Dobrze naładować grzałkę do świecy Zatankować przez filtr czyste paliwo najlepiej do tak małego motorka z chociaż 10% cio procentową zawartością nitrometanu Iglica odkręcona na 1,5 obrotu . Zakręć do oporu zgodnie ze wskazówkami zegara i odkręć 1,5 obrotu Otworzyć przepustnicę na maksa , zatkać palcem gardziel gaźnika i bez żarzenia pokręcić śmigłem 1 lub 2 razy aby silnik zassał paliwo Przepustnica na 1/3 otwarcia i zakręć delikatnie rozrusznikiem oczywiście z żarzeniem Jeśli czujesz ,że silnik jest "twardy i nie chce się obrócić uważaj bo Marek ma racje ,można urwać wał dlatego wszystkie czynności rób z wyczuciem. Musi zapalić , miałem takich silników kilka i każdy chodził bez problemu. Czasem problem tkwi w tym ,że do silnika dostanie sie jakiś mały paprok lub brud i wtedy trudno uruchomić. Używam wtedy gruszki dziecięcej aby wydmuchać gaźnik , można również użyć sprężonego powietrza. No i to chyba tyle , żaden ze mnie fachowiec ale stosując powyższe kroki moje silniki zawsze odpalały. Aha , świeca powinna po podłączeniu zasilania świecić jasnopomarańczowym światłem , można sprawdzić czy aby na pewno jest dobre grzanie . Powodzenia. 1
hubert10 Opublikowano 4 godziny temu Autor Opublikowano 4 godziny temu A to wybredna Bestia dziś o 12 od startera odpalił odrazu teraz tylko dotrzeć go itd narazie ma wypalone na nie dużych obrotach 50ml paliwa
FockeWulf Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu Jak docierasz silnik to odkręć igłę dość dużo aby wszedł prawie w czterotakt. Ma być przelany aby się fajnie chłodził i smarował. 1
Rekomendowane odpowiedzi