Gość Anonymous Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Mój HK obecnie wygląda mniej więcej tak: Jedzie do mnie ostatni element którego wymiana jest niezbędna Mam nadzieję że już w piątek będę mógł przywrócić mu świetność i powisieć odrobinkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 strejla_u, Ja też zaczynam ze swoim HK-450 V2, na dzień dobry mam pytanie jak wygląda mocowanie serw do ramy bo HXT900 mają spore dziury w plastiku i śrubki przez te otwory przechodzą swobodnie, używałeś jakichś innych śrubek czy też masz na to jakiś sposób ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Mój to wprawdzie V1, ale mocowanie serwa pewnie jest takie samo. Zrealizowałem to w ten sposób, jak na fotkach poniżej. Gdy chciałem przykręcić serwo tak, aby śruba była po jednej stronie ramy razem z uchem serwa, a po drugiej stronie ramy tylko "nakrętka", to ułamałem uszy w dwóch serwach. Czyli w skrócie jeszcze przed fotkami u mnie to wygląda tak: śruba, rama, ucho serwa, plastikowa nakrętka (były w zestawie). Tutaj widać "przekrój" a tutaj serwo ogonowe (mocowane analogicznie) EDITED Troszkę ten mój heli przykurzony Ale już ze 2 tygodnie, jak nie więcej, leży sobie rozbity Mocowanie serw w ten sposób wymaga sporej ingerencji w ramę, aby umieścić serwa na miejscu trzeba trochę śrub wykręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Dzięki za fotki - dużo pomogły, widzisz w mojej paczce nie dodali tych fajnych plastikowych nakrętek. Poradziłem sobie robiąc je z pałeczki do rozrabiania kleju poxipol nadają sie idealnie wystarczy je pociąć na kostki. Śruby imbusowe dają się odkręcić TORX'em "6", ale i tak widzę ze trzeba będzie je wymienić - mam tylko pytanie - zestaw śrub od align'a będzie metryczny czy też ten "nienormalny" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Ja do śrub zakupiłem klucz 1/16" chociaż mam momentami problem żeby ten klucz włożyć, wyjąć, lub okazuje się że jest za luźny. Znalazłem jednak na to radę (a właściwie podejrzałem): Śruby które sprawiały problemy (otwór na klucz się wyrobił) ponacinałem miniszlifierką Można to też zrobić cienkim brzeszczotem do metalu. W moim przypadku wymiana śrub na te od Aligna raczej nie wchodziła w grę. Rozwiązanie Aligna to śruby, natomiast rama w moim HK i w sumie wszystkie elementy plastikowe są mocowane na wkręty, a nie na śruby. Z tego co mówił Sławek, to nie dość, że w HK450 V2 zastosowano wszędzie śruby, to jeszcze są one dobrej jakości Więc może warto by sprawdzić przed wymianą? Jak ktoś pisał, konieczny jest posiadanie przynajmniej dwóch kluczy 1/16 " i to dobrej jakości, ze stali utwardzanej (ja kupiłem taki zestaw kluczy calowych z kulkami, za coś około 25 PLN w Castoramie - producent Dedra i jestem z nich bardzo zadowolony - w zasadzie to tylko tego 1/16" bo innych nie używam). Dwa klucze są potrzebne w sumie tylko w przypadku wymiany szpindla lub okuć łopat. A na codzień wystarcza jeden. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 2 posty chyba ci sie wylaly strejla_u, ja swoje wkrety/sroby tez ponacinalem tylko nie wszystkie... i powiem ze to jedyny rozsądny sposob... jak przyjdzie mi regler to natne jeszcze kilka... mozna gdzies kupic pojedyncze torxy/ imbud=sy sześciokątne 1,5mm z porządnej stali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Śruby w V2 są czarne, najwyraźniej utwardzone bo nie dają się ruszyć ani pilnikiem ani piłkami którymi nie raz ciąłem stalowe śruby M3. Są do tego stopnia twarde że gość w Chinach który dokręcał okucie łopaty do łącznika (szpindla czy jak to sie tam nazywa) po prostu zjechał w nim gwint. Śruba w drugim okuciu nawet nie drgnie. Nie trudno sobie wyobrazić co by było w przypadku rozkręcenia wirnika do jego normalnych , roboczych obrotów. :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 No cóż, byłoby jednego heli mniej... :shock: stara zasada, kup RTF, rozbierz, złóż, zastanów się czy o czymś nie zapomniałeś. Jak jeszcze raz sprawdzisz, to ta czarna śrubka jest bez kleju 8) Cest la vie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 , ... Jak jeszcze raz sprawdzisz, to ta czarna śrubka jest bez kleju 8) Cest la vie... Zgadza się czarna śrubka jest jeszcze bez kleju ale jako przedostatnia bo łącznik będzie nowy i dopiero wtedy je zabezpieczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 witam mam tylko pytanie - zestaw śrub od align'a będzie metryczny czy też ten "nienormalny" śruby Align'a są metryczne i bardzo dobrej jakości... nie sprawiają większych problemów o ile masz dobry klucz imbusowy... pozdrawiam rafal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Witam ponownie, składam po mału helika i okazuje się ze moja belka ogonowa jest ciut za długa bo pasek napędzający wirnik nie da się założyć na zębatkę. Czy ktoś z Was doświadczył takiego problemu ? Czy jak przytnę belkę to pogorszę właściwości lotne modelu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Na wszelki wypadek napiszę chociaż pewnie o tym wiesz W belce z jednej strony jest wcięcie, które musi trafić w wypustkę w gnieździe belki (czy jak się tam to profesjonalnie nazywa). To wcięcie jest na tyle długie, że pozwala wsunąć belkę z lekkim nadmiarem, co pozwala założyć pasek. Po założeniu paska trzeba belkę cofnąć na tyle, aby napięcie paska było zadowalające i dokręcić śruby aby unieruchomić belkę A jeśli taka metoda nie ma zastosowania u Ciebie, to chyba nie będzie wyjścia, jak obciąć belkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 OKi dzięki za info, kapnąłem się w miedzy czasie, ostatnio po pracy jestem dosyć mocno wyeksploatowany psychicznie i mam ciężkie jarzenie jak już siądę na tyłku w chacie... tak jak piszesz - oczywiście wszystko się zgadza, dzięki za pomoc. PS. Nie wiem czy jest sens zaśmiecać Twój temat ? Może napiszę odrębny... i tam zdam relację ze składania a przy okazji będę zadawał duuuzo pytań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 PS. Nie wiem czy jest sens zaśmiecać Twój temat ? Może napiszę odrębny... i tam zdam relację ze składania a przy okazji będę zadawał duuuzo pytań Myślę że nie ma sensu zakładać nowy temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 strejla_u, czy twój HK-450 też się trzęsie jak galareta jak trzymasz go na niskich obrotach ? (około 1/3 gazu) - bo mój to szaleje - łopaty wyważyłem ale flybara nie - czy to może być przez flybar ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 a wytorowałeś łopaty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Nie - właśnie - muszę to zrobić a całkiem o tym zapomniałem... dam znać jak poprawię. EDIT: rozpędziłem się z tymi łopatami - drgania występują na boki ale nawet bez założonych łopat - tylko z flybarem. (czyżby aż tak nierówno ważyły obydwie łopatki flybara?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 ustaw flybar rownolegle z podlozemm jesli jest dobrze wywazony powinien zostac w miejscu a jak nie to przechyli sie na ktoras ze stron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Dzieki za rady już nie telepie sprawdziłem dokładnie flybar i poprawiłem odległości, założyłem inne łopaty bo te z zestawu HK nadają się do plewienia grządek. Teraz mam juz chyba ostatnio problem - GYRO nie pracuje tak jakbym tego sobie życzył (ale to moja wina bo pierwszy raz mam do czynienia z gyrem i kompletnie nie wiem jak sie nim obsługiwać) na razie ogon niby trzyma ale przy dodawaniu mocy zaczyna co raz bardziej uciekać (trymowanie nie pomaga). gyro mam HK401B http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10113 Nadajnik to DX6i EDIT: Nie chce za dużo marudzić dlatego na razie szukam info w sieci jak to ustrojstwo nastawić, a w miedzy czasie może ktoś coś podpowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 ja też ma to żyrko. ustaw poprawne czułość żyrka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.