Stearman Opublikowano 11 godzin temu Opublikowano 11 godzin temu Witam, Przymierzam się do zamodelowania Irydy, gromadzę dane itd... Wiem, że taki model już kilka razy wzbił się w powietrze więc liczę na podpowiedzi doświadczonych modelarzy Głownie chodzi o zmiany oryginalnej konstrukcji samolotu i dostosowani do specyfiki modelu RC. By nie poruszać się w próżni zakładam model o rozpiętości skrzydeł 1400mm. Wg danych oryginalnie Iryda miała profil skrzydła NACA 64-210... I tu zaczyna się pole dla kolegów doświadczonych w aerodynamice.... Chciałbym zmienić profil na jakiś bardziej popularny Clark-Y czy może polecicie jakiś bardziej odpowiedni?? Skrzydło o jednym profilu (lub zmiennym jeśli trzeba na długości skrzydła), myślałem o kącie zaklinowania skrzydła +2 stopnie ze zwichrzeniem na końcu -3 stopnie - co myślicie? Ster wysokości profil symetryczny? Z doświadczenia.... czy zalecane jest powiększenie powierzchni nośnej skrzydła czy sterów wysokości w porównaniu do rzutów oryginalnego samolot?
japim Opublikowano 8 godzin temu Opublikowano 8 godzin temu A na jakim napędzie ma latać ten model? Oryginalny Clark Y ma ok 15% grubości i raczej stosuje się go w wolniej latających modeli - będzie wyglać dziwnie skrzydło - będzie bardzo grube przy tych proporcjach. Już lepiej NACA2312 lub 2412 - 2410.
Stearman Opublikowano 8 godzin temu Autor Opublikowano 8 godzin temu 10 minutes ago, japim said: A na jakim napędzie ma latać ten model? Napęd EDF.. najpierw chcę przymierzyć się do kadłuba, nakreślić proporcje i aerodynamikę. Potem dopasuje napęd i "oszukam" wloty i wyloty, bo z oryginalnymi proporcjami silnika chyba nie dam rady....
Patryk Sokol Opublikowano 7 godzin temu Opublikowano 7 godzin temu Polecam MH32, bedzie szybki, a jednocześnie z łagodną charakterystyką przeciągnięcia i świetnie będą klapy działać. Naci bym tu olał, to muzeum aerodynamiczne w modelach. Jeśli chodzi o stateczniki, to wrzuć model w ten arkusz, pokaż wyniki i się dowiemy czy warto je powiększać. http://tailwindgliders.com/files/Sailplane Calc Cruciform Tail May 2016.zip 1
Jerzy Markiton Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu Patryk ? A myślałeś o MH-30 do tego modelu ? MH-30 wydaje się stworzony do takich modeli. Pozdrawiam - Jurek
Patryk Sokol Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu Kadłub ma za pęlaty na MH30. Tzn. MH30 ma przewagę na dużych prędkościach, a tam opór kadłuba mocno zdominuje opór skrzydła. Więc zysk będzie w Vmax, ale niewielki. Za to MH32 da dużo przyjemniejszą charakterystykę, bo zapewni większy zakres prędkości (bo max Cz zrobi większe). Więc pozwoli bardziej zwolnić do lądowania i ciaśniej skręcać. 1
JacekCichy Opublikowano 5 minut temu Opublikowano 5 minut temu @Patryk Sokol A ag35? W ramach dopingu wrzucam obrazek ktory znalazlem w odmetach swojego dysku
Rekomendowane odpowiedzi