karlem Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 ...narzeczone także bywają ciche, dopiero po zaobrączkowaniu robią się bardziej wymowne...
Łukasz K. Opublikowano 17 Listopada 2009 Autor Opublikowano 17 Listopada 2009 Witam!Kupuję silnik na modele.sklep.pl i pomyślałem że kupię od razu serwa,I tu moje pytanie czy miał ktoś styczność z tymi serwami?Ja miałem tylko z tower pro sg0 a te są jakieś inne i trochę tańsze.Dodam jeszcze że chciałbym je dać na silnik kierunek i wysokość... http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=11424 Pozdrawiam Łukasz :mrgreen:
Konrad Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Te serwa będą bardzo dobre do wicherka,to w zasadzie to samo co SG 90,HXT 900,Turnigy i tym podobne.Lepiej się spiesz bo zaraz ci obsługa sklepu napisze że się z ceną pomylili ja bym sie nie zastanawiał tylko brał bo serwa są dobre a cena naprawdę atrakcyjna
Gość Anonymous Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Tu nie było kłótni bo od samego początku miałem rację. Arturrro - twoje podziękowanie, również i mnie traktuję jako przeprosiny. Przyjmuję. Ciekawe tylko czy kolegę Luka stać na podobny gest...Fokker tylko, że tu nie o to chodzi kto miał rację, tylko o to jak traktujemy innych forumowiczów. Odzywki typu "rób tak jak mówie a nie dyskutuj" nie należą do zbyt kulturalnych.Jeśli mówisz o przeprosinach, to najpierw sam powinieneś to uczynić. Kolega Arturrro w sposób sensowny i kulturalny szuka porad na forum, a Ty stoisz na pozycji jedynego wszechwiedzącego, którego reszta ferajny nie chce posłuchać. Chylę czoła wobec Twojej faktycznej wiedzy, ale denerwuje mnie Twoje lekceważące odnoszenie się wobec innych forumowiczów, z którym sam się już wcześniej zetknąłem.
marcin133 Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 OKa, chwila czasu i poprawione... I bardziej do przodu już się nie da. Czy teraz będzie dobrze? Już jest zdecydowanie lepiej Nie powinno być kłopotów. Widać że teraz trochę zawór wlewu paliwa trochę nie pasuje Ja zbiornik umieszczam tak w swoich modelach: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3011 Czyli da się jeszcze bliżej i tak ja staram się umieszczać zbiorniki xD Tutaj silnik ustawiony bokiem więc poziom przypada równo w osi wału. Niby to wszystko "pierdoły" ale z takim typem zasilania (ciśnieniowo) każdy szczegół bywa istotny. Zbiornik jak już zapewne wiesz montuje się najlepiej na wcisk oczywiście wcześniej zbiornik oklejony czymś miękkim np. pianką w którą często bywa pakowany sprzęt RTV
Irek M Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Fokker napisał/a: Ciekawe tylko czy kolegę Luka stać na podobny gest... No niestety... Luke - dlaczego wypisujesz takie głupoty :?: W, którym miejscu napisałem, że ma postępować tak jak ja sobie tego życzę? Jak zauważyłeś kolega Arturrro zadawał pytania , a ja odpowiadałem na nie zgodnie z prawdą teoretyczną i praktyczną. Jednak kolega A. kolejny raz próbował filozofować zamias przyjąć radę. Po czasie okazało się, że rada była w 100% słuszna więc za co ja mam przepraszać? Dziwne, że adwersaż się tego nie domaga a właśnie Ty :!: Uważasz, że kulturalne jest zarzucenie nauczycielowi, iż nie potrafi czytać ze zrozumieniem tekstu w momencie gdy to właśnie zarzucający popełnił błędy? Zostawiam ciebie z tymi przemyśleniami bo absolutnie nie oczekuje odpowiedzi.
klodzik Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Fokker napisał/a:Uważasz, że kulturalne jest zarzucenie nauczycielowi, iż nie potrafi czytać ze zrozumieniem tekstu w momencie gdy to właśnie zarzucający popełnił błędy? Jesteś nauczycielem?! - to wiele a nawet wszystko tłumaczy. Pozdrawiam wszystkich
baxter12 Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Fokker napisał/a:Uważasz, że kulturalne jest zarzucenie nauczycielowi, iż nie potrafi czytać ze zrozumieniem tekstu w momencie gdy to właśnie zarzucający popełnił błędy? Jesteś nauczycielem?! - to wiele a nawet wszystko tłumaczy. Pozdrawiam wszystkich Fokker ma cos wspólnego ze szkolnictwem, w kuratorim pracował czy tak jakos. Wiec pewnie z tego wynika jego, czasem arogancki, i nie znoszący sprzeciwu ton wypowiedzi. baxter
Irek M Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Fokker ma cos wspólnego ze szkolnictwem, w kuratorim pracował czy tak jakos. Wiec pewnie z tego wynika jego, czasem arogancki, i nie znoszący sprzeciwu ton wypowiedzi Baxter - o ktorym Fokkerze piszesz :rotfl: Jeśli o mnie to nie mam nic wspolnego z kuratorium, no chyba tylko tyle, że podlegam mu niejako. Reszta wypowiedzi o arogancji i nie znoszeniu sprzeciwu jest błędna - mniemam, że to Twoja dowolna fantazja :mrgreen: więc nie poruszam tematu :shock:
Gość Anonymous Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Luke - dlaczego wypisujesz takie głupoty W, którym miejscu napisałem, że ma postępować tak jak ja sobie tego życzę? Ty znowu dyskutujesz zamiast słuchać Fokker, jak widzisz, nie tylko ja widzę Twoją arogację. Pisanie "dla czego wypisujesz takie głupoty" też do szczytu kultury nie należy. Ale cóż, widzę że nie masz w sobie zbyt wiele samokrytycyzmu, więc moje uwagi i tak nic nie dadzą :?
leszek504b Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Słuchajcie, dajcie już spokój. Za każdym razem jak zobaczę, że są jakieś nieprzeczytane posty w tym temacie myślę, że coś się dzieje z Wicherkiem Arturrro, że pokaże jakieś nowe fotki, a jak już otworzę ten temat okazuje się, że to tylko ta kłótnia. Wcześniej ktoś napisał, że to nie jest kłótnia ale czy na pewno?
Arturrro Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Słuchajcie, dajcie już spokój. [...] Wcześniej ktoś napisał, że to nie jest kłótnia ale czy na pewno?Zgadzam się. Kłótni nie było (to mówiłem ja, Jarząbek :rotfl:), a w dodatku to nie jest chyba odpowiednie miejsce do oceniania, czy Fokker jest arogancki czy nie. Szkoda miejsca na posty nie wnoszące nic ciekawego do tematu, dlatego proszę, Koledzy - skończmy już te bzdety. :? A w temacie konstrukcyjnym - wczoraj naniosłem żywicę Dragona w komorze silnika i zbiornika. Efektem jest bardzo gładka, solidna powierzchnia, która powinna wytrzymać kontakt z paliwem. Serdeczne dzięki za podsunięcie tej metody i osobiście też ją teraz polecam. Widać że teraz trochę zawór wlewu paliwa trochę nie pasuje Fakt, otwór niestety tam już zostanie ale korek będzie przeniesiony w inne miejsce (prawdopodobnie na drugą stronę, bliżej firewall'a).
baxter12 Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Koniec tematu pobocznego. Pozdrawiam Baxter
Arturrro Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Dziś zrobiłem to czego ostatnio najbardziej się obawiałem - ustawienie i mocowanie steru wysokości. Jakoś tak mi odbiło i zamiast typowego wicherkowego, zrobiłem dzielony. Udało się i nawet jest prostopadle do osi kadłuba. Dziś już późno, dlatego jutro wieczorem wezmę się za oklejanie połówek SW. A tu mój "zawias". Kawałek rurki alu wklejonej w kratownicę. W środku dam trochę smaru grafitowego albo innej substancji z poślizgiem. Jakieś sugestie?
marcin133 Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Na przyszły raz staraj się montować dźwignię steru w taki sposób aby miejsce zaczepienia snapa (dziurki) pokrywały się z zawiasem steru. Tak jak masz teraz (dokładnie widać na zdjęciach) dźwignię masz zamontowaną za daleko od zawiasów czyli teraz uzyskałeś niesymetryczne wychylanie kierunku w sposób mechaniczny (czasem pożądane) Oczywiście już nic nie przerabiaj o ile posiadasz radio z funkcją EPA którą niedogodność tą będziesz mógł zniwelować. Zauważ że teraz aby uzyskać taki sam wychył steru w lewo i w prawo serwo dla lewej strony będzie musiało wychylać się o większy kąt niż dla prawej. (w radiu ustawisz EPA wyższe dla lewej strony niż dla prawej).
Irek M Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Zrobiłeś ster wysokości płytowy, znaczy nie podzieliłes go na ster i statecznik? Czemu ma służyć takie rozwiązanie? Raczej niepotrzebnie narobisz sobie kłpotów z dobraniem kątów wychylenia. Skoro to Wicherek, to czemu przerobiony kadłub (ogon)? teraz to najwyżej będzie Wicherkopodobny :rotfl:
Konrad Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Niby wicher a ster kierunku taki jakby on mial żylete robić
Arturrro Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Tak jak masz teraz (dokładnie widać na zdjęciach) dźwignię masz zamontowaną za daleko od zawiasów czyli teraz uzyskałeś niesymetryczne wychylanie kierunku w sposób mechaniczny (czasem pożądane) Oczywiście już nic nie przerabiaj o ile posiadasz radio z funkcją EPA którą niedogodność tą będziesz mógł zniwelować. Zauważ że teraz aby uzyskać taki sam wychył steru w lewo i w prawo serwo dla lewej strony będzie musiało wychylać się o większy kąt niż dla prawej. (w radiu ustawisz EPA wyższe dla lewej strony niż dla prawej). Faktycznie, tego nie przewidziałem. Ale podkreślę jeszcze raz, że to mój pierwszy model marki DIY. Zastanawiam się, czy jednak tego nie przerobić. W sumie narzeczona na urodziny obiecała mi już nową apkę (Optic 6 albo MX-12) :jupi:, a tam EPA chyba jest. Zrobiłeś ster wysokości płytowy, znaczy nie podzieliłes go na ster i statecznik? Czemu ma służyć takie rozwiązanie? Raczej niepotrzebnie narobisz sobie kłpotów z dobraniem kątów wychylenia. Skoro to Wicherek, to czemu przerobiony kadłub (ogon)? teraz to najwyżej będzie Wicherkopodobny :rotfl:Zrobiłem właśnie tak jak mówisz. A czemu? Chyba za bardzo wzorowałem się na planach Wicherka z "ABC M. L." i trochę przekombinowałem. Z kątami wychylenia będzie trochę zabawy, ale mam czas i dam radę. :wink: I mówiłem, że to Wicherkopodobne ustrojstwo. Jak na to popatrzeć, to sporo w sumie pozmieniałem, ale raczej nic z rzeczy które pozwalają mu latać. Niby wicher a ster kierunku taki jakby on mial żylete robić Niby wicher, ale ster wyszedł ładniej niż w oryginale - taka moja opinia.
Irek M Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Jak na to popatrzeć, to sporo w sumie pozmieniałem, ale raczej nic z rzeczy które pozwalają mu latać. I tu możesz się bardzo mylić. W moim modelu o rozp prawie 180cm masie 3,3kg i silniku 13cm - 4suw - więc model olbrzymi w porównaniu z twoim, ster płytowy wg. obserwatorów był przyczyną prawie nieuniknionej kraksy. Wszystko za sprawą zbyt dużego wychylenia - ten typ steru jest podobno o wiele czulszy niż tradycyjny. Jesli nie latałeś to możesz mieć wielkie problemy z opanowaniem modelu. Co do kierunku - jeśli możesz to zmień to od razu - mówię o dżwigni steru kierunku. OPTIC 6 posiada również i EPA ale lepiej konstrukcyjnie wykonać poprawnie niż potem elektronicznie korygować.
Arturrro Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Co do kierunku - jeśli możesz to zmień to od razu - mówię o dżwigni steru kierunku. OPTIC 6 posiada również i EPA ale lepiej konstrukcyjnie wykonać poprawnie niż potem elektronicznie korygować.Dlatego napisałem, że jednak poprawię. Wolę polegać na dobrej mechanice niż korygować elektronicznie. Wszystko za sprawą zbyt dużego wychylenia - ten typ steru jest podobno o wiele czulszy niż tradycyjny. Jesli nie latałeś to możesz mieć wielkie problemy z opanowaniem modelu.A czy za pomocą otworów w dźwigni steru i na orczyku serwa można je trochę poprawiać? Tzn. im dalszy otwór od powierzchni steru, tym mniejsze będzie wychylenie? A im bliżej osi serwa, to ruch popychacza "krótszy"? Dobrze myślę, czy znowu coś przekręciłem?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.