Skocz do zawartości

Os Max 15la nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Nie dawno kupiłem nowy Os max 15la i mam problem z jego odpaleniem . Dawkę  paliwa mam ustawioną na 3 obroty od zamknięcia robię wszystko tak jak w instrukcji i nic! wymieniłem też świece. Choć w sumie nie jest to chyba takie absolutne nic bo czasami silnik wydaje taki dźwięk jakby miał łapać ale nie łapie. Nie używam startera jutro go użyje może pomoże? I jeszcze czasami śmigło odbija i tak jakby się zaklinowuje  trzeba wtedy je tak jakby przepchać może dlatego że jest nie dotarty nie wiem.....Proszę o pomoc i za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny!

Pozdrawiam!!!

Opublikowano

Rozrusznik na pewno pomoże. Jeśli jest problem z zassaniem paliwa to podczas kręcenia rozrusznikiem zatkaj palcem tłumik. Musi zaskoczyć. Jakie masz paliwo ?Na tych 3 obrotach od zamkniętej może być trochę przelany i stąd odbija, daj mu 2 obroty od zamkniętej, a jak zaskoczy to delikatnie zwiększaj ilość paliwa. Na dotarciu tak odkręcić iglice paliwa żeby pluł paliwem ile może, na pełnej przepustnicy będzie kręcił nie wiele przed zgaśnięciem. A no i nie ruszaj igły przejścia, tej w orczyku. Ustawienie niej prawidłowo to dluuuga zabawa 

  • Dzięki 1
Opublikowano
6 minut temu, Marcin K. napisał:

A no i nie ruszaj igły przejścia, tej w orczyku. Ustawienie niej prawidłowo to dluuuga zabawa 

W serii LA nie ma igły przejścia, więc Marcinowi odpada dodatkowy problem😉

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, Marcin K. napisał:

Nooo to można powiedzieć jaki fajny i bezproblemowy silnik 😁

To bardzo dobre silniki ,choć może o niezbyt wygórowanej mocy ale to przecież do rekreacji nie ma znaczenia.

Miałem kilka sztuk i wszystkie pracowały poprawnie choć te większe rzecz jasna pracują stabilniej 🙂

Słusznie napisałeś , że Hubert go prawdopodobnie zalał no i nie ma to jak rozrusznik bo palcem raczej trudno odpalić nowy silnik.

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Wkręć iglicę 1 obrót , według mnie masz za mocno odkręconą i nie używaj na początku rozrusznika . Jeśli silnik jest zalany to możesz nie poczuć kiedy urwiesz korbę .

 

Opublikowano
12 godzin temu, Ares napisał:

To bardzo dobre silniki ,choć może o niezbyt wygórowanej mocy ale to przecież do rekreacji nie ma znaczenia.

Miałem kilka sztuk i wszystkie pracowały poprawnie choć te większe rzecz jasna pracują stabilniej 🙂

Słusznie napisałeś , że Hubert go prawdopodobnie zalał no i nie ma to jak rozrusznik bo palcem raczej trudno odpalić nowy silnik.

 

 

Zalałem silnik i go wysuszyłem później wydaje mi się że nie odpalał bo przez to że ma go nowicjusz nie jest idealnie wyregulowany przez co ciężko go odpalić z palców, dawkę paliwa miałem różnie najpierw próbowałem na 1,5 obrotu od zamknięcia później 2 i 2,5 i się przelewał jeszcze kilka razy i też czasami wydawał taki dźwięk podczas obracania jakby bulgotał..? Nie wiem co to jest i dziękuję za wszelką pomoc starter jedzie do mnie nie długo będą następne próby!

I  silnik zasysa paliwo poprawnie nie mam problemu z zassaniem 

Opublikowano
2 godziny temu, AndrzejC napisał:

O żarzeniu   świecy nic nie było. Czy podłączasz napięcie 1,5 V do świecy?

A.C.

Świece sprawdzałem działa i używam napięcia 1,5v

Opublikowano

Jak mi silnik jakiś kaprysi i nie chce działać, to go straszę,że mu piasku do środka nasypię🙂

I jeszcze się nie zdarzyło. żeby któryś nie posłuchał... 

Kup sobie odpowiedni kołpak na śmigło i odpala rozrusznikiem za pomocą kołpaka. Ten motorek po prostu musi odpalić jeżeli nie jest uszkodzony, bo te silniki były i chyba jeszcze są produkowane dla takich, którzy o motorkach bladego pojęcia nie mają 🙂 

Znajdź sobie w internecie jakiś filmik w tym temacie i zrób jak tam pokazują. 

Jak go wreszcie uruchomisz, to będziesz pamiętał do końca  swojego modelarskiego życia.

A.C.

Opublikowano
4 godziny temu, AndrzejC napisał:

Jak mi silnik jakiś kaprysi i nie chce działać, to go straszę,że mu piasku do środka nasypię🙂

I jeszcze się nie zdarzyło. żeby któryś nie posłuchał... 

Kup sobie odpowiedni kołpak na śmigło i odpala rozrusznikiem za pomocą kołpaka. Ten motorek po prostu musi odpalić jeżeli nie jest uszkodzony, bo te silniki były i chyba jeszcze są produkowane dla takich, którzy o motorkach bladego pojęcia nie mają 🙂 

Znajdź sobie w internecie jakiś filmik w tym temacie i zrób jak tam pokazują. 

Jak go wreszcie uruchomisz, to będziesz pamiętał do końca  swojego modelarskiego życia.

A.C.

Starter jedzie do mnie zrobię tak że dawka paliwa 2 obroty od zamknięcia i odpali 

Opublikowano

Koledzy wszystko w zasadzie napisali , Andrzej ma racje jeśli silnik nie jest uszkodzony zapali to kwestia czasu.

Ja bym zrobił tak:

Dobrze naładować grzałkę do świecy

Zatankować przez filtr czyste paliwo najlepiej do tak małego motorka z chociaż 10% cio procentową zawartością nitrometanu

Iglica odkręcona  na 1,5 obrotu . Zakręć do oporu zgodnie ze wskazówkami zegara i odkręć 1,5 obrotu

Otworzyć przepustnicę na maksa , zatkać palcem gardziel gaźnika i bez żarzenia pokręcić śmigłem 1 lub 2 razy aby silnik zassał paliwo

Przepustnica na 1/3 otwarcia i zakręć delikatnie rozrusznikiem oczywiście z żarzeniem

Jeśli czujesz ,że silnik jest "twardy i nie chce się obrócić uważaj bo Marek ma racje ,można urwać wał dlatego wszystkie czynności rób z wyczuciem.

Musi zapalić , miałem takich silników kilka i każdy chodził bez problemu. Czasem problem tkwi w tym ,że do silnika dostanie sie jakiś mały paprok lub brud i wtedy trudno uruchomić. Używam wtedy gruszki dziecięcej aby wydmuchać gaźnik , można również użyć sprężonego powietrza.

No i to chyba tyle , żaden ze mnie fachowiec ale stosując powyższe kroki moje silniki zawsze odpalały. 

Aha , świeca powinna po podłączeniu zasilania świecić jasnopomarańczowym  światłem , można sprawdzić czy aby na pewno jest dobre grzanie .

Powodzenia.

 

  • Dzięki 1
Opublikowano

A to wybredna Bestia dziś o 12 od startera odpalił odrazu teraz tylko dotrzeć go itd narazie ma wypalone na nie dużych obrotach 50ml paliwa 

Opublikowano

Jak docierasz silnik to odkręć igłę dość dużo aby wszedł prawie w czterotakt. Ma być przelany aby się fajnie chłodził i smarował.

  • Dzięki 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.