Irek M Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Co do steru to własnie zastanawiałem się czy to cokolwiek poprawi. Natomiast - opisany prez Ciebie przypadek niemal w całości wystapił u mie. Gdy wpadał już w zarośla zdecydowałem sie na pełny gaz, ale niestety. Zresztą tragedi nie ma uszkodzenia znikome. Miałem też do dyspozycji utwardzoną drogę gruntową, niestety kierunek wiatru nie pozwolił z niej skorzystać. Co do nart i śniegu, z tego co pamiętam to o wiele lepiej wystartował niż z betonu. Film z zajścia jest ale słabej jakości i nie jest uchwycony moment odrywania się modelu w powietrze więc nie wklejam go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Za sprawą nowego pakietu - 4s LiFe - temat ożywa. Przypomnę - model z nowym pakietem waży ok 1720g. Gdy dałem max obroty model dosłownie pionowo wyrywał z rąk ku górze. znaczy, że na śmigle 11x5,5 ciąg jest dużo większy niż waga modelu. Ale nie o tym chciałem - wracam do wywaqżenia; dokonałem tego metodą wyliczenia 1/3 cięciwy dla każdego z płatów. Z przesunięcia obu środków wyszłedł odcinek 6cm. Od jego początku czyli od sC dolnego idąc w kierunku lotu czyli do SC górnego odmierzyłem 60%. Dało to równe 3,6cm czyli w tym miejscu powinien być "wspolny" SC modelu. Ponieważ: 1/3 cięciwy dla górnego płata to 5,9cm 60% z 6,0cm to 3,6cm; wychodzi na to, że do 5,9cm ( 1/3 cięciwy górnego) powinienem dodać pozostałe 40% z 6,0cm w ten sposób ostateczne SC licząc od kraw górnego płata wynosi 5,9 + 2,4cm = 8,3cm W tej pozycji model jest obciążony na maskę - znaczy mógłbym pewnie ok 100g zabrać ale... No własnie, czy nie popełniłem jakiegoś błędu w wyznaczaniu? Wyliczenia przedstawia rysunek; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Cześć, jeżeli dobrze wyczytałem to posiadasz w nim silnik Tower Pro 2915-35, nie znalazłem takiego na stronie TP, czy mógłbyś sprawdzić raz jeszcze numery oraz czy mógłbyś zmierzyć dokładniej ciąg na pakiecie 4S li-fe? silnik wydaje się być optymalny do mojego akrobata ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Oznaczenie silnika jest dokladnie takie jakie podajesz. Co do ciągu - dokładnie nie zmierzę bo nie mam akcesoriów do pomiaru. Na razie wiem tylko tyle ile podałem przy wace 1720g model doslownie polecialby pionowo z zapasem mocy. Możliwe , że jutro odbędzie się oblot. Co do silnka pamiętam jeszcze , że wytrzymuje 36A prądu ciągłego ( pracowal również na 42A chwilowego) i napięcie do 16,6 lub 16,8V. Silnik kupowalem od Skalena z Allegro, teraz prowadzi RC.sklep. Może on będzie znal jakieś szczegóły lub może ma stare specyfikacje do niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 czy nie popełniłem jakiegoś błędu w wyznaczaniu? Górny płat ma skos do tyłu i na zewnątrz się rozszerza, mam nadzieję, że dobrze wyznaczyłeś średnią cięciwę i jej położenie Tylko pytanie, skąd te 60% ? SC powinien być na tyle bliżej SC1, o ile powierzchnia górnego płata jest większa od powierzchni płata dolnego. Nie podajesz wartości powierzchni, ale powinno Ci się zgodzić (pow. górnego płata)x2,4=(pow. dolnego płata)x3,6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Hubert - podałem powierzchnie górnego płata - 18,3dm i całość PC - 23,3dm. Oznacza to, iż dolny ma pow. 5dm. Pytasz skąd wziąłem te 60% - rozmawiałem kiedyś z DJDIT czy jakoś tak- (naszym moderatorem) i on własnie zapoznał mnie z tą metodą obliczenia więc dlaczego akurat 60% nie wiem. Ale... Pow. górnego jest własnie 3,66 raza większa od pow dolnego (18,3:5=3,66) Ostatniego Twego zdanie nie rozumiem ; piszesz że pow górnego x2,4 ma równać sie pow dolnego x3,6? Tej równości nie będzie gdyż : 18,3 x 2,4 = 43,92 5,0 x 3,6 = 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Tej równości nie będzie Niestety w przypadku "60%" nie będzie Tak, jak myślałem - SC musi być bardziej zależne od dużego górnego płata (Twoje 2,4cm powinno być 1,29cm) Poprawne równanie wygląda więc jakoś tak: 1,29x18,3 = 4,71x5 (1,29+4,71=6) troszkę sobie poskracałem, ale to nie ma znaczenia, bo i tak średnie cięciwy pewnie wyznaczyłeś raczej średnio :faja: Ale to tylko teoria zaczerpnięta ze Schiera, a różnica jest akurat niewielka i na pewno 2,4cm też byłoby ok (ale trzeba zdawać sobie sprawę skąd to się bierze i bardzo dobrze wyznaczyć średnią cięciwę dla większego płata). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Dziś zachciało mi się wykorzystać narty i pośmigać trochę modelem po sniegu. Niestety za bardzo wiało, na dodatek mokry snieg dosłownie uniemożliwiał rozbieg modelu. Bez przetwy kapotował mimo zaciągniętego steru wysokości. Może jutro będzie lepiej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Irek, kto smaruje ten jedzie. Tylko skąd tu w naszych czasach wziąć smar do drewnianych nart. :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Posmarować świeczką :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Fajny model, aż się prosi o jakiegoś odważnego pilota w kabinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Właśnie po wszystkim tak sobie pomyślałem, że mogłem posmarować narty świeczką. Może jutro tak zrobię chociaz jutro bo chętnie Cataliną pośmigam. Pilot jest do tego modelu co widać na wczesniejszych fotkach :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Sorry, rzeczywiście pilot jest, tylko pewnie częściej w kantynie przebywa niż na mrozie. Sądząc po karnacji: nieprzyzwyczajony :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Jako, że w tym temacie dużo mówiliśmy o osiągach silnika TP 2915-35 postanowiłem nie rozpoczynać kolejnego wątku. Dziś - znaczy wczoraj - postanowiłem, że eksperymentalnie wstawie ten silniczek do łodzi latającej Aqua Star( dla przypomnienia 110cm rozp. waga - różnie od 700g do ponad 1kg). Model poczatkowo latał na zwykłym dzwonku serii TP 28... Oczywiście zdawałem sobie sprawę, że ten silnik jest zbyt mocny, ale co tam... :rotfl: Faktycznie okazał siezbyt mocny jak na taki delikatny modelik. Model wznosił sie już zanim doszedłem do połowy skoku drążka gazu. Na max. wychyleniu szedł pionowo jak rakieta - wysokością musiałem kontrolować by nie zrobił pętli. Po paru minutach uznałem, że tak latać sie nie da. Piszę to wszystko dlatego, że nareszcie sprawdziłem ciąg silnika: umiesciłem na wadze uchylnej, wyskalowałem i....nie mogłem uwierzyć ale filmowałem więc to prawda :rotfl: Na pakiecie 3s 2,2ah i 20C oraz śmigle APC 11x5,5 początkowy ciąg statyczny wyniósł ... 2,2kg :!: Przypomnę, że w/g specyfikacji miało być 1,5kg dla 4s i smigła APC 11x6. Po 30 sek. pomiaru ciąg spadł do 1,8kg ale to nadal dużo więcej niż podawano. Czy to znaczy, że na pakiecie 4s wzrośnie on jeszcze bardziej :?: :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Tak na pakiecie 4S wzrośnie ciąg jeszcze bardziej . Jaka to wersja silnika 2915 , ile obrotów na Volt ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 930 obr/V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Nie wiem czy to koniec wakacji czy początek roku szkolnego tak działa ale nagle zachciało mi się oblatać model . Musiałem trochę poprzypominać sobie co wcześniej pisałem na temat SC i masy modelu bo trochę miesięcy minęło. na dzień dzisiejszy masa modelu - bez kół piankowych - 1400g z dwoma pakietami 3s 2200 i silnikiem Aeolian 3536 kv900. Sprawdzę czy wyważę na jednym pakiecie , wtedy zaoszczędził bym 200g. Dziś już nie zdążę ale jutro wszystko możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Irku nie mogę wyświetlić Twoich fotografii - znasz może powód ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Tak - znam powód. To po zmianach na forum poznikały stare fotki, a posty zmieniły kolejność. Więc nic z tym już nie zrobimy . niestety nie wyjdzie mi jutrzejszy oblot bo regulator zaczął szwankować, a nie mam zamiaru ryzykować zniszczeniem lub uszkodzeniem czegoś/kogoś. Zamówiony dziś regulator a ABC-RC pewnie pojutrze dojdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi