Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przymierzam się do zamodelowania Irydy, gromadzę dane itd...

Wiem, że taki model już kilka razy wzbił się w powietrze więc liczę na podpowiedzi doświadczonych modelarzy :)

 

Głownie chodzi o zmiany oryginalnej konstrukcji samolotu i dostosowani do specyfiki modelu RC.

 

00102821.thumb.jpg.3639b2a968a47f6b91b9d70bab8d53f8.jpg

 

By nie poruszać się w próżni zakładam model o rozpiętości skrzydeł 1400mm.

 

Wg danych oryginalnie Iryda miała profil skrzydła NACA 64-210...

 

image.thumb.png.2afb94409d8641ffaf7099eb5dab2f20.png

 

I tu zaczyna się pole dla kolegów doświadczonych w aerodynamice.... ;)

 

Chciałbym zmienić profil na jakiś bardziej popularny Clark-Y czy może polecicie jakiś bardziej odpowiedni??

 

Skrzydło o jednym profilu (lub zmiennym jeśli trzeba na długości skrzydła), myślałem o kącie zaklinowania skrzydła +2 stopnie ze zwichrzeniem na końcu -3 stopnie - co myślicie?

 

Ster wysokości profil symetryczny?

 

Z doświadczenia.... czy zalecane jest powiększenie powierzchni nośnej skrzydła czy sterów wysokości w porównaniu do rzutów oryginalnego samolot?

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

A na jakim napędzie ma latać ten model?  Oryginalny Clark Y ma ok 15% grubości i raczej stosuje się go w wolniej latających modeli - będzie wyglać dziwnie skrzydło - będzie bardzo grube przy tych proporcjach. Już lepiej NACA2312 lub 2412 - 2410.

Opublikowano
10 minutes ago, japim said:

A na jakim napędzie ma latać ten model?

 

Napęd EDF.. najpierw chcę przymierzyć się do kadłuba, nakreślić proporcje i aerodynamikę. Potem dopasuje napęd i "oszukam" wloty i wyloty, bo z oryginalnymi proporcjami silnika chyba nie dam rady....

Opublikowano

Polecam MH32, bedzie szybki, a jednocześnie z łagodną charakterystyką przeciągnięcia i świetnie będą klapy działać. 

Naci bym tu olał, to muzeum aerodynamiczne w modelach. 

 

Jeśli chodzi o stateczniki, to wrzuć model w ten arkusz, pokaż wyniki i się dowiemy czy warto je powiększać. 

 

http://tailwindgliders.com/files/Sailplane Calc Cruciform Tail May 2016.zip

  • Dzięki 1
Opublikowano

Kadłub ma za pęlaty na MH30.

Tzn. MH30 ma przewagę na dużych prędkościach, a tam opór kadłuba mocno zdominuje opór skrzydła. Więc zysk będzie w Vmax, ale niewielki. 

 

Za to MH32 da dużo przyjemniejszą charakterystykę, bo zapewni większy zakres prędkości (bo max Cz zrobi większe). 

Więc pozwoli bardziej zwolnić do lądowania i ciaśniej skręcać.

  • Lubię to 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.