elzorro Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Tak ogólnie: Ten pierwszy, żeby wytworzyć odpowiedni ciąg będzie się wolniej kręcić, mniejsza prędkość strumienia powietrza, a więc delta będzie wolniej latać. W przeciwieństwie do tego drugiego. Bo na chłopski rozum to myślałem tak: mniejsza prędkość strumienia, ale większy strumień powinno się równoważyć z większą prędkością strumienia, ale mniejszym strumieniem. Choć nie wiem gdzie jest ten punkt zero i nie wiem, który silnik dłużej pociągnie na tych samych bateriach. To jakaś zagadka dla pogromców mitów No to kupuję. Dzięki.
robertus Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 mniejsza prędkość strumienia, ale większy strumień powinno się równoważyć z większą prędkością strumienia, ale mniejszym strumieniem. Dokładnie to napisałem innymi słowami. który silnik dłużej pociągnie na tych samych bateriach. Zbadasz to w danych silnika dla danego śmigła. Oczekując danego ciągu dobierasz silnik i śmigło. Dla tych parametrów silnik będzie brał pewien prąd. Im mniejszy tym dłużej polatasz.
toretto1995 Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Albo mi się wydaje albo kolega xader ma nie doważony przód w swojej delcie.
GBS Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Odnioslem takie samo wrazenie jak kolega "toretto1995". Coś dziob za bardzo do gory zadziera twoja delta Xader. Sprobuj baterie połozyc nie w poprzek tylko wzdłuż i ciut do przodu. Praktycznie delta powinna leciec idealnie prosto jak leci na samym gazie. Ja ze swoja delta na poczatku mialem podobnie, tez zadzierała nosa. Pokombinujesz i bedzie git .
xader Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 (edytowane) Odnioslem takie samo wrazenie jak kolega "toretto1995". Coś dziob za bardzo do gory zadziera twoja delta Xader. Sprobuj baterie połozyc nie w poprzek tylko wzdłuż i ciut do przodu. Praktycznie delta powinna leciec idealnie prosto jak leci na samym gazie. Ja ze swoja delta na poczatku mialem podobnie, tez zadzierała nosa. Pokombinujesz i bedzie git .Dzieki, Niestety pierwsza moja delta byla zbyt bardzo robiona na 120minut i zabawom z cg, podkladkami pod wyklon i sklon, mixerem nie bylo konca. Dlatego tez powstala nastepna: W zamysle miala byc pod 3s 2200 z tp 2409-12t, ale silnik ma luzy chyba na lozyskach. Wsadzilem z poprzedniej delty AX 1806N 2100kv z 3s 800mah, zeby cg bylo poprawnie - bateria musi byc na samym przedzie . Sprobuje jeszcze z 3s 2200 pozniej. Dla potomnych jak powstawala moja delta: Update: Na zdjeciach stare mocowanie lotek balsowych (zawiasy na klej do powierzchni lotek) - calkowicie sie nie sprawdzilo, oczywiscie poprawna metoda to np. wydlubanie kieszeni w balsie, wcisniecie zawiasow w kieszenie i przebicie balsy i zawiasow np. wykalaczka. + klej (wikol) Delta lata bardzo dobrze zarowno na AX 1806N 2100kv z 3s 800mah (powoli, lekko) (~90W) jak i RCTimer bc2826-6 2200kv z 3s 2200mah (szatan ) (~300W na 6x4e) Edytowane 16 Kwietnia 2012 przez xader
Capo Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Panowie, trochę odświeżę temat! Delta nie chce latać! Rzucam deltę, dodaje sporo gazu - 60/100% a ona spada centralnie na nos! Dosłownie wbija się w ziemie. Zaznaczam, że delta została wyważona, akumulator jakieś 10cm od nosa, ba potem nawet przesunąłem dalej akumulator i dalej nosem wprost w ziemię! Jak myślicie? Dalej przesuwać akumulator?
xader Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Panowie, trochę odświeżę temat! Delta nie chce latać! Rzucam deltę, dodaje sporo gazu - 60/100% a ona spada centralnie na nos! Dosłownie wbija się w ziemie. Zaznaczam, że delta została wyważona, akumulator jakieś 10cm od nosa, ba potem nawet przesunąłem dalej akumulator i dalej nosem wprost w ziemię! Jak myślicie? Dalej przesuwać akumulator? cg na 26cm, nic na "oko" przy poprawnym wywazeniu wyrzuc energicznie lekko w gore, trzymajac za loze silnika - delta powinna szybowac bez silnika, ewentualnie skoryguj sw. jaka waga i silnik?
Capo Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Silnik Emax cf2822, pakiet Zippy Flightmax 2200mAh - ustawiłem tymczasowo 22cm od nosa - jako że jest wyjątkowo podła pogoda, podrzucam narazię deltę po domu i powiem, że podrzucana po domu trochę szybuje - zobaczymy jak tylko się trochę pogoda poprawi. Zdziwiło mnie dlaczego wszyscy mają pakiety maksymalnie blisko nosa, a moja delta szybuje tylko z pakietem bardzo blisko środka.
xader Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Silnik Emax cf2822, pakiet Zippy Flightmax 2200mAh - ustawiłem tymczasowo 22cm od nosa - jako że jest wyjątkowo podła pogoda, podrzucam narazię deltę po domu i powiem, że podrzucana po domu trochę szybuje - zobaczymy jak tylko się trochę pogoda poprawi. Zdziwiło mnie dlaczego wszyscy mają pakiety maksymalnie blisko nosa, a moja delta szybuje tylko z pakietem bardzo blisko środka. Ustaw na 26 o ile masz szerokosc 1m. Baterie ludzie ustawiaja na koncu aby wlasnie wcelowac na te 26cm, im ciezsza bateria tym trzeba blizej srodka aby zrownowazyc silnik i reszte, ktory notabenne tez jest ustawiany blizej/dalej nosa. A tutaj moja delta z AX 1806N 2100kv z 3s 800mah (powoli, lekko) (~90W) http://www.youtube.com/watch?v=NwUb-H_8Huc
xader Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Delta (orczyk ) nie wytrzymal 400w , stracilem lotke w locie - delta wbila sie ze spora predkoscia w ziemie - efekt jak na zdjeciach A najlepsze ze po 30 minutach delta wyglada juz tak: Pomimo przywrocenia wygladu - w locie bardzo nerwowy to tez zaaplikuje spienionego soudala d4.
madrian Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Lepiej zrobić drugą. To akurat nie jest model, który warto za wszelką cenę naprawiać. Dwie listewki, arkusz depronu. Tańszego modelu ciężko szukać. Popraw tylko mocowanie zawiasów lotek. I spróbuj wyrzutu Delty za skrzydło. łapiesz za koniec skrzydła w dwa palce, i wyrzucasz z lekkiego półobrotu. Bezpieczniej niż pchać palce w śmigło, a przy tym można mieć od razu uruchomiony silnik.
robertus Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Tak jak tutaj Podobno Chuck Norris zawsze wyrzuca samoloty z półobrotu
xader Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 pierwsza delta , pierwsze wyrzuty za bok bez silnika konczyly sie korkociagiem. Od stworzenia delty nauczylem sie juz wyrzucac poprawnie, ladowac na rece i kilku innych sztuczek No i mam 2 wymienna silownie (3s 2200, 40A Esc i rctimer 2826-6 na 7x4e (wattmeter pokazuje w szcycie 400w) - lata to bardzo fajnie. Co do naprawy - tragedii nie ma - wycielem splaszczony depron, wstawilem nowe kawalki, po zalaniu soudalem jest jak nowka Lotki dawaly rade na 90w, po przesiadce pierwszy lot i lotka odpadla - obecnie kieszen w balsie zalana wikolem, w to zawiasy przewleczone wykalaczkami, dodatkowo z zewnatrz zalane zywica - sa juz pancerne, tylko serwa 9g nie wyrabiaja. Jedyne to co mnie w delcie denerwuje to sasiedzi i pytania czy nie odsprzedam
BIZON Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Powiem wam, że by to pierwszy model który przyniósł mi tyle frajdy - i z budowy i z latania ! Kurcze emocje, akrobacje, adrenalina Tak się cały czas zastanawiam czy nie wyposażyć delty w edf`a 64mm i pakiet 2200. i tak mnie korci
kalot Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 Moja Delta nr 1 dziś zakończyła żywot. Wykonana w sierpniu 2009 wylatała grubo ponad 50 godzin, nie powiem ile dokładnie, bo był kilka razy kasowany licznik. Chciałem zrobić plecowy przelot 1,5 metra nad ziemią na pełnym gazie i przedobrzyłem. A może to poprostu już miękki depron. Miała już nie latać, ale wszedłem do garażu, zobaczyłem i "a co mi tam, jeszcze jeden sezon niech chociaż zaliczy". I zaliczyła. Nie jest co prawda w stanie nie do odbudowy, ale dam już jej spokój, niech sobie odpoczywa na emeryturze. Albo doprowadzę ją do stanu lotnego i niech sobie leży Rusza budowa następcy. Po 3 latach użytkowania, wiem co w niej zmienię - ABSOLUTNIE NIC Ostatnie zdjęcie jakie się udało zrobić:
xader Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 Dzisiejsze loty http://www.youtube.com/watch?v=Rnk6J3mkrrE Do latania w pelnej ciemnosci musze jeszcze zamontowac ledy na dole skierowane do tylu
bzik4 Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Opublikowano 12 Maja 2012 Tylko czekać jak w wiadomościach powiedzą o UFO nad Szczecinem Super!
toh11 Opublikowano 12 Maja 2012 Opublikowano 12 Maja 2012 latał ktoś na tower pro 2408-21T ? delta lata mi szybko i nie mogę jej opanowac w powietrzu, a na stery tak gwałtownie reaguje że masakra, Czyżby więcej treningów ?
xader Opublikowano 12 Maja 2012 Opublikowano 12 Maja 2012 na stery pomoze funkcja expo na aparaturze albo zmniejszenie wychylen, na szybkosc najpierw powiedz: jaki silnik/smiglo/batera i calkowita masa?
Rekomendowane odpowiedzi