Skocz do zawartości

Os Max 15la nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Nie dawno kupiłem nowy Os max 15la i mam problem z jego odpaleniem . Dawkę  paliwa mam ustawioną na 3 obroty od zamknięcia robię wszystko tak jak w instrukcji i nic! wymieniłem też świece. Choć w sumie nie jest to chyba takie absolutne nic bo czasami silnik wydaje taki dźwięk jakby miał łapać ale nie łapie. Nie używam startera jutro go użyje może pomoże? I jeszcze czasami śmigło odbija i tak jakby się zaklinowuje  trzeba wtedy je tak jakby przepchać może dlatego że jest nie dotarty nie wiem.....Proszę o pomoc i za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny!

Pozdrawiam!!!

Opublikowano

Rozrusznik na pewno pomoże. Jeśli jest problem z zassaniem paliwa to podczas kręcenia rozrusznikiem zatkaj palcem tłumik. Musi zaskoczyć. Jakie masz paliwo ?Na tych 3 obrotach od zamkniętej może być trochę przelany i stąd odbija, daj mu 2 obroty od zamkniętej, a jak zaskoczy to delikatnie zwiększaj ilość paliwa. Na dotarciu tak odkręcić iglice paliwa żeby pluł paliwem ile może, na pełnej przepustnicy będzie kręcił nie wiele przed zgaśnięciem. A no i nie ruszaj igły przejścia, tej w orczyku. Ustawienie niej prawidłowo to dluuuga zabawa 

  • Dzięki 1
Opublikowano
6 minut temu, Marcin K. napisał:

A no i nie ruszaj igły przejścia, tej w orczyku. Ustawienie niej prawidłowo to dluuuga zabawa 

W serii LA nie ma igły przejścia, więc Marcinowi odpada dodatkowy problem😉

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, Marcin K. napisał:

Nooo to można powiedzieć jaki fajny i bezproblemowy silnik 😁

To bardzo dobre silniki ,choć może o niezbyt wygórowanej mocy ale to przecież do rekreacji nie ma znaczenia.

Miałem kilka sztuk i wszystkie pracowały poprawnie choć te większe rzecz jasna pracują stabilniej 🙂

Słusznie napisałeś , że Hubert go prawdopodobnie zalał no i nie ma to jak rozrusznik bo palcem raczej trudno odpalić nowy silnik.

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Wkręć iglicę 1 obrót , według mnie masz za mocno odkręconą i nie używaj na początku rozrusznika . Jeśli silnik jest zalany to możesz nie poczuć kiedy urwiesz korbę .

 

Opublikowano
12 godzin temu, Ares napisał:

To bardzo dobre silniki ,choć może o niezbyt wygórowanej mocy ale to przecież do rekreacji nie ma znaczenia.

Miałem kilka sztuk i wszystkie pracowały poprawnie choć te większe rzecz jasna pracują stabilniej 🙂

Słusznie napisałeś , że Hubert go prawdopodobnie zalał no i nie ma to jak rozrusznik bo palcem raczej trudno odpalić nowy silnik.

 

 

Zalałem silnik i go wysuszyłem później wydaje mi się że nie odpalał bo przez to że ma go nowicjusz nie jest idealnie wyregulowany przez co ciężko go odpalić z palców, dawkę paliwa miałem różnie najpierw próbowałem na 1,5 obrotu od zamknięcia później 2 i 2,5 i się przelewał jeszcze kilka razy i też czasami wydawał taki dźwięk podczas obracania jakby bulgotał..? Nie wiem co to jest i dziękuję za wszelką pomoc starter jedzie do mnie nie długo będą następne próby!

I  silnik zasysa paliwo poprawnie nie mam problemu z zassaniem 

Opublikowano
2 godziny temu, AndrzejC napisał:

O żarzeniu   świecy nic nie było. Czy podłączasz napięcie 1,5 V do świecy?

A.C.

Świece sprawdzałem działa i używam napięcia 1,5v

Opublikowano

Jak mi silnik jakiś kaprysi i nie chce działać, to go straszę,że mu piasku do środka nasypię🙂

I jeszcze się nie zdarzyło. żeby któryś nie posłuchał... 

Kup sobie odpowiedni kołpak na śmigło i odpala rozrusznikiem za pomocą kołpaka. Ten motorek po prostu musi odpalić jeżeli nie jest uszkodzony, bo te silniki były i chyba jeszcze są produkowane dla takich, którzy o motorkach bladego pojęcia nie mają 🙂 

Znajdź sobie w internecie jakiś filmik w tym temacie i zrób jak tam pokazują. 

Jak go wreszcie uruchomisz, to będziesz pamiętał do końca  swojego modelarskiego życia.

A.C.

Opublikowano
4 godziny temu, AndrzejC napisał:

Jak mi silnik jakiś kaprysi i nie chce działać, to go straszę,że mu piasku do środka nasypię🙂

I jeszcze się nie zdarzyło. żeby któryś nie posłuchał... 

Kup sobie odpowiedni kołpak na śmigło i odpala rozrusznikiem za pomocą kołpaka. Ten motorek po prostu musi odpalić jeżeli nie jest uszkodzony, bo te silniki były i chyba jeszcze są produkowane dla takich, którzy o motorkach bladego pojęcia nie mają 🙂 

Znajdź sobie w internecie jakiś filmik w tym temacie i zrób jak tam pokazują. 

Jak go wreszcie uruchomisz, to będziesz pamiętał do końca  swojego modelarskiego życia.

A.C.

Starter jedzie do mnie zrobię tak że dawka paliwa 2 obroty od zamknięcia i odpali 

Opublikowano

Koledzy wszystko w zasadzie napisali , Andrzej ma racje jeśli silnik nie jest uszkodzony zapali to kwestia czasu.

Ja bym zrobił tak:

Dobrze naładować grzałkę do świecy

Zatankować przez filtr czyste paliwo najlepiej do tak małego motorka z chociaż 10% cio procentową zawartością nitrometanu

Iglica odkręcona  na 1,5 obrotu . Zakręć do oporu zgodnie ze wskazówkami zegara i odkręć 1,5 obrotu

Otworzyć przepustnicę na maksa , zatkać palcem gardziel gaźnika i bez żarzenia pokręcić śmigłem 1 lub 2 razy aby silnik zassał paliwo

Przepustnica na 1/3 otwarcia i zakręć delikatnie rozrusznikiem oczywiście z żarzeniem

Jeśli czujesz ,że silnik jest "twardy i nie chce się obrócić uważaj bo Marek ma racje ,można urwać wał dlatego wszystkie czynności rób z wyczuciem.

Musi zapalić , miałem takich silników kilka i każdy chodził bez problemu. Czasem problem tkwi w tym ,że do silnika dostanie sie jakiś mały paprok lub brud i wtedy trudno uruchomić. Używam wtedy gruszki dziecięcej aby wydmuchać gaźnik , można również użyć sprężonego powietrza.

No i to chyba tyle , żaden ze mnie fachowiec ale stosując powyższe kroki moje silniki zawsze odpalały. 

Aha , świeca powinna po podłączeniu zasilania świecić jasnopomarańczowym  światłem , można sprawdzić czy aby na pewno jest dobre grzanie .

Powodzenia.

 

  • Dzięki 1
Opublikowano

A to wybredna Bestia dziś o 12 od startera odpalił odrazu teraz tylko dotrzeć go itd narazie ma wypalone na nie dużych obrotach 50ml paliwa 

Opublikowano

Jak docierasz silnik to odkręć igłę dość dużo aby wszedł prawie w czterotakt. Ma być przelany aby się fajnie chłodził i smarował.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Opublikowano
6 godzin temu, hubert10 napisał:

narazie ma wypalone na nie dużych obrotach 50ml paliwa 

Gratulacje!

Zrób jak mówi Sławek , odkręć iglicę na dość bogatą mieszankę i proponuję docierać tak ,że po odpaleniu otwórz mu na maksa przepustnicę i na mocno przelanym trzymaj tak na początku z 15 sekund i potem kilkanaście sekund wolniejsze albo wolne obroty i tak znowu. Jak wypalisz tak z 2 zbiorniki to możesz wydłużać nieco czas na pełnych obrotach i lekko wkręcaj iglicę na uboższą mieszankę ale po trochę.

Silnik musi przy docieraniu być dobrze smarowany i chłodzony ale też musi osiągnąć pewną temperaturę aby się wszystko należycie dopasowało. Jeśli da się kilka sekund trzymać palce na cylindrze i nie parzy to znaczy że jest ok .

Ja docierałem silniki serii LA wypalając 5 zbiorników na ostatnim już ustawiając iglicę normalnie plus odkręcenie kilka ząbków na bogato  do momentu usłyszenia lekkiego spadku obrotów.

Oczywiście piąty zbiornik jeszcze nie warto cisnąć cały czas na pełnym gazie ale cykle max obrotów z każdym zbiornikiem powinny być dłuższe.

Reszta to docieranie w locie.

Aha , pamiętaj o tym ,ze ilość oleju w paliwie to minimum 18% i tego się trzymaj. Masz silnik panewkowy jak przytrzesz to nic nie da się już z nim zrobić.

Ja nawet docierałem na 20 % oleju ale to już każdy ma swoje patenty , nie jest to konieczne .

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano
Godzinę temu, Ares napisał:

Gratulacje!

Zrób jak mówi Sławek , odkręć iglicę na dość bogatą mieszankę i proponuję docierać tak ,że po odpaleniu otwórz mu na maksa przepustnicę i na mocno przelanym trzymaj tak na początku z 15 sekund i potem kilkanaście sekund wolniejsze albo wolne obroty i tak znowu. Jak wypalisz tak z 2 zbiorniki to możesz wydłużać nieco czas na pełnych obrotach i lekko wkręcaj iglicę na uboższą mieszankę ale po trochę.

Silnik musi przy docieraniu być dobrze smarowany i chłodzony ale też musi osiągnąć pewną temperaturę aby się wszystko należycie dopasowało. Jeśli da się kilka sekund trzymać palce na cylindrze i nie parzy to znaczy że jest ok .

Ja docierałem silniki serii LA wypalając 5 zbiorników na ostatnim już ustawiając iglicę normalnie plus odkręcenie kilka ząbków na bogato  do momentu usłyszenia lekkiego spadku obrotów.

Oczywiście piąty zbiornik jeszcze nie warto cisnąć cały czas na pełnym gazie ale cykle max obrotów z każdym zbiornikiem powinny być dłuższe.

Reszta to docieranie w locie.

Aha , pamiętaj o tym ,ze ilość oleju w paliwie to minimum 18% i tego się trzymaj. Masz silnik panewkowy jak przytrzesz to nic nie da się już z nim zrobić.

Ja nawet docierałem na 20 % oleju ale to już każdy ma swoje patenty , nie jest to konieczne .

 

 

Skąd wiem ze silnik jest przelany? Z wydechu idzie paliwo? Jakby nie pelne spalanie?

Opublikowano
14 minut temu, hubert10 napisał:

Skąd wiem ze silnik jest przelany? Z wydechu idzie paliwo? Jakby nie pelne spalanie?

No więc , jest to wrażenie subiektywne ale można to opisać w ten sposób ,że silnik wyrzuca z tłumika dużo oleju i jego praca przypomina pracę silnika czterosuwowego .

Obroty są znacznie niższe niż normalnie.

W twoim silniku takie przelanie oznacza odkręcenie iglicy ( mniej więcej) na około 3 obroty .

Ja robiłem to tak ,że odpalałem na około 2 obrotach iglicy , następnie otwierałem przepustnicę na maksa i wkręcałem iglice do momentu uzyskania maksymalnych obrotów a nastepnie wykręcałem iglicę tak aby obroty spadły a z tłumika pluło olejem. To jest ten moment kiedy silnik pracuje na przelaniu.

Silniki La są proste w obsłudze i jeśli nie będziesz katował silnika na ubogiej mieszance to nie ma opcji abyś go źle dotarł.

Ale polecam wypalić te 5 zbiorniczków , zawsze to bezpieczniej dla silnika .

  • Dzięki 1
Opublikowano

Jak pisałem w moim pierwszym poście. Jak odpali to odkrecasz igłę paliwa aż będzie pluł nawet gaźnikiem. Jak już zaczyna pluć to otwierasz bardziej przepustnice do maksa, i odkrecasz paliwo by pluł z tłumika, gaznika, praca zbliżona do 4takta. W ten sposób będziesz miał bardzo niskie obroty i doskonale smarowanie 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Dobra silnik ma wypalone 3 zbiorniki iglica otworzona na 3 lub nawet 4 obroty od zamknięcia silnik tak się przelewał że cały stół za tłumikiem był z paliwa i tryskał paliwem ale dobrze się docierał dziękuję wszystkim za Pomoc a silnik za niedługo wyląduje w modelu 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.